ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01014, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
в порядку письмового прова дження
м. Київ
06 липня 2011 року № 2а-4490/11/2670
За позовом Державної податкової інс пекції у Подільському районі міста Києва
до Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Прома-мікс»
про стягнення 1487606,89 грн.
Суддя: Кротюк О.В.
Обставини справи:
Позивач звернувся до Ок ружного адміністративного с уду міста Києва із адміністр ативним позовом про стягненн я з Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Прома-мікс» заборгованості у розмірі 1487606,8 9 грн.
Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що відповідачем не спл ачена заборгованість, тому п озивач просить стягнути з ві дповідача заявлену суму на п ідставі рішення суду.
Відповідач заперечення пр оти позову не надав, докази на лежного повідомлення про роз гляд справи знаходяться в ма теріалах справи.
Справа вирішується на під ставі наявних в ній доказів т а матеріалів.
Розглянувши подані позива чем документи і матеріали, за слухавши пояснення його пре дставника, всебічно і повно з ' ясувавши всі фактичні обст авини, на яких ґрунтується по зов, об' єктивно оцінивши до кази, які мають юридичне знач ення для розгляду справи і ви рішення спору по суті, Окружн ий адміністративний суд міст а Києва, -
встановив:
згідно облікової картки відповідача за останнім рах ується заборгованість земел ьному податку у розмірі 1487606,89 гр н.
Заявлена заборгованість в иникла внаслідок прийняття п одатковим органом податково го повідомлення-рішення № 00009523 60/0 від 10.11.2010, яким визначено Това риству з обмеженою відповіда льністю «Прома-мікс»податко ве зобов' язання з податку н а додану вартість у розмірі 148 7811,89 грн., з яких 991874,59 грн. - за осно вним платежем, 495937,30 грн. - за шт рафними (фінансовими) санкці ями.
В зв' язку з наявною перепл атою в розмірі 205,00 грн. та неспл атою платником податку подат кового зобов' язання податк овим органом виставлено плат нику податків податкову вимо гу № 165 від 20.01.2011 на суму 1487606,89 грн., як а вручена адресатові 16.02.2011.
На день розгляду справи зая влена до стягнення заборгова ність відповідачем не сплаче на, що останнім не спростован о.
Аналізуючи викладені вище обставини, суд дійшов виснов ку, що позовні вимоги є обґрун тованими та такими, що підляг ають задоволенню з урахуванн ям наступного.
Відповідно до ст. 67 Конститу ції України кожен зобов' яза ний сплачувати податки і збо ри в порядку і розмірах, встан овлених законом.
Відповідно до ч.1 ст.9 Закону У країни “Про систему оподатку вання” (що діяв на час виникне ння спірних правовідносин), п латники податків зобов' яза ні, зокрема, сплачувати належ ні суми податків і зборів (обо в'язкових платежів) у встанов лені законами терміни. Ненар ахування та несплата податкі в з коштів (доходів), отриманих від здійснення господарсько ї діяльності, є порушенням ін тересів держави та суспільст ва.
Згідно ст. 2 Закону України “ Про державну податкову служб у в Україні” (що діяв на час сп ірних правовідносин), завдан нями органів державної подат кової служби, зокрема, є здійс нення контролю за додержання м податкового законодавства , правильністю обчислення, по внотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільо вих фондів податків і зборів (обов' язкових платежів), а та кож неподаткових доходів, ус тановлених законодавством.
Закон України «Про порядок погашення зобов'язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами»від 21.12.2000 N 2181-III, що діяв на ча с виникнення спірних правові дносин, (Далі - Закон № 2181) є спе ціальним законом з питань оп одаткування, який установлює порядок погашення зобов'яза нь юридичних або фізичних ос іб перед бюджетами та держав ними цільовими фондами з под атків і зборів (обов'язкових п латежів), включаючи збір на об ов'язкове державне пенсійне страхування та внески на заг альнообов'язкове державне со ціальне страхування, нарахув ання і сплати пені та штрафни х санкцій, що застосовуються до платників податків контр олюючими органами, у тому чис лі за порушення у сфері зовні шньоекономічної діяльності , та визначає процедуру оскар ження дій органів стягнення.
Підпунктом 4.1.4. Закону № 2181 вст ановлено, що податкові декла рації подаються за базовий п одатковий (звітний) період, що дорівнює:
а) календарному місяцю (у то му числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним дне м звітного (податкового) міся ця;
б) календарному кварталу аб о календарному півріччю (у то му числі при сплаті кварталь них або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календар них днів, наступних за останн ім календарним днем звітного (податкового) кварталу (піврі ччя);
в) календарному року, крім в ипадків, передбачених підпун ктом "г" підпункту 4.1.4 цього пун кту, - протягом 60 календарних д нів за останнім календарним днем звітного (податкового) р оку;
г) календарному року для пла тників податку на доходи фіз ичних осіб (прибуткового под атку з громадян), - до 1 квітня ро ку, наступного за звітним.
Відповідно до п. 1.2 ст. 1 Закону № 2181 податкове зобов'язання - з обов'язання платника податкі в сплатити до бюджетів або де ржавних цільових фондів відп овідну суму коштів у порядк у та у строки, визначені цим З аконом або іншими законами У країни.
Пунктом 1.3 ст. 1 Закону № 2181 под атковий борг (недоїмка) визна чається як податкове зобов'я зання (з урахуванням штрафни х санкцій за їх наявності), сам остійно узгоджене платником податків або узгоджене в адм іністративному чи судовому порядку, але не сплачене у вс тановлений строк, а також пен я, нарахована на суму такого п одаткового зобов'язання.
Підпунктом 4.1.1. пункту 4.1 статт і 4 Закону 2181 встановлено, що пл атник податків самостійно об числює суму податкового зобо в'язання, яку зазначає у подат ковій декларації, крім випад ків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.2.2 пункту 4.2, а тако ж пунктом 4.3 цієї статті.
п.п. 5.3.1 Закону № 2181 встановлено , що платник податків зобов'яз аний самостійно сплатити сум у податкового зобов'язання, з азначену у поданій ним подат ковій декларації, протягом д есяти календарних днів, наст упних за останнім днем відпо відного граничного строку, п ередбаченого підпунктом 4.1.4 п ункту 4.1 статті 4 цього Закону д ля подання податкової деклар ації.
пп. 5.2.2. Закону № 2181 встановлено , що у разі коли платник податк ів вважає, що контролюючий ор ган невірно визначив суму по даткового зобов'язання або п рийняв будь-яке інше рішення , що суперечить законодавств у з питань оподаткування або виходить за межі його компет енції, встановленої законом, такий платник податків має п раво звернутися до контролюю чого органу із скаргою про пе регляд цього рішення, яка под ається у письмовій формі та м оже супроводжуватися докуме нтами, розрахунками та доказ ами, які платник податків вва жає за потрібне надати. Скарг а повинна бути подана контро люючому органу протягом деся ти календарних днів, наступн их за днем отримання платник ом податків податкового пові домлення або іншого рішення контролюючого органу, що оск аржується. Контролюючий орга н зобов'язаний прийняти вмот ивоване рішення та надіслати його протягом двадцяти кале ндарних днів від дня отриман ня скарги платника податків на його адресу поштою з повід омленням про вручення або на дати йому під розписку. У разі коли контролюючий орган над силає платнику податків ріше ння про повне або часткове не задоволення його скарги, так ий платник податків має прав о звернутися протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання відповіді , з повторною скаргою до контр олюючого органу вищого рівня , а при повторному повному або частковому незадоволенні ск арги - до контролюючого орган у вищого рівня із дотримання м зазначеного десятиденного строку для кожного випадку о скарження та зазначеного два дцятиденного строку для відп овіді на нього.
Процедура адміністративно го оскарження здійснюється т им контролюючим органом, яки й надіслав платнику податків податкове повідомлення, від повідно до своєї компетенції , визначеної цим Законом.
Згідно з пп. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону № 2181 узгоджена сума податково го зобов' язання, не сплачен а платником податків у строк и, визначені статтею 5 вказано го Закону, визнається сумою п одаткового боргу платника п одатків.
Відповідач не спростував ж одних фактів з приводу необґ рунтованості позовних вимог та жодних доказів про сплату узгоджених податкових зобов ' язань не надав.
Підпунктом 3.1.1 пункту 3.1 статт і 3 Закону № 2181 встановлено, що п ідставою для примусового стя гнення активів платників под атків в рахунок погашення йо го податкового боргу є виклю чно рішення суду.
Разом з тим, з 01.01.2011 Податковий кодекс України від 2 грудня 2010 року N 2755-VI регулює відносини, щ о виникають у сфері справлян ня податків і зборів, зокрема , визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справл яються в Україні, та порядок ї х адміністрування, платників податків та зборів, їх права т а обов'язки, компетенцію конт ролюючих органів, повноважен ня і обов'язки їх посадових ос іб під час здійснення податк ового контролю, а також відпо відальність за порушення под аткового законодавства.
В порядку пункту 20.1.18 статті 18 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертати ся до суду щодо стягнення кош тів платника податків, який м ає податковий борг, з рахункі в у банках, обслуговуючих так ого платника, на суму податко вого боргу або його частини.
З урахуванням наведеного с уд приходить до висновку про обґрунтованість позовних ви мог щодо стягнення з відпові дача заявленої заборгованос ті у розмірі 1487606,89 грн.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.
Доказів, які б спростовувал и доводи позивача, відповіда ч суду не надав.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, звільненого від спл ати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважен ь, пов'язаних із залученням св ідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (су довий збір) стягненню з відпо відача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 69, 70, 71, 158-163 КАС Ук раїни, Окружний адміністрати вний суд міста Києва, -
П О С Т А Н О В И В :
Задовольнити адміністр ативний позов повністю.
Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю «П рома-мікс» (04073, м. Київ, вул. Фру нзе, 160-б, кв. 402, код ЄДРПОУ 34818146) до Державного бюджету України заборгованість з податку на додану вартість у розмірі 1487606 (мільйон чотириста вісімдеся т сім тисяч шістсот шість) грн . 89 коп.
Постанова може бути оскарж ена в порядку та строки, встан овлені статтею 186 та набирає з аконної сили в порядку та стр оки, передбачені статтею 254 Ко дексу адміністративного суд очинства України.
Суддя О.В.Кротюк
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 06.07.2011 |
Оприлюднено | 14.07.2011 |
Номер документу | 16639643 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Кротюк О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні