ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
ПОСТАНОВА
Іменем України
08.07.11 10 год. 15 хв.
Справа №2а-1704/11/2770
Окружний адміністративний суд міста Севастополя в складі:
головуючого судді - Лотової Ю.В.;
при секретарі - Бартиші В.О.,
з участю:
представника позивача – ОСОБА_1, довіреність № 344/10-004;
представника відповідача – не з’явився;
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Севастополі адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Севастополя (вул. Кулакова, 37, м. Севастополь, 99011); до релігійної організації Мусульманська община «Мюневвер» (вул. Кулакова, буд. 31, м. Севастополь, 99011); про стягнення заборгованості,
Обставини справи:
24.05.2011 року Державна податкова інспекція у Ленінському районі м. Севастополя звернулась до Окружного адміністративного суду міста Севастополя з адміністративним позовом до релігійної організації Мусульманська община «Мюневвер»про стягнення з відповідача суми заборгованості перед бюджетом з податку на прибуток у розмірі 2 250,08 грн.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 25.05.2011 року відкрито провадження в адміністративній справі № 2а-1704/11/2770.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 25.05.2011 року закінчено підготовче провадження, справу призначено до судового розгляду.
Представник позивача у судовому засідання адміністративний позов підтримала у повному обсязі. Позовні вимоги обґрунтовані ст.ст. 4, 17 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» № 2181-III від 21.12.2000 року, що діяв на момент виникнення правовідносин (далі Закон України № 2181), ст. 3, п.п. 16.4 ст. 16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»№ 334/94-ВР від 28.12.1994 року (далі Закон України № 334/94).
Представник відповідача у судовому засіданні проти задоволення адміністративного позову заперечував. Вважає, що позовні вимоги необґрунтованими, оскільки релігійна організація Мусульманська община «Мюневвер»є неприбутковою організацією, а йому, як керівнику вказаної організації не був пояснений порядок подання податкової звітності про використання коштів неприбутковими організаціями та установами.
На підставі ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 08 липня 2011 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови.
Розглянувши документи і матеріали, заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, всебічно і повно з'ясувавши всі обставини у справі, об'єктивно оцінивши докази, досліджені в судовому засіданні, суд
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до ч. 2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» завданням органів державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, встановлених законодавством.
Згідно зі ст. 4 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» податкова адміністрація є центральним органом виконавчої влади. Державні податкові інспекції у районах у містах підпорядковуються відповідним державним податковим адміністраціям.
Відповідно до п.п. 1, 2 ст. 10 цього Закону одними із завдань податкової адміністрації є контроль за своєчасністю, достовірністю та повнотою обчислення і сплати податків та зборів; забезпечення обліку платників податків, правильність обчислення та своєчасність надходження податків.
Суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень (п. 7 ст. 3 Кодексу адміністративного судочинства України).
Правосуддя в адміністративних справах здійснюється адміністративними судами. Юрисдикція адміністративних судів поширюється на всі публічно-правові спори, крім спорів, для яких законом встановлений інший порядок судового вирішення (ст. 4 Кодексу адміністративного судочинства України).
Згідно з п. 5 ч. 2 ст. 17 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.
Відповідно до п.п. 20.1.28 п. 20.1. ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право:застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.
Таким чином, позивач є суб’єктом владних повноважень, що має право звернутись до Окружного адміністративного суду міста Севастополя з позовом про стягнення заборгованості перед бюджетом з податку на прибуток.
Релігійна організація Мусульманська община «Мюневвер» зареєстрована як юридична особа Гагарінською районною державною адміністрацією міста Севастополя, узяте на облік до органів державної податкової служби та є платником податків, зборів (обов’язкових платежів), про що надані відповідні свідоцтва; відповідно до листа Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Севастополя від 24.06.2011 року № 2090/9/15-1 (арк.с.55) з 26.03.2002 року внесена до реєстру неприбуткових організацій.
Згідно зі ст. 4 Закону України «Про систему оподаткування», що діяв на момент виникнення правовідносин, платниками податків і зборів (обов'язкових платежів) є юридичні і фізичні особи, на яких згідно із Законом України покладений обов'язок сплачувати податки та збори (обов'язкові платежі).
Відповідно до абз. 2 п. 16.4. ст. 16 Закону України 334/94 платники податку у строки, визначені законом, подають до податкового органу податкову декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових періодів у разі його наявності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Закону. При цьому за звітні квартал, півріччя та три квартали платники податку подають спрощену декларацію, а за результатами звітного року - повну.
Згідно з п. 7.11.12 Закону України 334/94 центральний податковий орган встановлює порядок обліку і подання податкової звітності про використання коштів неприбуткових організацій (неприбуткових організацій, визначених в абзаці "ж" підпункту 7.11.1, у частині обліку і подання податкової звітності за доходами, що підлягають оподаткуванню) та вирішує питання про виключення організацій з реєстру неприбуткових організацій і оподаткування їх доходів у разі порушення ними положень цього Закону та інших законодавчих актів про неприбуткові організації. Рішення центрального податкового органу можуть бути оскаржені в судовому порядку.
Наказом Державної податкової адміністрації України від 11.07.1997 року № 233, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 06.08.1997 року за № 290/2094 затверджений Порядок складання податкового звіту про використання коштів неприбутковими установами й організаціями (далі по тексту Порядок). Цей Порядок застосовується установами й організаціями, що включені до реєстру неприбуткових організацій та установ з присвоєнням ознаки неприбутковості (далі - неприбуткові установи) у встановленому порядку відповідно до наказів Державної податкової адміністрації України від 11.07.97 N 232 "Про затвердження Положення про Реєстр неприбуткових організацій та установ", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 06.08.97 за N 291/2095, і від 03.07.2000 N 355 "Про затвердження Порядку визначення структури ознаки неприбуткових установ (організацій)", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.07.2000 за N 451/4672.
Підпунктами 1.3 та 1.6. п. 1 Порядку встановлено, що податковий звіт про використання коштів неприбутковими установами й організаціями (далі - звіт) складається за формою, що додається, і подається неприбутковою установою за кожний звітний період. Платники податку мають право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення терміну подання звіту надіслати його до податкового органу поштою з повідомленням про вручення. Податкова звітність може бути надана податковому органу за добровільним рішенням платника податків в електронній формі за умови дотримання чинного законодавства, що регулює ці питання.
Відповідно до п.п. 3.4. та 3.5 п. 3 цього Порядку у разі отримання неприбутковою установою майна, що надійшло безоплатно або у вигляді добровільних пожертвувань (рядки 1.3.1.2, 2.1.2, 6.1.2), у звіті в зазначених рядках відображається вартість такого майна відповідно до супроводжувальних документів. Якщо неприбуткові установи отримують дохід з інших джерел, то профінансовані витрати, що безпосередньо пов'язані з отриманням таких доходів, відображаються у рядку 11 звіту у той самий звітний період, що і вказані доходи. Сплачують неприбуткові установи податок на прибуток (дані рядка 15) за той податковий період, в якому був одержаний цей прибуток.
Згідно з пп. 4.1.4 п. 4.1. ст. 4 Закону України № 2181 4.1.4. Податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює:
а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;
б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя);
в) календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року;
г) календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб (прибуткового податку з громадян), - до 1 квітня року, наступного за звітним.
Таким чином, відповідач повинен був подавати до позивача податкові звітності про використання коштів неприбутковими організаціями щокварталу.
25.06.2009 року позивачем проведена позапланова виїзна перевірка відповідача з питання своєчасного подання податкової звітності про використання коштів неприбутковими організаціями та установами за:
- 1 півріччя 2006 року по терміну 09.08.2006 року,
- 9 місяців 2006 року по терміну 09.11.2006 року,
- 2006 рік по терміну 09.02.2007 року,
- 1 кв. 2007 року по терміну 10.07.2007 року,
- 1 півріччя 2007 року по терміну 09.08.2007 року,
- 9 місяців 2007 року по терміну 09.11.2007 року,
- 2007 року по терміну 11.02.2008 року,
- 1 кв. 2008 року по терміну 12.05.2008 року,
- 1 півріччя 2008 року по терміну 11.08.2008 року,
- 9 місяців 2008 року по терміну 10.11.2008 року,
- 11 місяців 2008 року по терміну 22.12.2008 року,
- 2008 року по терміну 09.02.09 року,
- 1 кв. 2009 року по терміну 12.05.09 року.
В ході перевірки були встановлені та зафіксовані в акті перевірки № 3067/15-1/13788202 від 25.06.2009 року порушення вимог п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України № 2181, а саме податкова звітність про використання коштів неприбутковими організаціями та установами (у кількості 13 звітів) до позивача не надавались. Відповідальність за вказане порушення передбачена п.п. 17.1.1. п. 17.1. ст. 17 Закону № 2181, згідно з яким платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку. За результатами перевірки було прийняте податкове повідомлення-рішення від 10.07.2009 року № 0009121510/0 про визначення відповідачу суми податкового зобов’язання зі сплати штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 2210,00 грн. (арк.с.13), яке було отримано представником підприємства 15.07.2009 року, згідно підпису на поштовому повідомлені (арк.с.14). В судовому порядку вказане податкове повідомлення – рішення відповідачем не оскаржувалось.
Підпунктом 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону України № 2181 встановлено, що податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту.
Отже, податкове зобов’язання відповідача зі сплати штрафних (фінансових) санкцій вважається узгодженим, а податкове повідомлення-рішення від 10.07.2009 року № 0009121510/0, прийняте позивачем на підставі перевірки, обґрунтованим та таким, що прийняте відповідно до діючого законодавства.
Згідно з п. 1.4. ст. 1 Закону України № 2181 пеня - плата у вигляді процентів, нарахованих на суму податкового боргу (без урахування пені), що справляється з платника податків у зв'язку з несвоєчасним погашенням податкового зобов'язання.
Відповідно до п.п. 16.1.2, 16.1.1 п. 16.1. ст. 16 Закону України № 2181 після закінчення встановлених строків погашення узгодженого податкового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня. Нарахування пені розпочинається при самостійному нарахуванні суми податкового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов'язання, визначеного цим Законом; та при нарахуванні суми податкового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні згідно з нормами цього Закону.
Відповідно до уточнюючих розрахунків позивача відповідач має залишок несплаченої пені у розмірі 40,08 грн.
Таким чином, на момент розгляду справи сума податкового боргу, яка з урахуванням пені у розмірі 40,08 грн. складає 2250,08 грн. у добровільному порядку відповідачем не погашається і заходів щодо погашення заборгованості відповідач не робить.
Згідно з п.п. 6.2.2. п. 6.2. ст. 6 Закону України № 2181 Податкові вимоги мають містити крім відомостей, передбачених підпунктом 6.2.3 цієї статті, посилання на підстави їх виставлення; суму податкового боргу, належного до сплати, пені та штрафних санкцій; перелік запропонованих заходів із забезпечення сплати суми податкового боргу. Податкові вимоги також надсилаються платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суму податкових зобов'язань у встановлені законом строки, без попереднього направлення (вручення) податкового повідомлення.
Відповідно до п.п. 6.2.3. п. 6.2. ст. 6 Закону України № 2181 податкові вимоги надсилаються:
- перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків. обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;
- друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
Так, на адресу відповідача поштою було направлено першу податкову вимогу № 1/331 від 03.08.2009 року з повідомленням про вручення з пропозицією погасити наявну заборгованість перед бюджетом з єдиного податку у розмірі 2210,00 грн., яка отримана представником підприємства 05.08.2009 року, про що свідчить його особистий підпис на поштовому повідомлені (арк.с.17). Другу податкову вимогу № 2/698 від 15.12.2010 року направлено поштою на адресу відповідача з повідомленням про вручення з пропозицією погасити наявну заборгованість перед бюджетом у розмірі 2250,08 грн. та отримано представником відповідача 15.12.2009 року, про що свідчить його особистий підпис на поштовому повідомлені.
Відповідно до п. 87.2 ст. 87 Податкового кодексу України джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Згідно з п. 95.1 ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Пунктом 95.3 ст. 95 цього Кодексу встановлено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
За таких обставин позов підлягає задоволенню у повному обсязі.
На підставі ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати з позивача не стягуються.
Постанова викладена у повному обсязі 08.07.2011 року.
Керуючись ст. 6, 17, 69 - 71, 94, 98, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з релігійної організації Мусульманська община «Мюневвер» (вул. Кулакова, буд. 31, м. Севастополь, 99011, ідентифікаційний код 13788202, р/р 26004301200971, МФО 384027 у СФ МІ ВАТ «Ощадбанк») суму заборгованості перед бюджетом з податку на прибуток у розмірі 2 250,08 грн. (дві тисячі двісті п’ятдесят грн. 08 коп.) на р/р 31110009700007, МФО 824509, ЄДРПОУ 24035598, код платежу 11021000, одержувач: державний бюджет УДКУ в м. Севастополі.
Постанова набирає законної сили у порядку та строки відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня отримання копії постанови за правилами, встановленими статтями 185 - 187 Кодексу адміністративного судочинства України. Якщо суб'єкта владних повноважень було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Ю.В. Лотова
Судді:
Суддя Ю.В. Лотова
Судді:
Суд | Окружний адміністративний суд міста Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 08.07.2011 |
Оприлюднено | 18.07.2011 |
Номер документу | 16639979 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Севастополя
Лотова Ю.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні