Ухвала
від 01.07.2011 по справі 2а/0570/665/2011
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Наумова К.Г.

Суддя-доповідач - Арабей Т.Г.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 липня 2011 року справа №2а/0570/ 665/2011 приміщення суду за а дресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевче нка, 26

Колегія суддів Донецького апеляційного адміністратив ного суду у складі:

головуючого судді Арабей Т .Г.

суддів Геращенка І.В. , Губ ської Л.В.

розглянувши апеляційну ск аргу Державної податкової і нспекції у Ворошиловському р айоні міста Донецька на пост анову Донецького окружного а дміністративного суду від 26 к вітня 2011 р. у справі № 2а/0570/665/2011 за позовом Державної податков ої інспекції у Ворошиловсько му районі міста Донецька до У правління Державної реєстра ції Донецької міської ради, Д ержавного реєстратора Кагар лицького районної держадмін істрації у Київській області Лавренюк Лесі Петрівни, треті особи: Кагарлицької о б'єднаної державної податко вої інспекції в Київській о бласті, Товариство з обмежен ою відповідальністю ТД "Агро ресурси" м.Донецька про визна ння протиправними дій, визна ння неправомірним запис, зоб ов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИЛА:

Позивач Державн а податкова інспекція у Вор ошиловському районі м. Донец ька звернулась до Донецького окружного адміністративног о суду з адміністративним по зовом до Управління державно ї реєстрації Донецької міськ ої ради, Державного реєстрат ора Кагарлицького районної д ержавної адміністрації у Киї вській області Лавренюк Ле сі Петрівни про:

- визнання протиправними ді й Управління державної реєст рації Донецької міської ради стосовно невизнання неправо мірним запису в Єдиному держ авному реєстрі стосовно місц езнаходження Товариства з об меженою відповідальністю ТД «Агроресурси» за адресою: 83086 , м. Донецьк, пр. Павших Комунар ів, буд. 7, не скасування реєстр аційних дій, не внесення до Єд иного державного реєстру зап ису про місцезнаходження під приємства за попередньою адр есою, не повернення реєстрац ійної справи підприємства до державного реєстратора за м ісцезнаходженням;

- визнання неправомірним за пису в Єдиному державному ре єстрі стосовно місцезнаходж ення Товариства з обмеженою відповідальністю ТД «Агроре сурси» (ЄДРПОУ 35432955) за адресою : 83086, м. Донецьк, пр. Павших Комун арів, буд. 7;

- зобов' язання Управління державної реєстрації Донець кої міської ради скасувати р еєстраційні дії від 15 квітня 2 009 року за №13381070006000546 щодо внесення змін до відомостей про юриди чну особу Товариства з обмеж еною відповідальністю ТД «Аг роресурси»;

- зобов' язання Управління державної реєстрації Донець кої міської ради внести до Єд иного державного реєстру зап ис про місцезнаходження Това риства з обмеженою відповіда льністю ТД «Агроресурси» (ЄД РПОУ 35432955) за адресою: м.Кагарлик , вул. Фрунзе, буд.95А;

-зобов' язання Управління державної реєстрації Донець кої міської ради повернути р еєстраційну справу Товарист ва з обмеженою відповідальні стю ТД «Агроресурси» (ЄДРПОУ 35648251) до державного реєстратор а Кагарлицької районної держ авної адміністрації у Київсь кій області Лавренюк Лесі П етрівни.

Постановою Донецько го окружного адміністративн ого суду від 26 квітня 2011 року у задоволенні позову Державно ї податкової інспекції у Вор ошиловському районі м.Донець ка до Управління державної р еєстрації Донецької міської ради, Державного реєстратор а Кагарлицької районної держ авної адміністрації у Київсь кій області Лавренюк Лесі П етрівни про визнання проти правними дій Управління держ авної реєстрації Донецької м іської ради стосовно невизна ння неправомірним запису в Є диному державному реєстрі ст осовно місцезнаходження Тов ариства з обмеженою відповід альністю ТД «Агроресурси» з а адресою: 83086, м. Донецьк, пр. Пав ших Комунарів, буд. 7, не скасув ання реєстраційних дій, не вн есення до Єдиного державного реєстру запису про місцезна ходження підприємства за поп ередньою адресою, не поверне ння реєстраційної справи під приємства до державного реєс тратора за місцезнаходження м; визнання неправомірним за пису в Єдиному державному ре єстрі стосовно місцезнаходж ення Товариства з обмеженою відповідальністю ТД «Агроре сурси» (ЄДРПОУ 35432955) за адресою : 83086, м. Донецьк, пр. Павших Комун арів, буд. 7; зобов' язання Упр авління державної реєстраці ї Донецької міської ради ска сувати реєстраційні дії від 15 квітня 2009 року за №13381070006000546 щодо в несення змін до відомостей п ро юридичну особу Товариства з обмеженою відповідальніст ю ТД «Агроресурси»; зобов' я зання Управління державної р еєстрації Донецької міської ради внести до Єдиного держа вного реєстру запис про місц езнаходження Товариства з об меженою відповідальністю ТД «Агроресурси» (ЄДРПОУ 35432955) за адресою: м.Кагарлик, вул..Фрун зе, буд.95А; зобов' язання Упра вління державної реєстрації Донецької міської ради пове рнути реєстраційну справу То вариства з обмеженою відпові дальністю ТД «Агроресурси» (ЄДРПОУ 35648251) до державного реєс тратора Кагарлицької районн ої державної адміністрації у Київській області Лавреню к Лесі Петрівни - відмовле но.

Не погодившись з судовим рі шенням Державна податко ва інспекція у Ворошиловсько му районі міста Донецька под ала апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову Донецького окружного адміні стративного суду від 26.04.2011 року по справі №2а-0570/665/2011 та постанов ити нове законне та обґрунто ване рішення, яким задовольн ити позовні вимоги позивача у повному обсязі. Апеляційна скарга мотивується порушенн ям Донецьким окружним адміні стративним судом норм матері ального та процесуального пр ава.

Представники сторін у судо ве засідання не з' явилися, п ро дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином, відповідач та третя ос оба, яка не заявляє самостійн их вимог - Кагарлицька об'єдн ана державна податкова інсп екція в Київській області письмово просили розглянути справу за відсутності їх пре дставників. Третя особа - Това риство з обмеженою відповіда льністю ТД «Агроресурси» до суду не з' явилась, але до суд у повернувся поштовий конвер т з відміткою поштового відд ілення про неможливість вру чення адресату повістки,що в ідповідно до п.11 ст.35 Кодексу ад міністративного судочинств а України вважається, що така повістка вручена належним ч ином .

Колегія суддів розглядає д ану справу відповідно до вим ог ст. 197 КАС України у порядку п исьмового провадження за ная вними у справі матеріалами.

Колегія суддів, заслу хавши доповідь судді-доповід ача, перевіривши матеріали с прави і обговоривши доводи а пеляційної скарги, перевірив ши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встанов лення, дослідивши правильніс ть застосування судом першої інстанції норм матеріальног о та процесуального права, вв ажає за необхідне вимоги, вик ладені в апеляційній скарзі, залишити без задоволення, а п останову суду першої інстанц ії залишити без змін, з насту пних підстав.

Відповідно до п.2 стат ті 19 Конституції України орга ни державної влади та органи місцевого самоврядування, ї х посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межа х повноважень та у спосіб, що п ередбачені Конституцією та з аконами України.

В суді першої та апеля ційної інстанції встановлен о, що Товариство з обмеженою в ідповідальністю ТД «Агрорес урси» зареєстроване як юриди чна особа Кагарлицькою район ною державною адміністраці єю Київської області 15 лютог о 2008 року, номер запису 13381020000000546, вк лючене до ЄДРПОУ за номером 354 32955, місцезнаходження: м. Київ, м .Кагарлик, вул..Фрунзе, буд.92А.

Товариством з обмеженою ві дповідальністю ТД «Агроресу рси» подано реєстраційну кар тку на внесення змін до відом остей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державн ому реєстрі юридичних осіб т а фізичних осіб-підприємців від 14 квітня 2009 року, на підстав і якої Державним реєстра тором Кагарлицького району д ержавної адміністрації у Киї вській області Лавренюк Ле сею Петрівною здійснено де ржавну реєстрацію змін відом остей про юридичну особу сто совно місцезнаходження Това риства з обмеженою відповіда льністю ТД «Агроресурси» за адресою: 83086, м. Донецьк, пр. Павш их Комунарів, буд. 7.

Відповідно до лист а від 21 квітня 2009 року №06-4-185 держа вний реєстратор надіслала д о Управління державної реєст рації Донецької міської ради реєстраційну справу Товарис тва з обмеженою відповідальн істю ТД «Агроресурси» у зв' язку зі зміною місцезнаходже ння юридичної особи за адрес ою: 83086, м.Донецьк, вул..Полеглих К омунарів,7.З обліку в Кагарлиц ькій РДА юридичну особу знят о 21.04.2009р.

15.04.2009р. Державним реєстратором Кагарлицького району державної адміністра ції у Київській області Лав ренюк Лесею Петрівною в Єди ному державному реєстрі юрид ичних осіб та фізичних осіб-п ідприємців зроблено запис пі д номером №13381070006000546 - внесення з мін до відомостей про юридич ну особу, що не пов' язані зі з мінами в установчих документ ах.

З довідки про встан овлення фактичного місцезна ходження платника податків Т овариства з обмеженою відпов ідальністю ТД «Агроресурси » Державної податкової інспе кції у Ворошиловському район і м. Донецька від 20 січня 2010 року № 204 вбачається, що по факту вих оду за юридичною адресою 83000, м. Донецьк, пр. Павших комунарів , буд. 7 встановлено, що підприє мство за даною адресою не зна ходиться.

12 листопада 2010 року п озивачем до Управління держа вної реєстрації Донецької мі ської ради надіслано лист пр о внесення змін до відомосте й юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальніст ю ТД «Агроресурси» та поверн ення реєстраційної справи до Державного реєстратора Кага рлицького району державної а дміністрації у Київській обл асті Лавренюк Лесею Петрів ною.

На зазначений лист У правління державної реєстра ції Донецької міської ради н адіслало відповідь, у якому з азначило, що порушень Закону про реєстрацію державним ре єстратором при проведенні д ій щодо зміни місцезнаходжен ня юридичної особи, зазначен ої в цьому листі, не було, тому проведені дії не підлягають скасуванню. Зазначена відпо відь стала підставою для зве рнення до суду з позовом.

Між сторонами немає розб іжностей щодо обставин справ и встановлених судом першої інстанції та апеляційним суд ом, в апеляційній скарзі пози вач вказує на порушення судо м першої інстанції норм мате ріального та процесуального права та зазначає, що у зв'язк у з внесенням до Єдиного Держ авного реєстру недостовірни х даних про місцезнаходження суб'єкта господарювання, под атковий орган позбавлений мо жливості здійснювати функці ї щодо контролю правильності та повноти надходження до бю джету податків та зборів.

Згідно п.п. 2.1.4 п.2.1 ст. 2 Зак ону України “ Про порядок пог ашення зобов' язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами ”, в редакції, яка була чин ною на час правочинів , контр олюючими органами стосовно п одатків і зборів (обов'язкови х платежів), які справляються до бюджетів та державних ціл ьових фондів, є податкові орг ани.

Повноваження податкових о рганів визначені Законом Укр аїни “ Про державну податков у службу в Україні ”, ст. 10 цього закону визначені функції де ржавних податкових інспекці й у тому числі щодо забезпече ння обліку платників подат ків, інших платежів, правильн ість обчислення і своєчасніс ть надходження цих податків , платежів.

Таким чином, позивач у справ і - суб' єкт владних повнов ажень, на якого чинним законо давством України покладені в ладні управлінські функції у сфері податкових правовідно синах стосовно платників под атків.

Як зазначалось раніше, прав а, функції та основні напрямк и діяльності органів податко вої служби визначені Законом України “ Про державну подат кову службу в Україні ”, полож еннями п.11 ст.10 якого державним податковим інспекціям надан е право подавати до судів поз ови до підприємств, установ, о рганізацій та громадян про в изнання угод недійсними і ст ягнення в доход держави кошт ів, одержаних ними за такими у годами, а в інших випадках - ко штів, одержаних без установл ених законом підстав, а також про стягнення заборгованост і перед бюджетом і державним и цільовими фондами за рахун ок їх майна; п. 17 ст. 11 цього Закон у передбачене право податков их органів звертатися у пере дбачених законом випадках до судових органів із заявою (по зовною заявою) про скасуванн я державної реєстрації суб'є кта підприємницької діяльно сті, ч. 8 ст. 11 Закону надане прав о звернення до суду з позовом про надання дозволу на прове дення позапланової виїзної п еревірки.

З системного аналізу норм ч инного законодавства, зокрем а, Кодексу адміністративного судочинства України, Закону України “ Про державну подат кову службу в Україні ”, подат кового законодавства Україн и вбачається, що податковим о рганам надані владні управлі нські функції стосовно суб'є ктів господарювання у сфері податкових взаємовідносин.

При цьому жодною нормою чин ного законодавства України п одатковим органам не надане право на звернення до суду з п озовними заявами про оскарже ння дій державних органів та наданих ними документів.

Оскільки ні Законом, ні Коде ксом не передбачений такий с посіб захист прав позивача, я к зобов' язання орган держав ної реєстрації скасувати або внести запис до Єдиного Держ авного реєстру юридичних осі б та фізичних осіб - підприємц ів, звертаючись до адміністр ативного суду з зазначеною п озовною заявою, податкова ін спекція діяла не у встановле ний законодавством спосіб та з перевищенням повноважень, наданих їй чинним законодав ством України.

Щодо дій державного реєстр атора по внесенню змін до реє страційної картки, колегія с уддів погоджує висновок суду першої інстанції, з огляду на наступне.

Статтею 13 Закону України «П ро державну податкову службу в Україні» зі змінами та допо вненнями встановлено, що пос адові особи органів державно ї податкової служби зобов'яз ані дотримуватися Конституц ії і законів України, інших но рмативних актів, прав та охор онюваних законом інтересів г ромадян, підприємств, устано в, організацій, забезпечуват и виконання покладених на ор гани державної податкової сл ужби функцій та повною мірою використовувати надані їм п рава.

Згідно з п.п. 2 ч. 1 ст. 10 Закону Ук раїни “ Про державну податку службу в Україні ”, державні п одаткові інспекції в районах , містах без районного поділу , районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податк ові інспекції виконують відп овідні функції, зокрема, забе зпечують облік платників под атків, інших платежів, правил ьність обчислення і своєчасн ість надходження цих податкі в, платежів, а також здійснюют ь реєстрацію фізичних осіб - п латників податків та інших о бов'язкових платежів.

Облік платників податків є однією з основних функцій ор ганів державної податкової с лужби, яка створює передумов и для здійснення контролю за правильністю обчислення, по внотою і своєчасністю перера хування податків і зборів (об ов'язкових платежів) до бюдже тів та до державних цільових фондів (п.2.1 ст.2 Порядку обліку платників податків, зборів (о бов'язкових платежів), затвер дженого наказом ДПА України від 19.02.98 №80 та зареєстрованого в Мін' юсті України 16.03.98 за №172/2612, з і змінами та доповненнями.

При цьому, облік платників п одатків і зборів (обов'язкови х платежів) здійснюється орг анами державної податкової с лужби та іншими державними о рганами відповідно до законо давства. Взяття на облік юрид ичних осіб та фізичних осіб - п ідприємців як платників пода тків, зборів (обов'язкових пла тежів) в органах державної по даткової служби здійснюютьс я на підставі відомостей з ре єстраційної картки, наданих державним реєстратором згід но із Законом України «Про де ржавну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підп риємців», не пізніше наступн ого робочого дня з дня отрима ння зазначених відомостей ор ганами державної податкової служби (ст. 5 Закону України «П ро систему оподаткування», з і змінами та доповненнями (да лі - Закон №1251)).

Пунктом 3.5 Порядку встановл ено, що місцем обліку платник ів податків є відповідний ор ган державної податкової слу жби за зареєстрованим місцез находженням юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) чи зареєстр ованим місцем проживання (зд ійснення діяльності) самозай нятої особи, якщо інше не пере дбачене цим Порядком.

За визначенням ст. 1 Закону У країни «Про державну реєстра цію юридичних осіб та фізичн их осіб - підприємців » місц езнаходження юридичної особ и - це адреса органу або особ и, які згідно із законом чи уст ановчими документами юридич ної особи виступають від її і мені.

Відповідно до ч. 3 ст. 4 вказан ого Закону України встановл ено, що зміни до установчих до кументів юридичної особи, а т акож зміна прізвища та/або ім ені, та/або по батькові (далі - і мені) або місця проживання фі зичної особи - підприємця під лягають обов'язковій державн ій реєстрації шляхом внесенн я відповідних змін до записі в Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.

Частиною 1 ст. 17 вказаного Зак ону України «Про державну ре єстрацію юридичних осіб та ф ізичних осіб - підприємців» передбачено, що відомості пр о юридичну особу або фізичну особу - підприємця включають ся до Єдиного державного реє стру шляхом внесення записів на підставі відомостей з від повідних реєстраційних карт ок та відомостей, що надаютьс я юридичними особами державн ому реєстратору за місцезнах одженням реєстраційної спра ви згідно із законодавством України. Відповідальність за відповідність установчих до кументів законодавству несу ть засновники (учасники) юрид ичної особи.

Частиною 2 ст. 17 Закону Україн и «Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців » зокрема п ередбачено, що в Єдиному держ авному реєстрі містяться від омості щодо місцезнаходженн я юридичної особи.

Відповідно до змісту части н 1, 2 ст.18 вказаного вище Закону встановлено, що якщо відомос ті, які підлягають внесенню д о Єдиного державного реєстру , були внесені до нього, то так і відомості вважаються досто вірними і можуть бути викори стані в спорі з третьою особо ю, доки до них не внесено відпо відних змін. Якщо відомості, я кі підлягають внесенню до Єд иного державного реєстру, є н едостовірними і були внесені до нього, то третя особа може посилатися на них у спорі як н а достовірні. Третя особа не м оже посилатися на них у спорі у разі, якщо вона знала або мо гла знати про те, що такі відом ості є недостовірними.

Частиною першою ст. 29 Закону України «Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців» вс тановлено, що для проведення державної реєстрації змін д о установчих документів юрид ична особа повинна подати (на діслати рекомендованим лист ом з описом вкладення) такі до кументи:

- заповнену реєстраційну ка ртку на проведення державної реєстрації змін до установч их документів юридичної особ и;

- примірник оригіналу або но таріально засвідчену копію р ішення про внесення змін до у становчих документів. Докуме нт, що підтверджує правомочн ість прийняття рішення про в несення змін до установчих д окументів;

- оригінали установчих доку ментів юридичної особи з від міткою про їх державну реєст рацію з усіма змінами, чинним и на дату подачі документів, а бо копію опублікованого в сп еціалізованому друкованому засобі масової інформації п овідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригі налів установчих документів ;

- два примірники змін до уст ановчих документів юридично ї особи у вигляді окремих дод атків або два примірники уст ановчих документів у новій р едакції;

- документ, що підтверджує в несення реєстраційного збор у за проведення державної ре єстрації змін до установчих документів.

Надання інших документів п ри зміні місцезнаходження юр идичної особи ст. 29 зазначеног о Закону не передбачено.

У разі надходження державн ому реєстратору від органу д ержавної податкової служби п овідомлення встановленого з разка про відсутність юридич ної особи за її місцезнаходж енням державний реєстратор з обов'язаний надіслати рекоме ндованим листом протягом п'я ти робочих днів з дати надход ження зазначеного повідомле ння юридичній особі повідомл ення щодо необхідності подан ня державному реєстратору ре єстраційної картки.

У разі неподання юридичною особою протягом місяця з дат и надходження їй відповідног о повідомлення реєстраційно ї картки про підтвердження в ідомостей про юридичну особу державний реєстратор повине н внести до Єдиного державно го реєстру запис про відсутн ість підтвердження зазначен их відомостей. Якщо державно му реєстратору повернуто рек омендованого листа з відмітк ою відділення зв'язку про від сутність юридичної особи за зазначеною адресою, державни й реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстр у запис про відсутність юрид ичної особи за її місцезнахо дженням.

Частиною 7 ст. 29 Закону Україн и «Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців» встановле но, що державному реєстратор у забороняється вимагати док ументи для проведення держав ної реєстрації змін до устан овчих документів юридичної о соби, якщо вони не передбачен і частинами першою - шостою ці єї статті.

Згідно ст. 30 Закону України « Про державну реєстрацію юрид ичних осіб та фізичних осіб - підприємців», державний реє стратор відмовляє у проведен ні державної реєстрації змін до установчих документів юр идичної особи за наявності п ідстав, встановлених частино ю першою статті 27 цього Закону .

Частиною першою статті 27 за значеного Закону встановлен о, що підставами для відмови у проведенні державної реєстр ації юридичної особи є:

- невідповідність відомос тей, які вказані в реєстрацій ній картці на проведення дер жавної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазнач ені в документах, що подані дл я проведення державної реєст рації юридичної особи;

- невідповідність установ чих документів вимогам части ни третьої статті 8 цього Зако ну;

-· порушення порядку створ ення юридичної особи, який вс тановлено законом, зокрема;

- наявність обмежень на зайн яття відповідних посад, вста новлених законом щодо осіб, я кі зазначені як посадові осо би органу управління юридичн ої особи;

- невідповідність відомост ей про засновників (учасникі в) юридичної особи відомостя м щодо них, які містяться в Єди ному державному реєстрі;

- наявність обмежень щодо вч инення засновниками (учасник ами) юридичної особи або упов новаженою ними особою юридич них дій, які встановлені абза цом четвертим частини другої статті 35 цього Закону;

- наявність в Єдиному держав ному реєстрі найменування, я ке тотожне найменуванню юрид ичної особи, яка має намір зар еєструватися;

- використання у найменуван ні юридичної особи приватног о права повного чи скорочено го найменування органу держа вної влади або органу місцев ого самоврядування, або похі дних від цих найменувань, або історичного державного найм енування, перелік яких встан овлюється Кабінетом Міністр ів України;

- встановлена іншими закона ми заборона використання у н айменуванні юридичної особи певних термінів, абревіатур , похідних термінів.

Відмова у проведенні держа вної реєстрації юридичної ос оби з інших підстав не допуск ається. Відповідно до ст. 31 Зак ону скасування державної реє страції змін до установчих д окументів юридичної особи зд ійснюється у разі постановле ння судового рішення щодо ск асування рішення засновникі в (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними орг ану про внесення змін до уста новчих документів юридичної особи, або про визнання повні стю або частково недійсними змін до установчих документі в юридичної особи суд у день н абрання законної сили судови м рішенням надсилає його дер жавному реєстратору для внес ення запису про судове рішен ня щодо скасування державної реєстрації змін до установч их документів юридичної особ и. Дата надходження відповід ного судового рішення вносит ься до журналу обліку реєстр аційних дій. Державний ре єстратор у строк, що не переви щує двох робочих днів з дати н адходження судового рішення щодо скасування державної р еєстрації змін до установчих документів юридичної особи , вносить до Єдиного державно го реєстру запис щодо скасув ання державної реєстрації зм ін до установчих документів юридичної особи, якщо інше не встановлено судовим рішення м, та в той же день повідомляє органи статистики, державної податкової служби, Пенсійно го фонду України про внесенн я такого запису.

За приписами ст. 38 Закону про порядок державної реєстраці ї припинення юридичної особи на підставі судового рішенн я, що не пов'язане з банкрутств ом юридичної особи є наступн е.

1. Суд, який постановив рішен ня щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкр утством юридичної особи, у де нь набрання таким рішенням з аконної сили направляє його копію державному реєстратор у за місцезнаходженням юриди чної особи для внесення до Єд иного державного реєстру зап ису про судове рішення. Дата н адходження відповідного суд ового рішення вноситься держ авним реєстратором до журнал у обліку реєстраційних дій.

2. Підставами для постановле ння судового рішення щодо пр ипинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством ю ридичної особи, зокрема є:

- визнання судом недійсною д ержавної реєстрації юридичн ої особи через допущені при ї ї створенні порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, встановлених зако ном;

- провадження нею діяльност і, що суперечить установчим д окументам, або такої, що забор онена законом;

- невідповідність мінімаль ного розміру статутного капі талу юридичної особи вимогам закону;

- неподання протягом року ор ганам державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності відповідно до закону;

- наявність в Єдиному держав ному реєстрі запису про відс утність юридичної особи за в казаним її місцезнаходження м.

Частиною 2 статті 4 зазначен ого Закону передбачено, що по рядок проведення державної р еєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців в ключає, зокрема:

- перевірку комплектності д окументів, які подаються дер жавному реєстратору, та повн оти відомостей, що вказані в р еєстраційній картці;

- перевірку документів, які подаються державному реєстр атору, на відсутність підста в для відмови у проведенні де ржавної реєстрації;

- внесення відомостей про юр идичну особу або фізичну осо бу - підприємця до Єдиного дер жавного реєстру;

- оформлення і видачу свідоц тва про державну реєстрацію та виписки з Єдиного державн ого реєстру.

Тобто, у відповідача відсу тні повноваження щодо переві рки зазначеного у реєстрацій ній картці та статуті місцез находження юридичної особи д ійсній адреси органу або осо би, які відповідно до установ чих документів юридичної осо би чи закону виступають від ї ї імені та на момент проведен ня реєстраційних дій відпові дач не мав відомостей, на підс таві яких можна було дійти ви сновку про недостовірність з апису про адресу Товариства з обмеженою відповідальніст ю ТД «Агроресурси».

Частиною 4 ст. 89 Цивільного к одексу України передбачено, що до Єдиного державного реє стру вносяться відомості про організаційно-правову форму юридичної особи, її найменув ання, місцезнаходження, орга ни управління, філії та предс тавництва, мету установи, а та кож інші відомості, встановл ені законом.

З урахуванням ст. 93 Цивільно го кодексу України, абзацу 6 ст атті 1 та ч. 2 ст.17 Закону України “ Про державну реєстрацію юр идичних осіб та фізичних осі б - підприємців ”, серед інши х відомостей до Єдиного держ авного реєстру вносяться від омості про адресу органу або особи, які відповідно до уста новчих документів юридичної особи чи закону виступають в ід її імені.

Частиною 3 ст. 8 Закону Україн и “ Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців ” встановле но, що установчі документи (ус тановчий акт, статут або засн овницький договір, положення ) юридичної особи повинні міс тити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих до кументів законодавству несу ть засновники (учасники) юрид ичної особи.

Як встановлено судом першо ї та апеляційної інстанції т а не спростовано позивачем, п одані до реєстрації у Єдином у державному реєстрі відомо сті щодо зміни місцезнаходже ння Товариства з обмеженою в ідповідальністю ТД «Агрорес урси» відповідали вимогам ч инного законодавства щодо їх достовірності.

Відповідно до ст. 5 Закону Ук раїни «Про Державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців» д ержавна реєстрація юридични х осіб та фізичних осіб - підпр иємців проводиться державни м реєстратором виключно у ви конавчому комітеті міської р ади міста обласного значення або у районній, районній у міс тах Києві та Севастополі дер жавній адміністрації за місц езнаходженням юридичної осо би або за місцем проживання ф ізичної особи - підприємця.

Статтею 11 цього Закону вста новлено, що державний реєстр атор після внесення до Єдино го державного реєстру запису про проведення державної ре єстрації юридичної особи або фізичної особи - підприємця з обов'язаний сформувати реєст раційну справу.

Передача реєстраційної сп рави відповідно до ст. 14 Закон у України «Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців» з дійснюється у разі зміни міс цезнаходження юридичної осо би, якщо нове місцезнаходжен ня розташоване на території іншої адміністративно-терит оріальної одиниці.

Тобто, отримавши документи про зміну місцезнаходження, відповідач правомірно та у с посіб, визначений чинним зак онодавством, здійснив дії що до внесення змін до Єдиного Д ержавного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підп риємців. Оскільки вимоги поз ивача направлені до відпові дачів в особі Управління Дер жавної реєстрації Донецької міської ради, Державного реє стратора Кагарлицького райо нної держадміністрації у Киї вській області Лавренюк Ле сі Петрівни про визнання протиправними дій, визнання неправомірним запис та скас уванню реєстраційних дій від 15 квітня 2009 року за №13381070006000546 щодо в несення змін до відомостей п ро юридичну особу Товариства з обмеженою відповідальніст ю ТД «Агроресурси» , що не пов' язані із змінами в установчи х документах, які фактично ви конані державним реєстратор ом Кагарлицького районної де ржадміністрації у Київській області Лавренюк Лесі Петр івни, то відмова суду в задо воленні позовних вимог також є правомірною.

Приймаючи викладене до ува ги суд апеляційної інстанції вважає, що судом першої інста нції правильно встановлені обставини справи та ухвалено постанову з додержанням но рм матеріального і процесуал ьного права.

На підставі наведеного, кер уючись статтями 184, 195, 196, п.1 ч. 1ст. 198 , 200, п. 1 ч. 1 ст. 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, колегія суддів, -

УХВАЛИЛА:

Апеляційну скарг у Державної податкової інспе кції у Ворошиловському район і міста Донецька - залишити без задоволення.

Постанову Донецьк ого окружного адміністратив ного суду від 26 квітня 2011 р. у сп раві № 2а/0570/665/2011 за позовом Держ авної податкової інспекції у Ворошиловському районі міст а Донецька до Управління Дер жавної реєстрації Донецької міської ради, Державного реє стратора Кагарлицького райо нної держадміністрації у Киї вській області Лавренюк Ле сі Петрівни, треті особи: К агарлицької об'єднаної держ авної податкової інспекції в Київській області, Товари ство з обмеженою відповідаль ністю ТД "Агроресурси" м.Донец ька про визнання протиправн ими дій, визнання неправомір ним запис, зобов'язання вчини ти певні дії - залишити без зм ін.

Ухвала може бути оск аржена до Вищого адміністрат ивного суду України протяго м двадцяти днів після набран ня законної сили судовим ріш енням суду апеляційної інста нції, а в разі складення в повн ому обсязі відповідно до ста тті 160 цього Кодексу - з дня скла дення в повному обсязі.

Головуючий: Т.Г.Арабей

Судді: І.В.Геращенко

Л.В.Губська

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.07.2011
Оприлюднено14.07.2011
Номер документу16640886
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/665/2011

Ухвала від 03.06.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 03.06.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 01.07.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Арабей Т.Г.

Постанова від 26.04.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Наумова К.Г.

Ухвала від 17.01.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Наумова К.Г.

Ухвала від 04.03.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Наумова К.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні