Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
30 червня 2011 р. справа № 2а/0570/9508/2011
Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17
час прийняття постанови:
Донецький окружний адмін істративний суд в складі:
головуючого судді Кірієнк а В.О.
при секретарі Міщенк о І.Г.
за участю:
представника позивача - З аїки О.С.
представника відповідача - не з' явився, .
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в залі суд у в місті Донецьку адміністр ативну справу за позовом Дер жавної податкової інспекції у Орджонікідзевському район і м. Маріуполя до Маріупольсь кої філії Товариства з обмеж еною відповідальністю «Фінк ом» про стягнення фінансових санкцій в сумі 680,00 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду із зазначеним позовом.
В обґрунтування позовних в имог вказав що, станом на 01.04.2011 р оку у відповідача виникла за боргованість перед бюджетом на загальну суму 680,00 грн. з кому нального податку, що після за кінчення терміну добровільн ої сплати бюджетної заборгов аності платником податку скл алася в недоїмку, а саме штраф на санкція в сумі 170,00 грн. за неп оданого податкового розраху нку з комунального податку з а 1 квартал 2010 року при гранично му строку, встановленому зак онодавством - 11.05.2010 року.
Позивач просив стягнути з в ідповідача вказану заборгов аність у розмірі 680,00 грн.
В судовому засіданні предс тавник позивача підтримала п озовні вимоги, надала поясне ння, аналогічні викладеним в позові.
Відповідач заперечень про ти позову суду не надав, на суд овий розгляд справи не з'явив ся, про розгляд справи був пов ідомлений за адресою, вказан ою у витязі з ЄДРПОУ.
Згідно ч. 2 ст. 128 КАС України н еприбуття в судове засідання сторін без поважних причин а бо неповідомлення ними про п ричини неприбуття не є переш кодою для розгляду справи.
Розглянувши подані д окументи і матеріали та засл ухавши пояснення представни ка позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обст авини, на яких ґрунтується по зов, об'єктивно оцінивши дока зи, які мають юридичне значен ня для розгляду справи і вирі шення спору по суті, суд прихо дить до висновку, що позовні в имоги є обґрунтованими і під лягають задоволенню з наступ них підстав.
У відповідності до ст . 2 Закону України «Про державн у податкову службу в Україні », завданнями органів держав ної податкової служби, зокре ма, є здійснення контролю за д одержанням податкового зако нодавства, правильністю обчи слення, повнотою і своєчасні стю сплати до бюджетів, держа вних цільових фондів податкі в і зборів (обов'язкових плате жів), а також неподаткових дох одів, установлених законодав ством.
Згідно п. 11 ст. 10 Закону д ержавні податкові інспекції в районах, містах без районно го поділу, районах у містах, мі жрайонні та об`єднані держав ні податкові інспекції викон ують, зокрема, таку функцію, а саме, подають до судів позови до підприємств, установ, орга нізацій та громадян про визн ання угод недійсними і стягн ення в доход держави коштів, о держаних ними за такими угод ами, а в інших випадках - кошті в, одержаних без установлени х законом підстав, а також про стягнення заборгованості пе ред бюджетом і державними ці льовими фондами за рахунок ї х майна.
Позивач у відповідно сті до норм Податкового коде ксу України, є органом держав ної влади, уповноваженим зді йснювати функцію контролю за визначенням та сплатою плат ником податків, повноваження якого на звернення до суду із позовом про стягнення подат кового боргу прямо визначені законодавством України.
Позивач є суб' єктом владних повноважень - органо м виконавчої влади, який в цих правовідносинах здійснює по вноваження, покладені на ньо го Законом України «Про Держ авну податкову службу в Укра їні» та Податкового кодексу України.
Відповідач - Маріупольсь ка філія Товариство з обмеже ною відповідальністю «Фінко м» - це структурний підрозділ ТОВ «Фінком», який не є юридич ною особою та здійснює свою д іяльність на підставі положе ння, взято на податковий облі к у ДПІ Орджонікідзевського району м. Маріуполя 02.08.2000 року з а № 1293, що підтверджується дові дкою податкового органу.
У судовому засіданн і встановлено, що у відповіда ча існує заборгованість пер ед бюджетом на загальну суму 680,00 грн. з комунального податк у, що після закінчення термін у добровільної сплати бюджет ної заборгованості платнико м податку склалася в недоїмк у, а саме штрафна санкція в сум і 170,00 грн. за неподаний податко вий розрахунок з комунальног о податку за 1 квартал 2010 року п ри граничному строку, встано вленому законодавством - 11.05 .2010 року. Дата фактичного подан ня - відсутня.
На підставі викладе ного податковим органом було винесено податкове повідомл ення - рішення за № 0001161530/0 від 13.07 .2010 року (отримане відповідаче м особисто 27.07.2010 року), винесене на підставі акту перевірки № 643/15-011/25806365 від 18.06.2010 року про результ ати невиїзної документально ї перевірки своєчасності под ання податкової звітності.
В ході зазначеної пе ревірки було встановлено пор ушення пп. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 ЗУ від 21.12.2000 р оку № 2181-ІІІ «Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и» та п. 16.4 ст. 16 ЗУ від 28.12.1994 року № 334 /94-ВР «Про оподаткування прибу тку підприємств», а саме непо дані декларації з податку на прибуток за 1 квартал 2010 року.
Штрафна санкція в сум і 170,00 грн. виникла також за непо дання податкового розрахунк у з комунального податку за 2 к вартал 2010 року із граничним ст роком подання - 09.08.2010 року в ре зультаті чого винесене подат кове повідомлення - рішення № 0001451530/0 від 18.08.2010 року (отримане ві дповідачем особисто 08.09.2010 року ) на підставі акту перевірки № 851/15-011/25806365 від 18.08.2010 року.
В ході зазначеної пе ревірки було встановлено пор ушення пп. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 ЗУ від 21.12.2000 р оку № 2181-ІІІ «Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и» та п. 16.4 ст. 16 ЗУ від 28.12.1994 року № 334 /94-ВР «Про оподаткування прибу тку підприємств», а саме непо дані декларації з податку на прибуток за 2 квартал 2010 року.
Штрафна санкція в сум і 170,00 грн. виникла також за непо дання податкового розрахунк у з комунального податку за 3 к вартал 2010 року із граничним ст роком подання - 09.11.2010 року в ре зультаті чого винесене подат кове повідомлення - рішення № 0002171530/0 від 12.11.2010 року на підставі акту перевірки № 1208/15-011/25806365 від 12.11. 2010 року.
В ході зазначеної пе ревірки було встановлено пор ушення пп. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 ЗУ від 21.12.2000 р оку № 2181-ІІІ «Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и» та п. 16.4 ст. 16 ЗУ від 28.12.1994 року № 334 /94-ВР «Про оподаткування прибу тку підприємств», а саме непо дані декларації з податку на прибуток за 3 квартал 2010 року.
29.11.2010 року позивачем бу ло складено акт № 321/15-011/25806365 про не можливість вручення податко вого повідомлення - рішення № 0002171530/0 від 12.11.2010 року та розміщен ня його на дошці оголошень.
Штрафна санкція в сумі 170,00 грн. виникла також за непод ання податкового розрахунку з комунального податку за 4 кв артал 2010 року із граничним стр оком подання - 09.02.2011 року в рез ультаті чого винесене податк ове повідомлення - рішення № 0000201530/0 від 22.02.2011 року на підставі акту перевірки № 155/15-011/25806365 від 22.02.2 010 року.
В ході зазначеної пер евірки було встановлено пору шення пп. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 ЗУ від 21.12.2000 ро ку № 2181-ІІІ «Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами » та п. 16.4 ст. 16 ЗУ від 28.12.1994 року № 334/94- ВР «Про оподаткування прибут ку підприємств», а саме непод ані декларації з податку на п рибуток за 4 квартал 2010 року.
Підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодекс у України встановлено обов' язок платників податків, зок рема, сплачувати податки та з бори у строки та у розмірах, вс тановлених цим кодексом.
Згідно п.36.1 ст. 36 Податкового кодексу України податковим обов' язком визнається обов ' язок платника податку обчи слити, задекларувати та/або с платити суму податку та збор у в порядки і строки, визначен і цим Кодексом.
Відповідно до ст. 67 Констит уції України кожен зобов'яза ний сплачувати податки і збо ри в порядку і розмірах, встан овлених законом.
Пунктом 38.1. ст. 38. Податковог о кодексу України встановлен о, що виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником в ідповідних сум податкових зо бов'язань у встановлений под атковим законодавством стро к.
Обов' язок платник а податків щодо здійснення с воєчасної сплати суми податк ових зобов' язань встановле ний також пунктом 16.1.4. статті 16 П одаткового кодексу України.
Оскільки спірні правові дносини виникли у період до 201 1 року, враховуючи, що з 01.01.2011 року набрав чинності Податковий кодекс України, суд відповід но до статті 58 Конституції Укр аїни застосовує нормативно - правові акти України, які дія ли в той період.
державними цільовими фонд ами з податків і зборів (обов'я зкових платежів), нарахуванн я і сплати пені та штрафних са нкцій, що застосовуються до п латників податків контролюю чими органами, порядок оскар ження дій органів стягнення визначені Законом України «П ро порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами», який діяв до 01.01.2011 року та главою 9 Податко вого кодексу України, який на брав чинності 01.01.2011 року. Згідно змісту зазначених нормативн о-правових актів, стягненню з платника податків підлягає наявна в платника сума подат кового боргу.
Відповідно до п. 5.1 ст . 5 Закону України «Про порядо к погашення зобов`язань пере д бюджетами та державними ці льовими фондами», податкове зобов'язання, самостійно виз начене платником податків у податковій декларації, вважа ється узгодженим з дня подан ня такої податкової декларац ії.
Згідно із пп. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 ЗУ «Про порядок погашення зо бов`язань перед бюджетами та державними цільовими фондам и» (чинного в момент виникнен ня спірних правовідносин) шт рафні санкції за порушення п одаткового законодавства на кладаються на платника подат ків у розмірах, визначених ці єю статтею, крім штрафних сан кцій за порушення валютного законодавства, що встановлюю ться окремим законодавством .
Штрафні санкції накла даються контролюючими орган ами, а у випадку, передбаченом у пунктом 17.2 цієї статті, самос тійно нараховуються та сплач уються платником податків.
Платник податків, що не подає податкову деклараці ю у строки, визначені законод авством, сплачує штраф у розм ірі десяти неоподатковувани х мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або ї ї затримку.
Підпунктом 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 в казаного Закону передбачено , що податкові декларації под аються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює:
а) календарному місяцю (у то му числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним дне м звітного (податкового) міся ця;
б) календарному кварталу аб о календарному півріччю (у то му числі при сплаті кварталь них або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календар них днів, наступних за останн ім календарним днем звітного (податкового) кварталу (піврі ччя);
в) календарному року, крім в ипадків, передбачених підпун ктом "г" підпункту 4.1.4 цього пун кту, - протягом 60 календарних д нів за останнім календарним днем звітного (податкового) р оку;
г) календарному року для пла тників податку на доходи фіз ичних осіб (прибуткового под атку з громадян), - до 1 квітня ро ку, наступного за звітним.
Якщо податкова деклар ація за квартал, півріччя, три квартали або рік розраховує ться наростаючим підсумком н а підставі показників базови х податкових періодів, з яких складаються такі квартал, пі вріччя, три квартали або рік (б ез урахування авансових внес ків) згідно з відповідним зак оном з питань оподаткування, така декларація подається у строки, визначені цим пункто м для такого базового податк ового періоду. Для цілей підп ункту 4.1.4 цього пункту під терм іном "базовий податковий пер іод" слід розуміти перший под атковий період звітного року , визначений відповідним зак оном з питань оподаткування, зокрема календарний квартал для цілей оподаткування при бутку підприємств.
Відповідно до пп. 6.2.1 п. 6.2 ст. 6 З У № 2181-ІІІ у разі, коли платник п одатків не сплачує узгоджену суму податкового зобов' яза ння в установлені строки, под атковий орган надсилає таком у платнику податкові вимоги.
Отже, 13.08.2010 року ДПІ у О рджонікідзевському районі м . Маріуполя винесена перша по даткова вимога № 1/102 від 13.08.2010 рок у (складений акт про причини н еможливості вручення податк ової вимоги та розміщено її н а дошці податкових оголошень ) та друга податкова вимога ві д 17.09.2010 року № 2/121 складений акт пр о причини неможливості вруче ння податкової вимоги та роз міщено її на дошці податкови х оголошень).
18.10.2010 року ДПІ у Орджоні кідзевському районі м. Маріу поля було прийняте рішення № 29 про стягнення коштів та про даж інших активів платника п одатків в рахунок погашення податкового боргу та з 14.01.2010 рок у активи позивача знаходятьс я в податковій заставі, про що свідчить витяг № 28852890 про реєст рацію в державному реєстрі о бтяжень рухомого майна від 14.1 0.2010 року.
Заходи, прийняті поз ивачем щодо стягнення податк ового зобов' язання, не приз вели до його погашення. Сума ш трафних санкцій відповідаче м не сплачена та, відповідно д о розрахунку стягуваної суми по справі, наданого позиваче м, податкова заборгованість з комунального податку відп овідача складає у загальному розмірі 680,00 грн.
Відповідно до п. 2 ст. 12 8 Господарського кодексу Укр аїни громадянин - підприєме ць відповідає по своїм зобов ' язанням всім своїм майном, на яке відповідно з Законом м оже бути накладене стягнення .
Згідно п. 95.1. ст. 95 Подат кового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податк ів і на користь держави заход и щодо погашення податкового боргу такого платника подат ків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власн ості, а в разі їх недостатност і - шляхом продажу майна таког о платника податків, яке пере буває у податковій заставі. С тягнення коштів з рахунків п латника податків у банках, об слуговуючих такого платника податків, здійснюється за рі шенням суду, яке направляєть ся до виконання органам держ авної податкової служби, у ро змірі суми податкового боргу або його частини.
Таким чином, враховую чи права державної податково ї служби, встановлені Законо м, та передбачений Конституц ією судовий порядок їх стягн ення, позовні вимоги суд визн ає обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до ч.4 ст. 94 КАС Укр аїни, судові витрати з відпов ідача не підлягають стягненн ю.
На підставі вищевикладено го, керуючись ст. ст. 2, 7, 69-71, 94, 162 Код ексу адміністративного судо чинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Позов Державної податково ї інспекції у Орджонікідзевс ькому районі м. Маріуполя до Маріупольської філії Товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Фінком» про стягнення фінансових санкцій в сумі 680,00 грн. - задовольнити у повному обсязі.
Стягнути з Маріупольської філії Товариства з обмежено ю відповідальністю «Фінком» (ЄДРПОУ 25806365) на користь державн ого бюджету України заборгов аність перед бюджетом на заг альну суму 680 (шістсот вісімде сят) грн.. 00 коп., а саме фінансов і санкції з комунального под атку на р/р 33219828700054, одержувач - д ержавний бюджет Орджонікідз евського району м. Маріуполя , код отримувача 34686694, банк одерж увача - ГУДКУ у Донецькій об ласті, код банку одержувача - МФО 834016, код платежу - 16010200.
Постанову ухвалено у нарадчій кімнаті та прогол ошено її вступну та резолюти вну частину 30 червня 2011 року.
Постанову у повному обсязі складено 04 липня 2011 року.
Постанова набирає законн ої сили після закінчення стр оків подання апеляційної ска рги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі по дання апеляційної скарги пос танова, якщо її не скасовано, н абирає законної сили після з акінчення апеляційного розг ляду справи.
Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного а дміністративного суду через Донецькій окружний адмініст ративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголош ення постанови апеляційної с карги.
В разі складення постанов и у повному обсязі відповідн о до статті 160 цього Кодексу ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови, з пода чею копій апеляційної скарги відповідно до кількості осі б, які беруть участь у справі.
Суддя Кірієнко В.О.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.06.2011 |
Оприлюднено | 14.07.2011 |
Номер документу | 16914812 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Кірієнко В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні