Ухвала
від 13.05.2008 по справі 13/2116а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

13/2116а

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  ЧЕРКАСЬКОЇ  ОБЛАСТІ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ  УКРАЇНИ

"13" травня 2008 р.                                                                       Справа №  13/2116а

Господарський суд Черкаської області в складі: головуючого - судді Скиби

Г.М., секретар судового засідання Бордунос Л.І. в приміщенні господарського суду у відкритому судовому засіданні розглянув адміністративну справу  за позовом  Державної  інспекції з контролю за цінами в Черкаській області, м. Черкаси,  вул. Смілянська, 131

до  Христинівської районної державної лікарні ветеринарної медицини,  м. Христинівка, вул. Урицького, 40

про  стягнення 3 830,64 грн. санкцій

за участю представників сторін:

від позивача:  Косточка Т.В.- за довіреністю;

від відповідача: Коваленко С.С. –начальник лікарні –за посадою.

Державною інспекцією з контролю за цінами в Черкаській області на виконання п. 10 плану роботи інспекції на І півріччя 2006 року в лютому  2006 року проведена перевірка Христинівської районної державної лікарні ветеринарної медицини з питання дотримання порядку встановлення, формування та застосування тарифів на послуги, які надаються.

Частина 1 статті 8 Закону України “Про ціни та ціноутворення” від 03.12.1990 року № 507-XI визначає, що державне регулювання цін і тарифів здійснюється шляхом встановлення :

-          державних фіксованих цін (тарифів);

-          граничних рівнів цін (тарифів) або граничних відхилень від державних фіксованих цін і тарифів;

Стаття 4 Закону України “Про ціни та ціноутворення” від 03.12.1990 року № 507-XI визначає повноваження Кабінету Міністрів України в галузі ціноутворення :

-          забезпечує здійснення в республіці державної політики цін;

-          визначає перелік продукції, товарів і послуг, державні фіксовані та регульовані ціни і –тарифи на які затверджуються відповідними органами державного управління;

-          визначає повноваження органів державного управління в галузі встановлення і застосування (тарифів), а також по контролю за цінами (тарифами).

Відповідно до ст. 13 Закону України " Про ціни та ціноутворення" від 03.12.1990 року № 507-ХІІ визначено, що державний контроль за цінами здійснюється при встановлені і застосуванні державних фіксованих та регульованих цін і тарифів.

Постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.1996 року № 1548 "Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)" затверджено повноваження центральних органів виконавчої влади, обласних державних адміністрацій щодо

регулювання (встановлення фіксованих та граничних рівнів цін (тарифів), торговельних надбавок, нормативів рентабельності.

Розпорядженням головного державного інспектора ветеринарної медицини України від 25.04.2005 року № 59 встановлено граничний рівень тарифів на ветеринарні роботи та послуги за перевірку ветеринарно –санітарного стану транспортного засобу.

Перевіркою встановлено, що Христинівською районною державною лікарнею ветеринарної медицини  при наданні послуг по оформленню ветеринарних документів на вантажі оплата здійснювалася в сумі 25,30 грн., що суперечить вимогам вищевказаного розпорядження головного державного інспектора ветеринарної медицини України, в якому зазначено, що плата за оформлення ветеринарних документів на вантажі, підконтрольні службі державної ветеринарної медицини не повинна перевищувати 12,00 грн.

Відповідачем унаслідок допущених порушень необґрунтовано одержана виручка склала 1 276,88 грн.

Факт порушення зафіксовано в акті Державної інспекції з контролю за цінами в Черкаській області від 21.02.2006 року № 0206/0060.

Основним завданням Державної інспекції з контролю за цінами у відповідності до п. 3 Положення про державну інспекцію з контролю за цінами, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 13.12.2000 року № 1819 є організація та здійснення  контрольно-наглядових функцій з питань додержання центральними та місцевими органами виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями вимог що до формування; встановлення та застосування цін і тарифів.

Тому збільшення розмірів граничного рівня торговельних надбавок, встановлених зазначеним розпорядженням, відповідно до ст. ст. 13, 14 Закону України "Про ціни і ціноутворення" є порушенням державної дисципліни цін.

У відповідності до пункту 1.4 Інструкції про порядок застосування економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами, затвердженої спільним наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України і Міністерства фінансів України 03.12.2001 року № 298/519 (зареєстровано в Міністерстві юстиції 18.12.2001 року № 1047/6238), підставою для застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін є одержання суб'єктами господарювання необгрунтованої виручки в результаті, зокрема:

-          застосування торговельних і постачальницько-збутових надбавок (націнок) понад встановлений граничний розмір.

За матеріалами перевірки, керуючись пунктами 1.3, 1.4, 2.1 вказаної Інструкції позивачем винесено рішення про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін від 04.08.2006 року № 112 на загальну суму 3 830,64 грн., в т.ч. штраф 2 553,76 грн., та разом з листом-вимогою що до усунення виявлених порушень від 04.08.2006 року № 704 надіслано відповідачу. Претензія від 04.08.2006 року № 703 залишена без відповіді.

Станом на 10.04.2008 року рішення позивача відповідачем не виконано і у встановленому законом порядку не оскаржено, а тому підлягає виконанню.

Позивач належними доказами довів  порушення відповідачем порядку встановлення та застосування цін на окремі види послуг.

Відповідач позовні вимоги не заперечив, наявність порушення визнав. Відзив на позов не надав. Доказів оскарження рішення про застосування

штрафних санкцій від 04.08.2006 року № 112 відповідач не надав. Доказів перерахування санкцій до бюджету відповідач суду та позивачу не надав. Пояснює тим, що кошторисом витрат не передбачено сплату санкцій, а згідно бюджетного розпису лікарня повністю фінансується з державного бюджету.  

          Оцінюючи зібрані документи та докази, пояснення представників сторін, господарський суд дійшов висновку, що вимоги підлягають до повного  задоволення:

-          Сторони перебувають в абсолютних відносинах –на підставі закону,

оскільки відносини мають врегульовуватись нормами Бюджетного кодексу України та постановами КМУ;

-          Інспекція по цінах обґрунтовано та підставно звернулося до суду за

захистом свого права;

          - позивач є уповноваженим державою органом адміністрування на ринку цін та ціноутворення;

-          відповідачем не виконано рішення інспекції, яке набрало законної

сили;

          - відсутність коштів у відповідача не є підставою невиконання рішення інспекції та рішення суду, ухваленого від імені держави.

Позовні вимоги належить задовольнити.

Судовий збір на підставі ст. 94 КАС України стягнути з відповідача в доход бюджету.

          Керуючись ст.ст. 160, 163 КАС України, господарський суд –

П О С Т А Н О В И В:

          Позов задовольнити повністю.

Стягнути з відповідача - Христинівської районної державної лікарні ветеринарної медицини, м. Христинівка, вул. Урицького, 40, код 26261896, рахунок №35229004001578 в УДК Черкаської області, МФО 854018,

у доход державного бюджету через ДПІ в Христинівському районі, код призначення 21081100, рахунок №31116106700453 ГУДКУ в Черкаській області, МФО 854018, код 22809127

3 830 грн. 64 коп. економічних санкцій.

Стягнути з відповідача - Христинівської районної державної лікарні ветеринарної медицини, м. Христинівка, вул. Урицького, 40, код 26261896, рахунок №35229004001578 в УДК Черкаської області, МФО 854018,

в доход державного бюджету через ДПІ в Христинівському районі  на користь УДК України в Черкаській області, МФО 854018 код 22809222, рахунок №31117095700002

          38  грн. 30 коп. судового збору.

          Постанова (судове рішення) набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня підписання постанови, оформленої відповідно до вимог ст. 167 КАС України. Сторони у справі протягом 10 днів мають право подати заяву про намір оскарження та в 20 денний строк подати апеляційну скаргу до апеляційного суду на вказану постанову через господарський суд Черкаської області.

Суддя                                                                                       Г.М. Скиба

СудГосподарський суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення13.05.2008
Оприлюднено07.06.2008
Номер документу1686272
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —13/2116а

Ухвала від 13.05.2008

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Скиба Г.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні