Постанова
від 17.06.2011 по справі 2а-8424/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01014, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

17 червня 2011 року 15:45 № 2а-8424/11/2670

Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі г оловуючого судді Григорови ча П.О. при секретарі судового засідання Очколясу О.В. розг лянувши у відкритому судовом у засіданні адміністративну справу

за позовом Державна податкова інспе кція у Дніпровському районі м.Києва

до Товариство з обмеженою ві дповідальністю "Центр сприян ня розвитку підприємництва " Лівобережний"

про зупинення видаткових опер ацій на рахунках

За участю представників:

заявника: Оксененко К.П.

відповідача: не прибув

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Державна податкова інспекція у Дніпровському р айоні м. Києва внесла до Окруж ного адміністративного суду м. Києва з поданням щодо зупи нення видаткових операцій на рахунках Товариства з обмеж еною відповідальністю «Цент р сприяння розвитку бізнесу» .

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду м. Києва від 15 .06.2011р. залишено подання без рух у з наданням заявнику часу до 16.06.2011р. 13.00 год. для усунення недол іків подання шляхом надання належних доказів надіслання подання відповідачу, копії н аказу про призначення податк ового керуючого, а також відо мості про вжиті заходи щодо о пису майна відповідача, як то факту не допуску податковог о керуючого для здійснення о пису майна такого платника п одатків у податкову заставу або не подання документів, не обхідних для такого опису на вмотивований запит податков ого органу.

На виконання вимог ухвали с уду від 15.06.2011р. представником за явника подано належні доказ и надіслання примірнику пода ння відповідачу, копію наказ у про призначення Біденко Л .А. податковим керуючим та п исьмові пояснення, згідно як их заявник вважає, що на підс таві рішення про опис майна у податку заставу у відповіда ча виник обов' язок щодо под ання документів для опису ма йна у податкову заставу.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 16.06.2011 року відкрито провадж ення в адміністративній спра ві № 2а-8424/11/2670 та призначено справ у до судового розгляду на 17.06.2011 року.

В судовому засіданні 17.06.2011р. п редставник заявника підтрим ав подання та обґрунтовує на явністю у ТОВ «Центр сприянн я розвитку бізнесу»податков ого боргу перед Державним бю джетом у розмірі 2 720 грн. та ная вністю акту відмови платника податків від опису майна у по даткову заставу №7 від 10.06.2011р.

Відповідач в судове засіда ння 17.05.11р. не прибув, запереченн я на подання не надав, із заява ми та клопотаннями до суду не звертався, про час та місце ро згляду справи був повідомлен ий належним чином.

Відповідно до ч. 7 ст. 1833 Кодекс у адміністративного судочин ства України неявка сторін у судове засідання не перешко джає розгляду подання.

Розглянувши подані докуме нти і матеріали, всебічно і по вно з' ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуєть ся подання, оцінивши докази, я кі мають значення для розгля ду справи і вирішення спору п о суті, Окружний адміністрат ивний суд м. Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Центр спр ияння розвитку бізнесу»(далі Відповідач) зареєстроване Д ніпровською районною в м. Киє ві державною адміністрацією м. Києва 05.12.2006р., код ЄДРПОУ 34727541, ад реса місцезнаходження: 02125, м. К иїв, б-р. Перова, 3-А.

Як платник податків та обов ' язкових зборів ТОВ «Центр сприяння розвитку бізнесу» взяте на облік в ДПІ у Дні провському районі м. Києва 06.12.2 006р. за №12291.

Починаючи з 09.10.2006р., відповідн о до Наказу №301 та Наказу ДПА Ук раїни від 23.12.2010 №993 «Про затвердж ення порядку подання повідом лень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах до органів держав ної податкової служби», заре єстрованого в Міністерстві ю стиції України 30.12.2010р. за №1426/18721, На ціональний банк України, бан ки подають відомості про від криття/закриття рахунків пла тників податків, власних кор еспондентських рахунків в ел ектронному вигляді засобами електронної пошти Національ ного банку України на адресу органів державної податково ї служби в Автономній Респуб ліці Крим, областях, містах Ки єві та Севастополі.

Як свідчать матеріали спра ви, ТОВ «Центр сприяння розви тку бізнесу» має наступ ні відкриті рахунки в банків ських установах :

Р/р. 26001020031543/980 в ПАТ «АКБ "КИЇВ »МФО 322498;

Р/р. 26061000453201/980 в ПАТ «АКБ "КИЇВ»МФ О 322498;

Р/р. 26009801325556/980 в АТ «ОТП Банк», МФ О 300528;

Згідно довідки ДПІ у Дні провському районі м. Києва, ст аном на 17.05.2011р., ТОВ «Центр сприя ння розвитку бізнесу»має под атковий борг перед Державним бюджетом України з податку н а додану вартість у розмірі 2 720 грн.

Відповідно до пункту 59.1 ст. 5 9 Податкового кодексу Україн и у разі, коли платник податкі в не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в уст ановлені законодавством стр оки, орган державної податко вої служби надсилає (вручає) й ому податкову вимогу в поряд ку, визначеному для надсилан ня (вручення) податкового пов ідомлення-рішення.

Згідно п. 59.3 ст. 59 Податкового кодексу України, податкова в имога надсилається не раніше першого робочого дня після з акінчення граничного строку сплати суми

грошового зо бов'язання.

Пунктом 59.4 ст. 59 Податкового кодексу України передбачено , що податкова вимога надсила ється також платникам податк ів, які самостійно подали под аткові декларації, але не пог асили суми податкових зобов' язань у встановлені цим Код ексом строки, без попередньо го надсилання (вручення) пода ткового повідомлення-рішенн я.

ДПІ у Дніпровському район і м. Києва надіслано податков у вимогу №350 від 21.02.2011р. на загаль ну суму заборгованості у роз мірі 2720,00 грн., яка згідно повідо млення про вручення поштовог о відправлення отримана відп овідачем 23.02.2011р.

Згідно п. 89.2 статті 89 По даткового кодексу України пе редбачено, що з урахуванням положень цієї статті право податкової застави поширюєт ься на будь-яке майно платн ика податків, яке перебуває в його власності (господарсь кому віданні або оперативном у управлінні) у день виникн ення такого права і балансов а вартість якого відповідає сумі податкового боргу платн ика податків, крім випадків, п ередбачених пунктом 89.5 цієї с татті, а також на інше майно, н а яке платник податків набуд е прав власності у майбутньо му.

Заступником начальника ДП І у Дніпровському районі м. Ки єва Н.В. Кіяшко винесено рішен ня №350 від 21.02.2011р. про опис майна у податкову заставу ТОВ «Цент р сприяння розвитку бізнесу» .

10.06.2011р. податковим керуючим Біденко Л.А. складено Акт № 7 про відмову платника податк ів від опису майна у податков у заставу.

Відповідно до частини перш ої пункту 89.1 ст.89 та пункту 89.3 ст.8 9 ПК України з урахуванням пол ожень цієї статті право пода ткової застави поширюється н а будь-яке майно платника под атків, яке перебуває в його вл асності (господарському віда нні або оперативному управлі нні) у день виникнення такого права і балансова вартість я кого відповідає сумі податко вого боргу платника податків , крім випадків, передбачених пунктом 89.5 цієї статті, а також на інше майно, на яке платник податків набуде прав власнос ті у майбутньому. (ч.1 ст.89.1) Майно , на яке поширюється право под аткової застави, оформлюєтьс я актом опису. До акта опису вк лючається ліквідне майно, як е можливо використати як дже рело погашення податкового б оргу. Опис майна у податкову з аставу здійснюється на підст аві рішення керівника органу державної податкової служби , яке пред'являється платнику податків, що має податковий б орг. Акт опису майна, на яке по ширюється право податкової з астави, складається податков им керуючим у порядку та за фо рмою, що затверджені централ ьним органом державної подат кової служби. Відмова платни ка податків від підписання а кта опису майна, на яке поширю ється право податкової заста ви, не звільняє такого платни ка податків від поширення пр ава податкової застави на оп исане майно. У такому випадку опис здійснюється у присутн ості не менш як двох понятих. ( ст.89.3 Податкового кодексу Укр аїни).

Суд вважає, що вищезазначен ими нормами права встановлен е наступне:

- право податкової застави виникає в силу Закону і не пот ребує додаткового оформленн я;

- опис майна здійснюєт ься податковим органом самос тійно;

- відмова платника под атку від підписання акта опи су майна, на яке поширюється п раво податкової застави, не з вільняє такого платника пода тків від поширення права под аткової застави на описане м айно.

Пунктом 89.4 ст. 89 Податкового к одексу України встановлено, що у разі якщо платник податк ів не допускає податкового к еруючого для здійснення опис у майна такого платника пода тків у податкову заставу та/а бо не подає документів, необх ідних для такого опису, подат ковий керуючий складає акт в ідмови платника податків від опису майна у податкову заст аву. Орган державної податко вої служби звертається до су ду щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платни ка податків, заборону відчуж ення таким платником податкі в майна та зобов'язання таког о платника податків допустит и податкового керуючого для опису майна у податкову заст аву.

Отже, Окружний адміністрат ивний суд м. Києва вважає за не обхідне зазначити, що зі зміс ту положень пункту 89.4 ст. 89 Пода ткового кодексу України вбач ається лише дві можливі підс тави для складення акту відм ови платника податків від оп ису майна у податкову застав у - не допущення податкового керуючого для здійснення оп ису майна у податкову застав у та неподання необхідних до кументів для такого опису.

В процесі розгляду подання представник Державної подат кової інспекції у Дніпровськ ому районі м. Києва зазначив, щ о податковий керуючий у зв' язку із браком часу для склад ання акту опису майна на адре су Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Центр сприя ння розвитку бізнесу»не вихо див.

При цьому, норми Податковог о кодексу України не передба чають надання платником пода тку переліку майна, на яке пош ирюється право податкової за стави, чи документів щодо виз наченого майна, саме після от римання рішення керівника ор гану державної податкової сл ужби про здійснення опису ма йна.

Окружний адміністративний суд м. Києва приходить до висн овку, що обов' язок платника податку повідомити про наяв не майно, та надати витребува ні документи, виникає лише пі сля висунення таких вимог по датковим органом платнику по датків.

Так, згідно підпунктів 20.1.6, 20.1.2 3 пункту 20.1. статті 20 Податковог о кодексу України, органи дер жавної податкової служби маю ть право, зокрема, для здійсне ння функцій, визначених пода тковим законодавством, отрим увати безоплатно від платник ів податків, у тому числі благ одійних та інших неприбутков их організацій, у порядку, виз наченому цим Кодексом, інфор мацію, довідки, копії докумен тів (засвідчені підписом пла тника податків або його поса довою особою та скріплені пе чаткою (за наявності) про фіна нсово-господарську діяльніс ть, отримувані доходи, видатк и платників податків та іншу інформацію, пов'язану з обчис ленням та сплатою податків, д отриманням вимог іншого зако нодавства, здійснення контро лю за яким покладено на орган и державної податкової служб и, а також фінансову та статис тичну звітність, в порядку та на підставах, визначених цим Кодексом; у випадках виявлен ня порушення вимог податково го та іншого законодавства У країни, контроль за дотриман ням яких покладено на контро люючі органи, надсилати плат никам податків письмові запи ти щодо надання засвідчених належним чином копій докумен тів.

Проте, матеріали справи не м істять жодних вимог, листів т а запитів податкового органу щодо необхідності Товариств у з обмеженою відповідальніс тю «Центр сприяння розвитку бізнесу»повідомити про майн о чи надати документи, які б у нього вимагались. Не містить такої вимоги або запиту і при йняте Державною податковою і нспекцією у Дніпровському ра йоні м. Києва рішення №350 від 21.02. 2011 року. про опис майна у податк ову заставу.

Крім того, судом вбачається , що обов' язок надати докуме нти щодо майна, для його опису в податкову заставу, кореспо ндує наявність такого майна. Однак, матеріалами справи не підтверджено наявності майн а у відповідача.

Відповідно до приписів пун ктів 2.7. та 2.10 затвердженого Нак азом Державної податкової ад міністрації України 24.12.2010 N 1043 та зареєстрованого в Міністерс тві юстиції України 30 грудня 2 010 р. за №1438/18733 Порядку застосува ння податкової застави орган ами державної податкової слу жби, у разі якщо на момент скла дення акта опису майно відсу тнє або його балансова варті сть менша суми податкового б оргу, право податкової заста ви поширюється на інше майно , на яке платник податків набу де право власності у майбутн ьому, до погашення податково го боргу в повному обсязі. Опи с майна може бути проведено з а даними органів, які згідно з чинним законодавством здійс нюють реєстрацію майна.

Суд приходить до висновків , що вищезазначеними нормами передбачено складення акту опису у випадку відсутності майна в момент набуття права власності на майно в майбутн ьому, та можливість опису май на за реєстраційними даними органів, які здійснюють його реєстрацію.

Таким чином, Окружний адмін істративний суд м. Києва вваж ає, що Державною податковою і нспекцією у Дніпровському ра йоні м. Києва не надано достат ніх та беззаперечних доказів в підтвердження перешкоджан ня відповідачем виконання по вноважень податкового керую чого.

Згідно з частиною першою ст атті 71 Кодексу адміністратив ного судочинства України кож на сторона повинна довести т і обставини, на яких ґрунтуют ься її вимоги та заперечення , крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Заявник в даному випадку не довів законності та обґрунт ованості своїх вимог.

Враховуючи викладені обст авини, дослідивши матеріали справи та оцінивши докази, як і є у справі, суд прийшов до ви сновку, що подання задоволен ню не підлягає.

На підставі викладеного, ке руючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163, 183-3 Кодексу адміністративного с удочинства України, -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні подання Д ержавної податкової інспекц ії у Дніпровському районі м. Києва відмовити повністю.

Постанова може бути ос каржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти дн ів за правилами, встановлени ми ст.ст. 185-187 КАС України. Апеляц ійна скарга подається до адм іністративного суду апеляці йної інстанції через суд пер шої інстанції, який ухвалив о скаржуване судове рішення. К опія апеляційної скарги одно часно надсилається особою, я ка її подає, до суду апеляційн ої інстанції.

Суддя П.О. Григорович

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення17.06.2011
Оприлюднено18.07.2011
Номер документу16639510
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8424/11/2670

Ухвала від 16.06.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

Ухвала від 15.06.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

Постанова від 17.06.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні