Україна
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
-------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
08 липня 2011 року Справ а № 1170/2а-556/11
Кіровоградський окру жний адміністративний суд у складі: головуючого судді Па січника Ю.П. при секретарі Кол туновій А.Ю.
за участю представ ників: - позивача - Зайцева Н.М.,
- відповідача - Гр іднєва О.В.
розглянув у відкритому су довому засіданні у м. Кіровог раді адміністративну справу за позовом управління Пенсі йного фонду України в м. Кіров ограді (надалі - позивач) до Кі ровоградського інституту ко мерції (надалі - відповідач) пр о стягнення заборгованості, -
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Позивач звернувс я до Кіровоградського окружн ого адміністративного суду з позовом до відповідача та з урахуванням заяви про збільш ення суми позовних вимог про сив стягнути заборгованість в розмірі 1103,13 грн.
В обґрунтування зазначив , що відповідно до ст. 24 Закону У країни «Про наукову і науков о-технічну діяльність»від 13.12 .1991 р. № 1978-ХІІ пенсії науковим (на уково-педагогічним) працівни кам призначаються у розмірі 80 % від сум заробітної плати на укового (науково-педагогічно го) працівника яка визначаєт ься відповідно до ч. 2 ст.23 Закон у № 1978-ХІІ та ст. 40 Закону України «Про загальнообов'язкове де ржавне пенсійне страхування »(№1058-15).
Частина 5 ст. 24 Закону № 1978-12 виз начає що різниця між сумою пр изначеної пенсії за вказаним законом та сумою пенсії, обчи сленою відповідно до інших з аконодавчих актів, на яку має право науковий працівник, фі нансується для наукових (нау ково-педагогічних) працівник ів недержавних наукових уста нов, організацій та вищих нав чальних закладів 3-4 рівн ів акредитації за рахун ок коштів цих установ, органі зацій та закладів.
Відповідач повинен фінан сувати 100% різниці у розмірі на укових пенсій та пенсій, приз начених відповідно до Закону України "Про загальнообов'яз кове державне пенсійне страх ування», заборгованість відп овідача по виплаті різниці с кладає 1103,13 грн, так як гр. ОСОБ А_3 працювала в Кіровоградс ькому інституті комерції на посаді, період перебування н а якій зарахувався як науков ий стаж при призначенні пенс ії. Позивач просить стягнути з відповідача вказану забор гованість.
Представник позивача в суд овому засіданні вимоги підтр имала в повному обсязі.
Відповідачем подано запер ечення на позов, якими вимоги не визнаються з тих підстав, щ о різниця між сумою призначе ної пенсії відповідно до Зак ону України «Про наукову і на уково-технічну діяльність»т а сумою пенсії, обчисленою ві дповідно до інших законодавч их актів, сплачується лише на вчальним закладами 3-4 рівня ак редитації. В даному випадку в ідповідач не є навчальним за кладом 3-4 рівня акредитації, а лише акредитовані окремі сп еціальності, що не є тотожним и поняттями, отже вимога про с плату різниці в пенсії не мож е розповсюджуватися на навча льний заклад, який не акредит ований.
В судовому засіданні 08.07.2011 р оку на підставі ст. 160 КАС Украї ни було проголошено вступну та резолютивну частину поста нови. Складення постанови в п овному обсязі відкладено до 13.07.2011 року.
Розглянувши долучені до сп рави документи і матеріали, з аслухавши пояснення предста вника позивача та відповідач а, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на як их ґрунтується позов, об'єкти вно оцінивши докази, які мают ь значення для розгляду спра ви і вирішення спору по суті, а дміністративний суд, -
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до ч. 3 ст. 24 З акону України «Про наукову і науково-технічну діяльність » пенсії науковим (науково-пе дагогічним) працівникам приз начаються в розмірі 80 відсотк ів від сум заробітної плати н аукового (науково-педагогічн ого) працівника, яка визначає ться відповідно до статті 23 ць ого Закону та частини другої статті 40 Закону України "Про з агальнообов'язкове державне пенсійне страхування" та на я ку відповідно до законодавст ва нараховується збір на обо в'язкове державне пенсійне с трахування (внески).
Згідно частини 9 ст. 24 вказано го Закону різниця між сумою п енсії, призначеної за цим Зак оном, та сумою пенсії, обчисле ної відповідно до інших зако нодавчих актів, на яку має пра во науковий працівник, фінан сується:
- для наукових (науково-педа гогічних) працівників держав них бюджетних наукових устан ов, організацій та вищих навч альних закладів III - IV рівнів ак редитації - за рахунок коштів державного бюджету;
- для наукових (науково-педа гогічних) працівників інших державних підприємств, устан ов, організацій та вищих навч альних закладів III - IV рівнів ак редитації - за рахунок коштів цих підприємств, установ, орг анізацій та закладів, а також коштів державного бюджету в порядку, визначеному Кабіне том Міністрів України. При ць ому за рахунок коштів держав ного бюджету науковим (науко во-педагогічним) працівникам оплачується з розрахунку на одну особу 50 відсотків різниц і пенсії, призначеної за цим З аконом;
- для наукових (науково-педа гогічних) працівників недерж авних наукових установ, орга нізацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитац ії - за рахунок коштів цих уста нов, організацій та закладів .
Відповідно до п. 9 «Порядку ф інансування різниці між сумо ю пенсії, призначеної науков им (науково-педагогічним) пра цівникам державних небюджет них підприємств, установ, орг анізацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредита ції згідно із Законом Україн и "Про наукову і науково-техні чну діяльність", та сумою пенс ії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені ос оби», затвердженого ПКМУ від 24.03.2004р. №372 різниця у розмірі пен сій наукових (науково-педаго гічних) працівників недержав них наукових установ, органі зацій та вищих навчальних за кладів III - IV рівнів акредитації фінансується за рахунок кош тів цих установ, організацій та закладів згідно з пунктам и 3 - 8 цього Порядку.
За змістом вказаних положе нь Закону та Порядку фінансу вання різниці між сумами пен сії здійснюється вищими навч альними закладами 3-4 рівня акр едитації.
Відповідно до ч. 2 ст. 43 Закону України «Про освіту»відпові дно до статусу вищих навчаль них закладів встановлено чот ири рівні акредитації:
- перший рівень - технікум, уч илище, інші прирівняні до них вищі навчальні заклади;
- другий рівень - коледж, інші прирівняні до нього вищі нав чальні заклади;
- третій і четвертий рівні (з алежно від наслідків акредит ації) - інститут, консерваторі я, академія, університет.
Відповідно до п. 1 Положення про акредитацію вищих навча льних закладів і спеціальнос тей у вищих навчальних закла дах та вищих професійних учи лищах, затвердженого ПКМУ ві д 9 серпня 2001 р. № 978 дія цього Поло ження поширюється на вищі на вчальні заклади, вищі профес ійні училища незалежно від ф орми власності та підпорядку вання, які здійснюють підгот овку (перепідготовку) фахівц ів за певними спеціальностям и певних освітньо-кваліфікац ійних рівнів на підставі ліц ензії МОН. Акредитація прово диться з ініціативи навчальн ого закладу.
Пунктом 2 вказаного Положен ня передбачено, що акредитац ія вищого навчального заклад у (далі - акредитація закладу) - це державне визнання його ст атусу (рівня акредитації).
Акредитація спеціальност і у навчальному закладі з пев ного напряму за певним освіт ньо-кваліфікаційним рівнем ( далі - акредитація спеціальн ості) - це державне визнання ві дповідності рівня підготовк и (перепідготовки) фахівців з цієї спеціальності державни м вимогам.
Відповідно до п. 6 вказаного Положення, документом який п освідчує факт акредитації є сертифікат.
Таким чином, враховуючи вищ евказані положення чинного з аконодавства вбачається, ная вність, як акредитації навча льного закладу, як юридичної особи, так і акредитації окре мої спеціальності у навчаль ному закладі з певного напря му за певним освітньо-кваліф ікаційним рівнем, а тому вказ ані види акредитації не є тот ожними.
З матеріалів справи вбачає ться, що відповідач є вищим на вчальним закладом, який нада є освітні послуги на підстав і ліцензії Міністерства осві ти і науки України (а.с. 75-82).
Відповідачем отримано сер тифікати про акредитацію за напрямком (спеціальності) 0501 Е кономіка і підприємництво, 7.05 0104 Фінанси (а.с. 24, 25).
Відповідно до Довідки про в ключення вищого навчального закладу до Державного реєст ру вищих навчальних закладів України (а.с. 106) реквізит рівен ь акредитації вищого навчаль ного закладу не містить запи су про рівень акредитації, що вказує на її відсутність.
Отже, відповідач не є вищим навчальним закладом III - IV рівні в акредитації, а тому на нього не може розповсюджуватись о бов' язок здійснення фінанс ування різниці між сумою пен сії, призначеної науковим (на уково-педагогічним) працівни кам державних небюджетних пі дприємств, установ, організа цій та вищих навчальних закл адів III - IV рівнів акредитації з гідно із Законом України "Про наукову і науково-технічну д іяльність", та сумою пенсії, об численою відповідно до інших законодавчих актів, на яку ма ють право зазначені особи.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Ук раїни кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та зап еречення, крім випадків, вста новлених статтею 72 цього Коде ксу.
Згідно з ч. 1 ст. 69 КАС України д оказами в адміністративному судочинстві є будь-які факти чні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або ві дсутність обставин, що обґру нтовують вимоги і запереченн я осіб, які беруть участь у спр аві, та інші обставини, що мают ь значення для правильного в ирішення справи. Ці дані вста новлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, пока зань свідків, письмових і реч ових доказів, висновків експ ертів.
Відповідно до чч.1 та 4 ст. 70 КАС України належними є докази, я кі містять інформацію щодо п редмету доказування.
На підтвердження наявност і у відповідача III - IV рівня акре дитації позивач мав би надат и суду відповідний сертифіка т.
Однак таких доказів позив ач суду не надав.
Таким чином, суд приходит ь до висновку, що позов задово ленню не підлягає.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. ст. 86, 94, 159 - 163 КАС Ук раїни, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні адм іністративного позову відмо вити.
Постанова відповідно до ст. 254 Кодексу адміністрати вного судочинства України на бирає законної сили після за кінчення строку на апеляційн е оскарження.
Постанова суду може б ути оскаржено до суду апеляц ійної інстанції шляхом подан ня в 10 - денний строк з дні її пр оголошення апеляційної скар ги. У разі застосування судом ч. 3 ст. 160 КАС України, апеляційн а скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії п останови.
Повний текст постанови ск ладено 12.07.2011р.
Суддя Кіровоградського ок ружного
адміністративного суду Ю.П. Пасічник
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.07.2011 |
Оприлюднено | 14.07.2011 |
Номер документу | 16915790 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Ю.П. Пасічник
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні