ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01014, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
25 лютого 2011 року 10:00 № 2а-13051/09/2670
Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі г оловуючого судді Арсірія Р.О . при секретарі судового засі дання Розсошко К.В. розгляну вши у відкритому судовому за сіданні адміністративну спр аву
за позовом Державної податкової інс пекції у Голосіївському райо ні м. Києва
до Товариства з обмеженою ві дповідальністю "Конфінінвес т -А"
про скасування державної реєс трації
Державна податкова інс пекція у Голосіївському райо ні міста Києва звернулася до суду з позовом про визнання с татуту та свідоцтва про держ авну реєстрацію недійсним з моменту державної реєстраці ї відповідача, тобто з 22.05.2007 р.; ви знання недійним свідоцтва пл атника податку на додану вар тість відповідача № 100044865, видан ого 06.06.2007 р. з 06.06.2007 р.; визнання неді йсним запису про проведення державної реєстрації через п орушення закону з боку невст ановлених осіб, допущені при створенні юридичної особи, я кі не можна усунути; припинен ня (скасування) державної реє страції відповідача.
Позовні вимоги мотивовані тим, що на думку позивача, зас новник відповідача фактично не має відношення до фінансо во-господарської діяльності товариства; діяльність това риства спрямована на нанесен ня шкоди економічним інтерес ам держави та здійснюється н евстановленими особами; стат ут відповідача містить непра вдиві відомості, а при реєстр ації була відсутня дійсна во ля і волевиявлення особи, яка зазначена в реєстраційних д окументах.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 11.11.2009 р. було закрито провад ження у справі в частині позо вних вимог про визнання стат уту та свідоцтва про державн у реєстрацію Товариства з об меженою відповідальністю "Ко нфінінвест - А" недійсним з мом енту державної реєстрації ві дповідача, тобто з 22.05.2007 р.; визна ння недійним свідоцтва платн ика податку на додану вартіс ть Товариства з обмеженою ві дповідальністю "Конфінінвес т - А" № 100044865, виданого 06.06.2007 р. з 06.06.2007 р. ; визнання недійсним запису п ро проведення державної реєс трації Товариства з обмежено ю відповідальністю "Конфінін вест - А" через порушення закон у з боку невстановлених осіб , допущені при створенні юрид ичної особи, які не можна усун ути.
В частині ж позовних вимог п ро припинення юридичної особ и, суд ухвалив закінчити підг отовче провадження та призна чити справу до судового розг ляду.
Відповідач в жодне судове з асідання не з' явився, запер ечень чи пояснень по суті спо ру не надав.
25.01.2011 р. представником позив ача було подано заяву про роз гляд справи за його відсутно сті.
Відповідно до ч.6 ст. 128 Кодекс у адміністративного судочин ства України, якщо немає пере шкод для розгляду справи в су довому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не в сі особи, які беруть участь у с праві, хоча і були належним чи ном повідомленні про дату, ча с і місце судового розгляду, с уд має право розглянути спра ву у письмовому провадженні у разі відсутності потреби з аслухати свідка чи експерта.
Враховуючи зазначене, суд у хвалив розглядати справу у п орядку письмового проваджен ня.
За результатами розгляду д окументів і матеріалів подан их позивачем, Окружний адмін істративний суд м. Києва, вс тановив:
Товариство з обмеженою ві дповідальністю "Конфінінвес т - А" зареєстроване Голосіївс ькою районною в місті Києві д ержавною адміністрацією 22.05.2007 р. (код ЄДРПОУ 35138181) та є платнико м податку на додану вартість (свідоцтво № 100044865 від 06.06.2007 р.). Засн овником товариства є ОСОБА _1
Доводи позивача ґрунтують ся на поясненнях засновника відповідача - гр. ОСОБА_1 та гр. ОСОБА_2., наданих органа м податкової міліції, відпов ідно до яких, визначена в реєс траційних документах як засн овник, особа, - гр. ОСОБА_1, не має та ніколи не мала ніяко го відношення до створення (р еєстрації) та діяльності Тов ариства з обмеженою відповід альністю "Конфінінвест - А", ні яких установчих документів т а документів фінансово-госпо дарської діяльності не підпи сувала, звітності до контрол юючих органів не подавала.
Відповідно до ч.4 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суб' єкт владн их повноважень повинен подат и суду всі наявні у нього доку менти та матеріали, які можут ь бути використані як докази у справі. У разі невиконання ц ього обов' язку суд витребов ує названі документи та мате ріали.
Ухвалою про відкриття пров адження в адміністративній с праві, судом були витребуван і від позивача всі оригінали доданих до позовної заяви до кументів, а саме: свідоцтво пр о державну реєстрацію, довід ка про взяття на облік платни ків податків на додану варті сть, довіреність про право ве дення від імені ОСОБА_1 сп рави з приводу реєстрації ві дповідача, реєстраційну заяв у на податок на додану вартіс ть, пояснення гр. ОСОБА_1 та ОСОБА_2., лист начальника В ПМ ДПІ у м. Червонограді, або п ояснення з зазначення поважн их причин їх відсутності.
Згідно ч.6 ст. 71 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни, якщо особа, яка бере уча сть у справі, без поважних при чин не надасть докази на проп озицію суду для підтвердженн я обставин, на які вона посила ється, суд вирішує справу на о снові наявних доказів.
Так, станом на час судового розгляду адміністративної с прави, позивач не виконав вим оги ухвали суду та не надав ви требуваних судом доказів, у з в' язку з чим справа розгляд ається на підставі наявних у справі доказів.
Вирішуючи спір, суд виходит ь з положень законодавства, я ке діяло на час виникнення сп ірних відносин та визначених позивачем обставин.
Відповідно до ст.ст. 2, 3 Закон у України "Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців", відно сини, які виникають у сфері де ржавної реєстрації юридични х осіб та фізичних осіб - підпр иємців, регулюються Конститу цією України, цим Законом та н ормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цьо го Закону. Дія цього Закону по ширюється на державну реєстр ацію всіх юридичних осіб нез алежно від організаційно-пра вової форми, форми власності та підпорядкування, а також ф ізичних осіб - підприємців.
Отже, Закон України "Про дер жавну реєстрацію юридичних о сіб та фізичних осіб - підприє мців" (далі - Закон) є спеціальн им нормативно-правовим актом , що прийнятий з метою регулюв ання правовідносин, які вини кають у сфері державної реєс трації юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців, у том у числі й порядку та підстав п рипинення державної реєстра ції підприємницької діяльно сті суб' єкта господарюванн я.
Згідно ч.2 ст. 38 Закону, підста вою для постановлення судово го рішення щодо припинення ю ридичної особи, що не пов' яз ано з банкрутством юридичної особи, зокрема є: визнання нед ійсним запису про проведення державної реєстрації через порушення закону, допущені п ри створенні юридичної особи , які не можна усунути.
Відповідно до п.2) ч.1 ст. 110 Циві льного кодексу України, юрид ична особа ліквідується за р ішенням суду про визнання су дом недійсною державної реєс трації юридичної особи через допущені при її створенні по рушення, які не можна усунути , а також в інших випадках, вст ановлених законом.
Частиною 2 цієї ж статті пер едбачено, що вимога про лікві дацію юридичної особи на під ставах, зазначених вище, може бути пред' явлена до суду ор ганом, що здійснює державну р еєстрацію, а також учасником юридичної особи. Аналогічна правова позиція міститься у постанові Верховного Суду У країни від 19 лютого 2008 року по с праві № 2-116/06.
В той же час, позивач не є зас новником відповідача, а тако ж не належить до органів, які з дійснюють державну реєстрац ію суб' єктів підприємницьк ої діяльності.
З огляду на вищенаведене, су д приходить до висновку, що по зивачем нормативно необґрун товано підстав для задоволен ня позову виходячи з існуючо го суб' єктного складу сторі н у справі та визначених пози вачем підстав і предмету поз ову.
Крім цього, Законом України "Про державну податкову служ бу в Україні", в редакції, що ді яла на час виникнення спірни х відносин та звернення до су ду, встановлено, що органи дер жавної податкової служби у в ипадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених за конами України, мають право з вертатися у передбачених зак оном випадках до судових орг анів із заявою (позовною заяв ою) про скасування державної реєстрації суб' єкта підпри ємницької діяльності.
Виходячи з положень п. 17 ст. 11, п. 3 ч. 1 ст. 10, ст. 2 Закону України "П ро державну податкову службу в Україні" стосовно функцій п одаткової служби з контролю за своєчасністю подання плат никами податків податкових з вітів, декларацій, розрахунк ів та інших документів, пов' язаних з обчисленням податкі в, інших платежів, в кореспонд енції з положеннями ч. 2 ст. 38 За кону України "Про державну ре єстрацію юридичних осіб та ф ізичних осіб-підприємців", ор гани державної податкової сл ужби можуть звертатися з вим огами про припинення юридичн ої особи не в усіх випадках, ви значених статтею 38 зазначено го закону, а лише в тих, коли по даткові органи діють на реал ізацію своєї владної компете нції. Тому органи державної п одаткової служби вправі звер татися з вимогою про припине ння суб' єктів господарюван ня лише в разі, якщо підставою позову є неподання таким суб ' єктом протягом року до орг анів державної податкової сл ужби податкових декларацій, документів фінансової звітн ості згідно з законодавством .
Таких позовних вимог позив ачем не заявлялось.
Відповідно до ст. 19 Конститу ції України органи державної влади та органи місцевого са моврядування, їх посадові ос оби зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни. Компетенція органів державної податкової служби поширюється саме на відноси ни в сфері оподаткування.
Враховуючи вищенаведене, с уд, за правилами, встановлени ми ст.86 Кодексу адміністратив ного судочинства України, пе ревіривши наявні у справі до кази, вважає позовні вимоги н еобґрунтованими та такими, щ о не підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодекс у адміністративного судочин ства України суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого вирішує справи відповід но до Конституції України та законів України, а також міжн ародних договорів, згода на о бов' язковість яких надана В ерховною Радою України. Суд з астосовує інші нормативно-пр авові акти, прийняті відпові дним органом на підставі, у ме жах повноважень та у спосіб, п ередбачені Конституцією та з аконами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених статтею 72 цьо го Кодексу.
Згідно з ч. 4 ст. 94 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни у справах, в яких позив ачем є суб' єкт владних повн оважень, а відповідачем - фізи чна чи юридична особа, судові витрати, здійснені позиваче м, з відповідача не стягуютьс я.
На підставі наведеного та к еруючись ст.ст. 69-71, 94, 160-165, 167, 254 Кодек су адміністративного судочи нства України, Окружний адмі ністративний суд міста Києва , -
ПОСТАНОВИВ:
У позові Державної по даткової інспекції у Голосії вському районі міста Києва в ідмовити повністю.
Постанова може бути оск аржена до суду апеляційної і нстанції протягом десяти дні в з за правилами, встановлени ми ст. ст. 185-187 КАС України, шляхо м подання через суд першої ін станції апеляційної скарги.
Суддя Р.О. Арсірій
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 25.02.2011 |
Оприлюднено | 15.07.2011 |
Номер документу | 16639921 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Арсірій Р.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні