8а/220-4930
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"25" лютого 2008 р.Справа № 8а/220-4930
12:35 год.
м. Тернопіль
Господарський суд Тернопільської області у складі
судді Гирили І.М.
при секретарі судового засідання: Арзяєві М.І.
Розглянув справу
за позовом: Прокурора Чортківського району, в особі Міністерства праці та соціальної політики України, в особі Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, в особі Виконавчої дирекції Фонду загальнообов`язкового державного соціального страхування на випадок безробіття в Чортківському районі, в особі Чортківського районного центру зайнятості, вул. Шевченка, 21, м. Чортків Тернопільської області
до відповідача: Відкритого акціонерного товариства «Тернопільської обласної рибоводно меліоративної станції», с. Шманьківчики Чортківського району Тернопільської області
про: стягнення заборгованості по сплаті страхових внесків в сумі 989 грн. 14 коп., в т. ч. 295 грн. 70 коп. –пені.
За участю представників сторін:
прокурора: Савки М.В. –прокурора відділу представництва інтересів громадян та держави в судах прокуратури області, посвідчення № 16 від 13.06.2007 р.;
позивача: Дереворіза В.Я. –провідного спеціаліста –юрисконсульта, довіреність № 06/1204 від 04.09.2007 р.;
відповідача: не з'явився.
В судовому засіданні учасникам адміністративного процесу роз'яснено їх процесуальні права та обов'язки, передбачені ст. ст. 27, 29, 49, 51, 59, 60, 130 КАС України.
Повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється, у зв'язку з клопотанням присутніх у судовому засіданні представника позивача та прокурора (заява від 11.02.2008 р.).
Суть справи:
До господарського суду Тернопільської області звернувся з позовом Прокурор Чортківського району, в особі Міністерства праці та соціальної політики України, в особі Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, в особі Виконавчої дирекції Фонду загальнообов`язкового державного соціального страхування на випадок безробіття в Чортківському районі, в особі Чортківського районного центру зайнятості, вул. Шевченка, 21, м. Чортків Тернопільської області до Відкритого акціонерного товариства «Тернопільської обласної рибоводно меліоративної станції», с. Шманьківчики Чортківського району Тернопільської області про стягнення заборгованості по сплаті страхових внесків в сумі 875,14 грн., в т. ч. 181,70 грн. –пені.
11.02.2008 р. представником Чортківського районного центру зайнятості в порядку статті 51 КАС України подана заява про збільшення розміру позовних вимог, згідно якої останній стверджує, що в зв'язку з допущеною помилкою при розрахунку заборгованості відповідача зі сплати страхових внесків ним не вказано донараховану в 2006 році пеню в сумі 114 грн. Просить суд вважати сумою позову –989,14 грн., з яких 693,44 грн. –недоїмка та 295,70 грн. пеня. В обґрунтування зазначеного представив Акт перевірки правильності нарахування, своєчасності і повноти перерахування страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття від 30.01.2006 р.
Суд приймає заяву Чортківського районного центру зайнятості про уточнення (збільшення розміру) позовних вимог як таку, що подана в порядку статті 51 Кодексу Адміністративного судочинства України, та яка не порушує прав та охоронюваних законом інтересів інших осіб.
Таким чином, предметом позову є стягнення з відповідача 989,14 грн. заборгованості по сплаті страхових внесків в т. ч. 295, 70 грн. –пені.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що відповідач в порушення приписів п. 2 ч. 2 ст. 35 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»від 02.03.2000 р. № 1533-ІІІ (далі –Закон № 1533-ІІІ) несвоєчасно та не в повному обсязі сплачував страхові внески, внаслідок чого станом на час звернення до суду з адміністративним позовом за Відкритим акціонерним товариством «Тернопільська обласна рибоводно меліоративна станція»значиться заборгованість по страхових внесках в сумі 989 грн. 14 коп., в тому числі 295 грн. 70 коп. –пені.
В обґрунтування зазначеного представив розрахунки заборгованості по сплаті страхових внесків на випадок безробіття по ВАТ «Тернопільська обласна рибоводна меліоративна станція»станом на 01.07.2007 р., розрахункову відомість про нарахування і перерахування страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття за II квартал 2007 р., довідку № 06/1262 від 27.09.2007 р. про суму недоїмки, Акти перевірки правильності нарахування, своєчасності і повноти перерахування страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття до фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття від 30.01.2006 р. та від 26.06.2007 р. та інші документи, належним чином засвідчені копії яких знаходяться в матеріалах справи.
Ухвалою суду від 07.12.2007 р. відкрито провадження у адміністративній справі № 8а/220-4930, з метою з'ясування можливості врегулювання спору до судового розгляду, забезпечення всебічного та об'єктивного вирішення справи, на підставі ст. 110 Кодексу адміністративного судочинства України, в межах підготовчого провадження призначено попереднє судове засідання на 11.01.2008 р.
В ході проведення попереднього судового засідання позивач та прокурор не відмовилися від позову, доказів примирення судом не здобуто.
Зважаючи на те, що сторонами не врегульовано спір у порядку, визначеному частиною третьою статті 111 КАС України, у відповідності до статті 121 КАС України, ухвалою суду від 11.01.2008 р. закінчено підготовче провадження та призначено справу № 8а/220-4930 до судового розгляду на 28.01.2008 р.
Ухвалами суду від 28.01.2008 р. та від 11.02.2008 р. судовий розгляд справи було відкладено відповідно на 11.02.2008 р. та 25.02.2008 р. в порядку ст. 128 КАС України.
Представник відповідача в судові засідання не з'явився, витребуваних судом документів, у тому числі мотивованих та документально підтверджених заперечень на позов не подав, хоча про дату, час і місце розгляду справи був повідомлений належним чином в порядку ст. 33 Кодексу адміністративного судочинства України, про що свідчать повідомлення про вручення відповідачу поштових відправлень за № 1499905, із зазначенням дати вручення 18.01.2008 р., та № 1524179, із зазначенням дати вручення 02.02.2008 р., а тому справа розглядається у відповідності до вимог ч. 6 ст. 71 КАС України, на основі наявних доказів.
В судовому засіданні представник позивача та прокурор позовні вимоги підтримали повністю.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення учасників адміністративного процесу, суд прийшов до висновку, що позов підлягає до задоволення, виходячи з наступного:
Згідно вимог ст. 121 Конституції України, Закону України «Про прокуратуру», ст. 60 Кодексу адміністративного судочинства України на органи прокуратури покладається представництво інтересів громадян та держави в судах у випадках, визначених Законом. Прокурор має право звернутися до господарського суду з позовом в інтересах держави або громадянина. В силу ст. ст.20, 36-1 Закону України «Про прокуратуру»при здійсненні прокурорського нагляду за додержанням і застосуванням законів прокурор має право звертатись до суду з заявою про захист прав і законних інтересів громадян, держави, а також підприємств та інших юридичних осіб при наявності порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або з державою.
Відповідно до ст. 12 Закону №1533-ІІІ виконавча дирекція Фонду є виконавчим органом правління Фонду, який забезпечує виконання рішень правління. Функції виконавчої дирекції Фонду покладаються на органи державної служби зайнятості. Виконавча дирекція Фонду та її робочі органи ведуть реєстр платників страхових внесків, провадять збір страхових внесків, контролюють правильність нарахування, своєчасність сплати страхових внесків, а також витрат за страхуванням на випадок безробіття та інші функції, визначені законодавством України.
Функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду покладаються на центр зайнятості Автономної Республіки Крим, обласні, Київський і Севастопольський міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості.
Відповідач по справі –Відкрите акціонерне товариство «Тернопільська обласна рибоводна меліоративна станція», с. Шманьківчики Чортківського району Тернопільської області зареєстроване Чортківською районною державною адміністрацією 02.08.1999 р., є юридичною особою, яка включена до ЄДРПОУ, ідентифікаційний код 00704362, що підтверджується витягом з ЄДРПОУ виданим Головним управлінням статистики у Тернопільській області вих. № 31-896 від 17.01.2008 р., а тому набув статусу платника страхових внесків і відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 35 Закону № 1533-ІІІ зобов'язаний своєчасно та в повному розмірі сплачувати страхові внески.
Згідно ст. ст. 18, 19, 34 Закону України «Про зайнятість населення»від 01.03.1991 р. № 803-XII (далі –Закон № 803-ХІІ), який визначає правові, економічні та організаційні основи зайнятості населення України і його захисту від безробіття, а також соціальні гарантії з боку держави в реалізації громадянами права на працю, для реалізації державної політики зайнятості населення, професійної орієнтації, підготовки і перепідготовки, працевлаштування та соціальної підтримки тимчасово не працюючих громадян у порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України, створюється державна служба зайнятості, діяльність якої здійснюється під керівництвом Міністерства праці та соціальної політики України, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування, державна служба зайнятості здійснює контроль за додержанням законодавства України про зайнятість населення, має право стягувати з підприємств, установ і організацій, незалежно від форм власності, суми прихованих або занижених обов'язкових зборів та недоїмок до державного фонду сприяння зайнятості населення.
Законом № 1533-ІІІ визначено, що державне соціальне страхування на випадок безробіття це –система прав, обов'язків і гарантій, яка передбачає матеріальне забезпечення на випадок безробіття з незалежних від застрахованих осіб обставин та надання соціальних послуг за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (ч.1 ст.1 Закону № 1533-ІІІ); страхувальниками є роботодавці та застраховані особи, які відповідно до цього Закону сплачують страхові внески (ч. 4 ст. 1 Закону № 1533-ІІІ); страховиком є Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (ч. 5 ст. 1 Закону № 1533-ІІІ).
Згідно ст. 4 даного Закону страхуванню на випадок безробіття підлягають особи, які працюють на умовах трудового договору (контракту), включаючи тих, які проходять альтернативну (невійськову) службу, а також тих, які працюють неповний робочий тиждень, та на інших підставах, передбачених законодавством про працю.
Порядок обчислення та сплати страхових внесків визначений Інструкцією про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, затвердженою Наказом Міністерства праці та соціальної політики України 18.12.2000 р. № 339.
Розмір страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття для роботодавців та застрахованих осіб встановлюється щорічно Верховною Радою України за поданням Кабінету міністрів України одночасно із затвердженням Державного бюджету України на поточний рік. Страхові внески нараховуються на календарний рік для роботодавців –у відсотках до сум фактичних витрат на оплату праці найманих працівників. Роботодавці та застраховані особи сплачують страхові внески один раз на місяць в день одержання роботодавцями в установах банків коштів на оплату праці.
Відповідно до п. 6. 7 даної Інструкції, із наступними змінами та доповненнями, роботодавці щокварталу складають у двох примірниках розрахункову відомість про нарахування і перерахування страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, один екземпляр якої подається до центру зайнятості, у якому він перебуває на обліку, до: 20 (а за рік –до 25) числа, наступного за звітним періодом. Усі примірники розрахункової відомості підписуються керівником і головним бухгалтером підприємства або організації, виконавцем та завіряються печаткою. Другий примірник звіту, завірений центром зайнятості, залишається в бухгалтерії платника страхових внесків.
Як вбачається з матеріалів справи, зокрема розрахунку заборгованості по сплаті страхових внесків на випадок безробіття по ВАТ «Тернопільська обласна рибоводна меліоративна станція»станом на 01.07.2007 р. за період з 01.01.2005 р. по 01.01.2007 р. за відповідачем значиться заборгованість по сплаті страхових внесків в сумі 643,64 грн. (недоїмка), а також згідно розрахункової відомості про нарахування і перерахування страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття за II квартал 2007 року Відкритим акціонерним товариством «Тернопільська обласна рибоводна меліоративна станція», с. Шманьківчики Чортківського району Тернопільської області нараховано страхові внески в сумі 49,80 грн. (недоїмка).
З урахуванням зазначеного, оскільки, відповідачем нараховано страхові внески з 01.01.2005 р. по 30.06.2007 р., які всупереч вимог чинного законодавства, ним не сплачено в повному розмірі, останній допустив заборгованість по їх сплаті на загальну суму 693,44 грн., з яких: 523 грн. 47 коп. по страхових внесках від роботодавців та 169 грн. 97 коп. по страхових внесках від застрахованих осіб.
Відповідно до ч. 1 ст. 38 Закону №1533-ІІІ роботодавець несе відповідальність за несвоєчасність сплати та неповну сплату страхових внесків. У разі несвоєчасної сплати страхових внесків страхувальниками або неповної їх сплати страхувальники сплачують суму донарахованих контролюючим органом страхових внесків (недоїмки), штраф та пеню.
Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків облікової ставки НБУ, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
Згідно розрахунку пені (додаток до Акту перевірки правильності нарахування, своєчасності і повноти перерахування страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття до фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття від 30.01.2006 р.) Відкритому акціонерному товариству «Тернопільська обласна рибоводна меліоративна станція»за період з 01.01.2005 р. по 30.12.2005 р. нараховано 114 грн. пені.
Згідно розрахунку пені (додаток до Акту перевірки правильності нарахування, своєчасності і повноти перерахування страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття до фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття від 26.06.2007 р.) Відкритому акціонерному товариству «Тернопільська обласна рибоводна меліоративна станція»з 01.01.2006 р. по 28.02.2007 р. нараховано 181,70 грн. пені.
Даними розрахунками та розрахунком заборгованості по сплаті страхових внесків на випадок безробіття по ВАТ «Тернопільська обласна рибоводна меліоративна станція»підтверджується, що останньому належить перерахувати до Фонду пеню в сумі 295,70 грн.
Згідно з приписами ч. 2 ст. 38 Закону № 1533-ІІІ не сплачені в строк страхові внески, пеня стягуються в доход Фонду із страхувальника у безспірному порядку.
Таким чином, матеріалами справи, а саме: розрахунками заборгованості по сплаті страхових внесків на випадок безробіття по ВАТ «Тернопільська обласна рибоводна меліоративна станція»станом на 01.07.2007 р., розрахунковою відомістю про нарахування і перерахування страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття за II квартал 2007 р., довідкою № 06/1262 від 27.09.2007 р. про суму недоїмки, Актами перевірки правильності нарахування, своєчасності і повноти перерахування страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття від 30.01.2006 р. та від 26.06.2007 р. підтверджується, що станом на час звернення до суду за Відкритим акціонерним товариством «Тернопільська обласна рибоводна меліоративна станція»значиться заборгованість по страхових внесках в сумі 989,14 грн., в т. ч. 295,70 грн. –пені.
У відповідності з пунктом 4 частини 3 статті 129 Конституції України та статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Враховуючи, що заборгованість відповідача доведено матеріалами справи, адміністративний позов про стягнення з Відкритого акціонерного товариства «Тернопільська обласна рибоводна меліоративна станція», с. Шманьківчики Чортківського району Тернопільської області на користь Чортківського районного центру зайнятості, вул. Шевченка, 21, м. Чортків Тернопільської області заборгованості по страхових внесках в сумі 989,14 грн., в тому числі 295,70 грн. пені підлягає до задоволення як обґрунтований у заявленій сумі.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАСУ та зважаючи на пільги, якими користується позивач щодо сплати державного мита при поданні позову до суду, судові витрати з відповідача стягненню не підлягають.
Стаття 258 КАС України передбачає, що за кожним судовим рішенням, яке набрало законної сили або яке належить виконати негайно, за заявою осіб, на користь яких воно ухвалено, видається один виконавчий лист.
На підставі наведеного, куруючись статтями 69-71, 86, 94, 99, 104, 112, 121, 158, 160, 161, 162, 163, 167 Кодексу Адміністративного судочинства України, Прикінцевими та перехідними положеннями Кодексу Адміністративного судочинства України, господарський суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Стягнути із Відкритого акціонерного товариства «Тернопільська обласна рибоводна меліоративна станція», с. Шманьківчики Чортківського району Тернопільської області (ідентифікаційний код 00704362) на користь Чортківського районного центру зайнятості, вул. Шевченка, 21, м. Чортків Тернопільської області (ідентифікаційний код 21131396) 989 (дев'ятсот вісімдесят дев'ять) грн. 14 коп. заборгованості, що становить:
- 523 (п`ятсот двадцять три) грн. 47 коп. по страхових внесках від роботодавців на р/р 37179301900554 в УДК у Тернопільській області МФО 838012;
- 169 (сто шістдесят дев`ять) грн. 97 коп. по страхових внесках від застрахованих осіб на р/р 37178302900554 в УДК у Тернопільській області, МФО 838012.
- 295 (двісті дев`яносто п`ять) грн. 70 коп. пені на р/р 37175305900554 в УДК у Тернопільській області, МФО 838012.
3. Виконавчий лист видати за заявою Чортківського районного центру зайнятості, вул. Шевченка, 21, м. Чортків Тернопільської області.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження. На постанову суду сторони мають право подати заяву про апеляційне її оскарження протягом десяти днів з дня складення постанови в повному обсязі «27»лютого 2008 року до адміністративного суду апеляційної інстанції, а протягом двадцяти днів після подання заяви подати апеляційну скаргу.
Суддя І.М. Гирила
Суд | Господарський суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 25.02.2008 |
Оприлюднено | 04.06.2008 |
Номер документу | 1672428 |
Судочинство | Господарське |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мірінович Уляна Анатоліївна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мірінович Уляна Анатоліївна
Господарське
Господарський суд Тернопільської області
Гирила І.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні