ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Запорізької області
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
31.05.11 Спра ва № 2/5009/1327/11
Суддя Мойсеєнко Т.В.
при секретарі Утюж С.І.
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу № 2/5009/1327/11
за позовом Приватного під приємства “Консоль”, м. Бердя нськ Запорізької області,
до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальніст ю “Азовський проспект”, м. Бердянськ Запоріз ької області,
про стягнення 320 749,64 грн. забо ргованості за виконані будів ельні роботи, 42 340,47 грн. пені, 104 426,3 8 грн. інфляційних витрат, 24 271,68 г рн. 3% річних,
за участю представників:
від позивача: ОСОБА_1. (до віреність від 14.03.2011 р. № 53);
від відповідача: не з' явив ся;
ВСТАНОВИВ:
До господарського суду Запорізької області звернул ося Приватне підприємство “К онсоль”, м. Бердянськ Запоріз ької області, з позовом про ст ягнення з Товариства з обмеж еною відповідальністю “Азов ський проспект”, м. Бердянськ Запорізької області, 320 749,64 грн . заборгованості за виконані будівельні роботи, 42 340,47 грн. пе ні, 104 426,38 грн. інфляційних втрат , 24 271,68 грн. 3% річних.
Позовні вимоги обґрунтова ні невиконанням відповідаче м зобов' язань з оплати вико наних позивачем підрядних ро біт відповідно до умов контр акту № 1 від 26.01.2007р. на виконання р обіт з будівництва адміністр ативно-торгового комплексу п о пр. Леніна в м. Бердянськ.
Позов заявлено на підставі ст. ст. 625, 526, 549, 837 Цивільного кодек су України, ст. 193 Господарсько го кодексу України.
Ухвалою від 21.03.2011 р. позовну за яву прийнято до розгляду, пор ушено провадження у справі т а призначено розгляд справи на 12.04.2011 р.
Ухвалою від 12.04.2011 р. розгляд сп рави відкладено до 17.05.2011 р. за кл опотанням позивача, а також у зв' язку з неявкою представ ника відповідача та невикона нням відповідачем вимог суду щодо подання витребуваних д оказів.
12.05.2011 р. від відповідача надій шла телеграма з клопотанням відкласти розгляд справи у з в' язку з неможливістю напра вити в судове засідання пред ставника.
В судовому засіданні 17.05.2011 р. б ув присутнім представник поз ивача, за його клопотанням фі ксація судового процесу техн ічними засобами не здійснюва лася.
Представник позивача в суд овому засіданні 17.05.2011 р. підтрим ав позовні вимоги у повному о бсязі.
Також подав письмове клопо тання від 17.05.2011 р. про продовжен ня строку розгляду справи дл я проведення звірки з відпов ідачем.
Враховуючи подані клопота ння, а також те, що строк розгл яду справи спливає 21.05.2011р. суд в иніс ухвалу від 17.05.2011 р. про прод овження строку розгляду спра ви на 15 днів та відкладення ро згляду справи на 31.05.2011 р.
В судовому засіданні 31.05.2011 р. б ув присутнім представник поз ивача, за його клопотанням фі ксація судового процесу техн ічними засобами не здійснюва лася.
Представник позивача в суд овому засіданні 31.05.2011 р. подав з аяву про припинення провадже ння у справі в частині стягне ння 3000,00 грн. основного боргу у з в' язку із сплатою відповіда чем цієї суми. На підтверджен ня факту оплати представник позивача надав копію платіжн ого доручення № 184 від 30.05.2011 р. на с уму 3000,00 грн.
Відповідач не надав відзив у на позовну заяву, не направи в в судове засідання 31.05.2011р. сво го представника, про причини неявки суд не повідомив.
Суд зауважує, що відповідач завчасно належним чином пов ідомлявся про час та місце ро згляду справи. За його клопот анням судове засідання відкл адалося. Однак відповідач не скористався належним чином своїми процесуальними права ми: не подав заперечень проти позову, доказів сплати боргу або доказів у спростування н аявності заборгованості, не направив в судове засідання свого представника. При цьом у строк розгляду справи, який вже продовжувався судом, спл иває 06.05.2011 р.
Суд дійшов висновку, що наяв них у справі матеріалів дост атньо для прийняття рішення по суті спору і розгляд справ и можливий без присутності п редставника відповідача.
В судовому засіданні 31.05.2011 р. с удом оголошено вступну та ре золютивну частини рішення.
Розглянувши матеріали поз овної заяви та справи, вислух авши пояснення представника позивача, судом встановлено наступне.
Як вбачається з матеріалів справи, 26.01.2007 р. між ПП «Консоль» (в подальшому - підрядник) та ТОВ «Азовський проспект»(в п одальшому - замовник) укладе но контракт № 1 на виконання ро біт з будівництва адміністра тивно-торгівельного комплек су по пр. Леніна в м. Берд янськ (2-га черга. Вісі Д-И).
Згідно з п. 2 контракту замов ник доручає, а підрядник прий має на себе зобов' язання ви конати роботи з будівництва 2-гої черги адміністративно-т оргівельного комплексу по пр. Леніна в м. Бердянс ьк згідно кошторису та догов ірної ціни. Будівництво об' єкту здійснюється поетапно з підписанням сторонами додат кових угод по кожному етапу з уточненням строків, обсягів робіт та їх вартості, яка визн ачається проектно-кошторисн ою документацією, а також з ур ахуванням технологічної пос лідовності, рівня цін матері альних ресурсів та прийняття нових законодавчих та норма тивних актів, які впливають н а вартість робіт. Додаткові у годи є невід' ємними частина ми даного контракту.
Згідно з п. 3.1 контракту загал ьна договірна ціна будівельн о-монтажних робіт, доручених для виконання підряднику, ск ладає суму договірних цін по кожному етапу.
У п. 4.1 контракту визначено, щ о строки виконання робіт вст ановлюються по кожному етапу , що відображається в додатко вих угодах, передбачених п. 2.2 д аного контракту.
Відповідно до п. 5 контракту замовник забезпечує безпере рвне фінансування будівницт ва об' єкту. Для придбання ма теріалів замовник щомісячно перераховує підряднику аван си в погоджених розмірах по к ожному етапу будівництва. Ви конані роботи оформлюються а ктом приймання виконаних під рядних робіт по формі № КБ-2в т а довідкою КБ-3 щомісячно. Підр ядник передає замовнику акт виконаних робіт не пізніше 5-г о числа місяця, наступного за звітним. Замовник перевіряє реальність акту та підписує його протягом 3-х днів. Розрах унки за виконані роботи з під рядником здійснюються замов ником не пізніше ніж через 5 днів після підписання акту п риймання виконаних підрядни х робіт (форма № КБ-2в) та вистав лення рахунку на оплату щомі сячно.
У п. 14.1 контракту сторони по годили, що контракт вступає в силу після підписання його з амовником та підрядником, а т акож надходження авансу на р ахунок підрядника, і завершу ється після повного виконанн я сторонами своїх зобов' яза нь.
05.02.2007 р. сторони уклали додатк ову угоду №1 до контракту № 1 ві д 26.01.2007 р., згідно з якою визначил и, що першим етапом виконання будівельно-монтажних робіт є «Підземна частина у вісях Д -И адміністративно-торгівель ного комплексу по пр. Леніна. К отлован. Фундаменти»(том 1 а.с. 41).
Перелік видів робіт на етап виходить із затвердженого с торонами локального коштори су та договірної ціни, які є не від' ємними частинами даної додаткової угоди (додаток № 1) . Відповідно до пункту 3.1 контр акту в новій редакції загаль на вартість робіт, що підляга ють виконанню підрядником, б ез вартості матеріалів поста вки замовника по першому ета пу складає 203334 грн., в тому числі ПДВ 33889 грн. Строки виконання р обіт по першому етапу у п. 4.1 кон тракту визначено наступним ч ином: початок 12.02.2007 р., закінченн я 31.05.2007 р.
Згідно з п. 5.1 контракту в нов ій редакції замовник забезпе чує безперервне фінансуванн я будівництва об' єкту. До по чатку робіт замовник перерах овує підряднику для підготов ки будівництва та придбання матеріалів аванс в розмірі 30% від договірної ціни.
Як вбачається з матеріалів справи, на виконання умов кон тракту та додаткової угоди № 1 позивач виконав підрядні ро боти на загальну суму 203332,80 грн., що підтверджується актами п риймання виконаних підрядни х робіт форми КБ-2в № 1 за лютий 2 007 р., № 2 за березень 2007 р., № 3 за кві тень 2007 р., № 4 за травень 2007 р. (том 1 а.с. 56-57, 61-62, 66-67, 71-72).
Усі акти підписані обома ст оронами та скріплені їх печа тками. Вартість робіт підтве рджується довідками КБ-3 (том 1 а.с. 55, 60, 65, 70). Роботи по додатковій угоді № 1 відповідачем повніс тю оплачені, що підтверджуєт ься виписками банку по рахун ку позивача (том 1 а.с. 58, 63, 68,73, том 7 а .с. 4-5).
26.04.2007 р. сторони уклали додатк ову угоду № 2 до контракту № 1 ві д 26.01.2007 р., згідно з якою визначен о, що другим етапом будівельн о-монтажних робіт є «Колони. Р игелі. Зв' язки»(том 1 а.с. 75).
Перелік видів робіт на етап виходить із затвердженого с торонами локального коштори су та договірної ціни, які є не від' ємними частинами даної додаткової угоди (додаток № 1) . Відповідно до пункту 3.1 контр акту в новій редакції загаль на вартість робіт, що підляга ють виконанню підрядником, б ез вартості матеріалів поста вки замовника по другому ета пу складає 640482 грн., в тому числі ПДВ 106747 грн. Строки виконання р обіт по другому етапу у п. 4.1 кон тракту визначено наступним ч ином: початок 10.05.2007 р., закінченн я 31.08.2007 р.
На виконання умов контракт у та додаткової угоди № 2 позив ач виконав підрядні роботи н а загальну суму 600784,80 грн., що під тверджується актами прийман ня виконаних підрядних робіт форми КБ-2в № 1 за травень 2007 р., № № 2, 2-А за червень 2007 р., № 3 за липень 2007р., № 4 за серпень 2007 р. (том 1 а.с. 89, 9 6-99, 103-105, 113-115).
Усі акти підписані обома ст оронами та скріплені їх печа тками. Вартість робіт підтве рджується довідками КБ-3 (том 1 а.с. 88, 95, 102, 112). Роботи по додаткові й угоді № 2 відповідачем повні стю оплачені, що підтверджує ться виписками банку по раху нку позивача (том 1 а.с. 91-93, 100, 106-108, 110, 1 16-119, том 7 а.с. 6).
27.05.2007 р. сторони уклали додатк ову угоду № 3 до контракту № 1 ві д 26.01.2007 р., згідно з якою визначил и, що третім етапом виконання будівельно-монтажних робіт є «Обвязочний пояс. Стіни (1, 2, 3 е т.)»«Перекриття (1,2,3 ет.). Сходи. Е скалатор». «Крівля (1 етап)»(то м 2 а.с. 5).
Перелік видів робіт на етап виходить із затвердженого с торонами локального коштори су та договірної ціни, які є не від' ємними частинами даної додаткової угоди (додаток № 1) . Відповідно до пункту 3.1 контр акту в новій редакції загаль на вартість робіт, що підляга ють виконанню підрядником, б ез вартості матеріалів поста вки замовника по третьому ет апу складає 516605 грн., в т.ч. ПДВ 86101 г рн., 255276 грн., в т. ч. ПДВ 42546 грн., 115913 грн ., в т.ч. ПДВ 19319 грн. Загалом 887794 грн ., в тому числі ПДВ 147966 грн. Строк и виконання робіт по третьом у етапу у п. 4.1 контракту визнач ено наступним чином: «Обвязо чний пояс. Стіни (1, 2, 3 ет.)»почато к червень 2007 р., закінчення квіт ень 2008 р., «Перекриття (1,2,3 ет.). Схо ди. Ескалатор»початок червен ь 2007 р., закінчення листопад 2007 р ., «Крівля (1 етап)»початок вере сень 2007 р., закінчення грудень 2 007 р.
Згідно з п. 5.1 контракту в нов ій редакції замовник забезпе чує безперервне фінансуванн я будівництва об' єкту. До по чатку робіт замовник перерах овує підряднику для підготов ки будівництва та придбання матеріалів аванс в розмірі 30% від договірної ціни.
На виконання умов контракт у та додаткової угоди № 3 позив ач виконав підрядні роботи н а загальну суму 197991,60 грн., що під тверджується актами прийман ня виконаних підрядних робіт форми КБ-2в № 1 за червень 2007 р., № 2 за липень 2007 р., № 3 за серпень 2007 р ., № 4 за вересень 2007 р., № 1 за верес ень 2007 р., № 2 за жовтень 2007 р., № 5 за ж овтень 2007 р., № 3 за жовтень 2007 р., № 3 за листопад 2007 р., № 6 за лис топад 2007 р., № 7 за грудень 2007р., № 4 з а грудень 2007 р., № 1 за січень 2008 р. № 2 за березень 2008 р. (том 2 а.с. 64-65, 69-70, 7 4-76, 82-83, 94-96, 100-101, 105-107, 111-114, 121-122, 127, 133-134, 140-141, 147-148, том 3 а.с. 3-4, 9-10, 15-17, 21-22, 26-27, 31-32).
Усі акти підписані обома ст оронами та скріплені їх печа тками. Вартість робіт підтве рджується довідками КБ-3 (том 2 а.с. 63, 68, 73, 81, 87, 93, 99, 104, 110, 120, 126, 132, 139, 146, том 3 а.с. 2, 8, 11-12, 14, 20, 25, 30). Роботи по додаткові й угоді № 3 відповідачем оплач ені, частково на суму 197991,40 грн., щ о підтверджується виписками банку по рахунку позивача (то м 2 а.с. 61, 66, 71, 77-79, 84-85, 91, 97, 102, 108, 115-118, 123-124, 129-130, 135-137, 14 2-144, 149, том 3 а.с. 5-6, 18, 23, 28, 33, том 7 а.с. 7-9).
Залишок заборгованості по додатковій угоді № 3 склав 0,20 г рн., який в подальшому погашен о переплатою 13.03.2008 р. (том 7 а.с. 9, 12).
18.07.2007 р. сторони уклали додатк ову угоду № 4 до контракту № 1 ві д 26.01.2007 р., згідно з якою визначил и четвертим етапом виконання будівельно-монтажних робіт «Трансформаторна підстанці я».
Перелік видів робіт на етап виходить із затвердженого с торонами локального коштори су та договірної ціни, які є не від' ємними частинами даної додаткової угоди (додаток № 1) . Відповідно до пункту 3.1 контр акту в новій редакції загаль на вартість робіт, що підляга ють виконанню підрядником, б ез вартості матеріалів поста вки замовника по четвертому етапу складає 148530 грн., в т.ч. ПДВ 24755 грн. Строки виконання робіт по четвертому етапу у п. 4.1 конт ракту визначено наступним чи ном: початок серпень 2007 р., закі нчення лютий 2008 р.
Згідно з п. 5.1 контракту в нов ій редакції замовник забезпе чує безперервне фінансуванн я будівництва об' єкту. До по чатку робіт замовник перерах овує підряднику для підготов ки будівництва та придбання матеріалів аванс в розмірі 30% від договірної ціни.
На виконання умов контракт у та додаткової угоди № 4 позив ач виконав підрядні роботи н а загальну суму 123906,00 грн., що під тверджується актами прийман ня виконаних підрядних робіт форми КБ-2в № 1 за серпень 2007 р., № 2 за вересень 2007 р., № 4 за листопад 2007 р., № 1 за лютий 2008 р. (том 3 а.с. 50-51, 55-56, 60-61, 65-66).
Усі акти підписані обома ст оронами та скріплені їх печа тками. Вартість робіт підтве рджується довідками КБ-3 (том 3 а.с. 49, 54, 59, 64). Роботи по додатковій угоді № 4 відповідачем оплаче ні повністю, що підтверджуєт ься виписками банку по рахун ку позивача (том 3 а.с. 52, 57, 62, 67).
25.07.2007 р. сторони уклали додатк ову угоду № 5 до контракту № 1 ві д 26.06.2007 р., згідно з якою визначил и п' ятим етапом виконання б удівельно-монтажних робіт «П ідлога».
Перелік видів робіт на етап виходить із затвердженого с торонами локального коштори су та договірної ціни, які є не від' ємними частинами даної додаткової угоди (додаток № 1) . Відповідно до пункту 3.1 контр акту в новій редакції загаль на вартість робіт, що підляга ють виконанню підрядником, б ез вартості матеріалів поста вки замовника по п' ятому ет апу складає 966528 грн., в т.ч. ПДВ 161088 грн. Строки виконання робіт п о п' ятому етапу у п. 4.1 контрак ту визначено наступним чином : початок серпень 2007 р., закінче ння вересень 2008 р.
Згідно з п. 5.1 контракту в нов ій редакції замовник забезпе чує безперервне фінансуванн я будівництва об' єкту. До по чатку робіт замовник перерах овує підряднику для підготов ки будівництва та придбання матеріалів аванс в розмірі 30% від договірної ціни.
На виконання умов контракт у та додаткової угоди № 5 позив ач виконав підрядні роботи н а загальну суму 745398,96 грн., що під тверджується актами прийман ня виконаних підрядних робіт форми КБ-2в № 1 за серпень 2007 р., № 2 за вересень 2007 р., № 3 за жовтень 2007 р., № 4 за листопад 2007 р., № 5 за грудень 2007 р., № 1 за січень 2008 р ., № 2 за лютий 2008 р., № 3 за бере зень 2008 р., № 3 за квітень 2008 р., № 4 за червень 2008 р., № 5 за липень 2008 р. (то м 3 а.с. 80-81, 85-86, 90-91, 98-99, 108-109, 115-116, 122-123, 127-128, 134-135, 141-142, 147-148).
Усі акти підписані обома ст оронами та скріплені їх печа тками. Вартість робіт підтве рджується довідками КБ-3 (том 3 а.с. 79, 84, 89, 97, 107, 114, 121, 126, 133, 140, 146). Роботи по д одатковій угоді № 5 відповіда чем повністю оплачені, що під тверджується виписками банк у по рахунку позивача (том 3 а.с . 82, 87, 92-95, 100-105, 110-112, 117-119, 124, 129-131, 136-138, 143-144, 149). Переп лата складає 526,71 грн. (том 7 а.с. 12).
26.07.2007 р. сторони уклали додатк ову угоду № 6 до контракту № 1 ві д 26.01.2007 р., згідно з якою визначил и шостим етапом виконання бу дівельно-монтажних робіт «Са нтехроботи».
Перелік видів робіт на етап виходить із затвердженого с торонами локального коштори су та договірної ціни, які є не від' ємними частинами даної додаткової угоди (додаток № 1) . Відповідно до пункту 3.1 контр акту в новій редакції загаль на вартість робіт, що підляга ють виконанню підрядником, б ез вартості матеріалів поста вки замовника по шостому ета пу складає 150508 грн., в т.ч. ПДВ 25085 гр н. Строки виконання робіт по ш остому етапу у п. 4.1 контракту визначено наступним чином: п очаток серпень 2007 р., закінченн я грудень 2008р.
Згідно з п. 5.1 контракту в нов ій редакції замовник забезпе чує безперервне фінансуванн я будівництва об' єкту. До по чатку робіт замовник перерах овує підряднику для підготов ки будівництва та придбання матеріалів аванс в розмірі 30% від договірної ціни.
На виконання умов контракт у та додаткової угоди № 6 позив ач виконав підрядні роботи н а загальну суму 95650,97 грн., що під тверджується актами прийман ня виконаних підрядних робіт форми КБ-2в № 1 за листопад 2007 р., № 2 за грудень 2007 р., № 1 за січень 2008 р ., № 2 за березень 2008 р., № 3 за траве нь 2008 р., № 4 за червень 2008 р., № № 5, 6 за вересень 2008р. (том 4 а.с. 37-38, 42-43, 47-49, 53-55, 59-61, 66-67, 71-73, 81-83).
Усі акти підписані обома ст оронами та скріплені їх печа тками. Вартість робіт підтве рджується довідками КБ-3 (том 4 а.с. 36, 41, 46, 52 , 58, 59-61, 65, 70, 80).
Роботи по додатковій угоді № 6 відповідачем оплачені час тково на суму 61235,20 грн., що підтв ерджується виписками банку п о рахунку позивача (том 4 а.с. 39, 44 , 50, 56, 62-63, 68, 78).
Залишок боргу по додаткові й угоді № 6 складає 34415,77 грн. (том 7 а.с. 13).
10.11.2007 р. сторони уклали додатк ову угоду № 7 до контракту № 1 ві д 26.01.2007 р., згідно з якою визначил и сьомим етапом виконання бу дівельно-монтажних робіт «Рі зні роботи»(том 4 а.с. 91).
Перелік видів робіт на етап виходить із затвердженого с торонами локального коштори су та договірної ціни, які є не від' ємними частинами даної додаткової угоди (додаток № 1) . Відповідно до пункту 3.1 контр акту в новій редакції загаль на вартість робіт, що підляга ють виконанню підрядником, б ез вартості матеріалів поста вки замовника по сьомому ета пу складає 1181840 грн., в т.ч. ПДВ 196973 г рн. Строки виконання робіт по сьомому етапу у п. 4.1 контракт у визначено наступним чином: початок листопад 2007 р., закінче ння грудень 2008р.
Згідно з п. 5.1 контракту в нов ій редакції замовник забезпе чує безперервне фінансуванн я будівництва об' єкту. До по чатку робіт замовник перерах овує підряднику для підготов ки будівництва та придбання матеріалів аванс в розмірі 30% від договірної ціни.
На виконання умов контракт у та додаткової угоди № 7 позив ач виконав підрядні роботи н а загальну суму 1181918,34 грн., що під тверджується актами прийман ня виконаних підрядних робіт форми КБ-2в № № 1, 2, 3 за грудень 2007 р ., № № 1, 2, 3 за січень 2008 р., № 4 за лютий 2008 р., № 5 за березень 2008 р., № 6 за кві тень 2008 р., № № 7, 7-А за травень 2008 р., № 8 за червень 2008 р., № 9 за липень 2008 р ., № 10 за вересень 2008 р., № № 11, 11-а за в ересень 2008р., № 12 за жовтень 2008 р. (т ом 4 а.с. 128-134, 143-149, том 5 а.с. 2-4, 11-13, 17-20, 25-28, 33-35, 4 0-42, 51-54, 76-78, 83-86, 94-95 ).
Усі акти підписані обома ст оронами та скріплені їх печа тками. Вартість робіт підтве рджується довідками КБ-3 (том 4 а.с. 127, 142, том 5 а.с. 1, 10, 16, 24, 32, 39, 50, 75, 93).
Роботи по додатковій угоді № 7 відповідачем оплачені час тково на суму 861329,51 грн., що підтв ерджується виписками банку п о рахунку позивача (том 4 а.с. 137-14 0, 150-151, том 5 а.с. 5-6, 8, 14, 21-22, 29-30, 36-37, 43-48, 61-73, 98).
Залишок боргу по додаткові й угоді № 7 складає 320588,83 грн. (том 7 а.с. 14-16).
12.12.2007 р. сторони уклали додатк ову угоду № 8 до контракту № 1 ві д 26.01.2007 р., згідно з якою визначил и восьмим етапом виконання б удівельно-монтажних робіт «Г отель»(том 5 а.с. 101).
Перелік видів робіт на етап виходить із затвердженого с торонами локального коштори су та договірної ціни, які є не від' ємними частинами даної додаткової угоди (додаток № 1) . Відповідно до пункту 3.1 контр акту в новій редакції загаль на вартість робіт, що підляга ють виконанню підрядником, б ез вартості матеріалів поста вки замовника по восьмому ет апу складає 600352 грн., в т.ч. ПДВ 100059 грн. Строки виконання робіт п о восьмому етапу у п. 4.1 контра кту визначено наступним чино м: початок грудень 2007 р., закінч ення грудень 2008р.
Згідно з п. 5.1 контракту в нов ій редакції замовник забезпе чує безперервне фінансуванн я будівництва об' єкту. До по чатку робіт замовник перерах овує підряднику для підготов ки будівництва та придбання матеріалів аванс в розмірі 30% від договірної ціни.
На виконання умов контракт у та додаткової угоди № 8 позив ач виконав підрядні роботи н а загальну суму 446569,18 грн., що під тверджується актами прийман ня виконаних підрядних робіт форми КБ-2в № № 1, 2 за січень 2008 р., № 3 за лютий 2008 р., № 4 за березень 2008 р ., № 5 за квітень 2008 р., № 6 за травен ь 2008 р., № 7 за червень 2008 р. (том 5 а.с. 116-119, 124-127, 131-133, 137-138, 145-146, том 6 а.с. 2-3).
Усі акти підписані обома ст оронами та скріплені їх печа тками. Вартість робіт підтве рджується довідками КБ-3 (том 5 а.с. 115, 123, 130, 136, 144, том 6 а.с. 1).
Роботи по додатковій угоді № 8 відповідачем оплачені пов ністю, що підтверджується ви писками банку по рахунку поз ивача (том 5 а.с. 120-121, 128, 129, 139-142, 147-148, том 6 а.с. 4 -6).
05.06.2008 р. сторони уклали додатк ову угоду № 9 до контракту № 1 ві д 26.01.2007 р., згідно з якою визначил и дев' ятим етапом виконання будівельно-монтажних робіт «Павільйони № 1 та № 2»(том 6 а.с. 8) .
Перелік видів робіт на етап виходить із затвердженого с торонами локального коштори су та договірної ціни, які є не від' ємними частинами даної додаткової угоди (додаток № 1) . Відповідно до пункту 3.1 контр акту в новій редакції загаль на вартість робіт, що підляга ють виконанню підрядником, б ез вартості матеріалів поста вки замовника по восьмому ет апу складає 75018 грн., в т.ч. ПДВ 12503 г рн. Строки виконання робіт по дев' ятому етапу у п. 4.1 контр акту визначено наступним чин ом: початок червень 2008 р., закін чення липень 2008р.
Згідно з п. 5.1 контракту в нов ій редакції замовник забезпе чує безперервне фінансуванн я будівництва об' єкту. До по чатку робіт замовник перерах овує підряднику для підготов ки будівництва та придбання матеріалів аванс в розмірі 30% від договірної ціни.
На виконання умов контракт у та додаткової угоди № 9 позив ач виконав підрядні роботи н а загальну суму 75054,40 грн., що під тверджується актами прийман ня виконаних підрядних робіт форми КБ-2в № № 1, 2 за липень 2008 р. (т ом 6 а.с. 21-24, 28-31).
Усі акти підписані обома ст оронами та скріплені їх печа тками. Вартість робіт підтве рджується довідками КБ-3 (том 6 а.с. 20, 27 ).
Роботи по додатковій угоді № 8 відповідачем оплачені пов ністю, що підтверджується ви писками банку по рахунку поз ивача (том 6 а.с. 25, 32).
Таким чином, внаслідок непо вної сплати відповідачем акт ів залишилась заборгованіст ь по додатковим угодам № 6 та № 7 в сумі 354478,50 грн.
В рахунок заборгованості п о контракту позивач також за рахував несплачені рахунки ф актури № СФ-0000102 від 26.09.2008 р. (церезі т) на суму 14 628,90 грн. та № СФ-0000099 від 29.09.2008 р. (послуги автокрану) на су му 3840,00 грн. Всього на суму 18468,90 грн .
Сума заборгованості по дод атковим угодам № 6 та № 7 та раху нкам-фактурам склала 372947,40 грн.
31.03.2010 р. сторонами проведен о залік взаємної заборговано сті між ПП «Консоль»та ТОВ «А зовський проспект»на суму 23597 ,20 грн., про що складено акт №1. В а кті № 1 від 31.03.2010 р. сторони підтве рдили, що після проведення за ліку заборгованість відпові дача перед позивачем склала 349349,79 грн. (том 1 а.с. 27).
01.06.2010 р. сторонами проведено з алік взаємної заборгованост і на суму 24402,80 грн., після чого за боргованість відповідача пе ред позивачем склала 324946,99 грн., що підтверджується актом № 2 в ід 01.06.2010 р. (том 1 а.с. 29).
31.01.2011 р. в акті № 1 сторони підтв ердили залік взаємної заборг ованості на суму 4197,35 грн., після чого заборгованість відпові дача перед позивачем склала 320749,64 грн. (том. 1 а.с. 28).
Актом звірки від 01.02.2011 р. сторо ни підтвердили, що заборгова ність ТОВ «Азовський проспек т»перед ПП «Консоль»станом н а 01.02.2011 р. складає 320749,64 грн.
В письмових поясненнях від 31.05.2011 р. по справі позивач зазна чив, що взаємозаліки між ПП «К онсоль»та ТОВ «Азовський про спект»відбувалися на заборг ованість, яка виникла в резул ьтаті виконання контракту № 1 від 26.01.2007 р.
Разом із цим, суд дійшов в исновку, що позивач необґрун товано включив в рахунок заб оргованості по контракту сум у 18468,90 грн. за матеріали та додат кові послуги, які були придба ні ПП «Консоль»на виконання умов контракту № 1 від 26.01.2007 р. та поставлені відповідачу по ра хункам фактурам № СФ-0000102 від 26.09.2 008 р. (церезіт) на суму 14 628,90 грн., № С Ф-0000099 від 29.09.2008 р. (послуги автокра ну) на суму 3840,00 грн.
Позивачем не надано доказі в на підтвердження того, що ма теріали та послуги згідно вк азаних рахунків були поставл ені саме виконання умов конт ракту № 1 від 26.01.2007 р. Так, у рахунк ах-фактурах № СФ-0000102 від 26.09.2008 р. та № СФ-0000099 від 29.09.2008 р. не міститься п осилання на контракт № 1 від 26.01 .2007 р. У видатковій накладній № РН-0000010 від 26.09.2008 р. на придбання це резіту та акту № ОУ здачі-при йняття робіт (надання послуг ) автокрану також відсутні по силання на контракт. Відпові дно до умов контракту вартіс ть будівельно-монтажних робі т визначається договірною ці ною, а сума фактично наданих п ослуг та витрачених матеріал ів зазначаються в сумі актів виконаних робіт. Тобто витра ти підрядника на виконання р обіт згідно контракту були в раховані в актах виконаних р обіт. Умовами контракту та до даткових угод до нього не виз начено правових підстав для відшкодування підряднику су м за матеріали та послуги поз а межами актів.
Згідно письмових пояснень позивача від 31.05.2011 р. церезіт - СМ11 за видатковою накладною в ід 26.09.2008 р. та послуги автокрану було відпущено ТОВ «Азовськ ий проспект»вже після викона ння робіт за контрактом.
Отже, позивачем не доведено , що поставка церезіту та нада ння послуг автокрану згідно рахунків-фактур № СФ-0000102 від 26.09.2 008 р. та № СФ-0000099 від 29.09.2008 р. здійснюв алося в межах контракту № 1 від 26.01.2007 р.
Претензій або вимог про спл ату заборгованості згідно вк азаних рахунків позивач відп овідачу не надсилав. Тобто ст роки сплати вказаних сум не н астали.
Таким чином, відсутні право ві підстави для стягнення з в ідповідача 18468,90 грн. на підстав і контракту. Суд відмовляє в з адоволенні даних вимог.
У той же час, позивач не позб авлений права звернутися з в имогами про стягнення цих су м в окремому позовному прова дженні за інших правових під став.
За вирахуванням суми 18468,90 грн ., яка була необґрунтовано вра хована сторонами в акті звір ки від 01.02.2011 р., заборгованість п о актам виконаних робіт скла дає: 320749,64 грн. - 18468,90 грн. = 302280,74 грн.
Доказів сплати заборгов аності та будь-яких заперече нь по суті позовних вимог від повідачем суду не надано.
Статтею 629 ЦК України пере дбачено, що договір є обов'язк овим для виконання сторонами .
Відповідно до ст. 525 Цивільно го кодексу України односторо ння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо ін ше не встановлено договором або законом. Аналогічне поло ження містить ст. 193 Господарс ького кодексу України.
Згідно зі ст. 526 Цивільного ко дексу України зобов'язання м ає виконуватися належним чин ом відповідно до умов догово ру та вимог цього Кодексу, інш их актів цивільного законода вства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ста вляться.
Враховуючи доведеність заборгованості відповідача за виконані підрядні роботи в сумі 302280,74 грн., позовні вимоги про стягнення основного бор гу підлягають задоволенню в цій сумі. У стягненні 18468,90 грн. о сновного боргу в позові слід відмовити.
У зв' язку з тим, що у стяг ненні вказаних сум відмовляє ться, відсутні підстави для з арахування в рахунок сплати основного боргу по контракту суми 3000,00 грн., яка сплачена відп овідачем за церезіт згідно р ахунку № 102 від 26.09.2008 р. платіжним дорученням № 184 від 30.05.2011 р. Тому п ідстави для припинення прова дження у справі в цій частині відсутні.
Відповідно до ст. 611 Цивільно го кодексу України у разі пор ушення зобов'язання настають правові наслідки, встановле ні договором або законом, зок рема сплата неустойки.
Згідно з ч. 1 ст. 230 Господарськ ого кодексу України штрафним и санкціями у цьому Кодексі в изнаються господарські санк ції у вигляді грошової суми (н еустойка, штраф, пеня), яку уча сник господарських відносин зобов'язаний сплатити у разі порушення ним правил здійсн ення господарської діяльнос ті, невиконання або неналежн ого виконання господарськог о зобов'язання.
Згідно з ч. 6 ст. 231 Господарськ ого кодексу України штрафні санкції за порушення грошови х зобов'язань встановлюються у відсотках, розмір яких визн ачається обліковою ставкою Н аціонального банку України, за увесь час користування чу жими коштами, якщо інший розм ір відсотків не передбачено законом або договором.
Відповідно до ст. ст. 1, 3 Закон у України від 22.11.1996 р. N 543/96-ВР «Про в ідповідальність за несвоєча сне виконання грошових зобов ' язань»платники грошових коштів сплачують на користь одержувачів цих коштів за пр острочку платежу пеню в розм ірі, що встановлюється за зго дою сторін. Розмір пені, перед бачений статтею 1 цього Закон у, обчислюється від суми прос троченого платежу та не може перевищувати подвійної обл ікової ставки Національного банку України, що діяла у пері од, за який сплачується пеня.
Згідно з ч. 6 ст. 232 Господарськ ого кодексу України нарахува ння штрафних санкцій за про строчення виконання зобов'я зання, якщо інше не встанов лено законом або договором, п рипиняється через шість міся ців від дня, коли зобов'язанн я мало бути виконано.
Згідно з п. 12.1 контракту при н евиконанні замовником своїх зобов' язань з фінансування будівництва (пункти 5.1, 5.3) він сп лачує підряднику за кожний д ень прострочення пеню в розм ірі подвійної облікової став ки НБУ, яка діяла в той період, від суми простроченого плат ежу, але не більше 10% від догові рної ціни.
На суми простроченої забор гованості по актам позивач н арахував 42340,47 грн. пені за 6 міся ців прострочення в розмірі п одвійної облікової ставки НБ У за кожен день прострочення в межах зального періоду з 15.09. 2008 р. по 15.05.2009 р.
Розрахунок пені, доданий до позовної заяви, судом переві рено та визнано вірним.
З відповідача на користь по зивача підлягає стягненню 42340 ,47 грн. пені.
Відповідно до ч. 2 ст. 625 Цивіль ного кодексу України боржник , який прострочив виконання г рошового зобов'язання, на вим огу кредитора зобов'язаний с платити суму боргу з урахува нням встановленого індексу інфляції за весь час простро чення, а також три проценти рі чних від простроченої суми, якщо інший розмір проценті в не встановлений договором або законом.
На суми прострочених плате жів по актам позивач нарахув ав 24271,68 грн. - 3% річних за загаль ний період з 15.09.2008 р. по 15.03.2011 р.
Розрахунок 3%річних судом пе ревірено та визнано невірним , оскільки позивачем допущен о помилку при визначенні сум и заборгованості по акту № № 11 , 11-а за вересень 2008р., яка залиши лась після здійснення залікі в 31.03.2010 р., 01.06.2010 р. Так, після заліку 31.03.2010 р. на суму 23597,20 грн. було повні стю погашено заборгованість по актам № 5 за серпень 2008 р. в су мі 10071,35 грн. та по акту № 10 за вере сень 2008 р. в сумі 11244,01 грн. Перепла та по заліку в сумі 2281,84 грн. була врахована в погашення забор гованості по акту № 6 за вересе нь 2008 р. на суму 23817,91 грн. Залишок б оргу по цьому акту склав 21536,07 гр н.
01.06.2010 р. сторонами проведено з алік взаємної заборгованост і на суму 24402,80 грн., після чого за боргованість по акту № 6 за вер есень 2008 р. погашена повністю і залишилась переплата в сумі 2866,73 грн. Після зарахування сум и переплати в рахунок погаше ння боргу по актам № № 11, 11-а за ве ресень 2008 р. з 01.06.2010 р. заборговані сть по цим актам склала 223524,51 грн ., а не 225806,35 грн. як вказано у розр ахунку позивача. Після залік у 31.01.2011 р. на суму 4197,35 грн. заборгов аність по цим актам склала 219327, 16 грн., а не 221609,00 грн. як вказано у р озрахунку позивача.
За розрахунком суду 3% річни х по актам № № 11, 11-а за вересень 2 008 р. за період прострочення з 16 .10.2008 р. по 15.03.2001 р. (881 день) становить 16296,29 грн., а не 16345,97 грн. як вказано в розрахунку.
Таким чином, за розрахунком суду на суму заборгованості по усім актам обґрунтовано н араховано 3% річних в сумі 24222,00 г рн. У стягненні 49,68 грн. - 3% річн их в позові слід відмовити.
Також позивачем нарахован о на суму заборгованості по а ктам інфляційні втрати в роз мірі 104426,38 грн.
Перевіривши розрахунок по зивача, судом встановлено, що позивачем невірно розрахова но інфляційні втрати.
Так, 01.06.2010 р. після заліку на су му 24402,80 грн. заборгованість по а кту № 6 за вересень 2008 р. погашен а повністю. Однак позивач нар аховує інфляційні втрати по цьому акту станом на лютий 2011 р ., що є необґрунтованим. За роз рахунком суду за період з жов тня 2008 р. по травень 2010 р. інфляці йні втрати становлять 5690,60 грн. , а не 7030,20 грн. як вказано в розра хунку.
Також невірно розраховано інфляційні втрати по актам № № 11, 11-а за вересень 2008 р., оскільк и невірно визначено суми заб оргованості після проведенн я заліків. За розрахунком суд у за період з жовтня 2008 р. по тра вень 2011 р. інфляційні втрати в ід суми заборгованості по ак там № № 11, 11-а за вересень 2008 р. ста новлять 67463,06 грн., а не 67625,68 грн. як в казано в розрахунку.
З урахуванням цього з відпо відача на користь позивача п ідлягає стягненню 102924,16 грн. інф ляційних втрат. У стягненні 150 2,22 грн. інфляційних втрат в поз ові слід відмовити.
Враховуючи викладене, позо вні вимоги підлягають задово ленню частково.
Згідно ст. 49 ГПК України суд ові витрати з розгляду справ и покладаються на сторін про порційно задоволеним вимога м.
Керуючись ст. ст. 49, 82-85 Господ арського процесуального код ексу України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити част ково.
Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю “Аз овський проспект” (пр-т Ленін а, буд. 35-А, м. Бердянськ Запоріз ької області, 71100, ідентифікаці йний код 32973013) на користь Приват ного підприємства “Консоль” (вул. Шевченка, буд. 71 Г, м. Бердян ськ Запорізької області, 71100, ід ентифікаційний код 25223617) 302280,74 грн . (триста дві тисячі двісті віс імдесят грн. 74 коп.) основного б оргу, 24222,00 грн. (двадцять чотири тисячі двісті двадцять дві г рн. 00 коп.) - 3% річних, 102924,16 грн. (сто д ві тисячі дев' ятсот двадцят ь чотири грн. 16 коп.) інфляційни х втрат, 42340,47 грн. (сорок дві тися чі триста сорок грн. 47 коп.) пені , 4721,16 грн. (чотири тисячі сімсот двадцять одна грн. 16 коп.) витра т по сплаті державного мита; 22 6,56 грн. (двісті двадцять шість г рн. 56 коп.) витрат на інформацій но-технічне забезпечення суд ового процесу.
Видати наказ.
В задоволенні іншої частин и позову відмовити.
Суддя Т.В.Мойсеєнко
Повне рішення оформлено і п ідписано,
згідно із вимогами ст. 84 ГПК У країни 06.06.2011 р.
Суд | Господарський суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 31.05.2011 |
Оприлюднено | 15.07.2011 |
Номер документу | 16922141 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Запорізької області
Мойсеєнко Т.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні