Постанова
від 06.07.2011 по справі 2а/2570/3283/2011
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

                                                                       Справа №  2а/2570/3283/2011

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

06 липня 2011 р.                                                                                    м. Чернігів

Чернігівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді                                                            Заяць О.В.,

при секретарі                                                                      Сапоненко А.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Управління Пенсійного фонду України в Деснянському районі м.Чернігова до Товариства з обмеженою відповідальністю "Машинобудування і спеціальне промислове обладнання" про стягнення фінансової санкції, -

В С Т А Н О В И В:

16.06.2011 року позивач, Управління Пенсійного фонду України в Деснянському районі м.Чернігова (надалі – УПФУ в Деснянському районі м. Чернігова), звернувся до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Машинобудування і спеціальне промислове обладнання" (надалі – ТОВ "Машинобудування і спеціальне промислове обладнання"), в якому просить стягнути з відповідача борг зі сплати фінансової санкції в сумі 8699,76 грн. Свої вимоги обґрунтовує тим, що відповідач зареєстрований в УПФУ в Деснянському районі м. Чернігова, як платник страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування і зобов’язаний сплачувати такі внески до Пенсійного фонду  відповідно до Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, але зазначені суми страхових внесків не сплачує у строки, встановлені законодавством України у зв’язку з чим до нього були застосовані фінансові санкції та нарахована пеня. Сума боргу відповідачем в добровільному порядку не сплачена.

Представник позивача в судове засідання не з’явився, про дату, час  та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, надав через канцелярію суду клопотання про розгляд справи без його участі, адміністративний позов підтримує.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги визнав в повному обсязі.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення представника відповідача, всебічно і повно з’ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об’єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до п. 7 розділу VIII Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 року № 2464-VI суми внесків, нарахованих на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, строк сплати яких не настав на 1 січня 2011 року, та суми нарахованого збору на обов'язкове державне пенсійне страхування до 1 січня 2004 року, строк сплати яких не настав на 1 січня 2011 року, не сплачені станом на 1 січня 2011 року, підлягають сплаті в порядку, що діяв до 1 січня 2011 року. Стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій.

Відповідно до ст. 14 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” від 09.07.2003 року № 1058-IV (надалі – Закону України № 1058-IV) ТОВ "Машинобудування і спеціальне промислове обладнання" є страхувальником, а згідно ч. 1 ст. 15 Закону України № 1058-IV страхувальники є платниками страхових внесків до солідарної системи. Частиною 3 статті 15 Закону України № 1058-IV зазначено, що страхувальники набувають статусу платників страхових внесків до Пенсійного фонду з дня взяття їх на облік територіальним органом Пенсійного фонду. Відповідач зареєстрований в УПФУ в Деснянському районі м. Чернігова як платник збору на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування 10.07.2008 року за реєстраційним № 25032139.

Відповідно до ч. 6 ст. 20 Закону України № 1058-IV страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду, який для відповідача є календарний місяць. Суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 цього Закону, відповідно до частини 2 статті 106 Закону вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків (недоїмка) і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій.

Згідно ч. 9, 12, 13, 14, 15, 17 ст. 106 Закону України № 1058-IV виконавчі органи Пенсійного фонду застосовують до страхувальників такі фінансові санкції: у разі ухилення страхувальників від взяття на облік або несвоєчасного подання заяви про взяття на облік в територіальних органах Пенсійного фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків суми страхових внесків, які підлягають сплаті за період ухилення від взяття на облік або несвоєчасного подання заяви про взяття на облік, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або територіальними органами Пенсійного фонду, накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум. Одночасно на суми своєчасно не сплачених (не перерахованих) страхових внесків і фінансових санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу. Нарахування пені, передбаченої частинами дев'ятою і десятою цієї статті, починається з першого календарного дня, що настає за днем настання строку відповідного платежу, до дня його фактичної сплати страхувальником, або з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку перерахування (зарахування) відповідних сум, до дня їх фактичного перерахування (зарахування) банками та організаціями, які здійснюють виплату і доставку пенсій. Про нарахування пені та накладення штрафів, передбачених частинами дев'ятою і десятою цієї статті, посадові особи виконавчих органів Пенсійного фонду в порядку, встановленому правлінням Пенсійного фонду, виносять рішення, які протягом трьох робочих днів із дня їх винесення надсилаються страхувальнику, банку чи організації, яка здійснює виплату і доставку пенсій. Суми пені та штрафів, передбачених частинами дев'ятою і десятою цієї статті, підлягають сплаті страхувальником, банком чи організацією, яка здійснює виплату і доставку пенсій, протягом десяти робочих днів з дня одержання відповідного рішення. Рішення органу Пенсійного фонду про нарахування пені або накладення штрафу, передбачених частинами дев'ятою і десятою цієї статті, є виконавчим документом. Суми пені та фінансових санкцій, застосованих за порушення порядку та строків обчислення, нарахування та сплати страхових внесків стягуються в тому ж порядку, що й недоїмка із сплати страхових внесків. Суми пені та штрафів можуть бути включені до вимоги про сплату недоїмки, якщо застосування цих фінансових санкцій пов'язано з виникненням та сплатою недоїмки. Строк давності щодо стягнення недоїмки, пені та штрафів не застосовується. Від імені виконавчих органів Пенсійного фонду розглядати справи про правопорушення і накладати фінансові санкції та адміністративні стягнення мають право директор виконавчої дирекції Пенсійного фонду, його заступники, начальники головних управлінь Пенсійного фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі та їх заступники, начальники управлінь Пенсійного фонду в районах, містах, районах у містах, а в разі їх відсутності - заступники начальників цих управлінь, на підставі документів, що свідчать про вчинення правопорушення.

Так, у зв’язку з несвоєчасною сплатою страхових внесків на загальнообов’язкове  державне пенсійне страхування Управлінням Пенсійного фонду України в Деснянському районі м. Чернігова до відповідача було застосовано штрафну санкцію в розмірі 4163,31 грн. та нараховано пеню за період з 20.12.2010 року по 29.04.2011 року в сумі 4536,45 грн. про що було винесено рішення від 11.05.2011 року № 506, яке відповідач отримав 13.05.2011 року. Проте, суми штрафної санкції та пені ТОВ "Машинобудування і спеціальне промислове обладнання" в добровільному порядку не сплачені.

Таким чином, загальна сума боргу зі сплати фінансової санкції, яка підлягає стягненню з відповідача, становить 8699,76 грн.

Відповідно до ст. 136 КАС України позивач може відмовитися від адміністративного позову, а відповідач - визнати адміністративний позов протягом всього часу судового розгляду, зробивши усну заяву. Якщо відмову від адміністративного позову чи визнання адміністративного позову викладено в адресованій суду письмовій заяві, ця заява приєднується до справи. Судове рішення у зв'язку з відмовою від адміністративного позову, визнанням адміністративного позову чи примиренням сторін ухвалюється за правилами, встановленими статтями 112, 113 цього Кодексу.

У частинах 3, 4 статті 112 КАС України передбачено, що у разі повного визнання відповідачем адміністративного позову і прийняття його судом приймається постанова суду про задоволення адміністративного позову. Суд не приймає відмови від адміністративного позову, визнання адміністративного позову і продовжує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії позивача або відповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.

Підстав для неприйняття визнання адміністративного позову судом не встановлено.

Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги Управління Пенсійного фонду України в Деснянському районі м. Чернігова до Товариства з обмеженою відповідальністю "Машинобудування і спеціальне промислове обладнання" про стягнення фінансової санкції є законними, обґрунтованими та підлягають задоволенню, а заборгованість стягненню на користь Управління Пенсійного фонду України в Деснянському районі м. Чернігова.

Керуючись ст.ст. 122, 158 - 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в Деснянському районі м. Чернігова до Товариства з обмеженою відповідальністю "Машинобудування і спеціальне промислове обладнання" - задовольнити.

Стягнути на рахунок Управління Пенсійного фонду України в Деснянському районі м.Чернігова (пр. Перемоги, 139, м. Чернігів, 14013, п/р 25609303051155 в ОПЕРВ ЧОУ  Ощадбанку, МФО 353553, код 21395284) з Товариства з обмеженою відповідальністю "Машинобудування і спеціальне промислове обладнання" (вул. Одинцова, 25, м. Чернігів, 14000, п/р 26009000002008 в банк «Демарк», МФО 353575, код 35956650) борг зі сплати фінансової санкції в сумі 8699 (вісім тисяч шістсот дев’яносто дев’ять) грн. 76 коп.  

Постанова набирає законної сили після закінчення строку на апеляційне оскарження, встановленого ст. 167 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду в порядку та строки, передбачені ст. ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

          Суддя                                                                                          О.В. Заяць

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.07.2011
Оприлюднено15.07.2011
Номер документу16917106
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2570/3283/2011

Постанова від 06.07.2011

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Заяць О.В.

Ухвала від 17.06.2011

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Заяць О.В.

Ухвала від 11.01.2012

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Заяць О.В.

Постанова від 06.07.2011

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Заяць О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні