Постанова
від 04.07.2011 по справі 2а/0570/8783/2011
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



  

Україна  

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

   

 04 липня 2011 р.                                                             справа № 2а/0570/8783/2011

Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови:   

Донецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді   

при секретарі          Хлопові А.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду за адресою: м. Донецьк-52, вул. 50 Гвардійської дивізії, 17, адміністративну справу за позовом Управління Пенсійного фонду України в Ворошиловському районі м. Донецька до товариства з обмеженою відповідальністю «Євротрейд» про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків у розмірі 3732,87 грн., -

В С Т А Н О В И В:

          Управління Пенсійного фонду України в Ворошиловському районі м. Донецька звернулося до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «Євротрейд» про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків у розмірі 3732,87 грн., мотивуючи свої вимоги тим, що у порушення Законів України „Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, „Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування” своєчасно не сплатив страхові внески до пенсійного фонду, у зв’язку з чим має прострочену заборгованість на загальну суму у розмірі 3732,87 грн. Оскільки відповідач суму страхових внесків не сплачує, просив у відповідності до Закону України „Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” стягнути з відповідача на користь в Управління Пенсійного фонду України в Ворошиловському районі м. Донецька заборгованість по сплаті страхових внесків у зазначеному вище розмірі.

Представник позивача в судове засідання не з’явився, про дату,час та місце розгляду справи повідомлявся судом належним чином. Надіслав до суду клопотання про розгляд справи за його відсутності. За таких обставин суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності представника позивача на підставі наявних у справі  доказів.

Представник відповідача в судове засідання не з’явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся судом належним чином, про причини не явки суд не повідомив. Заяв про відкладення розгляду справи або про розгляд справи за відсутності представника відповідача до суду не надходило. За таких обставин, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності представника відповідача на підставі наявних у справі доказів.

Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Судом встановлено, що Управління Пенсійного фонду України в Ворошиловському районі м. Донецька є суб’єктом владних повноважень - органом виконавчої влади, який в цих правовідносинах здійснює повноваження, покладені на нього п. 12 Прикінцевих положень Закону України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”, Положенням про Пенсійний фонд України, затвердженим Указом Президента України від 6 квітня 2011 року № 384/2011 з наступними змінами та доповненнями.

У відповідності до п. 12 Прикінцевих положень Закону України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”, у період до перетворення Пенсійного фонду України в неприбуткову самоврядну організацію він функціонує як центральний орган виконавчої влади на підставі норм цього Закону (крім норм, зазначених в абзаці шостому пункту 1 цього розділу) та Положення про Пенсійний фонд України, затвердженим Указом Президента України від 6 квітня 2011 року № 384/2011 з наступними змінами та доповненнями.

Згідно  з пунктами 1, 3 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 6 квітня 2011 року № 384/2011 (далі Положення) з наступними змінами та доповненнями,  пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем'єр-міністра України - Міністра соціальної політики України. Пенсійний фонд України входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики з питань пенсійного забезпечення та збору, ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.  Основними завданнями Пенсійного фонду України є: реалізація державної політики з питань пенсійного забезпечення та збору, ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску; внесення пропозицій Міністру щодо формування державної політики з питань пенсійного забезпечення та збору, ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску; керівництво та управління солідарною системою загальнообов'язкового державного пенсійного страхування; призначення (перерахунок) пенсій, щомісячного довічного грошового утримання суддям у відставці та підготовка документів для їх виплати; забезпечення своєчасного і в повному обсязі фінансування та виплати пенсій, допомоги на поховання, інших виплат, які згідно із законодавством здійснюються за рахунок коштів Пенсійного фонду України та інших джерел, визначених законодавством; ефективне та цільове використання коштів, удосконалення методів фінансового планування, звітності та системи контролю за витрачанням коштів; забезпечення збору, ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску, інших коштів відповідно до законодавства та здійснення контролю за їх сплатою; виконання інших завдань, визначених законами України та покладених на Пенсійний фонд України Президентом України.

Згідно п. 7 Положення, Пенсійний фонд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Відповідач – товариство з обмеженою відповідальністю «Євротрейд» є юридичною особою (ЄДРПОУ 33013100); відповідно до п. 2.1.1 вказаної Інструкції платником страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.

Правовідносини, що склалися між сторонами, регулюються Законом України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”.

Процедура реєстрації та обліку платників внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування (далі - страхові внески), обчислення і сплати страхових внесків та інших платежів до бюджету Пенсійного фонду України підприємствами, установами, організаціями (далі - Підприємства) незалежно від форм власності, виду діяльності і господарювання та фізичними особами, нарахування і сплати фінансових санкцій та пені, подання страхувальниками звітності управлінням Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах (далі - органи Пенсійного фонду України) визначається Інструкцією про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 № 21-1, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16 січня 2004 р. за № 64/8663.

Так, відповідно до ч. 3 ст. 18 Закону України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” страхові внески до Пенсійного фонду України є цільовим загальнообов’язковим платежем, який справляється на всій території України в порядку, встановленому цим Законом. Невиконання цього обов’язку платниками страхових внесків приводить до неповного формування коштів Пенсійного фонду України, і як наслідок, до несвоєчасних виплат пенсій пенсіонерам, що є порушенням ст. 46 Конституції України.

Згідно з ч. 4 ст. 20  Закону України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” сплата страхових внесків здійснюється виключно в грошовій формі шляхом внесення відповідних сум страхових внесків до солідарної системи на банківські рахунки виконавчих органів Пенсійного фонду, а сум страхових внесків до накопичувальної системи пенсійного страхування - на банківський рахунок Накопичувального фонду або на банківський рахунок обраного застрахованою особою недержавного пенсійного фонду.

          Частиною 6 ст. 20 Закону України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” передбачено, що страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду.

          Частиною 2 статті 106 Закону України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” передбачено, що суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 цього Закону, в тому числі обчислені територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених частиною третьою статті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків (далі - недоїмка) і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій.

Відповідачем у встановлені строки заборгованість зі сплати страхових внесків сплачена не була, у зв’язку з чим згідно п. 2 ч. 9 ст. 106 цього Закону начальником та заступником начальника Управління Пенсійного фонду України у Ворошиловському районі м. Донецька були прийняті рішення № 163/02-51/33013100 від 03.02.2010 про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або органом Пенсійного фонду на суму у розмірі: штрафні санкції – 91,52 грн., пеня – 16,48 грн. (а.с. 9); рішення №  217/02-51/33013100 від 03.02.2010 про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або органом Пенсійного фонду на суму у розмірі: штрафні санкції – 110,34 грн., пеня – 30,32 грн. (а.с. 11); рішення №  542/02-51/33013100 від 17.03.2010 про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або органом Пенсійного фонду на суму у розмірі: штрафні санкції – 23,05 грн., пеня – 12,68 грн. (а.с. 6);  рішення №  543/02-51/33013100 від 17.03.2010 про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або органом Пенсійного фонду на суму у розмірі: штрафні санкції – 68,47 грн., пеня – 16,43 грн. (а.с. 7); рішення №  1785/02-51/33013100 від 13.09.2010 про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або органом Пенсійного фонду на суму у розмірі: штрафні санкції – 170 грн. (а.с. 12);

Вказані рішення були вручені уповноваженим особам відповідача рішення № 163/02-51/33013100 17.03.2010, рішення № 217/02-51/33013100 17.03.2010, рішення № 542/02-51/33013100 17.03.2010, рішення № 543/02-51/33013100 17.03.2010, рішення № 1785/02-51/33013100 13.09.2010 та не оскаржувались, до виконання не пред’являлись. Сума штрафних санкцій та пені визначена у рішенні на час розгляду справи є несплаченою.

Таким чином, у відповідача наявна заборгованість зі сплати страхових внесків, фінансових санкцій та пені за період з лютого по грудень 2010 року у загальній сумі 4112,09 грн., з них відповідачем було сплачено 379,22 грн., отже станом на 04 липня 2011 року заборгованість складає 3732,87 грн., що підтверджується розрахунком ціни позову (а.с. 5), даними картки особового рахунку відповідача (а.с. 25-28), рішеннями про застосування фінансових санкцій (а.с. 6,-7, 9, 11-12).

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

За даних обставин, відповідачем не було надано суду жодних доказів, які б спростовували доводи позивача.

Враховуючі зазначене, оскільки відповідач своєчасно не сплатив у повному обсязі страхові внески на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування, то відповідно до ч. 1 ст. 106 Закону України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” з нього підлягає стягненню у рахунок погашення заборгованості сума у розмірі 3732,87 грн.

          Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України, судові витрати з відповідача не  підлягають стягненню.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 17, 18, 19, 20, 51, 69, 70, 71, 72, 86, 94, 121, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 167 КАС України, суд, –

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в Ворошиловському районі м. Донецька до товариства з обмеженою відповідальністю «Євротрейд» про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків у розмірі 3732,87 грн., - задовольнити.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Євротрейд» на користь Управління Пенсійного фонду України у Ворошиловському районі м. Донецька заборгованість зі сплати страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування у розмірі 3732 (три тисячі сімсот тридцять два) грн. 87 коп.

Постанова постановлена у нарадчій кімнаті та проголошена її вступна та резолютивна частини 04 липня 2011 року.

Повний текст постанови складений 08 липня 2011 року.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на постанову Донецького окружного адміністративного суду подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

  

Суддя                                                                                      Лазарєв В.В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.07.2011
Оприлюднено18.07.2011
Номер документу16941689
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/8783/2011

Постанова від 04.07.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Лазарєв В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні