Постанова
від 05.07.2011 по справі 2а-13544/10/13/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 43, м . Сімферополь, Автономна Респ убліка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

05 липня 2011 р. Справа №2а-13544/10/13/0170

Окружний адміністративн ий суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого су дді Ольшанської Т.С., при секр етарі Ківа А.С.,

розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу

за позовом Товариства з об меженою відповідальністю "Бу дівельна компанія "Кримзаліз обетон"

до Спеціалізованої держа вної податкової інспекції по роботі з великими платникам и податків в м. Сімферополі АР Крим

про визнання протиправним и та скасування направлення і наказу,

за участю:

представників позивача - ОСОБА_1, довіреність №б/н в ід 28.02.2011,

представників відповідача - ОСОБА_2, довіреність №7/10 -0 від 10.03.2011.

Обставини справи: Позивач з вернувся до Окружного адміні стративного суду Автономної Республіки Крим з адміністр ативним позовом до Спеціаліз ованої державної податкової інспекції по роботі з велики ми платниками податків в м. Сі мферополі АР Крим про визнан ня протиправними та скасуван ня направлення і наказу.

Ухвалами Окружного адміні стративного суду Автономної Республіки Крим від 21.10.2010 відк рито провадження по справі і закінчено підготовче провад ження та справу призначено д о судового розгляду.

Позивач у судовому засідан ні позов підтримав у повному обсязі.

Представник відповідача у судовому засіданні проти за доволення позову заперечува в з підстав, викладених у пись мових запереченнях.

Вислухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши матеріали справи та оцінивш и доказі по справі в їх сукупн ості, суд

ВСТАНОВИВ:

Згідно з частиною 1 ста ттю 2 КАС України завданням ад міністративного судочинств а є захист прав, свобод та інте ресів фізичних осіб, прав та і нтересів юридичних осіб у сф ері публічно-правових віднос ин від порушень з боку органі в державної влади, органів мі сцевого самоврядування, їхні х посадових і службових осіб , інших суб'єктів при здійснен ні ними владних управлінськи х функцій на основі законода вства, в тому числі на виконан ня делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупер едженого та своєчасного розг ляду адміністративних справ .

Відповідно до п.1 ч.1 ст.3 КАС Ук раїни справою адміністратив ної юрисдикції є переданий н а вирішення адміністративно го суду публічно-правовий сп ір, у якому хоча б однією зі ст орін є орган виконавчої влад и, орган місцевого самовряду вання, їхня посадова чи служб ова особа або інший суб'єкт, як ий здійснює владні управлінс ькі функції на основі законо давства, в тому числі на викон ання делегованих повноважен ь.

Відповідно до п. 5 частини 2 ст атті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поши рюється на спори за зверненн ям суб' єкта владних повнова жень у випадках, встановлени х Конституцією та законами У країни.

Пунктом 7 ч.1 статті 3 Кодексу адміністративного судочинс тва України визначено коло с уб'єктів владних повноважень , до яких віднесено орган держ авної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадо ва чи службова особа, інший су б'єкт при здійсненні ними вла дних управлінських функцій н а основі законодавства, в том у числі на виконання делегов аних повноважень.

Частиною 1,3 статті 4 Закону У країни “Про державну податко ву службу в Україні” від 04.12.1990 р оку № 509-ХІІ Державна податков а адміністрація України є це нтральним органом виконавчо ї влади. Державні податкові і нспекції у районах, містах (кр ім міст Києва та Севастополя ), районах у містах, міжрайонні , спеціалізовані та об'єднані державні податкові інспекці ї підпорядковуються відпові дним державним податковим ад міністраціям в Автономній Ре спубліці Крим, областях, міст ах Києві та Севастополі.

Отже, враховуючи вищезазна чене, Спеціалізованої держав ної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків в м. Сімферополі АР К рим у відносинах з товарист вом з обмеженою відповідальн істю "Будівельна компанія "Кр имзалізобетон", під час реалі зації своїх завдань та функц ій, встановлених законодавст вом України, являється суб' єктом владних повноважень.

Відповідно до частини 1 стат ті 55 Господарського кодексу України суб' єктом господар ювання визнаються учасники г осподарських відносин, які з дійснюють господарську діял ьність, реалізуючи господарс ьку компетенцію (сукупність господарських прав та обов' язків), мають відокремлене ма йно і несуть відповідальніст ь за своїми зобов' язаннями в межах цього майна, крім випа дків встановлених законом. З гідно з п. 1 частини 2 статті 55 ГК України юридичні особи, ство рені відповідно до Цивільног о кодексу України, підприємс тва, створені відповідно до Г осподарського кодексу Украї ни та зареєстровані в устано вленому законом порядку визн аються суб' єктами господар ювання.

Судом встановлено, що товар иство з обмеженою відповідал ьністю "Будівельна компанія "Кримзалізобетон" є юридично ю особою, яка зареєстрована 30. 06.2006 виконавчим комітетом Сімф еропольської міської ради АР Крим, про що у матеріалах спра ви наявна довідка з Єдиного д ержавного реєстру підприємс тв та організацій.

Частиною сьомою статті 111 За кону України від 4 грудня 1990 рок у N 509-XII "Про державну податкову с лужбу в Україні" визначено, що позапланова виїзна перевірк а здійснюється на підставі в иникнення обставин, викладен их у цій статті, за рішенням ке рівника податкового органу, яке оформляється наказом.

Видання керівником податк ового органу наказу про пров едення позапланової перевір ки безпосередньо призводить до виникнення певних обов'яз ків у платника податків, щодо якого прийнято рішення про п роведення перевірки. Тому за значений наказ є таким, що має правове значення, а отже, є ак том у розумінні пункту 1 части ни другої статті 17 Кодексу адм іністративного судочинства України (надалі - КАС України) .

За таких обставин позовні в имоги про визнання протиправ ним наказу керівника податко вого органу про призначення позапланової виїзної переві рки платника податків, видан ого на підставі частини сьом ої статті 111 Закону України ві д 4 грудня 1990 року N 509-XII "Про держав ну податкову службу в Україн і", підлягають розгляду в поря дку адміністративного судоч инства.

9 липня 2010 слідчим відділом п одаткової міліції ДПА в АР Кр им порушено кримінальну спра ву №11008020008 відносно посадових о сіб ТОВ "СК Кримзалізобетон" д иректора ОСОБА_3 та головн ого бухгалтера ОСОБА_4 за фактом ухилення від сплати п одатків в особливо великих р озмірах, за ознаками злочину , передбаченого ч. З ст.212 КК Укр аїни.

У ході розслідування кримі нальної справи встановлено, що ТОВ "СК Кримзалізобетон" ма ло взаємовідносини з ТОВ “Де лірій-Центр” № 36790966, угоди по яки х мають сумнівний характер у зв'язку з тим, що підприємство не знаходиться за місцем реє страції, при обстеженні буді вельних об'єктів ТОВ " СК Кримз алізобетон "встановлено, що т ехніка, яку орендували у ТОВ “ Делірій-Центр ”відсутня.

Генеральний директор ТОВ "Б К"Кримзалізобетон" ОСОБА_5 був звільнений 30.01.2009 (що підтве рджується наказом про звільн ення від 28.01.2009 №09), а головний бух галтер ТОВ "БК"Кримзалізобет он" ОСОБА_4 звільнена 01.07.2009 (щ о підтверджується наказом пр о звільнення від 01.07.2009 №19-л).

Постановою заступника нач альника відділу розслідуван ня кримінальних справ слідчо го відділу податкової міліці ї ДПА в АР Крим майор податков ої міліції Хіневич І.І. ві д 23.09.2010 призначено позапланову виїзну перевірку своєчаснос ті, достовірності, повноти на рахування і сплати податків фінансово-господарської дія льності ТОВ "СК Кримзалізобе тон" за період з 01.01.2010 р. по 30.06.2010 р., в ході якої, відобразити фінан сово-господарські взаємини з ТОВ “Делірій -Центр ”(ЄДРПОУ 3 6790966), ПП“Домострой - СН ”(ЄДРПОУ 33878178).

На підставі чого, 18.10.2010 Спеціа лізованою державною податко вою інспекцією по роботі з ве ликими платниками податків в м.Сімферополі АР Крим видани й наказ №377 "Про проведення док ументальної позапланової ви їзної перевірки ТОВ БК "Кримз алізобетон" та видано направ лення №158/40-2 від 18.10.2010 для проведен ня з 19.10.2010 тривалістю 10 робочих д нів виїзної позапланової док ументальної перевірки.

На підставі наведеного суд робить висновок про наявніс ть повноважень податкового о ргану провести документальн у позапланову виїзну перевір ку. Зазначене рішення, а саме н аказ від 18.10.2010 №377 прийнятий на пі дставі закону, у межах повнов ажень та у спосіб, що відповід ає закону.

Згідно до статті 6 КАС Украї ни кожна особа має право в пор ядку, встановленому цим Коде ксом, звернутися до адмініст ративного суду, якщо вважає, щ о рішенням, дією чи бездіяльн істю суб'єкта владних повнов ажень порушені її права, своб оди або інтереси.

Видання керівником податк ового органу наказу про приз начення позапланової переві рки зазвичай не створює небе зпеки інтересам відповідног о платника податків, оскільк и сам собою факт проведення п еревірки не може безпосередн ьо заподіяти майнову чи іншу шкоду особі, не призводить до настання невідворотних нега тивних наслідків. Проведення перевірки є лише процедурою встановлення обставин, які н еобхідні для контролю за пра вильністю нарахування і спла ти податків та інших обов'язк ових платежів. У свою чергу на рахування і стягнення податк ових зобов'язань регулюється нормами Закону України від 21 грудня 2000 року N 2181-III "Про порядок погашення зобов'язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами", якими передбачено окр ему процедуру узгодження под аткових зобов'язань.

З урахування наведеного, су д вважає адміністративним по зов таким, що задоволенню не п ідлягає.

У судовому засіданні, яке ві дбулось 05.07.2011, оголошено вступн у та резолютивну частини пос танови.

Відповідно до вимог ч.3 ст. 160 К АС України повний текст пост анови виготовлений та підпис аний 12.07.2011.

На підставі викладеного, ке руючись статтями 160-163,167 КАС Укра їни, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. У задоволенні адміністр ативного позову відмовити.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Суддя Ол ьшанська Т.С.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення05.07.2011
Оприлюднено14.07.2011
Номер документу16912165
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-13544/10/13/0170

Постанова від 05.07.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Ольшанська Т.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні