ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІ ВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. ка нцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
УХВАЛА
"05" липня 2011 р. Справа № 5023/4910/11
вх. № 4910/11
Суддя господарського суд у Дзюба О.А.
при секретарі судового з асідання Панченко О.О.
За участю представників:
Представника кредитора - ОСОБА_1 довіреність№50/9/24-020 від 06.01.11р. (головн. держ. податк. інсп ектор ДПІ Дзержинського р-ну )
Представник боржника - не з" явився
Розглянувши справу
за заявою ДПІ у Дзержинсько му районі м. Харкова
до Приватного підприємств а "Промтех-А", м. Харків
про визнання банкрутом
ВСТАНОВИВ:
Кредитор - ДПІ у Дзерж инському р-ні м. Харкова, зверн увся до суду з заявою у порядк у ст.52 Закону України „Про від новлення платоспроможності боржника або визнання його б анкрутом” про визнання відсу тнього боржникаПриватного п ідприємства "Промтех-А", м. Хар ків, код 34332774 банкрутом на тій пі дставі, що боржник не подає д о ДПІ фінансову та податкову звітність більше року та є н еплатоспроможним - не сплач ений податковий борг у сумі 107 073,19 грн.
Ухвалою господарського су ду Харківської області від 20 ч ервня 2011року порушено провадж ення у справі та призначено з асідання суду на 05 липня 2011 рок у о 10:00год.
У судовому засіданні предс тавник ініціюючого кредитор а надав пояснення стосовно п оданої заяви, документів вит ребуваних судом не надав.
Представник боржника у зас ідання суду не з"явився, докум ентів витребуваних судом не надав.
Розглянувши матеріали спр ави, суд встановив, що подана з аява кредитора не підлягає р озгляду у господарських суда х України, що обґрунтовуєтьс я наступним.
Відповідно до вимог ст. 52 Зак ону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом ” (далі Закон про банкрутство ) заява про порушення справи п ро банкрутство відсутнього б оржника може бути подана кре дитором незалежно від розмір у його вимог до боржника та ст року виконання грошових зобо в' язань.
Разом з тим, як встановлено судом, кредитором до боржник а визначено грошове зобов' я зання у розмірі 107073,19 грн, що скл адається із сум штрафних сан кцій з податку на прибуток пр иватних підприємств за подат ковими повідомленнями-рішен нями №0012801501/0 від 03.09.10р., №0014611501/0 від 11.11.10 р. за порушення податкового з аконодавства; та з податку на додану вартість за податков ими повідомленнями-рішенням и №0008071502/0 від 21.12.06р., №0000471502/0 від 15.02.07р., №0 004161502/0 від 05.10.07р., №0000012306/0 від 24.04.08р., №0000801502/ 0 від 29.02.08р., №0000091502/0 від 19.01.09р., №0001341502/0 ві д 06.04.09р., №0004081502/0 від 11.09.09р. Вказані су ми штрафних санкцій були нар аховані кредитором боржнику на підставі податкових пові домлень-рішень у 2006- 2010 роках у в ідповідності до положень Зак ону України “Про порядок пог ашення зобов' язань платник ів податків перед бюджетом т а державними цільовими фонда ми”в редакції із змінами та д оповненнями від 21.12.2000 р.
За змістом ст. 67 Конституції України, розмір податків і зб орів, порядок їх сплати встан овлюється законом.
Таким загальним законом, що діяв до 01.01.2011 р. був Закон Україн и “Про систему оподаткування ”.
Стаття 2 Закону України “Про систему оподаткування”(далі - Закон) визначала, що під под атком і збором (обов' язкови м платежем) до бюджетів та до д ержавних цільових фондів слі д розуміти обов' язковий вне сок до бюджету відповідного рівня або державного цільово го фонду, здійснюваний платн иками у порядку і на умовах, що визначаються законами Украї ни про оподаткування. Іденти чне поняття податку та збору визначено ст. 6 “Податкового К одексу України”(далі - Кодек с), що почав діяти з 02.01.2011 р.
Відповідно до ст. 1 Закону бу дь-які податки і збори (обов' язкові платежі), які запровад жуються законами України, ма ють бути включені до цього За кону. Податки збори (обов' яз кові платежі), справляння яки х не передбачено цим Законом , сплаті не підлягають.
Згідно зі ст.ст. 14, 15 Закону та ст.ст. 9, 10 Кодексу в Україні виз начено перелік загальнодерж авних і місцевих податків і з борів (обов' язкових платежі в), що є переліком вичерпним.
Проте, ні раніше діючий Зако н України “Про систему опода ткування”, ні “Податковий Ко декс України”не відносить су му штрафів, пені і фінансових санкцій, що сплачуються до бю джетів загальнодержавного т а місцевого рівні за порушен ня податкового законодавств а, до категорії податків, збор ів (обов' язкових платежів).
Згідно з положеннями Закон у України “Про державну пода ткову службу в Україні”, пеня , штраф, інші фінансові санкці ї є публічно-правовими санкц іями, які застосовуються до п латника податків за порушенн я податкового законодавства .
Відповідно до абз. 7 ст. 1 Зако ну про банкрутство визначено поняття грошового зобов' яз ання, яке має суттєві відмінн ості від поняття “податковий борг”згідно з ст.. 1 Закону Укр аїни “Про порядок погашення податкових зобов' язань пла тників податків перед бюджет ом та державними цільовими ф ондами”, що діяв до 01.01.2011 р. та від поняття “грошового зобов' я зання платників податків”, я ке визначено у діючому на цей час п. 14.1.39 ст. 14 Податкового Коде ксу України.
Згідно з ст. 1 Закону про банк рутство передбачено, що до ск ладу грошових зобов' язань б оржника не зараховується нед оїмка (пеня та штраф), яка визн ачена на дату подання заяви д о господарського суду.
Крім того, абз. 6 ст. 1 Закону пр о банкрутство визначено, що к редитором боржника є юридичн а або фізична особа, яка має у встановленому порядку підтв ерджені документами вимоги щ одо грошових зобов' язань до боржника…., а також органи дер жавної податкової служби, як і здійснюють контроль за пра вильністю та своєчасністю сп равляння... податків, зборів (о бов' язкових платежів).
Отже, в зв' язку з тим, що виз начені заявником (кредитором ) ДПІ в заяві про порушення спр ави про банкрутство грошові вимоги до боржника складають ся лише з сум штрафних санкці й за порушення податкового з аконодавства, останні не зар аховуються до складу грошови х зобов' язань при порушенні справи про банкрутство борж ника, і, як наслідок, не можуть покладатися в підставу кред иторських вимог до боржника у відповідності до положень ст. 1 Закону про банкрутство, о скільки штрафні санкції не є податком, збором (обов' язко вим платежем).
У відповідності до п. 1 ст. 5 За кону про банкрутство провадж ення у справах про банкрутст во регулюється цим Законом, Г осподарським процесуальним кодексом України, іншими зак онодавчими актами України.
Згідно з ч. 2 ст 4-1 ГПК України п ередбачено, що господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провад ження, передбаченого цим код ексом, з урахуванням особлив остей встановлених Законом У країни “Про відновлення плат оспроможності боржника або в изнання його банкрутом”. Отж е, справу про банкрутство мож е бути припинена з підстав пе редбачених ст. 80 ГПК України.
На підставі вищенаведеног о та керуючись ст.ст. 5, 8, 52 Закону України "Про відновлення пла тоспроможності боржника або визнання його банкрутом”, п. 1 ст. 80, ст. 86 ГПК України,
УХВАЛИВ:
1. Припинити проваджен ня у справі № 5023/4910/11 про визнання банкрутом Приватного підпри ємства "Промтех-А", м. Харків, ко д 34332774.
2. Скасувати мораторій, введ ений ухвалою суду від 20 червня 2011р.
3. Ухвалу направити кредитор у, боржнику, Управлінню з пита нь банкрутства у Харківській області Державного департам енту з питань банкрутства, де ржавному реєстратору, ДВС у Д зержинському р-ні м. Харкова.
Суддя Дзюба О.А.
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 05.07.2011 |
Оприлюднено | 15.07.2011 |
Номер документу | 16932846 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Харківської області
Дзюба О.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні