2а-13500/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01014, м. Київ, вул. Командарма Каменєва,8, корп. 1 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
06 червня 2011 року № 2а-13500/10/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Шрамко Ю.Т., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом Першого заступника прокурора Шевченківського району міста Києва в інтересах держави в особі
Державної податкової інспекції у Шевченківському районі міста Києва
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Авгер"
про стягнення податкової заборгованості у розмірі 660 872,00грн.
ВСТАНОВИВ:
Перший заступник прокурора Шевченківського району міста Києва в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Шевченківському районі міста Києва (надалі Позивач) звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Авгер" (надалі Відповідач) про стягнення податкової заборгованості у розмірі 660872,00 грн.
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 24.09.2010 р. відкрито скорочене провадження в адміністративній справі № 2а-13500/09/2670.
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 29.10.2010 р. на підставі ч. 4 ст. 183-2 КАС України призначено попереднє судове засідання.
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 22.03.2011 р. закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Авгер" має консолідований податковий борг в сумі 660872,00 грн., який виник в зв"язку з несплатою Відповідачем: -самостійно визначеного податкового зобов"язання з податку на додану вартість у розмірі 660450,00 грн, нарахованого згідно уточнюючого розрахунку податкових зобов"язань з податку на додану вартість у зв"язку з виправленням самостійно визначених помилок; - 82,00 грн., нарахованих податковим повідомленням-рішенням № 0017024/1501 від 15.12.2008 р.; 340,00 грн. нарахованих податковим повідомленням-рішенням № 0201715501 від 09.12.2009 р.
Відповідач у своїх письмових запереченнях позов не визнав, обгрунтовуючи це тим, що податкових повідомлень-рішень та податкових вимог він не отримував, заборгованості перед бюджетом не має.
Відповідач, належним чином повідомлений про день, час та місце судового розгляду справи (відповідно до положень ч. 8 ст. 35 КАС україни) в судові засідання не прибув, про причини не прибуття суд не повідомив. Заяв про розгляд справи за відсутності представника Відповідача до суду не надходило.
Враховуючи наведене, суд вважає Відповідача належним чином повідомленим.
Відповідно до частини шостої ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
З огляду на вищевикладене та з урахуванням вимог ст. ст. 41, 122, 128 КАС України, суд дійшов до висновку про розгляд справи у письмовому провадженні.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив наступне.
Згідно довідки про взяття на облік платника податків № 13816/29-207 від 04.04.2007 р., Відповідач взятий на облік як платник податків ДПІ у Шевченківськму районі м. Києва з 30.05.2005 р.
Як вбачається з матеріалів справи Державною податковою інспекцією у Шевченківському районі м. Києва проведено перевірку дотримання ТОВ "Авгер" вимог податкового законодавства в частині своєчасності подання платіжних доручень до установ банку, за результатами якої складено Акт № 651 від 11.12.2008 р. (далі - Акт № 651)
Згідно Акту № 651, перевіркою встановлено порушення Відповідачем строків сплати податкових зобов"язань, передбачених п.п. 5.3.1, п. 5.3 ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов"язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами".
На підставі Акта № 651 Державною податковою інспекцією у Шевченківському районі м. Києва винесене податкове повідомлення-рішення № 0017024/1501 від 15.12.2008 р., яким відповідачу нараховано 82,00 грн. за платежем ПДВ, яке відповідач отримав 15.12.2008 р., що підтверджується підписом уповноваженої особи на корінці податкового повідомлення-рішення, копія якого наявна в матеріалах справи.
Крім того, Державною податковою інспекцією у Шевченківському районі м. Києва проведено перевірку дотримання ТОВ "Авгер" вимог податкового законодавства в частині своєчасності подання податкових декларацій, розрахунків, за результатами якої складено Акт № 443 від 08.12.2009 р. (далі - Акт № 443).
Згідно Акту № 443, перевіркою встановлено порушення Відповідачем строків подання податкових декларацій, передбачених п.п. 4.1.4, п. 4.1 ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов"язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами".
На підставі Акта № 443 Державною податковою інспекцією у Шевченківському районі м. Києва прийнято податкове повідомлення-рішення № 20171/15-01/0 від 09.12.2009 р., яким відповідачу нараховано 340,00 грн. фінансових санкцій, яке відповідач отримав 14.12.2009 р., що підтверджується підписом уповноваженої особи на корінці податкового повідомлення-рішення, копія якого наявна в матеріалах справи.
Відповідно до підпункту 5.2.1. статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту.
У разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції, встановленої законом, такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу із скаргою про перегляд цього рішення, яка подається у письмовій формі та може супроводжуватися документами, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати. Скарга повинна бути подана контролюючому органу протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання платником податків податкового повідомлення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується. Контролюючий орган зобов'язаний прийняти вмотивоване рішення та надіслати його протягом двадцяти календарних днів від дня отримання скарги платника податків на його адресу поштою з повідомленням про вручення або надати йому під розписку. У разі коли контролюючий орган надсилає платнику податків рішення про повне або часткове незадоволення його скарги, такий платник податків має право звернутися протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання відповіді, з повторною скаргою до контролюючого органу вищого рівня, а при повторному повному або частковому незадоволенні скарги - до контролюючого органу вищого рівня із дотриманням зазначеного десятиденного строку для кожного випадку оскарження та зазначеного двадцятиденного строку для відповіді на нього.
Таким чином зазначені податкові повідомлення-рішення вважаються узгодженими, відомості про їх оскарження в судовому або адміністративному порядку відсутні.
Також, як вбачається з матеріалів справи, Відповідачем до ДПІ у Шевченківському районі м. Києва відповідно до положень п. 5.1 ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов"язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" у 10 місяці 2009 р. був поданий уточнюючий розрахунок податкових зобов"язань з податку на додану вартість у зв"язку з виправленням самостійно визначених помилок за звітний податковий період - 12 місяць 2008 р. на загальну суму 660450,00 грн , з якого збільшення суми, яка підлягає сплаті до бюджте становить 629000,00 грн. та сума штрафу, нарахована платником самостійно у зв"язку з виправленням помилки становить 31450,00 грн.
Відповідно до п. 5.1 статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.
Зазначене податкове зобов'язання не може бути оскаржене платником податків в адміністративному або судовому порядку.
Отже, загальна сума заборгованості Відповідача становить 660872,00 грн.
Зазначене вище також спростовує доводи відповідача про те, що останньому не було відомо про існування заборгованості, яка є предметом даного спору.
Згідно з підпунктом 6.2.1 пункту 6.2 статті 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податкові вимоги.
Підпунктом 6.2.3 пункту 6.2 статті 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» визначено, що перша податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання.; друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків, обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк, друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
Державною податковою інспекцією у Шевченківському районі направлялись Відповідачу податкові вимоги № 1/25 від 08.01.2009р., № 2/7096 від 25.08.2009 р., що підтверджується матеріалами справи.
Відповідно до підпункту 6.2.4 статті 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», передбачено, що у разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу.
Згідно копій Актів № 913 від 23.07.2009 р. та № 1322 від 27.08.2009 р. про неможливість вручення податкових вимог, Позивач на виконання вимог п.п. 6.2.4 п. 6.2 ст 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» розмістив податкові вимоги № 11/25 від 08.01.2009р., № 2/7096 від 25.08.2009 р. на дошці оголошень. Однак, після проведених Позивачем заходів, податковий борг залишився несплаченим.
Закон України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»не передбачє формування податковим органом третьої та наступних податкових виомг до погашення заборгованості платником податків, визначених у наявних податкових вимогах.
Відповідно до статті 3 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкових зобов'язань виключно за рішенням суду.
У підпункті 2.3.1. пункту 2.3 статті 2 цього Закону передбачено, що органами, уповноваженими здійснювати заходи з погашення податкового боргу, є виключно податкові органи, а також державні виконавці у межах їх компетенції.
Згідно з вимогами статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Позивачем доведено обгрунтованість позовних вимог.
Доказів сплати Відповідачем наявної у нього податкової заборгованості у розмірі 660872,00 грн. станом на день розгляду спору суду не надано. Заборгованість відповідача також підтверджується навними в матеріалах справи обліковими картками платника, розрахунком заборгованості по податках станом на 30.03.2010 р., службовою запискою № 736/10-124 від 09.04.2010 р.
Враховуючи всі наведені обставини в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись вимогами ст. ст. 69-71, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва
П О С Т А Н О В И В:
1.Позов Першого заступника прокурора Шевченківського району м. Києва в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва задовольнити повністю.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Авгер" (код ЄДРПОУ 33791548, юридична адреса: вул. Артема, 37-41, м. Київ) на користь державного бюджету України суму податкової заборгованості у розмірі 660872 (шістсот шістдесят тисяч вісімсот сімдесят дві) грн. 00 коп.
Постанова набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України.
Суддя Ю.Т. Шрамко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 06.06.2011 |
Оприлюднено | 18.07.2011 |
Номер документу | 16639472 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Шрамко Ю.Т.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні