Постанова
від 08.06.2011 по справі 2а/0270/2569/11
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ  

08 червня 2011 р.                                м. Вінниця          Справа № 2а/0270/2569/11

Вінницький окружний адміністративний суд в складі головуючого судді  Вільчинського Олександра Ванадійовича, розглянувши в  порядку скороченого провадження матеріали справи

за позовом: Державної податкової інспекції у м. Вінниці   

до:   приватного підприємства "Лідер-ДА"  

про: припинення юридичної особи

ВСТАНОВИВ :

До Вінницького окружного адміністративного суду звернулась Державна податкова інспекція у м. Вінниці ( далі - ДПІ у м. Вінниці) із адміністративним позовом до приватного підприємства "Лідер-Да" ( далі -  ПП "Лідер-Да") про припинення юридичної особи.

В порушення ст.93 Цивільного кодексу України, ПП "Лідер-Да" не знаходиться за юридичною адресою, вказаною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, а це відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" від 15.05.2003р. № 755-IV є однією з підстав для постановлення судового рішення про припинення юридичної особи.

Справа розглядається в порядку скороченого провадження, оскільки в силу пункту 3 частини 1 статті 183-2 КАС України в  адміністративних справах щодо припинення за зверненням суб'єкта владних повноважень юридичних осіб чи фізичних осіб-підприємців, у випадках передбачених законом, застосовується скорочене провадження.

Позиція відповідача щодо позову не відома, оскільки він станом на день розгляду справи не надав суду заперечення на позов чи заяву про визнання позову. На адресу суду повернувся конверт із відміткою пошти "За зазначеною адресою не знаходиться" (а.с.14). Відповідно до ч. 11 ст. 35 КАС України вважається, що розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного  суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з  незалежних від суду причин, вважається, що  така повістка вручена належним чином.

Відповідно до п. 2 ч. 5 ст. 183-2 КАС України справа повинна  бути  розглянута  у  порядку  скороченого провадження не пізніше трьох днів з дня закінчення строку, передбаченого  частиною третьою цієї статті, якщо до суду не було подано  заперечення відповідача та за умови, що  справа розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.

Розглянувши та оцінивши матеріали справи в порядку скороченого провадження, відповідно до вимог статті 183-2 КАС України - без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі - суд дійшов висновку про наявність  достатніх  підстав  щодо прийняття рішення про задоволення позову в порядку письмового провадження, з огляду на наступне.

Приватне підприємство "Лідер-Да" діє на підставі свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи від 01.08.2007р. серія А00 № 825652, виданого виконавчим комітетом Вінницької міської ради (а.с.4)

Згідно листа № 13/4/701 від 26.04.2011р. виданого Головним управлінням статистики у Вінницькій області ПП "Лідер-Да" включене до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, ідентифікаційний код - 35297893, керівник підприємства – Сич Дмитро Вікторович, місцезнаходження: вул. Дачна, 8, кв. 3, м. Вінниця (а.с.5).

Разом з тим, 03.08.2010 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців України були внесені зміни та зазначено про відсутність юридичної особи за вказаною адресою (а.с.6 - на звороті).

Відповідно до довідки від 04.05.2011р., виданої ДПІ у м. Вінниці,  ПП "Лідер-Да" перебуває на податковому обліку в ДПІ у м. Вінниці з 02.08.2007р. (а.с.9), крім того, податковий борг за ПП "Лідер-Да" не обліковується. (а.с.8).

Відповідно до аб.6 ч.2 ст.38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" однією з підстав для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи є наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.

Відповідно до ст.18 вказаного Закону якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.

Враховуючи те, що у довідці з єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців є наявний запис про відсутність відповідача за вказаною юридичною адресою, суд вважає вимоги позивача обґрунтованими, у зв’язку з чим є всі підстави для припинення приватного підприємства "Лідер-Да"

Відповідно до положень п.п 20.1.12 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України податковим органам надано право у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення  юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця про визнання  недійсними  установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.

Відповідно до частини першої ст. 105 ЦК України учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов’язані негайно письмово повідомити про це орган, що здійснює державну реєстрацію, який вносить до Єдиного державного реєстру відомості про те, що юридична особа перебуває у процесі припинення. В абзаці другому частини другої цієї статті передбачено, що виконання функцій комісії з припинення юридичної особи (ліквідаційної комісії, ліквідатора тощо) може бути покладено на орган управління юридичної особи.

Відповідно до ч. 5 ст. 38 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців” суд призначає в рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією комісію з припинення (ліквідаційну комісію) та встановлює строк її роботи. Державний реєстратор вносить до Єдиного державного реєстру запис про призначення комісії з припинення (ліквідаційної комісії) не пізніше наступного робочого дня з дати надходження відповідного рішення.  

Частиною сьомою цієї статті передбачено, що державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису, в якому керівник органу управління або засновник (учасник) юридичної особи вказаний як голова комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи зобов’язаний надіслати такому керівнику органу управління або засновнику (учаснику) юридичної особи, а також суду, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи у зв’язку з її ліквідацією, відповідне повідомлення.

Відповідно до ч. 4 ст. 105 ЦК України комісія з припинення юридичної особи поміщає в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи.  

Згідно з ч. 1 ст. 36 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців” для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії або уповноважена ним особа після закінчення процедури ліквідації, яка передбачена законом, але не раніше двох місяців з дати публікації повідомлення у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації, повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору документи, передбачені цією частиною та частиною другою цієї статті.

Відповідно до ч. 10 ст. 38, ч. 8 ст. 36 цього ж Закону за відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, без розгляду державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.

Згідно з ч. 9 ст. 36 Закону строк державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації не повинен перевищувати три робочих дні з дати надходження документів для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.

Проаналізувавши чинне законодавство, пов’язане з припиненням підприємницької діяльності юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців за рішенням суду, що не пов’язане з банкрутством, можна дійти висновку, що склад комісії з припинення та порядок її роботи в даній категорії справ законодавством прямо не передбачені. Разом з тим, ч. 7 ст. 9 КАС України передбачено можливість застосування аналогії закону (закону, що регулює подібні правовідносини) та аналогії права (конституційних принципів і загальних засад права).

В зв’язку з наведеним вище суд вважає за необхідне створити ліквідаційну комісію в складі: голови комісії  - Сича Дмитра Вікторовича  - керівника приватного підприємства  "Лідер-Да" та Державної податкової інспекції у м. Вінниці, а також зобов’язати ліквідаційну комісію не пізніше 10 днів з моменту набрання даною постановою законної сили помістити в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення ПП "Лідер-Да" та не пізніше двох місяців з дати публікації зазначеного повідомлення подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору документи, передбачені частинами першою та другою ст. 36 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців”; встановити строк роботи ліквідаційної комісії 70 днів з дня набрання даною постановою законної сили.  

Згідно з частиною сьомою ст. 59 ГК України скасування державної реєстрації позбавляє суб'єкта господарювання статусу юридичної особи і є підставою для вилучення його з державного реєстру. Суб’єкт господарювання вважається ліквідованим з дня внесення до державного реєстру запису про припинення його діяльності. З урахуванням чого рішення суду після набрання законної сили слід направити державному реєстратору за місцем реєстрації юридичної особи.

Частиною 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. ст. 11, 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення,  а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному,  повному та об‘єктивному дослідженні.

При винесенні рішення суд також враховує те, що відповідачем не надано доказів в спростування позовних вимог.

Оскільки спір вирішено на користь суб’єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов’язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають (ч. 4 ст.94 КАС України).      

Керуючись ст.ст.  86, 94, 158, 162, 183-2, 256  КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ :

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Припинити юридичну особу - приватне підприємство "Лідер-Да" (юридична адреса: вул. Дачна, 8, кв.3, м. Вінниця)

Створити ліквідаційну комісію в складі: голови комісії -  Сича Дмитра Вікторовича - керівника приватного підприємства  "Лідер-Да" та Державної податкової інспекції у м. Вінниці.

Зобов'язати ліквідаційну комісію після набрання даною постановою законної сили повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію, про те, що приватного підприємства  "Лідер-Да" в процесі припинення.

Зобов'язати ліквідаційну комісію не пізніше 10 днів з дня набрання даною постановою  законної сили помістити в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення приватного підприємства  "Лідер-Да" та не пізніше двох місяців з дати публікації зазначеного повідомлення подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору  документи, передбачені чач. 1, 2 ст. 36 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 року №755-IV. Встановити строк роботи ліквідаційної комісії 70 днів з дня набрання даною постановою законної сили.

Копію постанови після набрання законної сили направити державному реєстратору виконавчого комітету Вінницької міської ради для виконання вимог ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".

Постанова підлягає негайному виконанню.

Порядок і строки апеляційного оскарження постанови визначені ст.ст. 183-2, 186 КАС України.

Набрання судовим рішенням законної сили визначено ст. 254 КАС України.

Суддя                                                                             Вільчинський Олександр Ванадійович

 

Дата ухвалення рішення08.06.2011
Оприлюднено18.07.2011
Номер документу16941195
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0270/2569/11

Ухвала від 31.05.2011

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Вільчинський Олександр Ванадійович

Постанова від 08.06.2011

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Вільчинський Олександр Ванадійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні