8499-2006
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
Автономна Республіка Крим, 95000, м.Сімферополь, вул. К.Маркса, 18, к. 313
РІШЕННЯ
Іменем України
07.08.2006Справа №2-30/8499-2006
За позовом Прокурора м. Сімферополя в інтересах держави в особі Міністерства палива та енергетики України, м. Київ, Державного підприємства „Національна енергетична компанія „Укренерго” в особі відокремленого підрозділу Регіональної державної інспекції з енергетичному нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у Кримському регіоні, м. Сімферополь, вул. Набережна, 69.
До відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю «Будкомплект», юридична адреса: м. Сімферополь, вул. Радіо, 4 (фактична адреса: м. Сімферополь, вул. Бородіна, 16).
Про стягнення 1700,0 грн.
Суддя Ловягіна Ю.Ю.
П Р Е Д С Т А В Н И К И :
Від позивача – Муніца, за дов. від 03.01.2006 р. № 18 у справі.
Від відповідача – Над'ярова С.В., представник за дов. від 19.06.2006 р. у справі
Від прокурора – не з'явився.
Суть спору: Прокурор м. Сімферополя в інтересах держави в особі Міністерства палива та енергетики України, м. Київ, Державного підприємства „Національна енергетична компанія „Укренерго” в особі відокремленого підрозділу Регіональної державної інспекції з енергетичному нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у Кримському регіоні, м. Сімферополь звернувся до господарського суду з позовом до відповідача - Товариства з обмеженою відповідальністю «Будкомплект», м. Сімферополь про стягнення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику у розмірі 1700,0 грн.
У судовому засіданні, яке відбулося 28.07.2006 р. у присутності прокурора відділу прокуратури АР Крим Куїнджі, посвідчення № 05380, представників позивача – Острової (довіреність у справі) та відповідача – Дем'яновича (довіреність у справі) була оголошена перерва до 07.08.2006 р. відповідно до ст. 77 ГПК України. Після перерви судове засідання продовжено у присутності представників сторін.
Прокурор, присутній у попередньому судовому засіданні, та позивач позовні вимоги підтримують та обґрунтовують їх тим, що відповідачем не сплачений штраф за порушення законодавства про електроенергетику, який накладено постановою № 181- кр від 29.12.2005р.
Відповідач у судовому засіданні надав заперечення на позов від 07.08.2006 р. № 1234, у яких позовні вимоги не визнає та вважає, що позовна заява повинна бути залишена без розгляду по п. 1 ч. 1 ст. 81 ГПК України, оскільки прокурор у порушення рішення Конституційного суду України від 08.04.99 р. звертається до господарського суду за захистом права ДП „Національна енергетична компанія „Укренерго” яке є підприємством, хоча і засновано Міністерством палива та енергетики України, проте все одно залишається суб'єктом господарювання, а не є органом владних повноважень або місцевого самоврядування. Крім того, відповідач у своїх запереченнях посилається на те, що будь-яких порушень у сфері електроенергетики не припускався, акт перевірки, яким нібито зафіксовані порушення, припис №61/71 щодо усунення порушень та постанову №181-кр від 29.12.2005 р. про притягнення його до відповідальності не одержував.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення прокурора, присутнього у попередньому судовому засіданні, представника позивача та відповідача, суд –
ВСТАНОВИВ:
06 грудня 2004 року Державною інспекцією по енергетичному нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Кримському регіоні при проведенні перевірки енергогосподарства Товариства з обмеженою відповідальністю «Будкомплект» в частині надійності енергопостачання та інших умов енергоспоживання (акт – обстеження (перевірки) № 61/114 від 06.12.2004 р. (а.с. 30 – 35) були виявлені порушення та відступлення від діючих нормативно-правових актів, нормативно-технічних документів та правил, у зв'язку з чим був винесений припис № 61/71 про їх усунення (а.с.7).
Термін для усунення виявлених порушень приписом встановлений до 01 березня 2005 року.
28 березня 2005 року було перевірено виконання припису № 61/71 від 06.12.2004 р. про усунення порушень законодавства про електроенергетику, за результатами якої був складений акт перевірки № 61/03 та отриманий генеральним директором Скорозвоном В.П (а.с. 8), з якого вбачається, що відповідачем не виконані вимоги припису.
Відповідно до п. 4 ст. 26 Закону України “Про електроенергетику” від 16.10.1997 р. №575/97 споживач енергії несе відповідальність за виконання приписів державних інспекцій з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії згідно з законодавством України.
Відповідальність за ухилення від виконання або за несвоєчасне виконання припису передбачена ст. 27 Закону України „Про електроенергетику” від 16.10.97 р. №575/97 відповідно до якої, суб`єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетики за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії – штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподаткованих мінімумів доходів громадян.
Згідно з п. 7, 8 Постанови Кабінету Міністрів України від 21 липня 1999 р. № 1312 «Про затвердження Положення про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику» рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки і оформлюється постановою відповідно Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії.
29 грудня 2005 р. державним інспектором Держенергонагляду в АР Крим винесена постанова № 181- кр про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику у розмірі 170,00 грн. (а.с.4).
Згідно з пунктом 10 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.06.1999 р. №1312, штраф має бути сплачений протягом 30 днів зі дня винесення відповідної постанови. У разі несплати у встановлений строк, штраф стягується у судовому порядку.
Доводи відповідача, що акт перевірки № 61/03 від 28.03.2005 р., припис № 61/71 від 06.12.2004 р. та постанову № 181-кр від 29.12.2005 р. він не одержував, про накладення відповідальності не знав, є безпідставними і не можуть бути прийняті до уваги, оскільки як вбачається з матеріалів справи, акт перевірки (а.с. 8) та припис (а.с. 7) одержував особисто керівник підприємства ТОВ „Будкомплект” Скорозвон В.П., про що свідчить його особиста підпис та печатка підприємства, а постанова № 181 – кр від 29.12.2005 р. скеровувалася рекомендованою кореспонденцією цінним листом з повідомленням (а.с. 5), цінний лист був одержаний працівником Грищенко.
Відповідачем у встановленому законом порядку постанова № 181 - кр від 29.12.2005 р. не оскаржена, штраф до наступного часу не сплачений.
У зв'язку з викладеним, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підтверджуються матеріалами справи та підлягають задоволенню.
Також не можуть бути прийняті до уваги доводи позивача щодо залишення позову без розгляду по п. 1 ч. 1 ст. 81 ГПК України, оскільки прокурор не має права звертатися до суду в інтересах ДП „Національна енергетична компанія „Укренерго”, з наступних підстав.
Згідно зі ст. 35 Закону України „Про прокуратуру” від 05.11.1991р. №1789-XII прокурор має право вступити у справу в будь-якій стадії процесу, якщо цього вимагає захист інтересів держави і зобов'язаний своєчасно вжити передбачених законом заходів до усунення порушень закону, хоч би від кого вони не виходили. Прокурор має рівні права з іншими учасниками судового засідання.
Таким чином, обсяг і межі повноважень прокурора, який бере участь у судовому процесі, визначаються Законом та процесуальним законодавством України.
Статтею 361 Закону України „Про прокуратуру” визначені засади представництва прокуратурою інтересів держави в суді, яке полягає у здійсненні прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів держави у випадках, передбачених законом.
При цьому підставою представництва в суді інтересів держави є наявність порушень або загроза порушень економічних, політичних та інших державних інтересів в внаслідок противоправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або державою.
Разом з тим, однією з форм представництва прокуратурою інтересів держави є звернення до суду з позовами або заявами про захист прав і свобод іншої особи, невизначеного кола осіб, прав юридичних осіб, коли порушуються інтереси держави.
Прокурор самостійно визначає підстави для представництва у судах, форму його здійснення і може здійснювати представництво в будь-якій стадії судочинства в порядку, передбаченому процесуальним законом.
Відповідно до ст. 2 Господарського процесуального кодексу України господарський суд порушує справи за позовними заявами та їх заступників, які звертаються до суду в інтересах держави. Прокурор, який звертається до господарського суду в інтересах держави, в позовній заяві самостійно визначає в чому полягає суть порушення інтересів держави та обґрунтовує необхідність їх захисту, а також вказує орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах.
Як вбачається з позовної заяви прокурор обґрунтував порушення інтересів держави. ДП „НЕК „Укренерго” у спірних правовідносинах виступає не як господарюючий суб'єкт, а як особа, до складу якої входить Держенергонагляд, що здійснює контролюючі функції, а стягнуті штрафи зараховуються до державного бюджету України.
Дана думка викладена також у постановах Вищого господарського суду України від 19.01.2006 р. по справі № 2-16/7838-2006, від 21.09.2005 р. у справі № 2-13/8396-2005 р. та від 15.06.2005 р. у справі № 9/540.
Держмито та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу відповідно до ст. 49 ГПК України підлягають стягненню з відповідача.
З обліком викладеного, керуючись ст. 49, ст. ст. 82 - 84 Господарського процесуального кодексу України, –
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю „Будкомплект” юридична адреса: 95000, м. Сімферополь, вул. Радіо, 4 (фактична адреса: 95038, м. Сімферополь, вул. Бородіна, 16 (р/р 2600532075001 в КД УСБ м. Сімферополя, МФО 324010, ЗКПО 30121325) у дохід Державного бюджету України (код бюджетної класифікації 23030300 «Адміністративні штрафи та інші санкції», рахунок 31115106600002, одержувачем коштів є бюджет АР Крим, 23030300, код в ЄДРПО України 22301854,банк одержувач - управління державного казначейства в АР Крим, м. Сімферополь, МФО банку одержувача - 824026) 1700,0 грн. штрафу за порушення законодавства про електроенергетику.
3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю „Будкомплект” юридична адреса: 95000, м. Сімферополь, вул. Радіо, 4 (фактична адреса: 95038, м. Сімферополь, вул. Бородіна, 16 (р/р 2600532075001 в КД УСБ м. Сімферополя, МФО 324010, ЗКПО 30121325) у доход державного бюджету України (р/р 31111095500002 Банк одержувач Управління держказначейства в АР Крим м. Сімферополь, одержувач держбюджет м. Сімферополя, МФО 824026, ОКПО 22301854) державне мито у сумі 102,0 грн.
4. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю „Будкомплект” юридична адреса: 95000, м. Сімферополь, вул. Радіо, 4 (фактична адреса: 95038, м. Сімферополь, вул. Бородіна, 16 (р/р 2600532075001 в КД УСБ м. Сімферополя, МФО 324010, ЗКПО 30121325) на користь Державного підприємства «Судовий інформаційний центр» (м. Київ, вул. Лепська, 18/5, р/р № 26002014180001 у ВАТ «Банк Універсальний», м. Львів, МФО 325707, ЄДРПОУ 30045370) 118,0 грн. витрат на інформаційне-технічне забезпечення судового процесу.
5. Накази видати після набрання рішенням законної сили.
Суддя Господарського суду
Автономної Республіки Крим Ловягіна Ю.Ю.
Суд | Господарський суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 07.08.2006 |
Оприлюднено | 20.08.2007 |
Номер документу | 167159 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Автономної Республіки Крим
Ловягіна Ю.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні