15а/64-1493
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"07" травня 2008 р.Справа № 15а/64-1493
12 год. 30 хв.
м. Тернопіль
Господарський суд Тернопільської області
у складі судді Бучинської Г.Б.
при секретарі судового засідання Суховій Р.М.
Розглянув справу
за позовом Борщівського районного центру зайнятості-робочого органу виконавчої дирекції Фонду соціального страхування на випадок безробіття Тернопільської області, вул. Січових Стрільців, 4-а, м. Борщів, Борщівського району, Тернопільської області
до Дочірнього підприємства "Борщів водоканал", вул. Гніздовського, 2, м. Борщів, Борщівського району, Тернопільської області
про стягнення заборгованості в сумі 143,60 грн.
за участю представників сторін:
позивача: головний спеціаліст-юрисконсульт Українець І.І. - доручення № 06-87 від 23.01.07р.;
відповідача: не з'явився.
Суть справи:
Борщівський районний центр зайнятості –робочий орган виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття Тернопільської області, м. Борщів, звернувся у господарський суд з позовом до Дочірнього підприємства "Борщів водоканал", вул. Гніздовського, 2, м. Борщів, Борщівського району, Тернопільської області, про стягнення заборгованості в сумі 143,60 грн..
Провадження у справі здійснюється відповідно до положень Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України), виходячи з наступного.
Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття є, згідно ч. 2 ст. 8 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" цільовим централізованим страховим фондом, некомерційною самоврядною організацією, діяльність якої регламентується "Основами законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" та Законом України "Про зайнятість населення".
При цьому держава є гарантом забезпечення застрахованих осіб та надання їм відповідних соціальних послуг Фондом, який створюється для управління страхуванням на випадок безробіття, провадження збору та акумуляції страхових внесків, контролю за дотриманням коштів, виплати забезпечення та надання соціальних послуг, здійснення інших функцій згідно із Законом та Статутом Фонду.
Таким чином, з перелічених ознак, слід дійти висновку, що Фонд наділений державою владними повноваженнями щодо інших учасників, які діють у сфері соціального страхування, тобто у сфері публічно-правових відносин.
Адміністративно-правові відносини, які є формою вираження державно-управлінських відносин, завжди мають державно-владний характер, у яких один із суб'єктів наділений державою владними повноваженням щодо інших учасників адміністративно-правових відносин.
Виникнення адміністративно-правових відносин - це, за своєю суттю, юридичний рівень об'єктивізації загальної волі держави в реальній поведінці конкретних суб'єктів.
Фонд загальнообов'язкового державного страхування на випадок безробіття є носієм прав та обов'язків, які реалізуються у галузі державного управління у соціальній сфері, а тому реалізація Фондом його функцій, у тому числі щодо звернення за примусовим стягнення з платників страхових внесків на випадок безробіття у судовому порядку, є проявом владних повноважень стосовно роботодавців, як платників цих внесків.
Таким чином, господарський суд розглядаючи адміністративну справу, діє на підставі ст. 4, 6, 18 та п. 6 розділу VII Прикінцеві та перехідні положення КАС України.
У розпочатому судовому засіданні учаснику судового процесу роз'яснено його процесуальні права та обов'язки згідно ст.ст. 49, 51, 130 КАС України.
Технічна фіксація (звукозапис) судового процесу не здійснюється за відсутності відповідного клопотання сторони.
Представник позивача у судовому засіданні підтримав заявлені позовні вимоги повністю, обґрунтовуючи тим, що відповідач, в порушення вимог Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування України на випадок безробіття", яким передбачено нарахування і сплату в установлені строки та в повному обсязі страхових внесків, не виконав своїх зобов'язань, внаслідок чого утворилася недоїмка в сумі 143,60 грн..
Відповідач у судове засідання не з'явився, відзиву на позов не подав, хоча був належним чином повідомлений про дату, час і місце судового розгляду.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, оцінивши представлені докази в сукупності, судом встановлено наступне.
Борщівський районний центр зайнятості –робочий орган виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, вул. Січових Стрільців, 4-а, м. Борщів, Борщівського району, Тернопільської області, є юридичною особою і включений до Єдиного державного Реєстру підприємств та організацій України, ідентифікаційний код 21134756, що підтверджується довідкою № 31-30 від 09.07.2007р. Головного управління статистики у Тернопільській області.
Дочірнє підприємство "Борщів водоканал", вул. Гніздовського, 2, м. Борщів, Борщівського району, Тернопільської області також є юридичною особою і включене до Єдиного державного Реєстру підприємств та організацій України, ідентифікаційний код 33317053; крім того, як роботодавець - зареєстроване платником страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття у Борщівському районному центрі зайнятості.
Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" визначено, що загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття (далі – страхування на випадок безробіття) - система прав, обов'язків і гарантій, яка передбачає матеріальне забезпечення на випадок безробіття з незалежних від застрахованих осіб обставин та надання соціальних послуг за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття. Страхувальниками є роботодавці та застраховані особи, які відповідно до цього Закону сплачують страхові внески. Страховиком є Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.
Згідно ст. 4 даного Закону страхуванню на випадок безробіття підлягають особи, які працюють на умовах трудового договору (контракту), включаючи тих, які проходять альтернативну (невійськову) службу, а також тих, які працюють неповний робочий тиждень, та на інших підставах, передбачених законодавством про працю.
Законом України „Про розмір внесків на деякі види загальнообов'язкового державного соціального страхування” визначено розмір внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Порядок обчислення та сплати страхових внесків визначений Інструкцією про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, затвердженою Наказом Міністерства праці та соціальної політики України 18.12.2000 року №339.
Розмір страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття для роботодавців та застрахованих осіб встановлюється щорічно Верховною Радою України за поданням Кабінету міністрів України одночасно із затвердженням Державного бюджету України на поточний рік. Страхові внески нараховуються на календарний рік для роботодавців –у відсотках до сум фактичних витрат на оплату праці найманих працівників. Роботодавці та застраховані особи сплачують страхові внески один раз на місяць в день одержання роботодавцями в установах банків коштів на оплату праці (ст. 17 Закону України “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування України на випадок безробіття”).
Таким чином, названі вище закони та інші нормативно правові акти чітко визначили, що всі роботодавці (підприємства, установи, організації та фізичні особи), які використовують найману працю, повинні сплачувати страхові відрахування до Фонду загальнообов'язкового соціального страхування України на випадок безробіття, за найманих працівників у порядку і розмірах передбачених законодавством.
Згідно поданої платником Розрахункової відомості за 2007р. за ним рахується недоїмка по страхових внесках на загальнообов'язкове державне соціального страхування на випадок безробіття в сумі 143,60, із яких: 103,68 грн., нарахованих в розмірі 2,1 %, 1,9 %, 1,6 % та 1,3 % від суми фактичних витрат на оплату праці найманих працівників та 39,91 грн. –в розмірі 0,5 % суми оплати праці найманих працівників, яка виникла за період 01.01.2007р. –01.01.2008р..
Статями 69 - 71 КАС України передбачено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Враховуючи, що заборгованість відповідача доведено матеріалами справи в заявленій позивачем сумі, а також зважаючи на те, що відповідач в судове засідання не з'явився, на день розгляду спору не надав суду будь-яких заперечень по суті заявлених позовних вимог, як і не надав суду доказів про погашення заборгованості перед позивачем, суд визнає позовні вимоги позивача щодо стягнення з Дочірнього підприємства "Борщів водоканал", вул. Гніздовського, 2, м. Борщів, Борщівського району, Тернопільської області, 143,60 грн. заборгованості по сплаті страхових внесків до фонду обґрунтованими, правомірними та такими, що підлягають до задоволення.
Зважаючи на норми ч. 4 ст. 94 КАС України, беручи до уваги, що позивач звільнений від сплати судового збору, останній з відповідача не стягується.
На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 69 - 71, 94, 158, 162, 163, 164, 167, п. 6 розділу VII Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд Тернопільської області
ПОСТАНОВИВ:
1.Адміністративний позов задовольнити.
2.Стягнути з Дочірнього підприємства "Борщів водоканал", вул. Гніздовського, 2, м. Борщів, Борщівського району, Тернопільської області, код 33317053 на користь Борщівського районного центру зайнятості-робочого органу виконавчої дирекції Фонду соціального страхування на випадок безробіття Тернопільської області, вул. Січових Стрільців, 4-а, м. Борщів, Борщівського району, Тернопільської області, код 21134756- 143,60 грн. заборгованості по страхових внесках.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження. На постанову суду сторони мають право подати заяву про апеляційне її оскарження протягом десяти днів з дня складення постанови в повному обсязі "19" травня 2008р. до адміністративного суду апеляційної інстанції, а протягом 20 днів після подання заяви подати апеляційну скаргу.
Суддя
Суд | Господарський суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 07.05.2008 |
Оприлюднено | 04.06.2008 |
Номер документу | 1674837 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Тернопільської області
Бучинська Г.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні