ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
20 червня 2011 р. (10:45)
Справа №2а-6016/11/0170/21
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Євдокімової О.О., при секретарі судового засідання Кузьміній Ю.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Державної податкової інспекції в Сімферопольському районі АР Крим
до Обслуговуючого кооперативу "Водне"
про стягнення.
Обставини справи: Державна податкова інспекція в Сімферопольському районі АР Крим (далі позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом Обслуговуючого кооперативу "Водне" (далі відповідач) про стягнення 595,41 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем не сплачені узгоджені суми податкових зобов’язань по податковим деклараціям (розрахункам), які надані відповідачем до ДПІ самостійно, та штрафні санкції по податковим повідомленням-рішенням, прийнятим стосовно відповідача у зв’язку з несвоєчасною здачею розрахунків до податкових органів.
Позивач у судове засідання 20.06.2011р. не з’явився, про час, дату та місце розгляду справи сповіщений належним чином, однак від нього 20.06.2011р. надійшло до суду клопотання, в якому просить провести судове засідання без участі його представника, позовні вимоги підтримує повністю та просить їх задовольнити.
Відповідач у судове засідання 20.06.2011р. не з’явився, про час, дату та місце розгляду справи сповіщений належним чином - судовою повісткою, яка направлена рекомендованою кореспонденцією, але вона повернулась з відміткою пошти про відмову від отримання, відповідно до ч. 11 ст. 35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з’ясування обставин по справі, суд вважає можливим, на підставі ч. 6 ст. 71, ст. 128 КАС України, розглядати справу на підставі наявних матеріалів.
Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд
ВСТАНОВИВ:
Відповідач зареєстрований Сімферопольською районною державною адміністрацією 03.03.2004р. як юридична особа (а.с. 27) та перебуває на податковому обліку у ДПІ в Сімферопольському районі АР Крим з 02.06.2004р. за № 1522 (а.с. 28).
12.02.2010р. позивачем проведена невиїзна документальна перевірка відповідача з питань своєчасності здачі розрахунків по комунальному податку, збору за геологорозвідувальні роботи, збору за спеціальне використання водних ресурсів за 4 кварта 2009 року.
За результатами перевірки складений акт № 029004/1503/26486062, в якому зафіксоване порушення п "б", "в" п.п.4.1.4. ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", а саме несвоєчасно здані розрахунки по комунальному податку, збору за геологорозвідувальні роботи, збору за спеціальне використання водних ресурсів за 4 квартал 2009 року (граничний строк 09.02.2009р.), фактично здано 12.02.2009р. (а.с. 23).
На підставі акту за несвоєчасну здачу розрахунків по комунальному податку, збору за геологорозвідувальні роботи збору за спеціальне використання водних ресурсів за 4 квартал 2009 року позивачем прийняті податкові повідомлення-рішення від 12.02.2010р. № 0000901503/0 на суму 170,00 грн., № 0000911503/0 на суму 170,00 грн., № 0000921503/0 на суму 170,00 грн. (а.с. 24-26).
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з’ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об’єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті суд дійшов до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов’язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Пунктом 3 частини першої статті 9 Закону України “Про систему оподаткування” від 25.06.1991 р. №1251-XII (який діяв на момент виникнення спірних правовідносин) встановлено, що платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Пунктом 4.1 статті 4 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” від 21.12.2000 року №2181-ІІІ (який діяв на момент виникнення спірних правовідносин, надалі –Закон України №2181) встановлено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов’язання, яку вказує у податковій декларації. Пунктом 1.11 статті 1 даного Закону визначено, що податкова декларація, розрахунок - документ, що подається платником податків до контролюючого органу у строки, встановлені законодавством, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податку, збору (обов'язкового платежу).
Згідно з пунктом 5.1 статті Закону України №2181 податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації. Зазначене податкове зобов'язання не може бути оскаржене платником податків в адміністративному або судовому порядку. Якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 15 цього Закону) платник податків самостійно виявляє помилки у показниках раніше поданої податкової декларації, такий платник податків має право надати уточнюючий розрахунок.
Підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Закону України №2181 встановлені базові податкові (звітні) періоди. Згідно пункту "а" пп.4.1.4 п.4.1 даної статті податкові декларації за податковий (звітний) період, що дорівнює календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), подаються протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; згідно пункту "б" пп.4.1.4 п.4.1 даної статті податкові декларації за податковий (звітний) період, що дорівнює календарному кварталу (у тому числі при сплаті квартальних авансових внесків), подаються протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу.
Відповідно до пп.5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону України №2181 платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.
Крім того, зазначеним підпунктом 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закону України №2181 встановлено, що у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом, зокрема, за результатами проведеної документальної перевірки, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.
Крім того, суд зазначає, що єдині правила обчислення і справляння збору за геологорозвідувальні роботи, виконані за рахунок державного бюджету встановлені Порядком встановлення нормативів збору за геологорозвідувальні роботи, виконані за рахунок державного бюджету та його справляння, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 29.01.1999 року №115 (далі - Порядок №115).
Відповідно до п.1 Порядку №115 збір за виконані геологорозвідувальні роботи справляється з надрокористувачів незалежно від форми власності, включаючи підприємства з іноземними інвестиціями, які видобувають корисні копалини на раніше розвіданих родовищах, а також на розташованих у межах території України, її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони родовищах з попередньо оціненими запасами, які за згодою заінтересованих надрокористувачів передані їм для промислового освоєння.
Збір за виконані геологорозвідувальні роботи обчислюється надрокористувачами самостійно відповідно до вимог Інструкції про порядок справляння зборів за геологорозвідувальні роботи, виконані за рахунок державного бюджету (п.13 Порядку №115).
Розрахунки збору, базовий податковий (звітний) період для якого дорівнює календарному кварталу, подаються надрокористувачами протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу, органам державної податкової служби за місцезнаходженням родовища корисних копалин (пункт 13-1 Порядку №115).
Надрокористувач, зареєстрований в органах державної податкової служби іншого району (міста), ніж місцезнаходження родовища корисних копалин, що ним експлуатується, протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу, додатково подає (надсилає) до органу державної податкової служби, в якому він зареєстрований, копію розрахунку збору за геологорозвідувальні роботи з відміткою органу державної податкової служби, яка прийняла розрахунок.
Збір сплачується протягом 10 календарних днів, наступних за останнім днем граничного терміну подання розрахунку збору.
Надрокористувачі сплачують авансові квартальні внески збору до 20 числа третього місяця звітного кварталу і до 20 числа місяця, наступного за звітним кварталом, у розмірі однієї третини суми збору, визначеної у попередньому розрахунку(п.131 Порядку №115).
Згідно з п.15 Порядку №115 надрокористувачі несуть відповідальність за правильність обчислення збору за виконані геологорозвідувальні роботи, повноту і своєчасність його внесення до державного бюджету, а також за правильність обчислення і своєчасність подання органам державної податкової служби відповідних розрахунків.
Відповідно до п.17 Порядку №115 контроль за своєчасністю і повнотою сплати збору за геологорозвідувальні роботи до державного бюджету здійснюють органи державної податкової служби, а контроль за правильністю обчислення збору здійснюють органи державного геологічного контролю та державної податкової служби шляхом проведення перевірок відповідних документів.
Відповідно до розрахунку зі збору за геологорозвідувальні роботи, надану відповідачем за 4 кварта 2009р. сума складає 169,57 грн. (а.с. 18-19).
Згідно з пп.17.1.7 п.17.1 ст.17 Закону №2181 у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених цим Законом, такий платник податку зобов'язаний сплатити штраф у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі десяти відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці від 31 до 90 календарних днів включно, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі двадцяти відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці, що є більшою 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі п'ятдесяти відсотків погашеної суми податкового боргу. Платник податків сплачує один із зазначених у цьому підпункті штрафів відповідно до загального строку затримки незалежно від того, чи були застосовані штрафи, визначені у підпунктах 17.1.1 - 17.1.6 цього пункту, чи ні.
Пунктом 11 статті 11 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” передбачено, що органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені у випадках, порядку і розмірах, встановлених законами України.
За несвоєчасну здачу розрахунків по комунальному податку, збору за геологорозвідувальні роботи збору за спеціальне використання водних ресурсів за 4 квартал 2009 року позивачем прийняті податкові повідомлення-рішення від 12.02.2010р. № 0000901503/0 на суму 170,00 грн., № 0000911503/0 на суму 170,00 грн., № 0000921503/0 на суму 170,00 грн. (а.с. 24-26).
Зазначені санкції застосовані в порядку ст. 17 Закону № 2181 та на підставі ст. 5 цього Закону підлягають сплаті в десятиденний строк від дня отримання податкових повідомлень-рішень.
Податкове повідомлення-рішення від 12.02.2010р. були отримані відповідачем 12.02.2010р., що підтверджується відповідною відміткою про отримання на керенці податкових повідомлень-рішень (а.с. 24-26)
Матеріали справи свідчать про те, що штрафні санкції за вищенаведеним податковим повідомленням-рішенням не сплачені, частково сплачена заборгованість зі збору за геологорозвідувальні роботи, розмір заборгованості за яким складає 255,41 грн.
Таким чином загальна сума заборгованості складає 595,41 грн. (170,00+170,00+255,41).
Відповідно до п. 1.3 ст. 1 Закону № 2181 податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
Відповідно до п.п.1.10. ст.1 Закону № 2181 податкова вимога - письмова вимога податкового органу до платника податків погасити суму податкового боргу.
У разі коли платник податків не сплачує суму податкового зобов’язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
Судом встановлено, що про необхідність погашення податкового боргу позивачем на адресу відповідача було направлено першу податкову вимогу № 1/227 від 22.02.2010р. та другу податкову вимогу № 2/329 від 7.04.2010р.. які були отримані відповідачем 04.03.2010р. та 07.04.2010р. відповідно (а.с. 22).
З огляду на вищенаведене, суд дійшов висновку, що відповідачем узгоджене податкове зобов’язання, нараховане контролюючим органом, та не сплачено відповідачем у добровільному порядку, що підтверджується обліковою карткою платника (а.с.9-11).
Відповідно до статті 2 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” одним із завдань органів податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов’язкових платежів).
На час розгляду справи набрав чинності Податковий кодекс України, відповідно до п.п. 20.1.18 п. 20.1. ст. 20 якого, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідач у порядку, передбаченому ст. 71 КАС України, не надав доказів оскарження рішень позивача про застосування штрафних (фінансових) санкцій або доказів сплати заборгованості в сумі 595,41грн.
За таких обставин, позовні вимоги Державної податкової інспекції в Сімферопольському районі АР Крим підлягають задоволенню у повному обсязі, тому що не суперечать чинному законодавству та підтверджуються матеріалами справи.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб’єкт владних повноважень, і відповідачем фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Вступна та резолютивна частини постанови проголошені в судовому засіданні 20.06.2011р.
У повному обсязі постанову складено та підписано 25.06.2011р.
Керуючись ст. ст. 9, 69-71, ст.ст. 158-159, 161-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Обслуговуючого кооперативу "Водне" (97555, АР Крим, Сімферопольський район, с. Водне, вул. 40 років Перемоги, ЄДРПОУ 26486032; р/р 2600030131092 Сімферопольське МІВАТОЩАД м. Сімферополь; р/р 26006054908798, р/р 26052054905433 Крим. УПАТКБ "Приватбанк") до місцевого бюджету Сімферопольського району (банк одержувача ГУ ДКУ в АРК, м. Сімферополь, МФО 824026, ЄДРПОУ 34741037) заборгованості у розмірі 595,41 грн., з яких:
- 170,00 грн. на р/р 33112357700268, код платежу 13020100,
- 255,41 грн. на р/р 31113080700268, код платежу 21081400,
- 170,00 грн. на р/р 33218828700282, код платежу 16010200, одержувач місцевий бюджет Пожарської селищної ради.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Євдокімова О.О.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 20.06.2011 |
Оприлюднено | 18.07.2011 |
Номер документу | 16941087 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Євдокімова О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні