ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
Іменем України
(за результатами скороченого провадження в порядку ст.183-2 КАС України)
07 липня 2011 р. м. Чернівці Справа № 2а/2470/1441/11
12:00хв.
Суддя Чернівецького окружного адміністративного суду Брезіна Т.М., розглянувши адміністративний позов ДПІ у Вижницькому районі до приватного підприємства «УК-ПОЛ»про припинення юридичної особи,-
ВСТАНОВИВ :
В поданому до суду 24.06.2011 року адміністративному позові ДПІ у Вижницькому районі просить суд припинити юридичну особу приватне підприємство «УК-ПОЛ», оскільки відповідач з лютого 2009 року не подає до органів державної податкової інспекції податкових декларацій, передбачених чинним законодавством.
У відповідності до вимог ч. 3 ст. 183-2 КАС України відповідачу було направлено ухвалу про відкриття скороченого провадження та запропоновано подати заперечення на позов, або заяву про визнання позову. Лист 01.07.2011 року повернувся з відміткою, що за зазначеною в довідці з ЄДРПОУ адресою відповідач не знаходиться (а.с. 14). Згідно з ч. 8, 11 ст. 35 КАС України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Судом застосовано наступні положення законодавства до цих правовідносини.
Згідно з п. 15.1 ст. 15, п. 16.1.3 ст. 16 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI (далі Податковий кодекс) платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом. Платник податків зобов’язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Відповідно до п. 20.1.12, п. 20.1, ст. 20 Податкового кодексу органи державної податкової служби мають право, зокрема, у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи. Частиною 2 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" визначено, що підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема, є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Згідно з п. 49.2 ст. 49 Податкового кодексу платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.
Відповідач зареєстрований Вижницькою РДА 26.05.2005 року, юридична адреса: с. Лопушна, Вижницький район, Чернівецька область (а.с. 3-6). Згідно довідки ДПІ у Вижницькому районі відповідач більше року не подає до органів державної податкової служби податкових декларацій та розрахунків по платежах до бюджету, не звітує до ДПІ у Вижницькому районі з лютого 2009 року (а.с. 7-8). Заборгованість зі сплати податків і зборів у відповідача відсутня (а.с. 9).
Таким чином, судом встановлено, що відповідач не виконує вимоги п. 16.1.3 ст. 16 Податкового кодексу, ч. 2 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" не подає протягом року до органів державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності, що є підставою для припинення його підприємницької діяльності, тому позовні вимоги позивача є правомірними.
Відповідно до ч. 5 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" суд призначає в рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією комісію з припинення (ліквідаційну комісію) та встановлює строк і порядок її роботи.
Згідно з ч. 6 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" у разі, якщо в судовому рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією не призначена комісія з припинення (ліквідаційна комісія), державний реєстратор не пізніше трьох робочих днів від дати надходження такого судового рішення вносить до Єдиного державного реєстру запис, в якому вказує як голову комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи керівника органу управління або особу, яка згідно з відомостями, внесеними до Єдиного державного реєстру, має право вчиняти юридичні дії від імені юридичної особи без довіреності, якщо інше не встановлено судовим рішенням.
Отже, вказані правові норми передбачають повноваження суду призначати комісію з припинення юридичної особи за умови можливості такого призначення. В іншому випадку ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" покладає зобов’язання з встановлення голови такої комісії на державного реєстратора.
Позивачем не було надано суду відомостей про осіб, яких він пропонує і погоджується призначити членами комісії з припинення юридичної особи приватного підприємства «УК-ПОЛ».
За таких обставин суд дійшов висновку, що призначення в судовому рішенні комісії з припинення відповідача є неможливим. В цьому разі зобов'язання з встановлення голови комісії з припинення юридичної особи, покладається на державного реєстратора. Таким чином суд вважає за доведені обставини на які посилається позивач, а адміністративний позов, як обґрунтований, підлягає задоволенню.
Частиною 7 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" передбачено, що державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису, в якому керівник органу управління або засновник (учасник) юридичної особи вказаний як голова комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи зобов'язаний надіслати такому керівнику органу управління або засновнику (учаснику) юридичної особи, а також суду, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією, відповідне повідомлення.
Відповідно із вимогами ч. 4 ст. 94 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 183-2, 256 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Державному реєстратору – надіслати суду повідомлення про внесення до ЄДР запису про призначення ліквідаційної комісії з припинення юридичної особи.
3.Зобов’язати державного реєстратора Вижницьку РДА вчинити всі необхідні реєстраційні дії, пов’язані з припиненням юридичної особи, - приватного підприємства «УК-ПОЛ».
4. Припинити юридичну особу – приватне підприємство «УК-ПОЛ», ідентифікаційний код 33586324, юридична адреса – с. Лопушна, Вижницький район, Чернівецька область.
5. Копію постанови повторно направити державному реєстратору після вступу рішення в законну силу.
Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Відповідно до частини першої статті 185, частин першої-другої статті 186 та частини 8 ст. 183-2 КАС України сторони, які беруть участь у справі, мають право оскаржити в апеляційному порядку дану постанову повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд. Скарга про апеляційне оскарження даної постанови подається протягом десяти днів з дня одержання її копії.
Постанова підлягає негайному виконанню.
Суддя Т.М. Брезіна
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.07.2011 |
Оприлюднено | 13.07.2011 |
Номер документу | 16845765 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Брезіна Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Брезіна Тетяна Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні