Постанова
від 15.01.2008 по справі 20/8388-а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

20/8388-А

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, Майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98

          


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

"15" січня 2008 р.                                                            Справа №20/8388-А

за позовом  Хмельницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, м. Хмельницький    

до Приватного підприємства "Тарас", м. Ізяслав

про стягнення пені 157,47 грн. за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій

                                                            Суддя               

                                                            Секретар судового засідання

Представники сторін:

Від позивача  -     Мороз Т.М. –за дов. № 01-02/8 від  12.01.2007р.,

Від відповідача –не з”явився.

Згідно ч. 3 ст. 160 КАС України, в судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови.

Суть спору: Позивач у позовній заяві та його представник у судовому засіданні просять стягнути з відповідача 157,47 грн.  пені за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій  відповідно до ст.ст.19,20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”.

Відповідач повноважного представника для участі в судовому засіданні не направив, причини неявки суду не повідомив, доказів погашення заявленої до стягнення заборгованості в добровільному порядку не надав. Тому суд вважає за можливе розглянути справу за наявними в ній матеріалами.

Розглянувши подані  сторонами  документи і матеріали, заслухавши пояснення представника позивача,  з'ясувавши  фактичні  обставини, на  яких  ґрунтується позовна, дослідивши докази,  встановлено наступне.

До Хмельницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів відповідачем поданий звіт форми №10-ПІ про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2006 рік, в якому відповідачем зазначена середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу - 24 осіб,  з них працюючих інвалідів –не визначена;  кількість інвалідів, які повинні працювати на робочих місцях,  створених відповідно до вимог ст.19 Закону –не визначена, фонд оплати праці штатних працівників –60,3 тис. грн., середньорічна заробітна плата штатного працівника –не визначена, сума штрафних санкцій за нестворені робочі місця для інвалідів –не визначена. На підставі даних звіту позивачем проведено розрахунок заборгованості зі сплати адміністративно-господарських санкцій, згідно якого відповідачу обрахована сума адміністративного-господарських санкцій в сумі середньорічної заробітної плати штатного працівника за не створення 1 робочого місця для працевлаштування інваліда в розмірі 2512,50 грн. У зв"язку з чим прокуром заявлено позов до суду. Постановою суду від 14.08.2007р. по справі № 8/5176-А  позов прокурора Ізяславського району в інтересах держави в особі Хмельницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, м. Хмельницький до Приватного підприємства "Тарас", м. Ізяслав  про стягнення 2512,50 грн. адміністративно-господарських санкцій задоволено.

За порушення строків сплати адміністративно-господарських санкцій за період з 17.04.2007р. до 13.11.2007р. позивачем нарахована пеня  в розмірі 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк (211 днів прострочення платежу), яка становить 157,47 грн.

У зв'язку з несплатою відповідачем пені за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій,  позивач звернувся з позовом до суду.

На момент розгляду справи по суті сума нарахованої пені відповідачем не погашена, доказів про протилежне суду не надано.

        

Досліджуючи надані по справі докази та пояснення представників сторін, оцінюючи їх в сукупності, до уваги приймається наступне.

Судом приймається до уваги те, що постановою суду від 14.08.2007р. по справі № 8/5176-А  позов прокурора Ізяславського району в інтересах держави в особі Хмельницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, м. Хмельницький до Приватного підприємства "Тарас", м. Ізяслав  про стягнення 2512,50 грн. адміністративно-господарських санкцій задоволено. Стягнено з відповідача  2512,50 грн. адміністративно-господарських санкцій. Зазначене пов"язене з предметом  розгляду даної справи

При цьому, судом враховуються положення ст. 72 КАС України згідно якої обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Як вбачається з матеріалів справі, позивачем  нарахована пеня у сумі 157,47 грн. за порушення строків сплати адміністративно-господарських санкцій за період з 17.04.2007р. до 13.11.2007р.  в розмірі 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк (211 днів прострочення платежу), що підтверджується наданим у матеріали справи розрахунком пені на 13.11.2007р.

Щодо нарахування пені в розмірі 157,47 грн., судом приймається до уваги наступне:

Статтею 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" встановлено для   підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форми власності і господарювання встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків від середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 чоловік - у кількості одного  робочого  місця.

Згідно ст.20 Закону „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю.

Частиною 2 ст. 20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” встановлено, що порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

На виконання вимог ст.ст. 19, 20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”  Міністерством  праці та соціальної політики України розроблено Порядок нарахування пені та її сплати (Наказ від 15.05.2007р. № 223, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 30.05.2007р. за №552/13819 "Про затвердження Порядку нарахування пені та її сплати"), відповідно до якого, а саме відповідно до п.п. 3.1 п. 3. порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені у розмірі 120 відсотків річної облікової ставки Національного банку України за кожен календарний день прострочення (наведених у постановах Правління Національного банку України), що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Згідно п.п.  3.4  п. 3 вказаного Порядку нарахування пені як роботодавцем, так і органом контролю здійснюється з наступного дня граничного строку сплати адміністративно-господарських санкцій по день сплати включно (тобто з 16 квітня наступного за роком, у якому відбулося порушення нормативу).

Підпунктом  3.6 пункту 3 Порядку нарахування пені та її сплати визначено, що  нарахування пені здійснюється на дату фактичного погашення суми боргу (частини боргу) за кожний календарний день прострочення платежу. При частковому погашенні боргу сума такої частки визначається з урахуванням пені, нарахованої на таку частку боргу.

 

Тобто, частиною другою статті 20 Закону та Порядком встановлено механізм нарахування пені на повну суму недоїмки виходячи з 120 % річних облікової ставки НБУ, що діяла на момент сплати адміністративно-господарської санкції.

Під сплатою адміністративно-господарської санкції згідно п.п. 3.9 Порядку розуміється:

а) при сплаті готівкою - день внесення грошей у відповідні каси на балансовий рахунок 3510 в установи Національного банку, відкритий в органах Державного казначейства, або на балансовий рахунок 2510 в установи комерційних банків;

б) при переказі грошей поштою або через установу банку - день внесення грошей на пошту або до установи банку;

в) при перерахуванні платежу з рахунку платника в установу банку - день списання установою банку суми платежу з рахунку платника, незалежно від часу її зарахування до бюджету.

Таким чином нарахуванню пені передує сплата адміністративно-господарських санкцій.

Як вбачається з матеріалів справи постановою суду від 14.08.2007р. по справі № 8/5173-А   задоволено позов про стягнення 2512,50 грн. адміністративно-господарських санкцій. Відповідачем суму зазначеної заборгованості сплачено 18.12.2007р. та 26.12.2007р., що підтверджується випискою по надходженню коштів з Державного казначейства. За таких обставин позивачем правомірно нарахована пеня за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій  за період з 17.04.2007р. по 13.11.2007р. в сумі  157,47 грн.

Відповідачем всупереч вимог сч.1 ст.71 КАС України не надані докази, що спростовують доводи позивача та підтверджують відсутність порушення норм чинного законодавства, натомість позивачем доведений факт порушення відповідачем нормативу створення робочих місць для працевлаштування інвалідів та обґрунтованість застосування пені за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій .

    За таких обставин позовні вимоги позивача визнаються обґрунтованими, відповідають чинному законодавству та підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст.4, 14, 69-71, 86,  104,  158-163, 167, 254-255, п.6 Розділу 7 „Прикінцеві та перехідні положення” Кодексу адміністративного судочинства України , СУД  

П О СТ А Н О В И В   :

Позов Хмельницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, м. Хмельницький до Приватного підприємства "Тарас", м. Ізяслав про стягнення пені 157,47 грн. за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій задовольнити.

Стягнути з Приватного підприємства "Тарас", м. Ізяслав / вул. Подільська, 16, кв. 6,  код 21331830 / на користь Хмельницького обласного відділення фонду соціального захисту інвалідів, м. Хмельницький / вул. Грушевського, 87, код 23565265 / 157,47 грн. / сто п"ятдесят сім гривень 47 коп. / пені за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій .

   

Згідно ст.ст. 185-186 КАС УКРАЇНИ  сторони та інші особи, які беруть участь у справі мають право оскаржити в апеляційному порядку Постанову повністю або частково. Заява про апеляційне оскарження подається протягом 10 днів з дня проголошення, апеляційна скарга подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Подаються до апеляційного  суду через суд першої інстанції.

Згідно ст. 254 КАС УКРАЇНИ Постанова, якщо інше не встановлено КАС УКРАЇНИ  набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова  суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя                                                                      

             

             Віддруковано 3 примірники: 1 – по справі, 2 - позивачу, 3 –відповідачу

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення15.01.2008
Оприлюднено04.06.2008
Номер документу1672259
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —20/8388-а

Постанова від 15.01.2008

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Гладій С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні