Постанова
від 06.07.2011 по справі 2а-5554/11/0170/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

 

06 липня 2011 р.

(15:35)

Справа №2а-5554/11/0170/19

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі

головуючого судді Кузнякової С.Ю.,

при секретарі Устіновій І.В.,

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

,  

за позовом   Державної податкової інспекції в Білогірському районі АР Крим          

до   Товариства з обмеженою відповідальністю "ТРИ КА"              

про стягнення заборгованості,

Суть спору: Державна податкова інспекція в Білогірському районі АР Крим звернулася до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТРИ КА" про стягнення заборгованості  з податку на прибуток, податку на додану вартість та комунальному податку в загальній сумі  1635,08 грн. Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем не сплачені суми штрафних санкцій по податковим повідомленням-рішенням, які були прийняті у зв'язку з неподанням відповідачем у встановлені діючим законодавством строки податкових декларацій (розрахунків) до ДПІ з податку на прибуток, податку на додану вартість та комунальному податку. Зазначені податкові повідомлення-рішення вручені відповідачу, однак суми штрафних санкцій до цього часу до бюджету не сплачені.

Представник позивача у судове засідання не з’явився, скерував на адресу суду клопотання про розгляд справи у його відсутність, на позовних вимогах наполягав.

Представник відповідача до суду не з’явився, про час та місце судового засідання повідомлений належним чином. Будь-яких клопотань суду не направив, заперечень на позов не надав.  

Суд вважає за можливе розглянути справу у відсутність представника позивача відповідно до заявленого ним клопотання та у відсутність представника відповідача, керуючись ст. 128 КАС України, на підставі наявних доказів.

Розглянув матеріали справи, дослідив докази, надані позивачем, всебічно і повно з'ясував всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінив докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд -

 

 

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ТРИ КА" (код ЄДРПОУ 36070109, юридична адреса: 97600, АР Крим, Білогірський район, м. Білогірськ, вул. Нижньогірська, 101) 13.08.2008 року  зареєстроване  Білогірською районною державною адміністрацією АР Крим, про що свідчить свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 № 569779 (а.с.7).

Суд зазначає, що відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов’язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Згідно з пунктом 3 частини першої статті 9 Закону України “Про систему оподаткування” від 25.06.1991 р. №1251-XII (який діяв на момент виникнення спірних правовідносин)  платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.

Пунктом 4.1 статті 4 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” від 21.12.2000 року №2181-ІІІ (який діяв на момент виникнення спірних правовідносин (надалі –Закон України №2181)) встановлено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов’язання, яку вказує у податковій декларації. Пунктом 1.11 статті 1 даного Закону визначено, що податкова декларація, розрахунок - документ, що подається платником податків до контролюючого органу у строки, встановлені законодавством, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податку, збору (обов'язкового платежу).

Підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Закону України №2181 встановлені базові податкові (звітні) періоди. Згідно пункту "а" пп.4.1.4 п.4.1 даної статті податкові декларації за податковий (звітний) період, що дорівнює календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), подаються протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; згідно пункту "б" пп.4.1.4 п.4.1 даної статті податкові декларації за податковий (звітний) період, що дорівнює календарному кварталу (у тому числі при сплаті квартальних авансових внесків), подаються протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).

Відповідно до пп.17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України №2181 платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.

Пунктом 11 статті 11 Закону України “Про державну податкову службу в Україні”(в редакції, яка діяла на момент виникнення спірних правовідносин) передбачено, що органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені у випадках, порядку і розмірах, встановлених законами України.

Згідно з пунктом 16.4 ст.16 Закону України “Про оподаткування прибутку підприємств” від 28.12.1994 р. №334/94-ВР платники податку у строки, визначені законом, подають до податкового органу податкову декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових періодів у разі його наявності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Закону. При цьому за звітні квартал, півріччя та три квартали платники податку подають спрощену декларацію, а за результатами звітного року - повну. Законом України “Про оподаткування прибутку підприємств”, зокрема пунктом 20.1 статті 20 встановлено, що відповідальність за правильність нарахування, своєчасність сплати податку та дотримання податкового законодавства несе платник податку у порядку та розмірах, визначених законом.

Таким чином, діючим законодавством передбачений обов’язок відповідача надавати податкові декларації з податку на прибуток до податкових органів.

Державною податковою інспекцією в Білогірському районі АР Крим 17.08.2010 р. проведено невиїзну документальну перевірку відповідача з питання своєчасності подання податкової звітності, в ході якої виявлені порушення п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України №2181 та п.16.4 ст.16 Закону України “Про оподаткування прибутку підприємств”, а саме: неподання відповідачем податкових декларацій з податку на прибуток.

Результати перевірки знайшли відображення в акті №1175/1501/36070109 від 17.08.2010 року (а.с.18).

За порушення податкового законодавства, на підставі зазначеного акту перевірки, згідно пп.17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України №2181 відносно відповідача прийняте податкове повідомлення-рішення № 0000491501/0 від 22.09.2010 року (а.с.34) про застосування штрафних санкцій з податку на прибуток в сумі 170,00 грн.

Зазначене податкове повідомлення-рішення, у зв’язку з неможливістю його вручення відповідачу розміщено на дошці податкових оголошень, про що свідчить акт позивача №99/1501 від 25.10.2010 року (а.с.40).

Також, Державною податковою інспекцією в Білогірському районі АР Крим 17.08.2010 р. був складений акт про результати камеральної перевірки податкової звітності з податку на прибуток № 1176/1501/36070109, в якому виявлені порушення п.п.4.2.2 п.4.2 ст.4 Закону України №2181 та п.16.4 ст.16 Закону України “Про оподаткування прибутку підприємств”, а саме: заниження податкового зобов’язання  у податковій  декларації з податку на прибуток за 2009 рік у сумі 262,00 грн.

Суд зазначає, що відповідно до пп.4.2.2 п. 4.2 ст.4 Закону №2181 камеральною вважається перевірка, яка проводиться контролюючим органом виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях, без проведення будь-яких інших видів перевірок платника податків. Згідно з пп. “в”пп.4.2.2 п.4.2 ст.4 зазначеного Закону передбачено, що контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму податкового зобов'язання платника податків у разі якщо контролюючий орган внаслідок проведення камеральної перевірки виявляє арифметичні або методологічні помилки у поданій платником податків податковій декларації, які призвели до заниження або завищення суми податкового зобов'язання.

Згідно з пп.17.1.4 п.17.1 ст.17 Закону України №2181 у разі коли контролюючий орган самостійно донараховує суму податкового зобов'язання платника податків за підставами, визначеними у підпункті "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 цього Закону, такий платник податків зобов'язаний (крім випадків, коли податкова декларація не приймається всупереч нормам цього Закону) сплатити штраф у розмірі п'яти відсотків суми донарахованого податкового зобов'язання, але не менше одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян сукупно за весь строк недоплати, незалежно від кількості податкових періодів, що минули.

На підставі зазначеного акту перевірки в ДПІ в Білогірському районі АР Крим № 1176/1501/36070109 прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000481501/0 від 22.09.2010 року про донарахування податкового зобов’язання з податку на прибуток в сумі 262,00 грн. та застосування штрафних санкцій на підставі пп.17.1.4 п.17.1 ст.17 Закону України №2181 в сумі 17,00 грн., всього на суму 279,00 (а.с.33).

Зазначене податкове повідомлення-рішення, у зв’язку з неможливістю його вручення відповідачу розміщено на дошці податкових оголошень, про що свідчить акт позивача №99/1501 від 25.10.2010 року (а.с.40).

Підпунктом 6.2.1. пункту 6.2. ст. 6 Закону України  №2181було передбачено, що у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

       У зв’язку з чим позивачем на адресу відповідача була направлена перша податкова вимога № 1/156 від 11.11.2010 року.

Вказана вище податкова вимога до суду не оскаржена, не скасована та не визнана протиправною, отже загальна сума заборгованості відповідача перед бюджетом з  податку на прибуток становить 449,00 грн.

Відповідно до абзацу 1 підпункту 7.8.1 пункту 7.8 статті 7 Закону України “Про податок на додану вартість” від 03.04.1997 р. №168/97-ВР (в редакції, яка діяла на момент виникнення у відповідача заборгованості (надалі – Закон України про ПДВ))  податковим періодом є один календарний місяць. Законом України “Про податок на додану вартість”, зокрема пунктом 10.2 статті 10 встановлено, що платники податку відповідають за дотримання достовірності та своєчасності визначення сум податку, а також за повноту та своєчасність його внесення до бюджету відповідно до закону.

Таким чином, діючим законодавством передбачений обов’язок відповідача надавати податкові декларації по податку на додану вартість до податкових органів.

Державною податковою інспекцією в Білогірському районі АР Крим проведені невиїзні документальні перевірки відповідача з питання своєчасності подання податкової звітності, в ході яких виявлені порушення пункту "а" п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України №2181 та п.9.8 ст.9 Закону України про ПДВ, а саме: неподання відповідачем декларації з податку на додану вартість.

Результати перевірок знайшли відображення в актах:

- № 2248/15-02/36070109 від 26.10.2010 року (а.с.22), неподання відповідачем декларації з податку на додану вартість за травень-серпень 2010 року;

- № 2528/15-02/36070109 від 05.11.2010 року (а.с. 24), неподання відповідачем декларації з податку на додану вартість за вересень 2010 року;

- № 3050/15-02/36070109 від 13.12.2010 року (а.с. 26), неподання відповідачем декларації з податку на додану вартість за жовтень 2010 року.

За порушення податкового законодавства, на підставі зазначених актів перевірки, згідно пп.17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України №2181 відносно відповідача прийняті податкові повідомлення-рішення про застосування штрафних санкцій з податку на додану вартість:

- №0000431502/0 від 30.11.2010 року  в сумі 680,00 грн. (а.с.35);

- № 0000441502/0 від 13.12.2010 року в сумі 170,00 грн. (а.с. 32);

- № 0000021502/0 від 20.01.2011 року в сумі 170,00 грн. (а.с. 30).

Відповідно до статті 1 Декрету Кабінету Міністрів України “Про місцеві податки і збори” від 20.05.1993 р. №56-93 одним із видів місцевих податків і зборів є комунальний податок. Згідно зі статтею 15 зазначеного Декрету комунальний податок справляється з юридичних осіб, крім бюджетних установ, організацій, планово-дотаційних та сільськогосподарських підприємств. Його граничний розмір не повинен перевищувати 10 відсотків річного фонду оплати праці, обчисленого виходячи з розміру неоподатковуваного мінімуму доходів громадян. Статтею 19 Декрету КМУ “Про місцеві податки і збори” встановлено, що місцеві податки і збори перераховуються до бюджетів місцевого самоврядування в порядку, визначеному Радами народних депутатів, якими вони встановлюються. Стягнення не внесених в установлений термін місцевих податків і зборів здійснюється згідно з чинним законодавством.

Державною податковою інспекцією в Білогірському районі АР Крим 12.11.2010 р. проведено невиїзну документальну перевірку відповідача з питання своєчасності подання податкової звітності, в ході якої виявлені порушення пункту "а" п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України №2181, а саме: несвоєчасне подання та не подання відповідачем декларації з комунального податку за 2 квартал 2010 року.

Результати перевірки знайшли відображення в акті № 2706/15-3/36070109 від 12.11.2010 року (а.с.28).

За порушення податкового законодавства, на підставі зазначеного акту перевірки, згідно пп.17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України №2181 відносно відповідача прийняте податкове повідомлення-рішення №0003051503/0 від 29.12.2010 року (а.с.31) про застосування штрафних санкцій з комунального податку в сумі 170,00 грн.

З зворотного боку облікової картки платника, станом на 10.05.2011 року, вбачається, що у відповідача була переплата у розмірі 1,70 грн., тому заборгованість штрафних санкцій з комунального податку склала  168,30 грн.

Отже, з урахуванням переплати по особовим рахункам сума заборгованості становить 1635,08 грн., з якої 449,00 грн. з податку на прибуток, 1017,78 грн. з податку на додану вартість та 168,30 грн.  по комунальному податку.

Відповідно до статті 2 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” одним із завдань органів податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов’язкових платежів).

На час розгляду справи набрав чинності Податковий кодекс України, відповідно до п.п. 20.1.18 п. 20.1. ст. 20 якого, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Згідно до  п.п.41.1.1 п .41.1 ст.41 зазначено, що контролюючими органами є органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.

Відповідно до п. 41.5 ст. 41 Податкового Кодексу України органами стягнення є виключно органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень.   

Приймаючи до уваги те, що відповідач у порядку передбаченому ст. 71 КАС України не надав доказів сплати заборгованості у розмірі1635,08 грн., з якої 449,00 грн. з податку на прибуток, 1017,78 грн. з податку на додану вартість та 168,30 грн. по комунальному податку, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а  відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Враховуючи, що позивач не здійснював судових витрат по справі, судові витрати стягненню з відповідача не підлягають.

З урахуванням викладеного, керуючись ст. ст. 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд –

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити у повному обсязі.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "ТРИ КА" (97600, АР Крим, Білогірський район, м. Білогірськ, вул. Нижньогірська, 101, код ЄДРПОУ 36070109) заборгованість в загальній сумі 1635,08 грн.:

- на користь державного бюджету Білогірського району  (п/р 31117005700067 в ГУ ДКУ в АР Крим м. Сімферополь, МФО 824026, ЗКПО 34740761) заборгованість з податку на прибуток у сумі 449,00 грн.;

- на користь державного бюджету Білогірського району  (п/р 31115029700067 в ГУ ДКУ в АР Крим м. Сімферополь, МФО 824026, ЗКПО 34740761) заборгованість з податку на додану вартість у сумі 1017,78 грн.;

-  на користь державного бюджету Білогірського району  (п/р 31115029700067 в ГУ ДКУ в АР Крим м. Сімферополь, МФО 824026, ЗКПО 34740761) заборгованість по комунальному податку у сумі 168,30 грн.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового  провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

 

Суддя                                                                Кузнякова С.Ю.

              

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення06.07.2011
Оприлюднено18.07.2011
Номер документу16941138
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5554/11/0170/19

Постанова від 06.07.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кузнякова С.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні