Постанова
від 14.03.2011 по справі 2а-334/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

14 березня 2011 року № 2а-334/11/2670

Окружний адміністративни й суд міста Києва у складі гол овуючого судді Огурцова О.П. при секретарі судового засід ання Покотило М.С. розглянув ши у відкритому судовому зас іданні адміністративну спра ву

за позовом Виконавчої дирекції Київс ького міського відділення Фо нду соціального страхування з тимчасової втрати працезд атності

до Товариства з обмеженою ві дповідальністю "Накфа"

про стягнення коштів в сумі 79,92 г рн.

за участю

представника позивача: ОСОБА_1 (довіреність № 6 від 04. 01.2011)

представника відповідача: не з'явився

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Виконавча дирекція Ки ївського міського відділенн я Фонду соціального страхува ння з тимчасової втрати прац ездатності звернулася до Окр ужного адміністративного су ду міста Києва з адміністрат ивним позовом до Товариства з обмеженою відповідальніст ю "Накфа" про стягнення кошті в в сумі 79,92 грн.

Позовні вимоги обґрунтов ані тим, що під час проведення документальної ревізії відп овідача було встановлено пор ушення статті 23 та пункту 2 час тини другої статті 27 Закону Ук раїни "Про загальнообов' язк ове державне соціальне страх ування у зв' язку з тимчасов ою втратою працездатності та витратами, зумовленими наро дженням та похованням" в зв' язку з чим було винесено ріше ння № 24 від 01.02.2010 про застосуванн я та зарахування до бюджету Ф онду соціального страхуванн я з тимчасової втрати працез датності, відображення у зві ті (Ф4-ФСС з ТВП) сум фінансових (штрафних) санкцій, неправомі рних витрат, донарахованих с ум внесків та пені за порушен ня законодавства про загальн ообов'язкове державне соціал ьне страхування, яким на відп овідача накладено штраф та н арахована пеня на загальну с уму 79,92 грн., які відповідачем с плачені не були.

Ухвалою Окружного адміні стративного суду міста Києва від 13.01.2011 позовну заяву було за лишено без руху. У встановлен ий судом строк позивач усуну в недоліки позовної заяви.

Ухвалами Окружного адміні стративного суду міста Києва від 25.01.2011 відкрито провадження , закінчено підготовче прова дження та призначено справу до судового розгляду на 14.02.2011.

Судове засідання 14.02.2011 було в ідкладено у зв'язку з неявкою відповідача.

У судовому засіданні 14.03.2011, у п орядку частини третьої статт і 160 Кодексу адміністративног о судочинства України було п роголошено вступну та резолю тивну частини постанови.

Представник позивача у суд овому засіданні 14.03.2011 підтрима в позовні вимоги у повному об сязі та просив суд задовольн ити позов.

Представник відповідача у судове засідання 14.03.2011 не з'яв ився, хоча повідомлявся нале жним чином про дату, час та міс це розгляду справи, шляхом на правлення поштової кореспон денції на адресу вказану в до відці з Єдиного державного р еєстру підприємств та органі зацій України. Поштові відпр авлення відповідачу поверну лись без вручення адресату, в довідці ф.20 причиною повернен ня (досилання) зазначено закі нчення терміну зберігання. В ідповідно до частини восьмої статті 35 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, вважається, що повістку вруч ено юридичній особі, якщо вон а доставлена за адресою, внес еною до відповідного державн ого реєстру, або за адресою, як а зазначена її представником , і це підтверджується підпис ом відповідної службової осо би.

Відповідно до частини четв ертої статті 128 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни у разі неприбуття відпо відача - суб'єкта владних повн оважень, належним чином пові домленого про дату, час і місц е судового розгляду, без пова жних причин або без повідомл ення ним про причини неприбу ття розгляд справи не відкла дається і справу може бути ви рішено на підставі наявних у ній доказів. Ці ж наслідки зас тосовуються у разі повторног о неприбуття за таких самих у мов відповідача, який не є суб 'єктом владних повноважень.

З урахуванням вище наведен ого суд дійшов висновку про м ожливість розгляду справи за відсутності відповідача.

Розглянувши подані докум енти і матеріали, всебічно і п овно з' ясувавши всі фактичн і обставини, на яких ґрунтуєт ься позов, об' єктивно оціни вши докази, які мають юридичн е значення для розгляду спра ви і вирішення спору по суті, О кружний адміністративний су д міста Києва, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмежено ю відповідальністю "Накфа" за реєстровано як платника стра хових внесків в Подільській міжрайонній виконавчій дире кції Київського міського від ділення Фонду соціального ст рахування з тимчасової втрат и працездатності 12.03.2004 за № 20039041.

Відповідно до частини пер шої статті 9 Закону України "Пр о загальнообов' язкове держ авне соціальне страхування у зв' язку з тимчасовою втрат ою працездатності та витрата ми, зумовленими народженням та похованням" Фонд соціальн ого страхування з тимчасової втрати працездатності (далі по тексту - Фонд) є органом, яки й здійснює керівництво та уп равління загальнообов'язков им державним соціальним стра хуванням у зв'язку з тимчасов ою втратою працездатності та витратами, зумовленими наро дженням та похованням, прова дить збір і акумуляцію страх ових внесків та інших коштів , призначених для фінансуван ня матеріального забезпечен ня та соціальних послуг, види яких передбачені статтею 34 ць ого Закону, та забезпечує їх н адання, а також здійснює конт роль за використанням цих ко штів.

Частиною першою статті 10 за значеного Закону встановлен о, що управління Фондом здійс нюють правління та виконавча дирекція Фонду. В Автономній Республіці Крим, областях та в містах Києві і Севастополі безпосереднє управління зді йснюють правління та виконав ча дирекція відповідних відд ілень Фонду.

Пунктом 3 частини першої ста тті 28 Закону України "Про зага льнообов' язкове державне с оціальне страхування у зв' я зку з тимчасовою втратою пра цездатності та витратами, зу мовленими народженням та пох ованням" встановлено, що стра ховик має право здійснювати перевірку правильності нара хування і повноти сплати стр ахових внесків та використан ня страхових коштів на підпр иємствах, в установах, органі заціях незалежно від форми в ласності, виду діяльності та господарювання, у фізичних о сіб, які використовують прац ю найманих працівників.

Згідно із пунктом 3 частини першої статті 13 зазначеного Закону виконавча дирекція Фо нду здійснює контроль за пра вильним нарахуванням, своєча сною сплатою страхових внеск ів, а також забезпечує цільов е використання коштів загаль нообов'язкового державного с оціального страхування у зв' язку з тимчасовою втратою пр ацездатності та витратами, з умовленими похованням.

26.01.2010 Подільською міжрайо нною виконавчою дирекцією Ки ївського міського відділенн я Фонду соціального страхува ння з тимчасової втрати прац ездатності згідно із наказом № 81-Р від 26.01.2010 проведено ревізі ю по коштах Фонду соціальног о страхування з тимчасової в трати працездатності Товари ства з обмеженою відповідаль ністю "Накфа" за періоди: 2008 рік , 2009 рік та з 01.01.2010 по 26.01.2010.

В ході ревізії виявлено нес воєчасну сплату страхових вн есків в листопаді 2009 року, чим п орушено статтю 23 та пункт 2 час тини другої статті 27 Закону Ук раїни "Про загальнообов' язк ове державне соціальне страх ування у зв' язку з тимчасов ою втратою працездатності та витратами, зумовленими наро дженням та похованням", у зв'яз ку з чим утворилась простроч ена заборгованість у розмірі 151,83 грн. та нарахована пеня за н есвоєчасну сплату страхових внесків у розмірі 4,00 грн.

Пунктом 2 частини другої ста тті 27 Закону України "Про зага льнообов' язкове державне с оціальне страхування у зв' я зку з тимчасовою втратою пра цездатності та витратами, зу мовленими народженням та пох ованням" встановлено, що стра хувальник зобов'язаний нарах овувати і сплачувати в устан овлені строки та в повному об сязі страхові внески.

Відповідно до частин першо ї, другої, четвертої , шостої т а сьомої статті 23 зазначеного Закону страхувальники-робо тодавці сплачують до Фонду р ізницю між нарахованими для роботодавців і найманих прац івників страховими внесками та витратами, пов'язаними з на данням матеріального забезп ечення та соціальних послуг застрахованим особам відпов ідно до цього Закону. Перерах ування зазначених сум шляхом безготівкових розрахунків з дійснюється страхувальника ми-роботодавцями один раз на місяць - у день, встановлений для одержання в установах ба нку коштів на оплату праці за відповідний період. У разі не стачі у страхувальників-робо тодавців коштів для виплати заробітної плати та сплати с трахових внесків у повному о бсязі нарахування їх на заро бітну плату і перерахування страхових внесків до Фонду п ровадиться пропорційно до су м заробітної плати. Якщо стра хувальники несвоєчасно чи не в повному обсязі сплачують с трахові внески, до них застос овуються фінансові санкції, передбачені статтею 30 цього З акону. У разі ліквідації (реор ганізації) юридичної особи с трахувальник зобов'язаний пр овести повний розрахунок щод о сплати страхових внесків д о Фонду по день ліквідації (ре організації) та звернутися з а місцем здійснення його обл іку як страхувальника для от римання довідки про відсутні сть заборгованості.

Згідно із частиною першою с татті 30 Закону України "Про за гальнообов' язкове державн е соціальне страхування у зв ' язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами , зумовленими народженням та похованням" страхувальник-р оботодавець несе відповідал ьність за несвоєчасність спл ати та неповну сплату страхо вих внесків, у тому числі стра хових внесків, що сплачують з астраховані особи через раху нки роботодавців, а також за п орушення порядку використан ня страхових коштів. Фізична особа, яка не має статусу підп риємця та використовує найма ну працю, додатково несе відп овідальність за ухилення від взяття на облік як платника с трахових внесків. У разі несв оєчасної сплати страхових вн есків страхувальником (у том у числі фізичною особою, яка н е має статусу підприємця та в икористовує найману працю, ч ерез ухилення від подання за яви про взяття на облік як пла тника страхових внесків) або неповної їх сплати страхува льник сплачує суму донарахов аних контролюючим органом ст рахових внесків (недоїмки), шт раф та пеню. За несвоєчасніст ь сплати страхувальником стр ахових внесків на нього накл адається штраф у розмірі 50 від сотків суми належних до спла ти страхових внесків за весь період, який минув з дня, коли страхувальника було взято н а облік. Пеня обчислюється ви ходячи з 120 відсотків обліково ї ставки Національного банку України, що діяла на момент сп лати, нарахованої на повну су му недоїмки (без урахування ш трафів) за весь її строк.

Підпунктом 15.14.5 пункту 14.5 розд ілу 5 Інструкції про порядок п роведення ревізій та перевір ок по коштах Фонду соціально го страхування з тимчасової втрати працездатності затве рдженої постановою правлінн я Фонду соціального страхува ння з тимчасової втрати прац ездатності № 38 від 19.09.2011 встанов лено, що за матеріалами акта р евізії протягом 20 календарни х днів керівники виконавчої дирекції Фонду або його відд ілень, їх заступники приймаю ть рішення про застосування фінансових та штрафних санкц ій до страхувальника. Рішенн я приймається за встановлено ю формою відповідно до стате й 28, 30 Закону України "Про загал ьнообов'язкове державне соці альне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працезда тності та витратами, зумовле ними народженням та похованн ям". У рішенні вказуються суми фінансових санкцій, які нале жить зарахувати до бюджету Ф онду, шляхом відображення у з віті страхувальника по кошта х Фонду (за формою Ф4-ФСС з ТВП).

За результатами ревізії ск ладено акт № 80 від 26.01.2010 за резуль татами розгляду якого винесе но рішення про застосування та зарахування до бюджету Фо нду соціального страхування з тимчасової втрати працезд атності, відображення у звіт і (Ф4-ФСС з ТВП) сум фінансових (ш трафних) санкцій, неправомір них витрат, донарахованих су м внесків та пені за порушенн я законодавства про загально обов'язкове державне соціаль не страхування № 24 від 01.02.2010, яким на Товариство з обмеженою ві дповідальністю "Накфа" було н акладено штраф у розмірі 75,92 гр н., що разом з пенею склало 79,92 гр н. платежів та штрафних (фінан сових) санкцій, які в десятиде нний термін від дня отриманн я рішення підлягають зарахув ання до бюджету Фонду соціал ьного страхування з тимчасов ої втрати працездатності. За значене рішення було отриман о директором Товариства з об меженою відповідальністю "На кфа" Г.П. Дибовою 04.02.2010.

Згідно із частиною другою с татті 30 Закону України "Про за гальнообов' язкове державн е соціальне страхування у зв ' язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами , зумовленими народженням та похованням" не сплачені в ст рок страхові внески, пеня і шт раф стягуються в доход Фонду із страхувальника у безспір ному порядку. Строк давнос ті в разі стягнення страхови х внесків, пені та фінансових санкцій, передбачених цією с таттею, не застосовується.

Відповідно до абзацу 3 підп ункту 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закон у України «Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и», у разі визначення податко вого зобов' язання контролю ючим органом за підставами, в изначеними у підпунктах «а»- «в»підпункту 4.2.2 пункту 4.2 стат ті 4, платник податків зобов' язаний погасити нараховану с уму податкового зобов' язан ня протягом десяти календарн их днів від дня отримання ріш ення, крім випадків коли прот ягом такого строку такий пла тник податків розпочинає про цедуру апеляційного узгодже ння.

Рішення № 24 від 01.02.2010 відпові дачем не оскаржувалось та за боргованість за зазначеним р ішення погашена не була.

Відповідач у судові засіда ння не з'явився, заперечень на адміністративний позов та д оказів які б спростовували д оводи позивача суду не надав .

З огляду на викладене суд дійшов висновку про те, що за боргованість Товариства з об меженою відповідальністю "На кфа" перед Київським міським відділенням Фонду соціально го страхування з тимчасової втрати працездатності у розм ірі 79,32 грн. є доведеною та підл ягаю стягненню.

Відповідно до частини перш ої статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, кожна сторона повинна дове сти ті обставини, на яких ґрун туються її вимоги та запереч ення, крім випадків, встановл ених статтею 72 цього Кодексу.

Враховуючи наведене, суд пр иходить до висновку, що позов ні вимоги позивача обґрунтов ані та підлягають задоволенн ю.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб'єкта владних повноваже нь, пов'язаних із залученням с відків та проведенням судови х експертиз, судові витрати (с удовий збір) стягненню з відп овідача не підлягають.

Керуючись вимогами стате й 69-71, 94, 160-165 Кодексу адміністрати вного судочинства України, с уд,-

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний по зов Виконавчої дирекції Київ ського міського відділення Ф онду соціального страхуванн я з тимчасової втрати працез датності до Товариства з обм еженою відповідальністю "Нак фа" про стягнення коштів в су мі 79,92 грн. - задовольнити пов ністю

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Накфа" (61003, м. Харків, пров. Класи чний, буд. 10, літ. "Б-2", прим. № 13-2, код ЄДРПОУ 32856169, р/р № 26000010039529 в ВАТ "Укрексімбанк" у м. Києві, МФО 322313) на користь Поділ ьської міжрайонної виконавч ої дирекції Київського міськ ого відділення Фонду соціаль ного страхування з тимчасово ї втрати працездатності (03113, м. Київ, вул. Дегтяр івська, 53-А, код ЄДРПОУ 26079364, р/р 2560951 2023328 в КРД "Райффайзен банк Авал ь", МФО 322904) кошти в сумі 79,92 грн. (сі мдесят дев'ять грн. 92 коп.)

Відповідно до статті 254 К одексу адміністративного су дочинства України постанова набирає законної сили після закінчення строку для її апе ляційного оскарження. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з а правилами, встановленими с таттями 185-187 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и. Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції. Апеляцій на скарга на постанову суду п ершої інстанції подається пр отягом десяти днів з дня її пр оголошення. У разі застосува ння судом частини третьої ст атті 160 цього Кодексу, а також п рийняття постанови у письмов ому провадженні апеляційна с карга подається протягом дес яти днів з дня отримання копі ї постанови.

Суддя О.П. Огурцов

Повний текст постанови виготовлено 21.03.2011

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення14.03.2011
Оприлюднено18.07.2011
Номер документу16639758
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-334/11/2670

Ухвала від 13.01.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Ухвала від 25.01.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Постанова від 14.03.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні