20/61-08
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
20.05.08р.
Справа № 20/61-08
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Леман-У країна", м. Донецьк в особі Філіалу Товариства з обмеженою відповідальністю "Леман-Україна", м. Дніпропетровськ
до Державного підприємства "Придніпровська залізниця", м. Дніпропетровськ про стягнення 5 395 грн. 64 коп.
Суддя Пархоменко Н.В. Представники:
Від позивача: представник не з'явився
Від відповідача: Шляєв І.В., довіреність №63 від 01.01.2008р. СУТЬ СПОРУ
Позивач звернувся з позовом в якому просить стягнути з Державного підприємства "Придніпровська залізниця" майнову шкоду за недостачу вантажу двутавру - 5395,64 грн. та судові витрати.
Позивач свого представника у судове засідання не направив, 24.03.2008р. надав уточнення до позовних вимог. Надіслав телеграму в якій просить розглянути справи без участі його представника.
Відповідач позов не визнав та посилається в обгрунтуванні своїх заперечень на ті підстави, що за комерційним актом БК 046624/12 від 01.10.2007р. зафіксовано недостачу швелера, а не двутавра.
Відповідно до статті 75 ГПК України справа розглядається за наявними в справі матеріалами.
За згодою представника відповідача у судовому засіданні оголошена вступна та резолютивна частина рішення.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін , оцінивши докази в сукупності, господарський суд, -
ВСТАНОВИВ :
26.09.2007р. ВАТ «Єнакієвський металургійний завод" відвантажив металопродукцію у кількості 62,600 тн (нетто) в вагоні № 67159236 на адресу вантажоодержувача Філіалу Товариства з обмеженою відповідальністю „Леман-У країна".
Поставка металопродукції здійснювалась відповідно договору поставки №06/05-93 від 28.04.06р., укладеному між ТОВ „МЕТІНВЕСТХОЛДИНГ" та ТОВ „Леман-Україна".
Під час перевезення металопродукції, на станції призначення - Баловка Придніпровської залізниці, відповідно акту про недостачу продукції від 01.10.07р. в вагоні №67159236 була виявлена недостача металопродукції вагою 1500 кг.
Відповідно комерційного акту БК 046624/12 від 01.10.07р. встановлена недостача швелера, а не двутавру як зазначив позивач у заяві.
Згідно рахунку-фактури №СФ-21708 від 26.09.07р. вартість 1 тн металопродукції (швеллера) у вагоні №67159236 складає 3 081,00 грн. без НДС.
Вартість швелеру підтверджується і листом Філіалу Товариства з обмеженою відповідальністю "Леман-Україна", м. Дніпропетровськ від 02.10.2007року 3 081,00 грн. без НДС, а вартість недостачі становить (1,500 х 3081,00 )= 4621,50 грн. без НДС
Відповідно п. 27 Правил видачі вантажів, затверджених наказом Мштрансу України від 21.11.2000р. та зареєстрованих в Мін'юсті України за №862/5083 від 24.11.2000р. вантаж вважається доставленим без утрати, якщо різниця між масою, вказаною в пункті відправлення в залізничній накладній, та масою, визначеною на станції призначення, не перевищує норми природної втрати і граничного розходження у визначенні маси нетто.
Відповідно п. 27 Правил видачі вантажів, затверджених наказом Мінтрансу України №644 від 21.11.2000р. та зареєстрованих в Мін'юсті України 24.11.2000 за №862/5083 з урахуванням норми недостачі 0,5% маси зазначеної в перевізних документах (1500 кг) недостача складає 1187 кг.
Таким чином, вартість недостачі металопродукції вагою 1187 кг, яка була виявлена у вагоні №67159236 складає 3657,14 грн. без НДС з НДС +20% недостача складає - 4388грн.56 коп.
Згідно з ч. З ст. 314 Господарського кодексу України за шкоду , заподіяну при перевезенні вантажу, перевізник відповідає: у разі втрати або нестачі вантажу - в розмірі вартості вантажу, який втрачено або якого не вистачає.
Згідно ст. 113 Статуту залізниць передбачено, що залізниця несе відповідальність за збереження вантажу під час його прийняття для перевезення і до моменту видачі одержувачу; за незбереження прийнятого для перевезення вантажу вона несе відповідальність у розмірі фактично заподіяної шкоди, якщо не доведуть, що втрата, нестача, псування, пошкодження виникли з незалежних від них причин.
Відповідно частини 1 параграфу 114 Статуту залізниця відшкодовує фактичні збитки, що виникли з її вини під час перевезення вантажу, а саме за втрати чи недостачу - у розмірі дійсної вартості втраченого вантажу чи його недостачі.
З огляду на викладене, позовні вимоги підлягають задоволенню частково у сумі 4388грн.56 коп. шкоди, завданої недостачею швелеру , а не двутавру як зазначив позивач.
В решті позову відмовити.
Відповідно статті 49 Господарського процесуального кодексу України судові витрати розподіляються пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Керуючись ст.ст. 49, 82-85, 116, 117 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
ВИРІШИВ :
Позов задовольнити частково.
Стягнути з Державного підприємства "Придніпровська залізниця" (49038, м. Дніпропетровськ, пр. Карла Маркса, 108, т/с 26006000012 в ДФАБ "Експресс-Банк", МФО 306964, ЄДРПОУ 01073828) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Леман-Україна", м. Донецьк в особі Філіалу Товариства з обмеженою відповідальністю "Леман-У країна", м. Дніпропетровськ (52012, Дніпропетровська область, Дніпропетровський район, с. Партизанське, вул. Леніна, 25, т/с 26004900697152 в Філіалі ЗАО „ПУМБ" МФО 305813, ЄДРПОУ 33280563) - 4388грн.56 коп. (чотирі тисячі триста вісімдесят вісім ) грн. 56 коп. шкоди, 82 (вісімдесят дві) грн. 96 коп. витрат по сплаті державного мита, 95 (дев'яносто п'ять ) грн.. 97коп. витрат по інформаційно - технічному забезпеченню процесу.
В решті позову відмовити.
Видати наказ після набрання рішенням законної сили.
Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його прийняття.
Суддя Н.В. Пархоменко
Дата підписання рішення 23.05.2008р.
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 26.05.2008 |
Оприлюднено | 04.06.2008 |
Номер документу | 1673937 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Пархоменко Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні