Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
24 червня 2011 р. сп рава № 2а/0570/6150/2011
Приміщення суду за адр есою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвар дійської дивізії, 17
час прийняття постанови:
Донецький окружний адміні стративний суд в складі:
головуючого судді Шинкарь ової І.В.
при секретарі Заднепровсь кої В.О.
за участю представників с торін
від позивача: Семенової Т.В.,
від відповідача: Таранова Є.І .,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Тов ариства з обмеженою відповід альністю «Горлівська Продов ольча Компанія» до Горлівськ ої об' єднаної Державної по даткової інспекції про визна ння проведення перевірки нез аконною та скасування рішень про застосування штрафних с анкцій,-
встановив:
Позивач, Товариство з обмеж еною відповідальністю «Горл івська Продовольча Компанія », звернувся до Донецького ок ружного адміністративного с уду із позовом до Горлівсько ї об' єднаної Державної под аткової інспекції про визнан ня проведення перевірки неза конною та скасування рішень про застосування штрафних са нкцій від 21.12.2009 року №0001422352 на суму 601,25грн. та №0001432352 на суму 19308,75грн.
В обґрунтування позову пос илається на те, що 27 листопада 2009 року перевірка була провед ена з порушенням норм закону . В акті вказується, що перевір ка була плановою, але позивач не був повідомлений про її пр оведення за 10 днів до початку перевірки. Також відповідаче м не була надана копія наказу керівника податкового орган у про проведення позапланово ї виїзної перевірки, дата її п очатку та дата закінчення. Ок рім цього перевірка проводил ась за відсутністю посадових осіб ТОВ «Горлівська Продов ольча Компанія» та без їх від ома. Порядок проведення пере вірок регламентовано ст.ст.11-1 , 11-2 Закону України «Про держав ну податкову службі в Україн і», де чітко встановлені умов и допуску до перевірки, з цим д о речі і погоджується Держав на податкова адміністрація У країни у своєму листі від 25.06.2009 року.
Посадові особи органу держ авної податкової служби впра ві приступити до проведення планової або позапланової ви їзної перевірки за наявності підстав для їх проведення, ви значеними цим та іншими зако нами України, та за умови нада ння платнику податків під ро зписку:
1) направлення на перевірку, в якому зазначаються дата йо го видачі, назва органу держа вної податкової служби, мета , вид (планова або позапланова ), підстави, дата початку та да та закінчення перевірки, пос ади, звання та прізвища посад ових осіб органу державної п одаткової служби, які провод итимуть перевірку. Направлен ня на перевірку є дійсним за у мови наявності підпису керів ника органу державної податк ової служби, скріпленого печ аткою органу державної подат кової служби;
2) копії наказу керівника по даткового органу про проведе ння позапланової виїзної пе ревірки, в якому зазначаютьс я підстави проведення позапл анової виїзної перевірки, да та її початку та дата закінче ння.
Зважаючи на дані приписи сл ід зазначити, що повідомленн я керівника ТОВ «Горлівська Продовольча Компанія» про пе ревірку було обов' язковим.
Просить суд визнати незако нними дії відповідача щодо п роведення перевірки господа рської одиниці ТОВ «Горлівсь ка Продовольча Компанія» та скасувати рішення про застос ування штрафних санкцій від 21.12.2009 року №0001422352 на суму 601,25грн. та № 0001432352 на суму 19308,75грн.
Представник позивача у суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав, просив суд їх за довольнити.
Представник відповідача н адав письмові заперечення на адміністративний позов, в як их зазначив, що ст.10 Закону Укр аїни «Про державну податкову службу в Україні» передбаче но, що державні податкові інс пекції в районах, містах без р айонного поділу, районах у мі стах, міжрайонні та об' єдна ні державні податкові інспек ції виконують, зокрема, функц ію контролю за додержанням п орядку проведення готівкови х розрахунків за товари (посл уги) у встановленому законом порядку, за наявністю ліценз ій на провадження видів госп одарської діяльності, що під лягають ліцензуванню відпов ідно до закону, з наступною пе редачею матеріалів про виявл ені порушення органам, що вид ають ці документи, за наявніс тю торгових патентів.
Органи державної податков ої служби у випадках, в межах к омпетенції та у порядку, вста новлених законами України, з окрема, мають право здійснюв ати контроль за додержанням порядку проведення готівков их розрахунків за товари (пос луги) у встановленому законо м порядку.
Згідно зі ст.11-1 Закону позапл ановими перевірками вважают ься також перевірки в межах п овноважень податкових орган ів, визначених законами Укра їни "Про застосування реєстр аторів розрахункових операц ій у сфері торгівлі, громадсь кого харчування та послуг", "Пр о державне регулювання вироб ництва і обігу спирту етилов ого, коньячного і плодового, а лкогольних напоїв та тютюнов их виробів", а в інших випадках - за рішенням суду.
Статтями 15 та 16 Закону Україн и «Про застосування реєстрат орів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадсько го харчування та послуг» виз начено, що контроль за додерж анням суб' єктами підприємн ицької діяльності порядку пр оведення розрахунків за това ри (послуги), інших вимог цього Закону здійснюють органи де ржавної податкової служби Ук раїни шляхом проведення план ових або позапланових переві рок.
Пунктом 2.6 Положення п ро ведення касових операцій у національній валюті в Укра їні, затвердженого постаново ю Правління національного ба нку України від 15.12.2004 року №637, ви значено, зокрема, що уся готів ка, що надходить до кас підпри ємств, має своєчасно (у день од ержання готівкових коштів) т а в повній сумі оприбутковув атися в їх касах. У разі провед ення готівкових розрахунків із застосуванням реєстратор а розрахункових операцій опр ибуткуванням готівки є здійс нення обліку зазначених готі вкових коштів у повній сумі ї х фактичних надходжень у кни зі обліку розрахункових опер ацій на підставі звітних чек ів реєстратора розрахункови х операцій.
Сума готівки, що оприбутков ується, має відповідати сумі , визначеної у розрахунковом у документі.
Особи, які винні в порушені порядку ведення операцій з г отівкою, притягуються до від повідальності в установлено му законодавством України по рядку (пункт 7.3 Положення).
На підставі викладеного, ві дповідач просив суд у задово ленні позовних вимог Товарис тву з обмеженою відповідальн істю «Горлівська Продовольч а Компанія» відмовити в повн ому обсязі.
Заслухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши надані докази, суд встановив наступне.
Товариство з обмеженою від повідальністю «Горлівська П родовольча Компанія» є юриди чною особою, зареєстровано В иконавчим комітетом Горлівс ької міської ради Донецької області 24.03.2005 року №12561050008000610, ідент ифікаційний код 33423027, про що сві дчить свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи та довідка АБ №212988 з Єдиного де ржавного реєстру підприємст в та організацій України (а.с.1 7,18).
27 листопада 2009 року Горлівсь кою ОДПІ проведено перевірку за дотриманням суб' єктами господарювання порядку пров едення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності тор гових патентів і ліцензій го сподарської одиниці - магази н, що розташований за адресою м. Горлівка, пр-т Перемоги,72, як ий належить ТОВ «Горлівська Продовольча Компанія».
За результатами перевірки складений акт перевірки від 21.10.2010 року зареєстрованого в ор гані державної податкової сл ужби за місцем здійснення ді яльності 30.11.2009 року за №0135/05/99/23/33423027, я ким встановлено порушення п. 1,2,13 ст.3 Закону України «Про зас тосування реєстраторів розр ахункових операцій у сфері т оргівлі, громадського харчув ання та послуг», п.2.6 Положення про ведення касових операці й у національній валюті в Укр аїні, затвердженого постанов ою Правління національного б анку України від 15.12.2004 року №637.
21 грудня 2009 року Горлівською об' єднаною державною подат ковою інспекцією винесено рі шення про застосування штраф них (фінансових) санкцій №0001422352, яким на підставі акту переві рки та п.1 ст.17, 22 Закону України « Про застосування реєстратор ів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», за пор ушення п.1, 13 ст.13 Закону України «Про застосування реєстрато рів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадськог о харчування та послуг» до ві дповідача застосовані санкц ії у розмірі 601,25грн.
Також 21 грудня 2009 року Горлів ською об' єднаною державною податковою інспекцією винес ено рішення про застосування штрафних (фінансових) санкці й №0001432352, яким на підставі акту п еревірки та абз.3, ч.1 ст.1 Указу П резидента України «Про засто сування штрафних санкцій за порушення норм по регулюванн ю обігу готівки», за порушенн я п.2.6 Положення про ведення ка сових операцій у національні й валюті в Україні, затвердже ного постановою Правління на ціонального банку України ві д 15.12.2004 року №637 до відповідача за стосовані штрафні санкції у розмірі 19308,75грн.
Перевіряючи законність та обґрунтованість вказаних рі шень про застосування штрафн их (фінансових) санкцій судом встановлено.
Горлівська об' єднана дер жавна податкова інспекція є суб' єктом владних повноваж ень, та здійснює в даних право відносинах надані їй Законом України «Про державну подат кову службу в Україні» повно важення.
Повноваження органів держ авної податкової служби Укра їни визначені Законом Україн и «Про державну податкову сл ужбу в Україні». Відповідно д о статті 1 цього Закону до сис теми органів державної подат кової служби віднесено Держа вну податкову адміністрацію України, державні податкові адміністрації в Автономній Республіці Крим, областях, мі стах Києві та Севастополі, де ржавні податкові інспекції в районах, містах (крім міст Киє ва та Севастополя), районах у м істах.
Згідно з п.2 ч.1 ст.11 Закону Укра їни «Про державну податкову службу в Україні», в редакції , яка діяла на момент проведен ня перевірки, органи державн ої податкової служби у випад ках, в межах компетенції та у п орядку, встановлених законам и України, мають право здійсн ювати контроль за додержання м порядку проведення готівко вих розрахунків за товари (по слуги) у встановленому закон ом порядку.
Враховуючи вимоги п.1 ч.1 ст.11 З акону України «Про державну податкову службу в Україні» органи державної податкової служби у випадках, в межах ком петенції та у порядку, встано влених законами України, маю ть право здійснювати докумен тальні невиїзні перевірки (н а підставі поданих податкови х декларацій, звітів та інших документів, пов'язаних з нара хуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових плате жів) незалежно від способу їх подачі), а також планові та по запланові виїзні перевірки с воєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язко вих платежів), додержання вал ютного законодавства юридич ними особами, їх філіями, відд іленнями, іншими відокремлен ими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а та кож фізичними особами, які ма ють статус суб'єктів підприє мницької діяльності чи не ма ють такого статусу, на яких зг ідно із законами України пок ладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і з бори (обов'язкові платежі), крі м Національного банку Україн и та його установ (далі - платн ики податків).
Позаплановими перевірками вважаються також перевірки в межах повноважень податков их органів, визначених закон ами України "Про застосуванн я реєстраторів розрахункови х операцій у сфері торгівлі, г ромадського харчування та по слуг", "Про державне регулюван ня виробництва і обігу спирт у етилового, коньячного і пло дового, алкогольних напоїв т а тютюнових виробів", а в інших випадках - за рішенням суду. Ц я норма регулюється ч.7 ст.11-1 За кону України «Про державну п одаткову службу в Україні».
Відповідно до статті 15 Зако ну України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг" контроль за додержанням суб'єктами господарювання п орядку проведення розрахунк ів за товари (послуги), інших в имог цього Закону здійснюють органи державної податкової служби України шляхом прове дення планових або позаплано вих перевірок згідно із зако нодавством України.
Відповідно пункту 1.2 Положе ння про ведення касових опер ацій у національній валюті в Україні, затвердженого пост ановою Правління національн ого банку України від 15.12.2004 року №637, каса - приміщення або місце здійснення готівкових розра хунків, а також приймання, вид ачі, зберігання готівкових к оштів, інших цінностей, касов их документів. Оприбуткуванн я готівки - проведення підпри ємствами і підприємцями облі ку готівки в касі на повну сум у її фактичних надходжень у к асовій книзі, книзі обліку до ходів і витрат, книзі обліку р озрахункових операцій.
Пунктом 2.6 цього положення в изначено, зокрема, що уся готі вка, що надходить до кас, має с воєчасно (у день одержання го тівкових коштів) та в повній с умі оприбутковуватися.
У разі проведення готівков их розрахунків із застосуван ням РРО або використанням РК оприбуткуванням готівки є з дійснення обліку зазначених готівкових коштів у повній с умі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскал ьних звітних чеків реєстрато ра розрахункових операцій.
Суми готівки, що оприбутков уються, мають відповідати су мам, визначеним у відповідни х касових (розрахункових) док ументах.
Відповідальність за дотри мання порядку ведення операц ій з готівкою покладається н а підприємців, керівників пі дприємств. Особи, які винні в п орушенні порядку ведення опе рацій з готівкою, притягують ся до відповідальності в уст ановленому законодавством У країни порядку, відповідно д о п.7.3 Положення.
Статтею 1 Указу Президента У країни «Про застосування штр афних санкцій за порушення н орм з регулювання обігу готі вки» встановлено, що у разі по рушення юридичними особами в сіх форм власності, фізичним и особами - громадянами Украї ни, іноземними громадянами т а особами без громадянства, я кі є суб'єктами підприємниць кої діяльності, а також пості йними представництвами нере зидентів, через які повністю або частково здійснюється п ідприємницька діяльність, но рм з регулювання обігу готів ки у національній валюті, що в становлюються Національним банком України, до них застос овуються фінансові санкції у вигляді штрафу, зокрема, за не оприбуткування (неповне та/а бо несвоєчасне) оприбуткуван ня у касах готівки - у п'ятикра тному розмірі неоприбуткова ної суми.
Передбачені цією статтею ш трафи в повному обсязі стягу ються до державного бюджету в порядку, встановленому зак онодавством.
Згідно до ст.2 цього Указу шт рафні санкції, передбачені ц им Указом, застосовуються до осіб, зазначених у статті 1 ць ого Указу, органами державно ї податкової служби на підст аві матеріалів проведених ни ми перевірок і подань держав ної контрольно-ревізійної сл ужби, фінансових органів та о рганів Міністерства внутріш ніх справ України в установл еному законодавством порядк у та в розмірах, чинних на день завершення перевірок або на день одержання органами дер жавної податкової служби заз начених подань.
Податковим органом до мате ріалів справи надані направл ення №280, 281 від 23.11.2009 року на прове дення перевірки, виписане го ловному державному податков ому ревізору-інспектору Че тверікову С.В. та головному державному податковому реві зору-інспектору Цуканову Є .В., з якими ознайомлена в.о. с таршого продавця ТК «Централ ьний» ОСОБА_5 27.11.2009 року, про що є відмітка. Наказ ДПА у Доне цькій області від 04.11.2009 року №422 « Про затвердження плану перев ірок щодо контролю за здійсн енням розрахункових операці й у готівковій та безготівко вій сфері та хронометражних обстежень на листопад 2009 року , підписаний головою Соколо вим О.А. В план-графік вказан их перевірок, який є додатком до наказу, включене Товарист во з обмеженою відповідальні стю «Горлівська Продовольча Компанія».
Згідно пояснень старшого п родавця-бухгалтера ОСОБА_7 від 27.11.2009 року, дійсно не була проведена запис в книгу реєс тратора розрахункових опера цій з чека. Також згідно поясн ень продавця - касира ОСОБА _8 від 27.11.2009 року, вона не видала чек покупцю. Згідно Ч звіту по касі сума 562,85грн., а в касі 574,10грн . (а.с.24,25).
Суд бере до уваги клопотанн я позивача, в якому зазначив, щ о стосовно порушень встановл ених актом перевірки №0135/05/99/23/3342302 7 від 27.11.2009 року, заперечень не ма є.
Отже, вищенаведене свідчит ь про те, що у податкового орга ну були всі законні підстави проведення перевірки дотрим ання порядку проведення розр ахунків за товари (послуги), ви мог з регулювання обігу готі вки, наявності торгових пате нтів і ліцензій у магазині, як ий належить позивачу.
Таким чином, суд вважає, що у задоволені позовних вимог п ро визнання проведення перев ірки незаконною та скасуванн я рішень про застосування шт рафних санкцій від 21.12.2009 року №0 001422352 на суму 601,25грн. та №0001432352на сум у 19308,75грн. слід відмовити.
Відповідно до ст.ст. 87, 94 КАС Ук раїни підлягають присудженн ю позивачеві з Державного бю джету України судові витрати пропорційно задоволеним поз овним вимогам.
Керуючись ст.ст.2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59 , 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110-111, 121, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 254Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд,
постановив :
У задоволені позову Товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Горлівська Продоволь ча Компанія» до Горлівської об' єднаної Державної пода ткової інспекції про визнанн я проведення перевірки незак онною та скасування рішень п ро застосування штрафних сан кцій від 21.12.2009 року №0001422352 на суму 6 01,25грн. та №0001432352 на суму 19308,75грн. - відмовити.
Постанову ухвалено у нарад чій кімнаті та проголошено ї ї вступну та резолютивну час тини 24 червня 2011 року в присутн ості представників сторін.
Постанову у повному обсязі складено 29 червня 2011 року.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі відкладення складання поста нови у повному обсязі апеляц ійна скарга подається протяг ом десяти днів з дня отриманн я копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Шинкарьова І.В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.06.2011 |
Оприлюднено | 14.07.2011 |
Номер документу | 16914014 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Шинкарьова І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні