Постанова
від 28.01.2008 по справі 8а/11-144
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

8а/11-144

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"28" січня 2008 р.Справа № 8а/11-144

 12:50 год.

 м. Тернопіль

Господарський суд Тернопільської області

у складі судді Гирили І.М.             

при секретарі судового засідання Арзяєві М.І.

Розглянув справу

за позовом: Прокурора Зборівського району Тернопільської області в інтересах держави  в особі Міністерства праці і соціальної політики України в особі Зборівського районного центру зайнятості, вул. Б. Хмельницького, 60, м. Зборів Тернопільської області

до відповідача: Зборівського комбінату комунальних підприємств, вул. Козацька, 3, м. Зборів Тернопільської області

про стягнення заборгованості по страхових внесках в сумі 4 951 грн. 64 коп. в т. ч. 3 792 грн. 47 коп. пені

За участю представників сторін:

прокурора: Тиховліс Г.М. –прокурора відділу представництва інтересів громадян та держави в судах прокуратури області, посвідчення № 2 від 24.01.2006 р.

позивача: Баб`як Н.З. –провідного спеціаліст –юрисконсульт, довіреність № 05/76 від 24.01.2008 р.

відповідача: Мельник Л.В. –представника, доручення № 170 від 24.12.2007 р.

В судовому засіданні учасникам адміністративного процесу роз'яснено їх процесуальні права та обов'язки, передбачені ст.ст. 27, 29, 49, 51, 59 КАС України.

В зв'язку з клопотанням від 28.01.2008р. присутніх в судовому засіданні представників сторін технічна фіксація судового процесу не здійснюється.

Суть справи:

Прокурор Зборівського району Тернопільської області в інтересах держави в особі Міністерства праці і соціальної політики України в особі Зборівського районного центру зайнятості звернувся до господарського суду Тернопільської області з позовом про стягнення з Зборівського комбінату комунальних підприємств, вул. Козацька, 3, м. Зборів Тернопільської області заборгованості по страхових внесках в сумі 4 951 грн. 64 коп. в т. ч. 3 792 грн. 47 коп. пені.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що відповідача в порушення приписів п.2 ч. 2 ст. 35 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»від 02.03.2000 р. №1533-ІІІ (далі –Закон № 1533-ІІІ) несвоєчасно та не в повному обсязі сплачував страхові внески, внаслідок чого станом на час звернення до суду з адміністративним позовом за Зборівським комбінатом комунальних підприємств значиться заборгованість по страхових внесках в сумі 4 951 грн. 64 коп. в т. ч. 3 792 грн. 47 коп. пені. В обґрунтування зазначеного представив відомість про реєстрацію № 40 від 08.09.1997 р., Акт № 60 від 07.12.2007 р. перевірки правильності нарахування, своєчасності і повноти перерахування страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, розрахунок заборгованості та пені за результатами перевірки, та інші документи, належним чином засвідчені копії яких знаходяться в матеріалах справи.

Ухвалою суду від 12.01.2008 р. відкрито провадження у адміністративній справі № 8а/11-144, з метою з'ясування можливості врегулювання спору до судового розгляду, забезпечення всебічного та об'єктивного вирішення справи, на підставі ст. 110 Кодексу адміністративного судочинства України, в межах підготовчого провадження призначено попереднє судове засідання на 12:30 год. 28.01.2008 р.

Згідно представленого відзиву на позов б/н, б/д (зареєстровано канцелярією суду за вх. № 8950(н) від 28.01.2008р.) та пояснень повноважного представника відповідача в попередньому судовому засіданні 28.01.2008 р. останній заперечень на адміністративний позов немає, заявлену позивачем до стягнення суму боргу визнає повністю. Зазначає про важке фінансове становище підприємства, яке послужило причиною несплати страхових внесків, які є предметом даного судового розгляду.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав повністю.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення учасників адміністративного процесу, суд прийшов до висновку, що позов підлягає до задоволення, виходячи з наступного:

Згідно вимог ст. 121 Конституції України, Закону України «Про прокуратуру», ст. 60 Кодексу адміністративного судочинства України на органи прокуратури покладається представництво інтересів громадян та держави в судах у випадках, визначених Законом. Прокурор має право звернутися до господарського суду з позовом в інтересах держави або громадянина. В силу ст. ст.20, 36-1 Закону України «Про прокуратуру»при здійсненні прокурорського нагляду за додержанням і застосуванням законів прокурор має право звертатись до суду з заявою про захист прав і законних інтересів громадян, держави, а також підприємств та інших юридичних осіб при наявності порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або з державою.

Відповідно до ст. 12 Закону №1533-ІІІ виконавча дирекція Фонду є виконавчим органом  правління Фонду, який забезпечує виконання рішень правління. Функції виконавчої дирекції Фонду покладаються на органи державної служби зайнятості. Виконавча дирекція Фонду та її робочі органи ведуть реєстр платників страхових внесків, провадять збір страхових внесків, контролюють правильність нарахування, своєчасність сплати страхових внесків, а також витрат за страхуванням на випадок безробіття та інші функції, визначені законодавством України.

Функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду покладаються на центр зайнятості Автономної Республіки Крим, обласні, Київський і Севастопольський міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості.

Відповідач по справі –Зборівський комбінат комунальних підприємств, вул. Козацька, 3, м. Зборів Тернопільської області зареєстроване Зборівською районною державною адміністрацією 13.01.2000 р., є юридичною особою, яка включена до ЄДРПОУ, ідентифікаційний код 03353236, що підтверджується довідкою Управління статистики у Зборівському районі Головного управління статистики у Тернопільській області № 16 від 21.01.2008 р., свідоцтвом про державну реєстрацію (перереєстрацію) суб'єкта підприємницької діяльності –юридичної особи, а тому набуло статусу платника страхових внесків і відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 35 Закону № 1533-ІІІ зобов'язаний своєчасно та в повному розмірі сплачувати страхові внески.

Згідно ст. ст. 18, 19, 34 Закону України «Про зайнятість населення»від 01.03.1991 р. № 803-XII (далі –Закон № 803-ХІІ), який визначає правові, економічні та організаційні основи зайнятості населення України і його захисту від безробіття, а також  соціальні  гарантії  з  боку  держави  в реалізації громадянами права на працю, для реалізації державної політики зайнятості населення, професійної орієнтації, підготовки і перепідготовки, працевлаштування та соціальної підтримки тимчасово не працюючих громадян у порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України, створюється державна служба зайнятості, діяльність якої здійснюється під керівництвом Міністерства праці та соціальної політики України, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування, державна служба зайнятості здійснює контроль за додержанням законодавства України про зайнятість населення, має право стягувати з підприємств,  установ і організацій, незалежно від форм власності, суми прихованих або занижених обов'язкових зборів та недоїмок до державного фонду сприяння зайнятості населення.

Законом № 1533-ІІІ визначено, що державне соціальне страхування на випадок безробіття це –система прав, обов'язків і гарантій, яка передбачає матеріальне забезпечення на випадок безробіття з незалежних від застрахованих осіб обставин та надання соціальних послуг за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (ч.1 ст.1 Закону № 1533-ІІІ); страхувальниками є роботодавці та застраховані особи, які відповідно до цього Закону сплачують страхові внески (ч. 4 ст. 1 Закону № 1533-ІІІ); страховиком є Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (ч. 5 ст. 1 Закону № 1533-ІІІ).

Згідно ст. 4 даного Закону страхуванню на випадок безробіття підлягають особи, які працюють на умовах трудового договору (контракту), включаючи тих, які проходять альтернативну (невійськову) службу, а також тих, які працюють неповний робочий тиждень, та на інших підставах, передбачених законодавством про працю.

Порядок обчислення та сплати страхових внесків визначений Інструкцією про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, затвердженою Наказом Міністерства праці та соціальної політики України 18.12.2000 р. № 339.

Розмір страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття для роботодавців та застрахованих осіб встановлюється щорічно Верховною Радою України за поданням Кабінету міністрів України одночасно із затвердженням Державного бюджету України на поточний рік. Страхові внески нараховуються на календарний рік для роботодавців –у відсотках до сум фактичних витрат на оплату праці найманих працівників. Роботодавці та застраховані особи сплачують страхові внески один раз на місяць в день одержання роботодавцями в установах банків коштів на оплату праці.

Відповідно до п. 6. 7 даної Інструкції, роботодавці щокварталу складають у двох примірниках розрахункову відомість про нарахування і перерахування страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, один екземпляр якої подається до центру зайнятості, у якому він перебуває на обліку, до: 20 квітня, 20 липня, 20 жовтня, 25 січня. Усі примірники розрахункової відомості підписуються керівником і головним бухгалтером підприємства або організації, виконавцем та завіряються печаткою. Другий примірник звіту, завірений центром зайнятості, залишається в бухгалтерії платника страхових внесків.

Як вбачається з матеріалів справи, зокрема Акту перевірки № 60 від 07.12.2007 р., розрахунку суми позову, Зборівський комбінат комунальних підприємств, вул. Козацька, 3, м. Зборів Тернопільської області, всупереч вимог чинного законодавства, не сплачував внески в повному розмірі і допустив заборгованість по їх сплаті на суму 9357,27 грн.

Проте, згідно наказу господарського суду Тернопільської області від 04.08.2006 р. по справі № 5/208-2566 (належним чином засвідчена копія наказу знаходиться в матеріалах справи), який знаходиться на виконанні у ДВС, з відповідача – Зборівського комбінату комунальних підприємств, вул. Козацька, 3, м. Зборів Тернопільської області на користь Зборівського районного центру зайнятості, вул. Б. Хмельницького, 60, м. Зборів Тернопільської області стягнуто 8198,10 грн. заборгованості по сплаті страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, яка відповідачем по справі на сьогоднішній день не погашена, а відтак включена останнім у загальну суму боргу перед УПФ, що відображено у розрахунку суми позову № 05/1206 від 24.12.2007 р.

Недоїмка по сплаті страхових внесків станом на час звернення з даним адміністративним позовом до суду становить 1159,17 грн.

Відповідно до ч. 1 ст. 38 Закону №1533-ІІІ роботодавець несе відповідальність за несвоєчасність сплати та неповну сплату страхових внесків. У разі несвоєчасної сплати страхових внесків страхувальниками або неповної їх сплати страхувальники сплачують суму донарахованих контролюючим органом страхових внесків (недоїмки), штраф та пеню.

Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків облікової ставки НБУ, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Згідно розрахунку заборгованості та пені за результатами (додаток № 2 до акта перевірки № 60 від 07.12.2007 р.) відповідачеві належить перерахувати до Фонду пеню в сумі 3792,47 грн.

Згідно з приписами ч. 2 ст. 38 Закону № 1533-ІІІ не сплачені в строк страхові внески, пеня стягуються в доход Фонду із страхувальника у безспірному порядку.

Таким чином, матеріалами справи, а саме: Актом № 60 від 07.12.2007 р. перевірки правильності нарахування, своєчасності і повноти перерахування страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, розрахунком заборгованості та пені за результатами перевірки,  підтверджується, що станом на час звернення до суду за Зборівським комбінатом комунальних підприємств значиться заборгованість по страхових внесках в сумі 4951,64 грн., з яких: 1159,17 грн. –недоїмка, 3792,47 грн. –пеня.

В попередньому судовому засіданні 28.01.2008р. представник відповідача повністю визнав суму боргу перед Зборівським районним центром зайнятості в розмірі  4951,64 грн., що підтверджується відзивом на позовну заяву б/н, б/д (зареєстровано канцелярією суду за вх. № 8950(н) від 28.01.2008р.).

Повне визнання адміністративного позову в судовому засіданні 28.01.2008р. судом прийняте.

У відповідності до вимог ст. 112 Кодексу адміністративного судочинства України, під час підготовчого провадження відповідач може визнати адміністративний позов повністю або частково. Відмова від адміністративного позову чи визнання адміністративного позову під час підготовчого провадження мають бути викладені в адресованій суду письмовій формі, яка приєднується до справи.

У разі повного визнання адміністративного позову і прийняття його судом приймається постанова суду про задоволення адміністративного позову (ч.3 ст. 112, ч.4 ст. 121 КАСУ).

У відповідності з пунктом 4 частини 3 статті 129 Конституції України та статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Враховуючи, що заборгованість відповідача доведено матеріалами справи та повністю визнана ним в попередньому судовому засіданні 28.01.2008р., адміністративний позов про стягнення з Зборівського комбінату комунальних підприємств, вул. Козацька, 3, м. Зборів Тернопільської області на користь Зборівського районного центру зайнятості, вул. Б. Хмельницького, 60, м. Зборів Тернопільської області заборгованості по страхових внесках в сумі 4951,64 грн., з яких: 1159,17 грн. –недоїмка, 3792,47 грн. –пеня підлягає до задоволення як обґрунтований у заявленій сумі.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАСУ та зважаючи на  пільги, якими користується позивач щодо сплати державного мита при поданні позову до суду, судові витрати з відповідача стягненню не підлягають.

Стаття 258 КАС України передбачає, що за кожним судовим рішенням, яке набрало законної сили або яке належить виконати негайно, за заявою осіб, на користь яких воно ухвалено, видається один виконавчий лист.

На підставі наведеного, куруючись статтями 69-71, 86, 94, 99, 104, 112, 121, 158, 160, 161, 162, 163, 167 Кодексу Адміністративного судочинства України, Прикінцевими та перехідними положеннями Кодексу Адміністративного судочинства України, господарський суд господарський суд,-

ПОСТАНОВИВ:

1.          Адміністративний позов задовольнити.

2.          Стягнути із Зборівського комбінату комунальних підприємств, вул. Козацька, 3, м. Зборів Тернопільської області (ідентифікаційний код 03353236) на користь Зборівського районного центру зайнятості, вул. Б. Хмельницького, 60, м. Зборів Тернопільської області (ідентифікаційний код 21130557) –1159 (одну тисячу сто п'ятдесят дев'ять) грн. 17 коп. недоїмки, та 3792 (три тисячі сімсот дев'яносто дві) грн. 47 коп. пені.

3.          Виконавчий лист видати за заявою Зборівського районного центру зайнятості, вул. Б. Хмельницького, 60, м. Зборів Тернопільської області.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження. На постанову суду сторони мають право подати заяву про апеляційне її оскарження протягом десяти днів з дня складення постанови в повному обсязі «31»січня 2008 року до адміністративного суду апеляційної інстанції, а протягом двадцяти днів після подання заяви подати апеляційну скаргу.  

                    Суддя                                                            

СудГосподарський суд Тернопільської області
Дата ухвалення рішення28.01.2008
Оприлюднено04.06.2008
Номер документу1672821
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —8а/11-144

Постанова від 28.01.2008

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Гирила І.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні