8а/69-1315
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"21" квітня 2008 р.Справа № 8а/69-1315
12:50 год.
м. Тернопіль
Господарський суд Тернопільської області
у складі судді Гирили І.М.
при секретарі судового засідання Арзяєві М.І.
Розглянув справу
за позовом: Прокурора Підволочиського району в інтересах держави, вул. Залізнична, 1, смт. Підволочиськ Тернопільської області, в особі Підволочиського районного центру зайнятості, вул. Залізнична, 1, смт. Підволочиськ Тернопільської області
до відповідача: Колективного сільськогосподарського підприємства ім. Л. Курбаса, с. Старий Скалат Підволочиського району Тернопільської області
про стягнення заборгованості по страхових внесках в сумі 6956,02 грн., з яких: 2427,86 грн. –недоїмка; 4528,16 грн. –пеня
За участю представників сторін:
прокурора: Савки М.В. –прокурора відділу представництва інтересів громадян та держави в судах прокуратури області, посвідчення № 16
позивача: Могачевського М.П. – головного спеціаліста –юрисконсульта, доручення № 05/88 від 17.01.2006 р.
відповідача: Придомірського З.П. –керівника (паспорт серії МС № 768528, виданий Підволочиським РВ УМВС України в Тернопільській області 18.09.2001 р.)
В судовому засіданні учасникам адміністративного процесу роз'яснено їх процесуальні права та обов'язки, передбачені ст. ст. 27, 29, 49, 51, 59, 60, 130 КАС України.
Суть справи:
Прокурор Підволочиського району в інтересах держави, вул. Залізнична, 1, смт. Підволочиськ Тернопільської області, в особі Підволочиського районного центру зайнятості, вул. Залізнична, 1, смт. Підволочиськ Тернопільської області звернувся до господарського суду Тернопільської області з позовом про стягнення з Колективного сільськогосподарського підприємства ім. Л. Курбаса, с. Старий Скалат Підволочиського району Тернопільської області заборгованості по страхових внесках в сумі 6956,02 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що відповідача в порушення приписів п.2 ч. 2 ст. 35 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»від 02.03.2000 р. №1533-ІІІ (далі –Закон № 1533-ІІІ) несвоєчасно та не в повному обсязі сплачував страхові внески, внаслідок чого станом на час звернення до суду з адміністративним позовом за Колективним сільськогосподарським підприємством ім. Л. Курбаса значиться заборгованість по страхових внесках в сумі 6956,02 грн., з яких: 2427,86 грн. –недоїмка; 4528,16 грн. –пеня.
Для підтвердження зазначеного представив акт № 15 від 28.02.2008 р. перевірки правильності нарахування, своєчасності і повноти перерахування страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, рішення № 46 від 05.03.2008 р. про стягнення донарахованих сум страхових внесків та застосування фінансових санкцій та інші документи, належним чином засвідчені копії яких знаходяться в матеріалах справи.
Ухвалою суду від 01.04.2008 р. відкрито провадження у адміністративній справі № 8а/69-1315 з метою з'ясування можливості врегулювання спору до судового розгляду, забезпечення всебічного та об'єктивного вирішення справи, на підставі ст. 110 Кодексу адміністративного судочинства України, в межах підготовчого провадження призначено попереднє судове засідання на 21.04.2008 р.
Згідно представленого відзиву на позов б/н, б/д (зареєстровано канцелярією суду за вх. № 12544 від 21.04.2008 р.) та пояснень повноважного представника відповідача в попередньому судовому засіданні останній заперечень на адміністративний позов немає, заявлену позивачем до стягнення суму боргу визнає повністю. Зазначає про важке фінансове становище підприємства, яке послужило причиною несплати страхових внесків, які є предметом даного судового розгляду.
В судовому засіданні представник позивача та прокурор позовні вимоги підтримали повністю.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення учасників адміністративного процесу, суд прийшов до висновку, що позов підлягає до задоволення, виходячи з наступного:
Згідно вимог ст. 121 Конституції України, Закону України «Про прокуратуру», ст. 60 Кодексу адміністративного судочинства України на органи прокуратури покладається представництво інтересів громадян та держави в судах у випадках, визначених Законом. Прокурор має право звернутися до господарського суду з позовом в інтересах держави або громадянина. В силу ст. ст.20, 36-1 Закону України «Про прокуратуру»при здійсненні прокурорського нагляду за додержанням і застосуванням законів прокурор має право звертатись до суду з заявою про захист прав і законних інтересів громадян, держави, а також підприємств та інших юридичних осіб при наявності порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або з державою.
Відповідно до ст. 12 Закону №1533-ІІІ виконавча дирекція Фонду є виконавчим органом правління Фонду, який забезпечує виконання рішень правління. Функції виконавчої дирекції Фонду покладаються на органи державної служби зайнятості. Виконавча дирекція Фонду та її робочі органи ведуть реєстр платників страхових внесків, провадять збір страхових внесків, контролюють правильність нарахування, своєчасність сплати страхових внесків, а також витрат за страхуванням на випадок безробіття та інші функції, визначені законодавством України.
Функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду покладаються на центр зайнятості Автономної Республіки Крим, обласні, Київський і Севастопольський міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості.
Відповідач по справі –Колективне сільськогосподарське підприємство ім. Л. Курбаса, с. Старий Скалат Підволочиського району Тернопільської області зареєстроване Підволочиською районною державною адміністрацією 22.05.1992 р., є юридичною особою, яка включена до ЄДРПОУ, ідентифікаційний код 03782078, що підтверджується довідкою Управління статистики у Підволочиському районі Головного управління статистики у Тернопільській області № 92 від 17.04.2008 р., а тому набуло статусу платника страхових внесків і відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 35 Закону № 1533-ІІІ зобов'язаний своєчасно та в повному розмірі сплачувати страхові внески.
Згідно ст. ст. 18, 19, 34 Закону України «Про зайнятість населення»від 01.03.1991 р. № 803-XII (далі –Закон № 803-ХІІ), який визначає правові, економічні та організаційні основи зайнятості населення України і його захисту від безробіття, а також соціальні гарантії з боку держави в реалізації громадянами права на працю, для реалізації державної політики зайнятості населення, професійної орієнтації, підготовки і перепідготовки, працевлаштування та соціальної підтримки тимчасово не працюючих громадян у порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України, створюється державна служба зайнятості, діяльність якої здійснюється під керівництвом Міністерства праці та соціальної політики України, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування, державна служба зайнятості здійснює контроль за додержанням законодавства України про зайнятість населення, має право стягувати з підприємств, установ і організацій, незалежно від форм власності, суми прихованих або занижених обов'язкових зборів та недоїмок до державного фонду сприяння зайнятості населення.
Законом № 1533-ІІІ визначено, що державне соціальне страхування на випадок безробіття це –система прав, обов'язків і гарантій, яка передбачає матеріальне забезпечення на випадок безробіття з незалежних від застрахованих осіб обставин та надання соціальних послуг за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (ч.1 ст.1 Закону № 1533-ІІІ); страхувальниками є роботодавці та застраховані особи, які відповідно до цього Закону сплачують страхові внески (ч. 4 ст. 1 Закону № 1533-ІІІ); страховиком є Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (ч. 5 ст. 1 Закону № 1533-ІІІ).
Згідно ст. 4 даного Закону страхуванню на випадок безробіття підлягають особи, які працюють на умовах трудового договору (контракту), включаючи тих, які проходять альтернативну (невійськову) службу, а також тих, які працюють неповний робочий тиждень, та на інших підставах, передбачених законодавством про працю.
Порядок обчислення та сплати страхових внесків визначений Інструкцією про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, затвердженою Наказом Міністерства праці та соціальної політики України 18.12.2000 р. № 339 (далі –Інструкція № 339), із наступними змінами та доповненнями.
Розмір страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття для роботодавців та застрахованих осіб встановлюється щорічно Верховною Радою України за поданням Кабінету міністрів України одночасно із затвердженням Державного бюджету України на поточний рік. Страхові внески нараховуються на календарний рік для роботодавців –у відсотках до сум фактичних витрат на оплату праці найманих працівників. Роботодавці та застраховані особи сплачують страхові внески один раз на місяць в день одержання роботодавцями в установах банків коштів на оплату праці.
Відповідно до п. 6. 7 Інструкції (в редакції, чинній на момент виникнення зобов'язання), роботодавці щокварталу складають у двох примірниках розрахункову відомість про нарахування і перерахування страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, один екземпляр якої подається до центру зайнятості, у якому він перебуває на обліку, до: 20 квітня, 20 липня, 20 жовтня, 25 січня. Усі примірники розрахункової відомості підписуються керівником і головним бухгалтером підприємства або організації, виконавцем та завіряються печаткою. Другий примірник звіту, завірений центром зайнятості, залишається в бухгалтерії платника страхових внесків.
Згідно п. 7. 2. Інструкції № 339 контроль на підприємствах, в установах, організаціях та у фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників, проводиться шляхом перевірки бухгалтерських документів про нарахований заробіток та інші виплати, повноти нарахування страхових внесків, платіжних документів про перерахування сум страхових внесків на рахунок Фонду, розрахункових документів, касових документів. Перевірці підлягають документи за поточний і минулі роки без застосування строку давності.
Платники страхових внесків зобов'язані беззаперечно подавати посадовим чи уповноваженим особам центру зайнятості, які проводять перевірку, необхідні документи, що стосуються фонду оплати праці та інших виплат, нарахування страхових внесків, та платіжні документи з перерахування страхових внесків до Фонду.
При необхідності керівники і відповідальні службові особи під час перевірки надають письмові пояснення з питань, що перевіряються, виконують вимоги осіб, які проводять перевірку, щодо усунення виявлених порушень.
За результатами перевірки складається акт у двох примірниках і підписується особами, які проводили перевірку, керівником і головним бухгалтером страхувальника. Один примірник акта передається під розписку керівникові або головному бухгалтеру страхувальника, інший залишається в центрі зайнятості, який проводив перевірку (п.п. 7.3., 7.4. Інструкції № 339).
Так, 28.02.2008 р. Підволочиським районним центром зайнятості проведено перевірку правильності нарахування, своєчасності і повноти перерахування страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття Колективним сільськогосподарським підприємством ім. Л. Курбаса, с. Старий Скалат Підволочиського району Тернопільської області за період з 02.01.2006 р. по 31.12.2007 р.
За результатами даної перевірки складено акт перевірки правильності нарахування, своєчасності і повноти перерахування страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття за № 15 від 28.02.2008 р., згідно з яким встановлено, що відповідачем в повному об'ємі перерахування страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття не проводилося.
Як вбачається із тексту даного акту, при перевірці звітних та фактичних даних КСП ім. Л. Курбаса виявлена недоїмка зі сплати страхових внесків в сумі 23606,90 грн., за несвоєчасну сплату якої нарахована пеня в сумі 4528,16 грн.
Згідно п. 7.4. Інструкції № 339, у разі виявлення під час перевірки простроченої заборгованості зі сплати страхових внесків, своєчасно не обчислених та не сплачених страхових внесків (недоїмки) вони донараховуються та стягуються з нарахуванням пені та накладанням штрафу. Рішення про стягнення простроченої заборгованості зі сплати страхових внесків, у тому числі донарахованих сум страхових внесків (недоїмки), пені та штрафу приймається керівником робочого органу виконавчої дирекції Фонду чи його заступником за місцезнаходженням (місцем проживанням) платника страхових внесків на підставі акта перевірки.
Рішення приймається, якщо загальна сума недоїмки, пені та штрафу складає не менше одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян, та протягом п'яти робочих днів направляється роботодавцю рекомендованим листом з повідомленням про вручення.
Якщо до дня прийняття керівником робочого органу виконавчої дирекції Фонду чи його заступником рішення платник самостійно сплатив всю суму виявлених під час перевірки своєчасно не сплачених чи сплачених не в повному обсязі страхових внесків, пені та штрафу, узгодження розрахунку зазначених сум здійснюється на підставі документів, що підтверджують сплату заборгованості, без винесення рішення.
Відповідно до ч. 1 ст. 38 Закону №1533-ІІІ роботодавець несе відповідальність за несвоєчасність сплати та неповну сплату страхових внесків. У разі несвоєчасної сплати страхових внесків страхувальниками або неповної їх сплати страхувальники сплачують суму донарахованих контролюючим органом страхових внесків (недоїмки), штраф та пеню.
Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків облікової ставки НБУ, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
05.03.2008 р. керівником робочого органу виконавчої дирекції Фонду прийнято рішення № 46 від 05.03.2008 р. про стягнення донарахованих сум страхових внесків та застосування фінансових санкцій.
Згідно даного рішення з відповідача стягнуто 6956,02 грн. заборгованості по сплаті страхових внесків, з яких: 2427,86 грн. (23606,90 грн.(загальна сума недоїмки) –21179,04 грн.(сума наявної недоїмки до перевіреного періоду, тобто станом на 01.01.2006 р.)) –недоїмка; 4528,16 грн. –пеня.
Роботодавець протягом десяти робочих днів, наступних за днем одержання рішення, зобов'язаний сплатити суми недоїмки, пені та штрафу або оскаржити рішення у встановленому порядку.
Однак, Колективним сільськогосподарським підприємством ім. Л. Курбаса, с. Старий Скалат Підволочиського району Тернопільської області в установленому порядку рішення № 46 від 05.03.2008 р. про стягнення донарахованих сум страхових внесків та застосування фінансових санкцій не оскаржене, як і станом на час розгляду справи в суді не виконане.
У відповідності п. 9.11. Інструкції № 339 усі спірні питання, що виникають між платниками страхових внесків та органами Фонду з приводу нарахування страхових внесків, пені, стягнення недоїмки, штрафів та адміністративних стягнень, вирішуються в судовому порядку.
Згідно з приписами ч. 2 ст. 38 Закону № 1533-ІІІ не сплачені в строк страхові внески, пеня стягуються в доход Фонду із страхувальника у безспірному порядку.
Таким чином, матеріалами справи, а саме: актом № 15 від 28.02.2008 р. перевірки правильності нарахування, своєчасності і повноти перерахування страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, рішенням № 46 від 05.03.2008 р. про стягнення донарахованих сум страхових внесків та застосування фінансових санкцій, підтверджується, що станом на час звернення до суду за відповідачем значиться заборгованість по страхових внесках в сумі 6956,02 грн., з яких: 2427,86 грн. –недоїмка, 4528,16 грн. –пеня.
В попередньому судовому засіданні 21.04.2008 р. представник відповідача повністю визнав суму боргу перед Підволочиським районним центром зайнятості в розмірі 6956,02 грн., що підтверджується відзивом на позовну заяву б/н, б/д (зареєстровано канцелярією суду за вх. № 12544 від 21.04.2008 р.).
Повне визнання адміністративного позову в судовому засіданні 21.04.2008 р. судом прийняте.
У відповідності до вимог ст. 112 Кодексу адміністративного судочинства України, під час підготовчого провадження відповідач може визнати адміністративний позов повністю або частково. Відмова від адміністративного позову чи визнання адміністративного позову під час підготовчого провадження мають бути викладені в адресованій суду письмовій формі, яка приєднується до справи.
У разі повного визнання адміністративного позову і прийняття його судом приймається постанова суду про задоволення адміністративного позову (ч.3 ст. 112, ч.4 ст. 121 КАСУ).
У відповідності з пунктом 4 частини 3 статті 129 Конституції України та статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Враховуючи, що заборгованість відповідача доведено матеріалами справи та повністю визнана ним в попередньому судовому засіданні адміністративний позов про стягнення з Колективного сільськогосподарського підприємства ім. Л. Курбаса, с. Старий Скалат Підволочиського району Тернопільської області на користь Підволочиського районного центру зайнятості, вул. Залізнична, 1, смт. Підволочиськ Тернопільської області заборгованості по страхових внесках в сумі 6956,02 грн., з яких: 2427,86 грн. –недоїмка, 4528,16 грн. –пеня підлягає до задоволення як обґрунтований у заявленій сумі.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАСУ та зважаючи на пільги, якими користується позивач щодо сплати державного мита при поданні позову до суду, судові витрати з відповідача стягненню не підлягають.
Стаття 258 КАС України передбачає, що за кожним судовим рішенням, яке набрало законної сили або яке належить виконати негайно, за заявою осіб, на користь яких воно ухвалено, видається один виконавчий лист.
На підставі наведеного, куруючись статтями 69-71, 86, 94, 99, 104, 112, 121, 158, 160, 161, 162, 163, 167 Кодексу Адміністративного судочинства України, Прикінцевими та перехідними положеннями Кодексу Адміністративного судочинства України, господарський суд господарський суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Стягнути із Колективного сільськогосподарського підприємства ім. Л. Курбаса, с. Старий Скалат Підволочиського району Тернопільської області (ідентифікаційний код 03782078) на користь Підволочиського районного центру зайнятості, вул. Залізнична, 1, смт. Підволочиськ Тернопільської області (ідентифікаційний код 21139601) –2427 (дві тисячі чотириста двадцять сім) грн. 86 коп. недоїмки, та 4528 (чотири тисячі п'ятсот двадцять вісім) грн. 16 коп. пені.
3. Виконавчий лист видати за заявою Підволочиського районного центру зайнятості, вул. Залізнична, 1, смт. Підволочиськ Тернопільської області.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження. На постанову суду сторони мають право подати заяву про апеляційне її оскарження протягом десяти днів з дня складення постанови в повному обсязі «24»квітня 2008 року до адміністративного суду апеляційної інстанції, а протягом двадцяти днів після подання заяви подати апеляційну скаргу.
Суддя
Суд | Господарський суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 21.04.2008 |
Оприлюднено | 04.06.2008 |
Номер документу | 1675758 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Тернопільської області
Гирила І.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні