Категорія №8.1.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
05 липня 2011 року Справа № 2а-5235/11/1270
Луганський окружний адміністративний суд у скла ді:
головуючого - судді Ципко О.В.
при секретарі - Гаркуші Ю.О .,
участю
представника позивача: О СОБА_1 (довіреність № 3686/8/10 від 14.06.2011 p.), представника відповіда ча: ОСОБА_2 (довіреність № 72 7 від 06.06.2011 p.),
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Ста робільської міжрайонної дер жавної податкової інспекції Луганської області до комун ального підприємства "Сєвєро донецьккомунсервіс" про стяг нення заборгованості в сумі 47905,83 грн, -
ВСТАНОВИВ
21 червня 2011 року до Луган ського окружного адміністра тивного суду надійшов зазнач ений адміністративний позов .
У судовому засіданні п редставник позивача позов пі дтримав в повному обсязі, дав пояснення по суті позову та п росив суд задовольнити його в повному обсязі.
Представник відповід ача в судовому засіданні над ав клопотання, в якому зазнач ив, що на KП "СКС' є спецрахунки , відкриті в ДУДКУ, а саме: р/р № 35438005002663; р/р № 35447007002663; р/р № 35446008002663; р/р № 3544500 9002663 та р/р № 26041000121286 АТ "Ерсте Банк", я кі призначені для надходженн я грошових коштів виділених рішеннями сесії міської ради , які є засобами цільового фін ансування, для підтримки і ох орони насосної станції, для в иплати заробітної плати сусп ільних робіт, для придбання к онтейнерів для збору ТПВ і тл я придбання основних засобів для потреб підприємства. Тоб то, це бюджетні кошти, а отже, п огашення бюджетного боргу бю джетними коштами неї доцільн им. Також, стягнення всіх кошт ів за податковим боргом з рах унків у банках, обслуговуючи х комунальне підприємство "С євєродонецьккомунсервіс" є н еможливим, так як існують пер шочергові платежі виплати за робітної плати і єдиного вне ску на загальнообов'язкове д ержавне соціальне страхуван ня. Таким чином, просив суд при винесенні рішення щодо стяг нення коштів в сумі - 47 905,83 грн. за податковим боргом, призначи ти стягнення з урахуванням п ершочергових виплат з рахунк ів у банках, обслуговуючих ко мунальне підприємство «Сєвє родонецьккомунсервис», окрі м спецрахунків. відкритих в Д УДКУ.
Заслухавши пояснення п редставника позивача та пред ставника відповідача, вивчив ши матеріали справи, суд вваж ає, що позовні вимоги підляга ють задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що комун альне підприємство "Сєвєродо нецьккомунсервіс" зареєстро ване виконавчим комітетом Сє вєродонецької міської ради Л уганської області за № 1 383 105 0001 000 184 від 03.11.1992р., про що видане свідо цтво про державну реєстрацію Серії А00 № 048256 (а.с.13) та внесено до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій У країни, що підтверджується д овідкою № 42234 (а.с.10).
З 20.07.1995 року відповідач з находиться на обліку в Старо більській міжрайонній держа вній податковій інспекції Лу ганської області, що підтвер джується довідкою про взяття на облік платника податків в ід 28.05.2009 року № 86 (а.с.11).
Конституцією України (ч.1 ст.67) визначено, що кожен зоб ов' язаний сплачувати подат ки і збори в порядку і розміра х, встановлених законом.
Згідно з п.3 ч.1 ст.9 Закону України "Про систему оподатк ування" від 09.04.1999 р. № 588-ХІУ відпов ідач, як платник податків і зб орів (обов'язкових платежів), з обов'язаний сплачувати належ ні суми податків і зборів (обо в'язкових платежів) у встанов лені законом терміни.
Підпунктом 4.1.1. пункту 4.1 с татті 4 Податкового кодексу У країни № 2755-VI від 02.12.2010р. зазначено , що кожна особа зобов'язана сп лачувати встановлені цим Код ексом, законами з питань митн ої справи податки та збори, пл атником яких вона є згідно з п оложеннями цього Кодексу.
Ст. 19 Конституції Украї ни встановлено, що органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові та службові особи зобов ' язані діяти лише на підста ві, у межах повноважень та у сп осіб, що передбачені Констит уцією та Законами України.
Відповідно до підпункту 168.4.3 . пункту 168.4 статті 168 Податковог о кодексу України № 2755-VI від 02.12.2010р контроль за правильністю та своєчасністю сплати податку здійснює орган державної по даткової служби за місцезнах одженням юридичної особи або її відокремленого підрозділ у.
Згідно із статтею 16 Под аткового кодексу України пла тник податків зобов'язаний: в ести в установленому порядку облік доходів і витрат, склад ати звітність, що стосується обчислення і сплати податкі в та зборів (підпункт 16.1.2 пункт у 16.1 статті 16); подавати до контр олюючих органів у порядку, вс тановленому податковим та ми тним законодавством, деклара ції, звітність та інші докуме нти, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів (п ідпункт 16.1.3 пункту 16.1 статті 16); с плачувати податки та збори в строки та у розмірах, встанов лених цим Кодексом та закона ми з питань митної справи (під пункт 16.1.4 пункту 16.1 статті 16).
Відповідно до статті 20 П одаткового кодексу України о ргани державної податкової с лужби мають право визначати у визначених цим Кодексом ви падках суми податкових та гр ошових зобов'язань платників податків (підпункт 20.1.27 пункту 20.1); застосовувати до платникі в податків фінансові (штрафн і) санкції, стягувати до бюдже тів та державних цільових фо ндів суми грошових зобов'яза нь та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі , встановлених цим Кодексом, с тягувати суми простроченої з аборгованості суб'єкта госпо дарювання перед державою (Ав тономною Республікою Крим чи територіальною громадою міс та) за кредитом (позикою), залу ченим державою (Автономною Р еспублікою Крим чи територіа льною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Код ексом (підпункт 20.1.28 пункту 20.1); зв ертатися до суду щодо стягне ння коштів платника податків , який має податковий борг, з р ахунків у банках, обслуговую чих такого платника, на суму п одаткового боргу або його ча стини (пункт 20.1.18 пункту 20.1).
Згідно із пунктом 54.1 ста тті 54 Податкового кодексу Укр аїни крім випадків, передбач ених податковим законодавст вом, платник податків самост ійно обчислює суму податково го та/або грошового зобов'яза ння та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларац ії або уточнюючому розрахунк у, що подається контролюючом у органу у строки, встановлен і цим Кодексом.
У відповідності із пунк том 49.18 статті 49 Податкового ко дексу України податкові декл арації, крім випадків, передб ачених цим Кодексом, подають ся за базовий звітний (податк овий) період, що дорівнює:
- календарному місяцю (у том у числі в разі сплати місячни х авансових внесків) - протяго м 20 календарних днів, що наста ють за останнім календарним днем звітного (податкового) м ісяця (підпункт 49.18.1);
- календарному кварталу або календарному півріччю (у том у числі в разі сплати квартал ьних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календар них днів, що настають за остан нім календарним днем звітног о (податкового) кварталу (півр іччя) (підпункт 49.18.2);
- календарному року, крім ви падків, передбачених підпунк тами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - про тягом 60 календарних днів, що н астають за останнім календар ним днем звітного (податково го) року (підпункт 49.18.3);
- календарному року для плат ників податку на доходи фізи чних осіб - до 1 травня року, що н астає за звітним (підпункт 49.18.4 );
- календарному року для плат ників податку на доходи фізи чних осіб - підприємців - протя гом 40 календарних днів, що нас тають за останнім календарни м днем звітного (податкового ) року (підпункт 49.18.5).
Платник податків відпо відно до пункту 57.1 статті 57 Под аткового кодексу України зоб ов'язаний самостійно сплатит и суму податкового зобов'яза ння, зазначену у поданій ним п одатковій декларації, протяг ом 10 календарних днів, що наст ають за останнім днем відпов ідного граничного строку, пе редбаченого цим Кодексом для подання податкової декларац ії, крім випадків, встановлен их цим Кодексом.
Судом встановлено, що к омунальне підприємство "Сєвє родонецьккомунсервіс" має по датковий борг по екологічном у податку у сумі 47905,83 грн. (47905,83 грн . - основного боргу). Відповід ач узгодив податкове зобов'я зання подавши до Старобільсь кої міжрайонної державної по даткової інспекції Луганськ ої області податкову деклара цію за 1 квартал 2011 року № 9002618788 від 27.04.11р.(а.с.14-15).
Підпунктами 87.1 та 87.2 стат ті 87 Податкового кодексу Укра їни визначено, що джерелами с амостійної сплати грошових з обов'язань або погашення под аткового боргу платника пода тків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послу г), майна, випуску цінних папер ів, зокрема корпоративних пр ав, отримані як позика (кредит ), та з інших джерел, з урахуван ням особливостей, визначених цією статтею, а також суми над міру сплачених платежів до в ідповідних бюджетів. Джерела ми погашення податкового бор гу платника податків є будь-я ке майно такого платника под атків з урахуванням обмежень , визначених цим Кодексом, а та кож іншими законодавчими акт ами.
Стягнення коштів з раху нків платника податків у бан ках, обслуговуючих такого пл атника податків, провадиться не раніше ніж через 60 календа рних днів з дня надіслання та кому платнику податкової вим оги та здійснюється за рішен ням суду, яке направляється д о виконання органам державно ї податкової служби, у розмір і суми податкового боргу або його частини (підпункти 95.2 та 9 5.3 статті 95 Податкового кодекс у України).
Як вбачається з матері алів справи, податкову вимог у Старобільської міжрайонно ї державної податкової інспе кції Луганської області форм и “Ю” від 04.03.2011 року № 1/1 було отри мано уповноваженою особою ко мунального підприємства "Сєв єродонецьккомунсервіс" 14.03.2011 р оку (а.с.7).
Оскільки податкова вим ога форми “Ю” від 04.03.2011 року № 1/1 є чинною (доказів про відклика ння податкової вимоги суду н е надано), суд прийшов до висно вку, що органом державної под аткової служби при зверненні до адміністративного суду з даним позовом дотримані вим оги пункту 95.2 статті 95 Податков ого кодексу України.
Позивач стверджує, що Старо більською міжрайонною держа вною податковою інспекцією Л уганської області було здійс нено всі можливі заходи щодо погашення податкового боргу , але вони результатів не нада ли.
Відповідно до пункту 95.3 стат ті 95 Податкового кодексу Укра їни встановлено, що стягненн я коштів з рахунків платника податків у банках, обслугову ючих такого платника податкі в, здійснюється за рішенням с уду, яке направляється до вик онання органам державної под аткової служби, у розмірі сум и податкового боргу або його частини.
Відповідно до частини перш ої статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и кожна сторона повинна дове сти ті обставини, на яких ґрун туються її вимоги та запереч ення, крім випадків, встановл ених статтею 72 цього Кодексу.
Згідно із частиною 1 статті 69 Кодексу адміністративного судочинства України доказам и в адміністративному судочи нстві є будь-які фактичні дан і, на підставі яких суд встано влює наявність або відсутніс ть обставин, що обґрунтовуют ь вимоги і заперечення осіб, я кі беруть участь у справі, та і нші обставини, що мають значе ння для правильного вирішенн я справи. Ці дані встановлюют ься судом на підставі поясне нь сторін, третіх осіб та їхні х представників, показань св ідків, письмових і речових до казів, висновків експертів.
Відповідно до статті 70 Коде ксу адміністративного судоч инства України належними є д окази, які містять інформаці ю щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду доказ и, які не стосуються предмету доказування. Обставини, які з а законом повинні бути підтв ерджені певними засобами док азування, не можуть підтверд жуватися ніякими іншими засо бами доказування, крім випад ків, коли щодо таких обставин не виникає спору.
Доказів, які б спростовувал и доводи позивача, відповіда ч суду не надав.
Враховуючи те, що відповіда чем сума податкового боргу у встановлені законодавством строки не сплачена, доказів п огашення вказаної заборгова ності станом на день розгляд у цього спору відповідачем н е надано, суд приходить до вис новку про обґрунтованість по зовних вимог та вважає їх так ими, що підлягають задоволен ню у повному обсязі.
Представник відповідача з аявив суду клопотання, яке по лягає у наступному: при винес ені рішення щодо стягнення з відповідача коштів в сумі 47 905 ,83 грн. за податковим боргом ур ахувати першочерговість вип лат з рахунків у банках, обслу говуючих КП "Сєвєродонецькко мунсервіс", окрім спецрахунк ів, відкритих в ДУДКУ та прийн яте рішення відобразити в по станові. Заявлене клопотання обґрунтовано тим, що стягнен ня всіх коштів за податковим боргом позбавляє підприємст во права на виплату заробітн ої плати та сплату єдиного вн еску на загальнообов' язков е державне соціальне страхув ання.
Статтею 95 Податкового кодек су перебачено, що орган держа вної податкової служби здійс нює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шл яхом стягнення коштів, які пе ребувають у його власності, а в разі їх недостатності - шлях ом продажу майна такого плат ника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів з рахункі в платника податків у банках , обслуговуючих такого платн ика податків, здійснюється з а рішенням суду, яке направля ється до виконання органам д ержавної податкової служби, у розмірі суми податкового б оргу або його частини.
Рішення суду щодо надання в казаного дозволу є підставою для прийняття органом держа вної податкової служби рішен ня про погашення усієї суми п одаткового боргу. Рішення ор гану державної податкової сл ужби підписується його керів ником та скріплюється гербов ою печаткою органу державної податкової служби. Перелік в ідомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлює ться центральним органом дер жавної податкової служби.
Аналізуючи наведені норми, суд дійшов висновку, що існує певний порядок стягне ння коштів з рахунків платни ка податків у банках, об слуговуючих такого платника податків, шляхом стягнення к оштів, які перебувають у його власності та на рахунках, які належать боржнику, за рішенн ям суду. Порядок виключення п евних рахункових рахунків за конодавчо не передбачений, в раховуючи, що представник по зивача заперечував проти так ого виключення, тому у суду ві дсутні правові підстави задо вольняти клопотання предста вника відповідача щодо вивіл ьнення окремих рахунків, сам е рахунків, що відкритті в Дер жавному казначействі.
Згідно статті 87.9 Податковог о кодексу України у разі наяв ності у платника податків по даткового боргу органи держа вної податкової служби зобов 'язані зарахувати кошти,
щ о сплачує такий платник пода тків, в рахунок погашення под аткового боргу згідно з черг овістю його виникнення незал ежно від напряму сплати, визн аченого платником податків.
Спрямування коштів платником податків на погаш ення грошового зобов'язання перед погашенням податково го боргу забороняється, крім випадків спрямування цих ко штів на виплату заробітної п лати та єдиного внеску на заг альнообов'язкове державне со ціальне страхування.
Таким чином, посиланн я представника відповідача н а неможливість у майбутньому здійснювати виплату заробіт ної плати та сплату єдиного в неску на загальнообов' язко ве державне соціальне страху вання вважаються судом необґ рунтованими та безпідставни ми.
Враховуючи, що відпов ідно до положень статті ч. 1 ст . 2 КАС України захисту підляга ють права, свободи та інтерес и фізичних осіб, права та інте реси юридичних осіб у сфері п ублічно-правових відносин ві д порушень з боку органів дер жавної влади, органів місцев ого самоврядування, їхніх по садових і службових осіб, інш их суб'єктів при здійсненні н ими владних управлінських фу нкцій на основі законодавств а, в тому числі на виконання де легованих повноважень, шляхо м справедливого, неупереджен ого та своєчасного розгляду адміністративних справ. Тому , вирішення судом питання про захист можливо порушеного п рава у майбутньому є порушен ня завдань адміністративног о судочинства.
Питання по судових витрата х не вирішується, оскільки по зивач звільнений від їх спла ти у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративно го судочинства України не пе редбачено їх стягнення у дан их випадках.
Керуючись ст. ст. 2, 17, 18, 87, 94, 158-163, 256 Ко дексу адміністративного суд очинства України, -
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги Старо більської міжрайонної держа вної податкової інспекції Лу ганської області до комуналь ного підприємства "Сєвєродон ецьккомунсервіс" задовольни ти повністю.
Стягнути кошти за податков им боргом з рахунків у банках , обслуговуючих комунальне п ідприємство "Сєвєродонецькк омунсервіс" (93400, вул.Гагаріна,89, м.Сєвєродонецьк, Луганська о бласть, код ЄДРПОУ 03327983) в сумі 4790 5,83 грн. (сорок сім тисяч дев'ятс от п'ять грн. 83 коп.) з екологічн ого податку до місцевого бюд жету Новоайдарського відділ ення Смолянинівської сільсь кої ради (розрахунковий раху нок в ГУДКУ в Луганській обла сті, код 24048247, МФО 804013, рахунок № 33117364 700219, код платежу 19010314).
Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.
Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження
Постанову викладено в повн ому обсязі та підписано 11.07.2011 ро ку.
Суддя О.В. Ципко
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.07.2011 |
Оприлюднено | 13.07.2011 |
Номер документу | 16780321 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.В. Ципко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні