8а/5-25
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"11" лютого 2008 р.Справа № 8а/5-25
10:40
м. Тернопіль
Господарський суд Тернопільської області у складі
Судді Гирили І.М.
при секретарі судового засідання: Арзяєві М.І.
Розглянув справу
за позовом: Прокурора Бучацького району в інтересах держави в особі Міністерства праці і соціальної політики України, в особі Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, в особі виконавчої дирекції фонду Бучацького районного центру зайнятості, вул. Міцкевича, 2, м. Бучач Тернопільської області
до відповідача: Бучацького районного комунального спеціалізованого лісогосподарського підприємства «Бучачліс», майдан Волі, 1, м. Бучач Тернопільської області
про: стягнення заборгованості в сумі 1 177 грн. 73 коп.
За участю представників сторін:
прокурора: Свачій М.І. –прокурора відділу представництва інтересів громадян та держави в судах прокуратури Тернопільської області, посвідчення № 58 від 09.09.2005р.
позивача: Габуда С.В. –головного спеціаліста відділу взаємодії з роботодавцями, довіреність від 08.02.2008 р.
відповідача: не з'явився.
В судовому засіданні учасникам адміністративного процесу роз'яснено їх процесуальні права та обов'язки, передбачені ст. ст. 27, 29, 49, 51, 59, 60, 130 КАС України.
Повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється, у зв'язку з клопотанням присутніх у судовому засіданні представників сторін (заява від 11.02.2008 р.).
Суть справи:
До господарського суду Тернопільської області звернувся з позовом Прокурор Бучацького району в інтересах держави в особі Міністерства праці і соціальної політики України, в особі Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, в особі виконавчої дирекції фонду Бучацького районного центру зайнятості, вул. Міцкевича, 2, м. Бучач Тернопільської області до Бучацького районного комунального спеціалізованого лісогосподарського підприємства «Бучачліс», майдан Волі, 1, м. Бучач Тернопільської області про стягнення заборгованості в сумі 1 177 грн. 73 коп.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що відповідач в порушення приписів п.2 ч. 2 ст. 35 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»від 02.03.2000 р. №1533-ІІІ (далі –Закон № 1533-ІІІ) несвоєчасно та не в повному обсязі сплачував страхові внески, внаслідок чого станом на час звернення до суду з адміністративним позовом за Бучацьким районним комунальним спеціалізованим лісогосподарським підприємством «Бучачліс»значиться заборгованість по страхових внесках в сумі 1177 грн. 73 коп., в т. ч. 164 грн. 23 коп. пені. В обґрунтування зазначеного представив акт перевірки правильності нарахування, своєчасності і повноти перерахування страхових внесків на загальнообов'язкове соціальне страхування на випадок безробіття № 154 від 22.10.2007р., розрахункову відомість про нарахування і перерахування страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття за ІІІ квартал 2007 року, та інші документи, належним чином засвідчені копії яких знаходяться в матеріалах справи.
Ухвалою суду від 09.01.2008 р. відкрито провадження у адміністративній справі № 8а/5-25, з метою з'ясування можливості врегулювання спору до судового розгляду, забезпечення всебічного та об'єктивного вирішення справи, на підставі ст. 110 Кодексу адміністративного судочинства України, в межах підготовчого провадження призначено попереднє судове засідання на 28.01.2008 р.
В ході проведення попереднього судового засідання позивач та прокурор не відмовилися від позову, доказів примирення судом не здобуто.
Зважаючи на те, що сторонами не врегульовано спір у порядку, визначеному частиною третьою статті 111 КАС України, у відповідності до статті 121 КАС України, ухвалою суду від 28.01.2008 р. закінчено підготовче провадження та призначено справу № 8а/5-25 до судового розгляду на 11.02.2008 р.
Представник відповідача в судові засідання не з'явився, витребуваних судом документів, у тому числі мотивованих та документально підтверджених заперечень на позов не подав, хоча про дату, час і місце розгляду справи був повідомлений належним чином в порядку ст. 33 Кодексу адміністративного судочинства України, про що свідчить повідомлення про вручення відповідачу поштового відправлення за № 1497392 із зазначенням дати вручення відповідачу 16.01.2008 р, а тому справа розглядається у відповідності до вимог ч. 6 ст. 71 КАС України, на основі наявних доказів.
В судовому засіданні представник позивача та прокурор позовні вимоги підтримали повністю.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення учасників адміністративного процесу, суд прийшов до висновку, що позов підлягає до задоволення, виходячи з наступного:
Згідно вимог ст. 121 Конституції України, Закону України «Про прокуратуру», ст. 60 Кодексу адміністративного судочинства України на органи прокуратури покладається представництво інтересів громадян та держави в судах у випадках, визначених Законом. Прокурор має право звернутися до господарського суду з позовом в інтересах держави або громадянина. В силу ст. ст.20, 36-1 Закону України «Про прокуратуру»при здійсненні прокурорського нагляду за додержанням і застосуванням законів прокурор має право звертатись до суду з заявою про захист прав і законних інтересів громадян, держави, а також підприємств та інших юридичних осіб при наявності порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або з державою.
Відповідно до ст. 12 Закону №1533-ІІІ виконавча дирекція Фонду є виконавчим органом правління Фонду, який забезпечує виконання рішень правління. Функції виконавчої дирекції Фонду покладаються на органи державної служби зайнятості. Виконавча дирекція Фонду та її робочі органи ведуть реєстр платників страхових внесків, провадять збір страхових внесків, контролюють правильність нарахування, своєчасність сплати страхових внесків, а також витрат за страхуванням на випадок безробіття та інші функції, визначені законодавством України.
Функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду покладаються на центр зайнятості Автономної Республіки Крим, обласні, Київський і Севастопольський міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості.
Відповідач по справі –Бучацьке районне комунальне спеціалізоване лісогосподарське підприємство «Бучачліс», майдан Волі, 1, м. Бучач Тернопільської області зареєстроване Бучацькою районною державною адміністрацією 16.02.2004 р., є юридичною особою, яка включена до ЄДРПОУ, ідентифікаційний код 31877874, що підтверджується витягом з ЄДРПОУ Головного управління статистики у Тернопільській області вих. № 31-896 від 17.01.2008 р., а тому набув статусу платника страхових внесків і відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 35 Закону № 1533-ІІІ зобов'язаний своєчасно та в повному розмірі сплачувати страхові внески.
Згідно ст. ст. 18, 19, 34 Закону України «Про зайнятість населення»від 01.03.1991 р. № 803-XII (далі –Закон № 803-ХІІ), який визначає правові, економічні та організаційні основи зайнятості населення України і його захисту від безробіття, а також соціальні гарантії з боку держави в реалізації громадянами права на працю, для реалізації державної політики зайнятості населення, професійної орієнтації, підготовки і перепідготовки, працевлаштування та соціальної підтримки тимчасово не працюючих громадян у порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України, створюється державна служба зайнятості, діяльність якої здійснюється під керівництвом Міністерства праці та соціальної політики України, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування, державна служба зайнятості здійснює контроль за додержанням законодавства України про зайнятість населення, має право стягувати з підприємств, установ і організацій, незалежно від форм власності, суми прихованих або занижених обов'язкових зборів та недоїмок до державного фонду сприяння зайнятості населення.
Законом № 1533-ІІІ визначено, що державне соціальне страхування на випадок безробіття це –система прав, обов'язків і гарантій, яка передбачає матеріальне забезпечення на випадок безробіття з незалежних від застрахованих осіб обставин та надання соціальних послуг за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (ч.1 ст.1 Закону № 1533-ІІІ); страхувальниками є роботодавці та застраховані особи, які відповідно до цього Закону сплачують страхові внески (ч. 4 ст. 1 Закону № 1533-ІІІ); страховиком є Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (ч. 5 ст. 1 Закону № 1533-ІІІ).
Згідно ст. 4 даного Закону страхуванню на випадок безробіття підлягають особи, які працюють на умовах трудового договору (контракту), включаючи тих, які проходять альтернативну (невійськову) службу, а також тих, які працюють неповний робочий тиждень, та на інших підставах, передбачених законодавством про працю.
Порядок обчислення та сплати страхових внесків визначений Інструкцією про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, затвердженою Наказом Міністерства праці та соціальної політики України 18.12.2000 р. № 339.
Розмір страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття для роботодавців та застрахованих осіб встановлюється щорічно Верховною Радою України за поданням Кабінету міністрів України одночасно із затвердженням Державного бюджету України на поточний рік. Страхові внески нараховуються на календарний рік для роботодавців –у відсотках до сум фактичних витрат на оплату праці найманих працівників. Роботодавці та застраховані особи сплачують страхові внески один раз на місяць в день одержання роботодавцями в установах банків коштів на оплату праці.
Відповідно до п. 6. 7 даної Інструкції, роботодавці щокварталу складають у двох примірниках розрахункову відомість про нарахування і перерахування страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, один екземпляр якої подається до центру зайнятості, у якому він перебуває на обліку, до: 20 квітня, 20 липня, 20 жовтня, 25 січня. Усі примірники розрахункової відомості підписуються керівником і головним бухгалтером підприємства або організації, виконавцем та завіряються печаткою. Другий примірник звіту, завірений центром зайнятості, залишається в бухгалтерії платника страхових внесків.
Як вбачається з матеріалів справи, зокрема акту перевірки правильності нарахування, своєчасності і повноти перерахування страхових внесків на загальнообов'язкове соціальне страхування на випадок безробіття № 154 від 22.10.2007р., розрахункової відомості про нарахування і перерахування страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття за ІІІ квартал 2007 року, Бучацьке районне комунальне спеціалізоване лісогосподарське підприємство «Бучачліс», майдан Волі, 1, м. Бучач Тернопільської області, всупереч вимог чинного законодавства, не сплачувало внески в повному розмірі і допустило заборгованість по їх сплаті на суму 1013,50 грн.
Відповідно до ч. 1 ст. 38 Закону №1533-ІІІ роботодавець несе відповідальність за несвоєчасність сплати та неповну сплату страхових внесків. У разі несвоєчасної сплати страхових внесків страхувальниками або неповної їх сплати страхувальники сплачують суму донарахованих контролюючим органом страхових внесків (недоїмки), штраф та пеню.
Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків облікової ставки НБУ, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
Згідно розрахунку заборгованості та пені за результатами (додаток до акта перевірки) відповідачеві належить перерахувати до Фонду пеню в сумі 164,23 грн.
Згідно з приписами ч. 2 ст. 38 Закону № 1533-ІІІ не сплачені в строк страхові внески, пеня стягуються в доход Фонду із страхувальника у безспірному порядку.
Таким чином, матеріалами справи, а саме: актом № 154 перевірки правильності нарахування, своєчасності і повноти перерахування страхових внесків на загальнообов'язкове соціальне страхування на випадок безробіття, розрахунковою відомістю про нарахування і перерахування страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття за ІІІ квартал 2007 року, підтверджується, що станом на час звернення до суду за Бучацьким районним комунальним спеціалізованим лісогосподарським підприємством «Бучачліс»значиться заборгованість по страхових внесках в сумі 1177,73 грн., з яких: 1013,50 грн. –недоїмка та 164,23 грн. –пеня.
У відповідності з пунктом 4 частини 3 статті 129 Конституції України та статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Враховуючи, що заборгованість відповідача доведено матеріалами справи, адміністративний позов про стягнення з Бучацького районного комунального спеціалізованого лісогосподарського підприємства «Бучачліс», майдан Волі, 1, м. Бучач Тернопільської області на користь Бучацького районного центру зайнятості, вул. Міцкевича, 2, м. Бучач Тернопільської області заборгованості по страхових внесках в сумі 1177,73 грн., з яких: 1013,50 грн. –недоїмка та 164,23 грн. –пеня підлягає до задоволення як обґрунтований у заявленій сумі.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАСУ та зважаючи на пільги, якими користується позивач щодо сплати державного мита при поданні позову до суду, судові витрати з відповідача стягненню не підлягають.
Стаття 258 КАС України передбачає, що за кожним судовим рішенням, яке набрало законної сили або яке належить виконати негайно, за заявою осіб, на користь яких воно ухвалено, видається один виконавчий лист.
На підставі наведеного, куруючись статтями 69-71, 86, 94, 99, 104, 112, 121, 158, 160, 161, 162, 163, 167 Кодексу Адміністративного судочинства України, Прикінцевими та перехідними положеннями Кодексу Адміністративного судочинства України, господарський суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Стягнути із Бучацького районного комунального спеціалізованого лісогосподарського підприємства «Бучачліс», майдан Волі, 1, м. Бучач Тернопільської області (ідентифікаційний код 31877874) на користь Бучацького районного центру зайнятості, вул. Міцкевича, 2, м. Бучач Тернопільської області (ідентифікаційний код 21162652):
- 1013 (одну тисячу тринадцять) грн. 50 коп. недоїмки на р/р 37174301900076 в УДК у Тернопільській області МФО 838012;
- 164 (сто шістдесят чотири) грн. 23 коп. пені на р/р 37170305900076 в УДК у Тернопільській області, МФО 838012.
3. Виконавчий лист видати за заявою Бучацького районного центру зайнятості, вул. Міцкевича, 2, м. Бучач Тернопільської області.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження. На постанову суду сторони мають право подати заяву про апеляційне її оскарження протягом десяти днів з дня складення постанови в повному обсязі «12»лютого 2008 року до адміністративного суду апеляційної інстанції, а протягом двадцяти днів після подання заяви подати апеляційну скаргу.
Суддя
Суд | Господарський суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 11.02.2008 |
Оприлюднено | 04.06.2008 |
Номер документу | 1672775 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Тернопільської області
Гирила І.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні