ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 липня 2011 року м. Полтава Справа № 2а-1670/5026/11
Полтавський окружний ад міністративний суд у складі:
головуючого судді - Голо вка А.Б.,
при секретарі - Ковальов і Д.О.,
за участю:
представника позивача - Фищ ука В.В.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом По лтавського обласного відділ ення Фонду соціального захис ту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю "Лист-ручки" про стягнення ад міністративно-господарськи х санкцій та пені, -
В С Т А Н О В И В:
09 червня 2011 року Полтавс ьке обласне відділення Фонду соціального захисту інвалід ів звернулося до Полтавсько го окружного адміністративн ого суду з адміністративним позовом до Товариства з обме женою відповідальністю "Лист -ручки" про стягнення адмініс тративно-господарських санк цій та пені у загальному розм ірі 20 576 грн. 27 коп.
В обґрунтування своїх вимо г позивач зазначив, що відпов ідачем було порушено вимоги статті 19 Закону України “Про о снови соціальної захищеност і інвалідів в Україні ”, а саме в 2010 році підприємство не вико нало нормативу робочих місць , призначених для працевлашт ування інвалідів, у кількост і 1 робочого місця, що має насл ідком накладення адміністра тивно-господарських санкцій в розмірі 20 242 грн. 42 коп. та пені у розмірі 333 грн. 85 коп. у зв' язку з порушенням терміну сплати адміністративно-господарсь ких санкцій.
У судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по зовні вимоги, просив їх задов ольнити.
Представник відповідача в судове засідання не з' явив ся, хоча в матеріалах справи н аявні докази, що він був належ ним чином повідомлений про ч ас та місце розгляду справи, к лопотань та заперечень не на дав.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, вивчивши та дослідивши матеріали спра ви, суд приходить до висновку , що позов підлягає задоволен ню з наступних підстав.
Судом встановлено, що згідн о із звітом про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2010 рік (форма № 10-ПІ, реєстрац ійний номер 53/204/179 від 02.02.2011 року, вх . № 2194), наданим відповідачем По лтавському обласному відділ енню Фонду соціального захис ту інвалідів, середньообліко ва кількість штатних працівн иків облікового складу на пі дприємстві в цей період стан овила 33 осіб. У відповідності до вимог статті 19 Закону Украї ни “Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і” норматив робочих місць дл я працевлаштування інваліді в становить 1 робоче місце, заз начене місце було зайняте ін валідом лише 1 повний місяць. Т обто підприємством не викона но норматив робочих місць дл я працевлаштування інваліді в у кількості 1 робочого місц я (середньооблікова чисельні сть інвалідів, які працювали у Товариства з обмеженою від повідальністю "Лист-ручки" в 20 10 році - 1міс./12 міс.=0,1 міс., що округ люється до 0).
Позивачем була обрахована сума адміністративно-господ арських санкцій за невиконан ня нормативу робочих місць д ля працевлаштування інвалід ів, яка складає 20 242 грн. 42 коп.
Частиною 3 статті 19 Закону Ук раїни “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні” передбачено, що підпри ємства, установи, організаці ї, у тому числі підприємства, о рганізації громадських орга нізацій інвалідів, фізичні о соби, які використовують най ману працю, самостійно здійс нюють працевлаштування інва лідів у рахунок нормативів р обочих місць, виходячи з вимо г статті 18 цього Закону.
Статтею 18 встановлено, що за безпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачув ану роботу, у тому числі з умов ою про виконання роботи вдом а, здійснюється шляхом їх без посереднього звернення до пі дприємств, установ, організа цій чи до державної служби за йнятості.
Підбір робочого місця здій снюється переважно на підпри ємстві, де настала інвалідні сть, з урахуванням побажань і нваліда, наявних у нього проф есійних навичок і знань, а так ож рекомендацій медико-соціа льної експертизи.
Підприємства, установи, орг анізації, фізичні особи, які в икористовують найману працю , зобов'язані виділяти та ство рювати робочі місця для прац евлаштування інвалідів, у то му числі спеціальні робочі м ісця, створювати для них умов и праці з урахуванням індиві дуальних програм реабілітац ії і забезпечувати інші соці ально-економічні гарантії, п ередбачені чинним законодав ством, надавати державній сл ужбі зайнятості інформацію, необхідну для організації пр ацевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Укр аїни.
Отже, нормами цієї статті вс тановлені конкретні обов' я зки підприємств, установ, орг анізацій, у тому числі підпри ємств, установ, організацій г ромадських організацій інва лідів, фізичних осіб, які вико ристовують найману працю /да лі по тексту - роботодавців/ ст осовно забезпечення прав інв алідів на працевлаштування, виконання яких роботодавцям и презумує виконання їх обов ' язку щодо самостійного пра цевлаштування інвалідів, вст ановленого частиною 3 статті 19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інва лідів в Україні”. А, оскільки п рацевлаштування інвалідів р оботодавцями неможливе без в ідповідного волевиявлення і нвалідів, то норми статті 18 та кож визначають, хоч і опосере дковано, обов' язок інваліді в звернутися з метою працевл аштування або до роботодавці в безпосередньо, або до центр у зайнятості. В свою чергу аль тернативний спосіб реалізац ії прав інвалідів на працевл аштування зумовлює обов' яз ок роботодавців звітувати до центру зайнятості про наявн ість вакантних робочих місць , призначених для працевлашт ування інвалідів.
Згідно Наказу Міністерств а праці та соціальної політи ки України від 19.12.2005 року № 420 “Пр о затвердження форм звітност і та інструкцій щодо їх запов нення” формою звітності робо тодавців про наявність вакан тних місць, в тому числі призн ачених для працевлаштування інвалідів, є форма № 3-ПН „Звіт про наявність вакансій”, яка відповідно до пункту 4 статті 20 Закону України “Про зайняті сть населення” подається роб отодавцями до державної служ би зайнятості щомісячно.
У графі 15 цього Звіту наводя ться дані про можливість пра цевлаштування на вільне робо че місце (вакантну посаду) осо би, що належить до окремої кат егорії громадян, які потребу ють соціального захисту і не здатні на рівних умовах конк урувати на ринку праці, у раху нок річної броні, установлен ої місцевими державними адмі ністраціями, виконавчими орг анами відповідних рад за под анням центрів зайнятості, ві дповідно до статті 5 Закону Ук раїни "Про зайнятість населе ння", із змінами та доповнення ми, а також інвалідів, пенсіон ерів, студентів та інших.
З огляду на викладене, звіт за формою 3-ПН є актом інформув ання органу працевлаштуванн я про створені роботодавцем робочі місця для працевлашту вання інвалідів.
Цей звіт є водночас і запито м про направлення до роботод авця інвалідів для працевлаш тування, оскільки центр зайн ятості, отримавши інформацію від інвалідів насамперед пр о їх бажання працювати, а від р оботодавця - про намір та мо жливості працевлаштувати ін валідів, не тільки має змогу, а й зобов' язаний відреагуват и на можливості конкретного роботодавця забезпечити інв алідів певною працею та бажа ння конкретних інвалідів реа лізувати своє право на праце влаштування з врахуванням ін дивідуальних функціональни х можливостей, обумовлених і нвалідністю, наявних у них кв аліфікації та знань. До таког о висновку можна дійти, виход ячи зі змісту норм статті 18-1 За кону України “Про основи соц іальної захищеності інвалід ів в Україні” та пункту 2 статт і 19 Закону України “Про зайнят ість населення”.
Так, відповідно до статті 18-1 Закону України “Про основи с оціальної захищеності інвал ідів в Україні ” інвалід, який не досяг пенсійного віку, не п рацює, але бажає працювати, ма є право бути зареєстрованим у державній службі зайнятост і як безробітний.
Рішення про визнання інвал іда безробітним і взяття йог о на облік для працевлаштува ння приймається центром зайн ятості за місцем проживання інваліда на підставі поданих ним рекомендацій МСЕК та інш их передбачених законодавст вом документів.
Державна служба зайнятост і здійснює пошук підходящої роботи відповідно до рекомен дацій МСЕК, наявних у інвалід а кваліфікації та знань, з ура хуванням його побажань.
Державна служба зайнятост і може за рахунок Фонду соціа льного захисту інвалідів над авати дотацію роботодавцям н а створення спеціальних робо чих місць для інвалідів, заре єстрованих у державній служб і зайнятості, а також проводи ти професійну підготовку, пі двищення кваліфікації і пере підготовку цієї категорії і нвалідів у порядку, встановл еному Кабінетом Міністрів Ук раїни.
Згідно з пунктом 2 статті 19 За кону України “Про зайнятість населення” Державна служба зайнятості має право направл яти для працевлаштування на підприємства, в установи і ор ганізації всіх форм власност і при наявності там вільних р обочих місць (вакантних поса д) громадян, які звертаються д о служби зайнятості, відпові дно до рівня їх освіти і профе сійної підготовки, а інвалід ів, крім того, - відповідно до р екомендацій МСЕК, наявних у н их кваліфікації і знань та з у рахуванням їх побажань.
Відповідач не надав суду до казів на підтвердження того, що він вживав заходів щодо пр ацевлаштування інвалідів.
З урахуванням викладеного , суд приходить до висновку пр о наявність підстав для стяг нення з відповідача адмініст ративно-господарських санкц ій та пені за несплату цих сан кцій відповідно до статті 20 За кону України “Про основи соц іальної захищеності інвалід ів в Україні”.
Відповідно до статті 20 зазн аченого Закону підприємства , установи, організації, у тому числі підприємства, організ ації громадських організаці й інвалідів, фізичні особи, як і використовують найману пра цю, де середньооблікова чисе льність працюючих інвалідів менша, ніж установлено норма тивом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачую ть відповідним відділенням Ф онду соціального захисту інв алідів адміністративно-госп одарські санкції, сума яких в изначається в розмірі середн ьої річної заробітної плати на відповідному підприємств і, установі, організації за ко жне робоче місце, призначене для працевлаштування інвал іда і не зайняте інвалідом.
У відповідача в 2010 році працю вало 33 працівника, фонд оплати праці у вказаному році склад ав 668 000 грн., середньорічна заро бітна плата штатного працівн ика складає: 668 000 : 33 = 20 242 грн. 42 коп.
За 1 робоче місце, призначен е для працевлаштування інвал ідів і не зайняте інвалідами , відповідач до 16.04.2011 року (термі н сплати встановлено частино ю 4 статті 20 вказаного Закону - до 15 квітня року, наступним за роком, у якому відбулося пору шення нормативу) повинен був самостійно сплатити адмініс тративно-господарські санкц ії у розмірі 20 242 грн. 42 коп. х 1 - 0 = 20 242 грн. 42 коп.
У зв'язку з несплатою адміні стративно-господарських сан кцій до встановленого термін у позивачем було розраховано пеню в сумі 333 грн. 85 коп. (20 242 грн. 42 коп. х 0,03%) х 55 дн.)
Оскільки вказані суми так і не були сплачені відповідач ем, то відповідно до частини 5 статті 20 Закону України “Про о снови соціальної захищеност і інвалідів в Україні” ці сум и підлягають стягненню в при мусовому порядку.
У відповідності до частини 4 статті 94 КАС України у справа х, в яких позивачем є суб' єкт владних повноважень, а відпо відачем - фізична чи юридич на особа, судові витрати, здій снені позивачем, з відповіда ча не стягуються.
На підставі викладеного, ке руючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 94, 160-163 Кодексу адміністративного с удочинства України, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний поз ов Полтавського обласного ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів до Товарист ва з обмеженою відповідальні стю "Лист-ручки" про стягненн я адміністративно-господарс ьких санкцій та пені задовол ьнити.
Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю "Лис т-ручки" (с. Ручки, Гадяцький р- н, Полтавська обл., код ЄДРПОУ 33830885, р/р 26009109706 в ВАТ «Райффайзен Ба нк Аваль», МФО 380805) на користь По лтавського обласного відділ ення Фонду соціального захис ту інвалідів (р/р 31211230700032 в ГУДК Ук раїни у Полтавській області, МФО 831019, код 34698301, одержувач - УДК в Гадяцькому районі) адмініс тративно-господарські санкц ії у розмірі 20 242 грн. 42 коп. (двадц ять тисяч двісті сорок дві гр ивні 42 копійки) та пеню за пору шення термінів сплати адміні стративно-господарських сан кцій у розмірі 333 грн. 85 коп. (трис та тридцять три гривні 85 копій ок).
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Постанова може бути оскарж ена до Харківського апеляцій ного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня пр оголошення постанови з одноч асним поданням її копії до су ду апеляційної інстанції. У р азі складення постанови у по вному обсязі відповідно до с татті 160 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апе ляційна скарга подається про тягом десяти днів з дня отрим ання копії постанови.
Повний текст постан ови виготовлено 12 липня 2011 року .
Суддя А.Б. Головко
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.07.2011 |
Оприлюднено | 14.07.2011 |
Номер документу | 16916394 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
А.Б. Головко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні