Постанова
від 22.05.2008 по справі 11/394а/51
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

11/394а/51

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

Господарський суд Чернігівської області


14000 м. Чернігів, проспект Миру 20                                        Тел. 698-166, факс 7-44-62

Іменем України

ПОСТАНОВА

          

 "22" травня 2008 р.                                                  Справа № 11/394а/51

За позовом: Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України в Чернігівській області

14000, м. Чернігів, вул. Комсомольська, 11

До: Парафіївського споживчого товариства Ічнянської райспоживспілки

16703, Ічнянський район, смт. Парафіївка, вул. Шевченка, 97

Про стягнення 9654,20 грн. фінансових санкцій у вигляді штрафу   

                                                                                           Суддя Ю.М.Бобров

                                                                                           Секретар А.А.Радченко

ПРЕДСТАВНИКИ СТОРІН :

Від Позивача: Мозирко В.О. –гол. держподатінспектор, дов. від 04.04.08 р. № 32-239/9/104.

Від Відповідача: Марченко Н.М. –представник, дов. від 23.01.08 р. № 10..

СУТЬ СПОРУ:

Подано позов про стягнення фінансових санкцій в сумі 9654,20 грн. за роздрібну торгівлю алкогольними напоями через електронно –касовий апарат (ЕККА), не зазначений у ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями.

Розгляд справи відкладався та провадження у справі зупинялось.

В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги, викладені у позовній заяві.

Обґрунтовуючи в позовній заяві позовні вимоги, позивач посилається на те, що при перевірці магазину, який належить відповідачу, було встановлено роздрібну торгівлю алкогольними напоями через електронно –касовий апарат, не зазначений у ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями. За вказане порушення до відповідача застосовані штрафні санкції в сумі 9654,20 грн., які відповідачем добровільно не сплачені і повинні стягуватись за рішенням суду.    

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги визнав в повному обсязі.

Дослідивши матеріали справи та надані докази, заслухавши в судовому засіданні пояснення  представників сторін, суд встановив наступне.

Парафіївське споживче товариство Ічнянської райспоживспілки зареєстроване Ічнянською райдержадміністрацією як суб'єкт підприємницької діяльності –юридична особа.

Працівниками ДПА в Чернігівській області на підставі направлень на перевірку від 03.10.07 р. № 137 та № 138 відповідно, розпорядження ДПА в Чернігівській області № 331-р від 01.10.07 р. та плану-графіку проведення оперативних перевірок на жовтень 2007 року, затвердженого начальником ДПІ у Ічнянському районі,  згідно п. 2 ст. 11 Закону України „Про державну податкову службу в Україні” від 04.12.90 р. №509-XXII (зі змінами та доповненнями) була поведена планова перевірка щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу магазину „Продмаг”, розташованого за адресою: вул. Кооперативна, 2, с. Верескуни, Ічнянський район, який належить Парафіївському споживчому товариству Ічнянської райспоживспілки. За результатами перевірки було складено акт від 03.10.07 р. № 25070182/23-200.

Перевіркою, зокрема, встановлено наступне порушення:

- на торговій точці магазину „Продмаг” здійснювалась реалізація алкогольних напоїв через електронний контрольно-касовий апарат № 2507000521, не зазначений у ліцензії серія АВ № 759458 на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, а саме: згідно звітів по товарам, які додаються до акту перевірки, з 15.08.07 р. по 03.10.07 р. здійснювалась реалізація алкогольних напоїв через ЕККА не зазначений у ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями.  Згідно Z-звітів та розрахунку працівників ОДПА всього реалізовано алкогольних напоїв на суму 4827,10 грн. Тим самим порушено ст. 15 Закону України від 19.12.95 р. № 481/95-ВР „Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів” зі змінами та доповненнями (далі –Закон № 481), згідно якої роздрібна торгівля алкогольними напоями повинна здійснюватись лише через ЕККА (книгу обліку розрахункових операцій), зазначений у ліцензії.

Як вбачається з акту, перевірка проведена в присутності завідуючої магазином Федірко О.А., яка підписала акт перевірки без зауважень та отримала один його примірник.

Згідно пояснення Федірко О.А., наданих у письмовому вигляді при перевірці, їй невідомо чому контрольно-касовий апарат № 2507000521 не внесений до ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями.

На підставі висновків вищезазначеного акту перевірки від 03.10.07 р. № 25070182/23-200 РУ ДСАТ ДПА України в Чернігівській області прийнято рішення від 25.10.07 р. № 2500099/07/32/126 про застосування до Парафіївського споживчого товариства Ічнянської райспоживспілки згідно абз. 6 ч. 2 ст. 17 Закону № 481 фінансових санкцій у вигляді штрафу в розмірі 9654,20 грн. (4827,10 грн.*2) за порушення ст. 15 Закону № 481. Рішення отримане відповідачем 27.10.07 р.

Дане рішення про застосування фінансових санкцій оскаржувалось позивачем до Департаменту САТ ДПА України і за результатами розгляду скарги залишено без змін.

Закон № 481 визначає основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом –сирцем виноградним, спиртом –сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України. Його дія поширюється на всі підприємства й організації незалежно від форм власності, підпорядкованості і методів організації праці та виробництва.

Згідно ч. 1 ст. 16 Закону № 481 контроль за дотриманням норм цього Закону здійснюють  органи, які видають ліцензії, а також інші органи в межах компетенції, визначеної законами України.

До суб'єктів підприємницької діяльності застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі роздрібної торгівлі алкогольними напоями через електронний контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій) не зазначений у ліцензії - 200 відсотків вартості реалізованої через такий контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій) продукції, але не менше 1000 гривень (абзац 6 ч. 2 ст. 17 Закону № 481).

Рішення про стягнення штрафів, передбачених ч. 2 ст. 17 Закону № 481, приймаються органом, який видав ліцензію на право торгівлі алкогольними напоями, та іншими органами виконавчої влади у межах їх компетенції, визначеної законами України.

У разі невиконання суб'єктом підприємницької діяльності рішення органів, уповноважених примати дані рішення, сума штрафу стягується на підставі рішення суду.

Постановою КМУ від 02.06.03 р. № 790, затверджено Порядок застосування фінансових санкцій, передбачених ст. 17 Закону № 481 (далі –Порядок). Згідно до п.п. 2, 9 Порядку рішення про застосування фінансових санкцій до суб'єкта підприємницької діяльності за порушення норм Закону приймається керівником органу, який видав ліцензію, та надсилається суб'єкту підприємницької діяльності або видається його уповноваженому представникові під розписку.

Пункт 3 ст. 10 Закону України „Про систему оподаткування” передбачає право платників податків на оскарження у встановленому порядку рішення державних податкових органів та дії їх посадових осіб.

Не погоджуючись з рішенням позивача від 25.10.07 р. № 250099/07/32/126, дане рішення було оскаржено Парафіївським СТ Ічнянської РСС до господарського суду Чернігівської області. Постановою господарського суду Чернігівської області від 10.04.08 р. по справі № 6/78а, яке набрало законної сили, Парафіївському СТ Ічнянської РСС відмовлено в задоволенні позову до Регіонального управління ДСАТ ДПА України в Чернігівській області про визнання нечинним вищевказаного рішення.

Тобто судом було встановлено правомірність проведення перевірки відповідача та накладення на Парафіївське СТ Ічнянської РСС  9654,20 грн. фінансових санкцій за порушення вимог ст. 15 Закону № 481.

На день прийняття рішення по справі сума штрафу відповідачем добровільно не сплачена.

Тому, відповідно до ст. 17 Закону № 481, сума штрафу повинна стягуватись за рішенням суду.

Згідно ч. 1 ст. 72 КАСУ обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи.

Обставини, які були встановлені постановою, що набрала законної сили, в одній адміністративній справі не можуть оспорюватися в іншій судовій справі за участю тих самих сторін (ч. 2 ст. 255 КАСУ).   

За таких обставин, зважаючи на те, що заявлена до стягнення сума підтверджується доданими до позовної заяви матеріалами (доказами), суд приймає повне визнання відповідачем адміністративного позову, оскільки його дії не суперечать закону та не порушують чиї –небудь права, свободи чи інтереси, та задовольняє позовні вимоги в повному обсязі

Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем –фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 72, 94, 112, 136, 158-163, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -    

ПОСТАНОВИВ:

         1. Прийняти повне визнання відповідачем адміністративного позову.

         2. Позов задовольнити повністю.

         3. Стягнути з Парафіївського споживчого товариства Ічнянської райспоживспілки (16730, Ічнянський район, смт. Парафіївка, вул. Шевченка, 97, р/р 2600030164 Ічнянське відділення № 3260 ВАТ „Державний ощадний банк України”, МФО 343068, код 01776062) в доход Державного бюджету України (р/р 31117106700133, банк ГУДКУ в Чернігівській області, МФО 853592, одержувач: Державний бюджет Ічнянського району)  9654,20 грн. фінансових санкцій у вигляді штрафу.

       Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано.

         Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була  подана у строк, встановлений цим Кодексом,  постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.

         У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано,  набирає  законної  сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

         Про апеляційне оскарження постанови спочатку подається заява.     

        Обґрунтування мотивів оскарження і вимоги до суду апеляційної інстанції викладаються  в  апеляційній скарзі.

       Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до Київського апеляційного адміністративного суду через господарський суд Чернігівської області.

      Копія апеляційної скарги одночасно  надсилається  особою,  яка  її подає, до Київського апеляційного адміністративного суду.

         Заява про апеляційне оскарження постанови подається протягом десяти днів з дня складання постанови в повному обсязі, відповідно до ст. 163 Кодексу адміністративного судочинства України.

         Апеляційна скарга на постанову подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

          На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України, в судовому засіданні 22.05.08 р. проголошено тільки в ступну та резолютивну частини постанови.

          Постанова суду в повному обсязі виготовлена 27.05.08 р.

          

        Суддя                                                                                Ю.М.Бобров                                                                          

СудГосподарський суд Чернігівської області
Дата ухвалення рішення22.05.2008
Оприлюднено04.06.2008
Номер документу1672614
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —11/394а/51

Постанова від 22.05.2008

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Бобров Ю.М.

Ухвала від 12.05.2008

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Бобров Ю.М.

Ухвала від 07.02.2008

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Бобров Ю.М.

Ухвала від 20.12.2007

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Бобров Ю.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні