ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"26"
березня 2008 р.
Справа №
10/45-930
15 год. 00 хв.
м.
Тернопіль
Господарський суд Тернопільської області у складі
Судді Півторака М.Є.
За участю секретаря судового
засідання Клим Т.П.
Розглянув у відкритому судовому
засіданні справу
За
позовом: Суб'єкта
підприємницької діяльності ОСОБА_1, жителя АДРЕСА_1;
Третя
особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Кременецька міська рада, м. Кременець, вул.
Шевченка, 67 Тернопільської області;
До відповідача:
Кременецького бюро
технічної інвентаризації, м. Кременець, вул. Шевченка, 75 Тернопільської
області;
За участю представників:
Позивача:
ОСОБА_1 -приватного підприємця, паспорт № НОМЕР_1 виданий ІНФОРМАЦІЯ_1
Відповідача:
не прибув;
Третьої
особи: Олексюк П.С. -провідного спеціаліста-юрисконсульта Кременецької міської
ради, довіреність №72 від 15.01.2008р.
В процесі
розгляду справи представникам сторін роз'яснено належні права та обов'язки,
передбачені статтями 49, 51, 59, 130 КАС України.
За відсутності
відповідного клопотання технічна фіксація судового процесу не здійснювалася.
Суть справи: До господарського суду Тернопільської області
звернувся з позовом суб'єкт підприємницької діяльності ОСОБА_1, житель м.
Кременець до Кременецького бюро технічної інвентаризації, м. Кременець,
третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет позову на стороні
позивача -Кременецької міської ради, м. Кременець про визнання протиправною
бездіяльність Кременецького бюро технічної інвентаризації, м. Кременець по
здійсненню державної реєстрації права комунальної власності та зобов'язати
Кременецьке бюро технічної інвентаризації здійснити державну реєстрацію права
комунальної власності територіальної громади, м. Кременець на нерухоме майно, а
саме одноповерхову нежитлову адміністративну будівлю площею 83,1 кв. м. та
будівлю гаражів площею 176,0 кв. м., що розташоване по АДРЕСА_2 відповідно до
рішення виконавчого комітету Кременецької міської ради від 31 січня 2008 року;
витрати по справі покласти на відповідача у повному обсязі.
Свої вимоги позивач обґрунтовує
тим, що відповідно до протоколу №2 засідання конкурсної комісії Кременецької
міської ради від 29 листопада 2007 року по продажу даних об'єктів нерухомості
його визнано остаточним переможцем даного конкурсу. Зазначає , що Кременецька міська рада на даний час не може
виконати рішення конкурсної комісії , оскільки
Кременецьким бюро технічної інвентаризації не здійснюється реєстрація
права власності на об'єкти за Кременецькою міською радою і тим самим не
виконується рішення виконавчого комітету Кременецької міської ради від 31 січня
2008 року, згідно якого дане майно визнано комунальною власністю територіальної
громади м. Кременець.
У відзиві на позов від 24 березня
2008 року Кременецьке бюро технічної інвентаризації зазначає, що Тимчасовим положенням про
порядок реєстрації прав власності на нерухоме майно, затвердженого наказом
Міністерства юстиції України № 7/5 від 07.02.2002 року і зареєстрованого в
Мінюсті 18.02.2002 року № 157/6445
передбачено оформлення права власності на об'єкти нерухомого майна
проводиться органами державної виконавчої влади, місцевого самоврядування.
Просить розглянути справу про державну реєстрацію права власності на зазначене
нерухоме майно, що знаходиться по АДРЕСА_2
без участі його представника.
Представник третьої особи в судовому засіданні підтримує позовні
вимоги.
Розглянувши матеріали справи,
заслухавши пояснення позивача та третьої особи, суд встановив наступне:
У відповідності
до ч. 1 статті 1 Кодексу адміністративного судочинства України завданням
адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб,
прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від
порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування,
інших посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських
функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих
повноважень.
Статтю 17 КАСУ
визначено, що компетенція адміністративних судів поширюється, зокрема, на спори
фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом
власних повноважень щодо
оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів
індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
Пунктом 2 статті 20
Господарського кодексу України визначено, що кожний суб'єкт господарювання
та споживач має право на захист своїх прав і законних інтересів. Права та
законні інтереси зазначених суб'єктів захищаються, зокрема, шляхом присудження
до виконання обов'язку в натурі.
Позивач по справі: ОСОБА_1, житель
АДРЕСА_1 зареєстрований у встановленому
законом порядку Кременецькою районною державною адміністрацією 30 жовтня 2003
року, ідентифікаційний номер НОМЕР_2, що підтверджується Свідоцтвом про
державну реєстрацію фізичної-особи підприємця, а тому наділений правом на
звернення до суду з позовом за захистом свої прав.
Відповідач у справі -Кременецьке
бюро технічної інвентаризації м. Кременець вул. Шевченка, 75, зареєстроване у
встановленому законом порядку як юридична особа, ідентифікаційний код 03353182.
Предметом судового розгляду
позивач визначив як зобов'язання Кременецького районного бюро технічної
інвентаризації, м. Кременець вчинити дії щодо державної реєстрації права
комунальної власності територіальної громади на нерухоме майно, а
саме: одноповерхову нежитлову адміністративну
будівлю площею 83,1 кв. м. та будівлю гаражів площею 176,0 кв. м., що
розташовані по АДРЕСА_2 відповідно до рішення виконавчого комітету Кременецької
міської ради від 31 січня 2008 року.
В судовому засіданні встановлено, що 25
червня 2007 року восьмою сесією п'ятого скликання Кременецька міська рада
прийняла рішення №374 «Про внесення змін в рішення шостої сесії №279 від
18.01.2007 року п'ятого скликання «Про програму приватизації комунального майна
та переліку об'єктів приватизації на 2007 рік», яким вирішила доповнити пункт 3
рішення сесії №279 від 18 січня 2007 року про затвердження переліку об'єктів,
що приватизуються шляхом конкурсу по м. Кременець: напівпідвальне приміщення
площею 14,4 кв.м. по вул. Б.Харчука, 6; одноповерхова цегляна нежитлова
адміністративна будівля та будівля гаражів по АДРЕСА_2.
Відповідно
до ст. 19 Конституції України, ст. ст. 24, 73 Закону України „Про місцеве
самоврядування в Україні” органи державної влади та органи місцевого
самоврядування їх посадові особі зобов'язані
діяти лише на підставі , в межах
повноважень та у спосіб що передбачені
Конституцією та Законами України та
приймають рішення у межах наданих їм повноважень.
У відповідності до статей 10, 25, 26
Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” від 21 травня 1997 року N
280/97-ВР (із послідуючими змінами та доповненнями) міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють
відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах
функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією
України, цим та іншими законами.
Міські ради правомочні розглядати і
вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до
їх відання.
Виключно на пленарних засіданнях
сільської, селищної, міської ради вирішуються питання визначені статтею 26
Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, в тому числі прийняття
рішень щодо відчуження комунального
майна; затвердження місцевих програм приватизації, переліку об'єктів
комунальної власності, які підлягають приватизації; які не підлягають
приватизації; прийняття рішень про передачу іншим органам окремих повноважень
щодо управління майном, яке належить до комунальної власності; надання згоди на
передачу об'єктів з державної у комунальну власність та прийняття рішень про
передачу об'єктів з комунальної у державну власність, а також щодо придбання
об'єктів державної власності та інші.
Згідно статей 30, 60 Закону
України “Про місцеве самоврядування в Україні” до делегованих повноважень
виконавчих органів сільських, селищних, міських рад віднесено ведення обліку та
реєстрацію права власності на об'єкти нерухомого майна, що перебувають у
власності юридичних та фізичних осіб.
Рішеннями Виконавчого комітету
Кременецької міської ради за №236 та 237 від 30.08.2007р., вирішено затвердити
звіти проведені Приватним підприємством «Група консалтингу, оцінки та
моніторингу «Альянс»про вартісну оцінку будівлі гаражів (загальною площею 176,0
кв. м, вартістю -25 800,00 грн.) та одноповерхової цегляної нежитлової
адміністративної будівлі (загальною площею 83,1 кв. м, вартістю - 26 900,00
грн.) по АДРЕСА_2.
Відповідно до протоколу №1 засідання
конкурсної комісії Кременецької міської ради від 21 листопада 2007 року,
визначено ОСОБА_1 попереднім переможцем конкурсу.
Згідно протоколу №2 засідання конкурсної
комісії Кременецької міської ради від 29 листопада 2007 року, у відповідності
до ст. 14 Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств
(малу приватизацію) остаточним переможцем визнано ОСОБА_1 у зв'язку з тим, що
даний покупець запропонував кращі умови подальшої експлуатації відчужуваних
об'єктів, одноповерхової цегляної нежитлової адміністративної будівлі площею
83,1 кв. м та будівлі гаражів площею 176,0 кв. м по АДРЕСА_2.
За участь у даній конкурсній комісії
позивачем було сплачено конкурсний збір в сумі 5 270,00 грн.
Рішенням виконавчого комітету
Кременецької міської ради від 31 січня 2008 року за №4 «Про порядок оформлення
права власності на нерухоме майно»вирішено, оформити право власності за
Кременецькою міською радою на будівлі, загальною площею 83,1 кв. м; будівлі
гаражів, загальною площею 176,0 кв. м. АДРЕСА_2.
Статтею 1 Закону України «Про
державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень»визначено
відносини, пов'язані із державною реєстрацію речових прав на нерухоме майно
всіх форм власності, їх обмежень та правочинів щодо нерухомості.
Згідно п. 1 ст.
4 вищезазначеного Закону України обов'язковій державній реєстрації підлягають
речові права на нерухоме майно, що знаходиться на території України, фізичних і
юридичних осіб, держави, територіальних громад, зокрема, право власності на це
нерухоме майно.
Статтею 316 Цивільного Кодексу
України встановлено, що право власності
є право особи на річ (майно), яке вона здійснює відповідно до закону за своєю
волею, незалежно від волі інших осіб.
Власникові належить
права володіння, користування та розпорядження своїм майном. На
зміст права власності не впливають місце проживання
власника та місце знаходження
майна (ст.317 ЦК України).
На час
розгляду позову в суді правомірність прийнятого рішення № 4 від 31.01.2008 року
виконавчого комітету Кременецької міської ради сторонами не оспорювалося і воно
є чинним.
Отже, Кременецька міська рада була
власником майна, що знаходиться по
АДРЕСА_2.
Закон України
“Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень“
визначає засади створення у складі державного земельного кадастру єдиної
системи державної реєстрації речових прав на земельні ділянки та інше нерухоме
майно, обмежень цих прав.
Згідно з
вимогами Закону ( 922/9521 ) до створення єдиної системи органів державної
реєстрації прав, реєстрація об'єктів нерухомості проводиться комунальними
підприємствами бюро технічної інвентаризації.
Бюро технічної інвентаризації
проводить державну реєстрацію прав власності на нерухоме майно згідно з
вимогами Тимчасового положення про порядок державної реєстрації прав власності
на нерухоме майно, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 07
лютого 2002 року № 7/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України
18.02.2002 року за № 2223225-02, на підставі документів, що визначені цим
Тимчасовим положенням.
Відповідно до пункту 1.4.
Тимчасового положення про порядок реєстрації прав власності на нерухоме майно,
яке затверджене наказом Міністерства
юстиції України № 6/5 від 28.01.2003 року та зареєстроване в Міністерстві
юстиції України 28 січня 2003 року за № 141/2003 Реєстрація прав власності на
нерухоме майно -це внесення запису до Реєстру прав власності на нерухоме майно
у зв'язку з виникненням, існуванням або припиненням права власності на нерухоме
майно, що здійснюється БТІ за місцезнаходженням об'єктів нерухомого майна на
підставі правовстановлюючих документів , коштом особи, що звернулася до БТІ.
Для реєстрації виникнення,
існування , припинення прав власності на нерухоме майно та оформлення прав
власності на нерухоме майно до БТІ разом із заявою про реєстрацію прав
власності подаються правовстановлюючі документи ( додаток 1 ), їх копії (
нотаріально засвідчені ), а також інші документи, що визначені цим
Положенням ( пункт 2.1 Тимчасового
положення ).
У Додатку 1 до пункту 2.1
Тимчасового положення про порядок
реєстрації прав власності на нерухоме
майно вміщено Перелік правовстановлюючих документів, на підставі яких
проводиться реєстрація прав власності на об'єкти нерухомого майна, до яких
зокрема, віднесено рішення судів, третейських судів про визнання права
власності на об'єкти нерухомого майна, про встановлення факту права власності
на об'єкти нерухомого майна.
З огляду на наведене, позовні
вимови суб'єкта підприємницької діяльності ОСОБА_1, жителя м. Кременець про зобов'язання Кременецького районного комунального бюро технічної
інвентаризації провести державну реєстрацію права власності на вищезазначене
нерухоме майно, є обґрунтованими та такими, що підлягають до задоволення.
Витрати по
сплаті державного мита покладаються на позивача.
На підставі наведеного,
керуючись статтями 1,2,3,6,7,49,51,59,86,94,98,130,160-163 Кодексу
адміністративного судочинства України, статтями 115, 316, 328 Цивільного
Кодексу України, статтею 20 Господарського кодексу України, господарський суд,
-
ПОСТАНОВИВ:
1.Позов
задовольнити.
2.Зобов'язати
Кременецьке бюро технічної
інвентаризації, м. Кременець, вул. Шевченка, 75 Тернопільської області
здійснити державну реєстрацію права комунальної власності територіальної
громади м. Кременець на нерухоме майно, а саме -одноповерхову нежитлову
адміністративну будівлю площею 83,1 кв. м та будівлю гаражів площею 176,0 кв.
м, що розташоване по АДРЕСА_2, відповідно до рішення виконавчого комітету
Кременецької міської ради від 31 січня 2008 року.
3.Постанова
суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання
заяви про апеляційне оскарження.
На постанову суду сторони мають
право подати заяву про апеляційне оскарження протягом десяти днів з дня складення постанови в повному обсязі до
адміністративного суду апеляційної інстанції.
5.Постанова складена в
повному обсязі 02 квітня 2007 року.
Суддя
М.Є. Півторак
Суд | Господарський суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 26.03.2008 |
Оприлюднено | 10.06.2008 |
Номер документу | 1694037 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Тернопільської області
Півторак М.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні