ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
26 квітня 2011 р.
Справа №2а-4354/11/0170/25
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кононової Ю. С., при секретарі Габрись П.С., за участю представника позивача ОСОБА_1 довіреність № 1673 від 15.07.2010 року, розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Сакського міськрайонного центру зайнятості
до Відкритого акціонерного товариства "Сакський комбікормовий завод"
про стягнення
ВСТАНОВИВ:
Сакський міськрайонний центр зайнятості звернувся до Окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Відкритого акціонерного товариства “Сакський комбікормовий завод”, в якому просить стягнути з відповідача суму виплаченого забезпечення у розмірі 4149,45 гривень.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач ВАТ "Сакський комбікормовий завод" зареєстрований як платник внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття. Однак, належні до сплати суми внесків відповідачем до бюджету протягом 2010 року не вносились, у зв'язку з чим у Товариства виникла заборгованість по сплаті страхових внесків на випадок безробіття у сумі 4149,45. Вказана сума добровільно відповідачем сплачена не була, а тому центр зайнятості звернувся до суду з даним позовом про стягнення заборгованості у примусовому порядку.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив суд задовольнити їх у повному обсязі.
Представник відповідача до судового засідання не з'явився, про день та час слухання справи був повідомлений належним чином (а.с. 15-16), причин своєї неявки суду не надав.
Суд, вислухавши представника позивача, дослідивши матеріали справи та оцінивши докази, які є у справі, дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Згідно з п.4,5,6 ст.12 Закону України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття” від 02 березня 2000 року, виконавча дирекція Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України та її робочі органи:
1) здійснюють облік та ведуть реєстр платників страхових внесків;
2) провадять збір страхових внесків;
3) здійснюють оперативне розпорядження фінансовими ресурсами Фонду в межах затвердженого бюджету;
4) виплачують забезпечення та надають соціальні послуги, передбачені цим Законом, забезпечують здійснення профілактичних заходів, спрямованих на запобігання настанню страхових випадків;
5) контролюють правильність нарахування, своєчасність сплати страхових внесків, а також витрат за страхуванням на випадок безробіття, проводять розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення в порядку, встановленому центральними органами виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, державної податкової політики, Пенсійним фондом України за погодженням з правлінням Фонду.
Згідно з ст. 2 Закону України “Про зайнятість населення”, безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи. Безробітними визнаються також інваліди, які не досягли пенсійного віку, не працюють та зареєстровані як такі, що шукають роботу.
Судом встановлено, що Відкрите акціонерне товариство "Сакський комбікормовий завод" знаходиться на обліку в Сакському міському центру зайнятості як платник страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття з 18.09.1997 року (а.с. 6).
Ч.1 ст. 4 Закону України від 02.03.2000 року № 1533-III "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" передбачено, що страхуванню на випадок безробіття підлягають особи, які працюють на умовах трудового договору (контракту), цивільно-правового договору, включаючи тих, які проходять альтернативну (невійськову) службу, а також тих, які працюють неповний робочий день або неповний робочий тиждень, та на інших підставах, передбачених законодавством про працю, військовослужбовці (крім військовослужбовців строкової служби), особи, які забезпечують себе роботою самостійно, та фізичні особи - підприємці.
Відповідно до ч. 1. ст. 8 Закону № 1533-III, фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (далі - Фонд) створюється для управління страхуванням на випадок безробіття, акумуляції страхових внесків, контролю за використанням коштів, виплати забезпечення та надання соціальних послуг, здійснення інших функцій згідно із цим Законом і статутом Фонду.
Згідно до ч. 1 ст. 16 Закону № 1533-III, джерелами формування коштів Фонду є, крім іншого, страхові внески страхувальників - роботодавців, застрахованих осіб, що сплачуються на умовах і в порядку, передбачених цим Законом та іншими законодавчими актами у сфері загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Як слідує з п. 4.2. ст. 4 Наказу/Інструкції Мінпраці, від 18.12.2000 року № 339 "Про затвердження Інструкції про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття", страхові внески нараховуються для роботодавців - у відсотках до сум фактичних витрат на оплату праці найманих працівників, грошового забезпечення військовослужбовців, які включають витрати на виплату основної та додаткової заробітної плати, інших заохочувальних і компенсаційних виплат, у тому числі в натуральній формі, які визначаються згідно з нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до Закону України "Про оплату праці", виплату доходу (прибутку) фізичним особам за виконання робіт (послуг) за договорами цивільно-правового характеру, які підлягають обкладанню податком з доходів фізичних осіб.
Відповідно до наданої копії розрахункової відомості про нарахування і перерахування страхових внесків до Фонду заборгованість по сплаті внесків ВАТ "Сакський комбікормовий завод" на кінець 2010 рік складала 4149,45 грн. (а.с. 7)
Оскільки сума, вказана відповідачем, була розрахована ним самостійно у четвертому кварталі 2010 року, заборгованість вважається узгодженою.
Товариством не надано суду доказів сплати боргу по внескам на загальнообов'язкове соціальне страхування на випадок безробіття, отже сума боргу у розмірі 4149,45 підлягає стягненню з нього у примусовому порядку
Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Оскільки позивач є звільненим від сплати судових витрат, вони не підлягають стягненню з відповідача.
В судовому засіданні, що відбулося 26.04.2011 р. були оголошені вступна та резолютивна частини постанови, повний текст постанови складений 04.05.2011 року.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст.158-163, КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з Відкритого акціонерного товариства "Сакський комбікормовий завод" (96540, АР Крим, Сакський р-н, с. Громовка, вул. Промислова, 1; код ЄДРПОУ 30167878) на користь Сакського міськрайонного центру зайнятості (96500, АР Крим, м. Саки, вул. Новоселівське шосе, 3; р/р 37172301900243 в УДК в АРК м. Сімферополь МФО 824026, код ЄДРПОУ 20708681) на користь Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття суму боргу по сплаті страхових внесків за 2010 рік у сумі 4149 (чотири тисячі сто сорок дев'ять) гривень 45 копійок.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення десятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Кононова Ю. С.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 26.04.2011 |
Оприлюднено | 19.07.2011 |
Номер документу | 16940944 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кононова Ю. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні