Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
06 липня 2011 р. справа № 2а /0570/8875/2011
Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17
час прийняття постанови:
Донецький окружний адмін істративний суд в складі:
головуючого судді Грищенк а Є.І.
при секретарі Чернік овій О.Є.
за участю представників с торін
від прокурора - Бахарєва М .А.,
від відповідача - Гурко вої Л.В.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Про курора міста Донецька в інте ресах держави в особі Держав ного підприємства «Націонал ьна енергетична компанія «Ук ренерго» в особі відокремлен ого підрозділу «Держенергон агляд у Донбаському регіоні» до Комунальної установи «Це нтралізована бібліотечна си стема для дорослих» про стяг нення суми штрафу у розмірі 510 0 гривень за постановою Держе нергонагляду від 15.11.2010 р. № Д-320, -
В С Т А Н О В И В:
Прокурор міста Донецька з вернувся до Донецького окруж ного адміністративного суду в інтересах держави в особі Д ержавного підприємства «Нац іональна енергетична компан ія «Укренерго» в особі відок ремленого підрозділу «Держе нергонагляд у Донбаському ре гіоні» до Комунальної устано ви «Централізована бібліоте чна система для дорослих» (да лі «відповідач») про стягнен ня суми штрафу у розмірі 5100 гри вень за постановою Держенерг онагляду від 15.11.2010 р. № Д-320. В обґру нтування позовних вимог пози вач зазначив, що 08.11.2010 року. держ авним інспектором з енергети чного нагляду було проведено перевірку виконання припису Інспекції від 18.05.2009р. №02/17-0440/2 про у сунення порушень законодавс тва про електроенергетику, п ро що складено акт перевірки від 08.11.2010 року. №02/17-0029. За невикона ння вищезазначеного припису постановою №Д-320 від 15.11.2010 року н а відповідача накладено штра ф в розмірі 5100,00 гривень. Суму шт рафу відповідач у встановлен ий 30-денний строк з дня прийня ття постанови не сплатив, у зв ' язку з чим штраф підлягає с тягненню у судовому порядку. На підставі викладеного про сив стягнути з відповідача н а користь Державного бюджет у України штраф в сумі 5100,00 грив ень.
У судовому засіданні проку рор уточнив позовні вимоги та просив стягнути штраф у ро змірі 4590,00 грн.
До судового засідання пред ставник позивача не зявився, про час, дату та місце судовог о засідання повідомлявся нал ежним чином.
Представник відповідача в судовому засіданні проти по зову заперечувала та просила залишити позовну заяву без р озгляду у зв' язку із поруше нням на її думку позивачем ст року звернення до суду.
Заслухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши письмові докази, суд встанов ив наступне.
Здійснення державної полі тики в галузі паливно-енерге тичного комплексу згідно з У казом Президента України “Пр о зміни в структурі централь них органів виконавчої влади ” від 15.12.1999 року № 1573/99, покладено н а Міністерство палива та ене ргетики України, яке є центра льним органом державної вико навчої влади.
Згідно з Положенням про дер жавний енергетичний нагляд з а режимами споживання електр ичної і теплової енергії, зат вердженого постановою Кабін ету Міністрів України № 929 від 07.08.1996 року, державний енергетич ний нагляд за режимами спожи вання електричної і теплової енергії, технічним станом та організацією експлуатації е лектричних, теплових, теплов икористовуючих установок та мереж суб'єктів електроенер гетики, суб'єктів відносин у с фері теплопостачання і спожи вачів електричної енергії зд ійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за реж имами споживання електрично ї і теплової енергії (Держене ргонагляд).
Оскільки Державна інспекц ія з енергетичного нагляду з а режимами споживання електр ичної і теплової енергії у До нецькій області діє у складі Державного підприємства “На ціональна енергетична компа нія “Укренерго” та його стру ктурних підрозділів, тому ви могу до відповідача заявляє саме Державне підприємство “ Національна енергетична ком панія “Укренерго”.
Відповідно до п. 3 Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживанн я електричної і теплової ене ргії, затвердженого постанов ою Кабінету Міністрів Україн и № 929 від 07.08.1996 року, метою енерге тичного нагляду є сприяння з абезпеченню сталого функціо нування об'єднаної енергетич ної системи України, сфери те плопостачання, енергетичної безпеки держави шляхом здій снення контролю за дотриманн ям суб'єктами електроенергет ики, суб'єктами відносин у сфе рі теплопостачання та спожив ачами електричної енергії ви мог нормативно-правових і но рмативно-технічних актів у с фері виробництва, постачання та споживання електричної і теплової енергії (далі - енерг ія).
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону України “Про електроенергет ику” державний нагляд в елек троенергетиці здійснюють Де ржавна інспекція з експлуата ції електричних станцій і ме реж та Державна інспекція з е нергетичного нагляду за режи мами споживання електричної та теплової енергії у порядк у, встановленому Кабінетом М іністрів України, та інші орг ани, визначені законодавство м України.
Крім того, відповідно до ч. 5 с т. 9 цього Закону Державні інсп ектори з енергетичного нагля ду за режимами споживання ел ектричної та теплової енергі ї мають право, в тому числі, да вати споживачам та суб'єктам електроенергетики обов'язко ві для виконання приписи.
В результаті перевірки КУ « Централізована бібліотечна система для дорослих» щодо д отримання вимог законодавст ва з електроенергетики Маріу польським відділенням Держа вної інспекції з енергетично го нагляду за режимами спожи вання електричної і теплової енергії в Донецькій області видано припис №02/17-0440/2 від 18.05.2009 ро ку (а.с.6-7), яким відповідачу при писано усунути виявлені пору шення діючого законодавства України про електроенергети ку, строк виконання найбільш тривалого заходу встановлен о - 01.10.2010 року.
Припис №02/17-0440/2 від 18.05.2009 року про усунення порушень законодав ства України про електроенер гетику відповідачем оскарже но не було та будь-яких доказі в щодо його скасування, визна ння протиправним, тощо суду в ідповідачем не надано.
8 листопада 2010 року, державни м інспектором з енергетичног о нагляду було проведено обс теження відповідача, в резул ьтаті якого було встановлено , що підприємство не виконало в повному обсязі у встановле ні строки зазначений припис, що підтверджується актом пе ревірки №02/17-0029 від 08.11.2010р. (а.с.5).
Відповідно до ст. 24 Закону Ук раїни “Про електроенергетик у” у разі порушення енергопо стачальником, який здійснює постачання електричної енер гії на закріпленій території , умов і правил здійснення ліц ензованої діяльності з поста чання електричної енергії та інших обов'язків, передбачен их цим Законом, враховуючи зо бов'язання щодо забезпечення захисту прав споживачів еле ктричної енергії та проведен ня розрахунків за закуплену енергопостачальником елект ричну енергію, а також із суб'є ктом підприємницької діяльн ості, який здійснює передачу належної енергопостачальни ку електричної енергії, Наці ональна комісія регулювання електроенергетики України з астосовує до такого енергопо стачальника такі санкції, зо крема, як штраф.
Відповідно до ч. 3 ст. 27 Закону України “Про електроенергет ику” суб'єкти господарської діяльності несуть відповіда льність за правопорушення в електроенергетиці, зокрема, за ухилення від виконання аб о несвоєчасне виконання ріше нь чи приписів Національної комісії регулювання електро енергетики України, Державно ї інспекції з експлуатації е лектричних станцій і мереж, Д ержавної інспекції з енергет ичного нагляду за режимами с поживання електричної та теп лової енергії та порушення у мов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковув аних мінімумів доходів грома дян.
Крім того, порядок накладен ня Національною комісією рег улювання електроенергетики , державними інспекторами з е ксплуатації електричних ста нцій і мереж, державними інсп екторами з енергетичного наг ляду за режимами споживання електричної та теплової енер гії на суб'єктів господарськ ої діяльності незалежно від форм власності штрафів за по рушення законодавства про ел ектроенергетику визначаєть ся Положенням про порядок на кладення на суб' єктів госпо дарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику, затве рдженого постановою Кабінет у Міністрів України від 21.07.1999 ро ку № 1312.
Відповідно до п. 2 цього Поло ження штрафи за порушення за конодавства про електроенер гетику накладаються на суб'є ктів господарської діяльнос ті, в тому числі, за ухилення в ід виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписі в Національної комісії регул ювання електроенергетики, Де ржавної інспекції з експлуат ації електричних станцій і м ереж, Державної інспекції з е нергетичного нагляду за режи мами споживання електричної та теплової енергії та поруш ення умов ліцензій.
Інспекцією Держенергонагл яду в Донецькій області пост ановою №Д-320 від 15.11.2010р. до відпов ідача за невиконання припису Держенергонагляду №02/17-0440/2 від 18.05.2009 р. було накладено штраф в р озмірі 5100,00 гривень (а.с.8).
Згідно п. 11 Положенням про по рядок накладення на суб' єкт ів господарської діяльності штрафів за порушення законо давства про електроенергети ку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.1999 року № 1312, рішення про на кладення на суб'єктів господ арської діяльності штрафів м оже бути оскаржене в установ леному законом порядку.
Постанова про накладення ш трафу за порушення законодав ства у галузі електроенергет ики та сфері теплопостачання від 15.11.2010 року була отримана ві дповідачем 31.01.2011 року, про що св ідчить повідомлення про вруч ення поштового відправлення . Відповідачем вищезазначену постанову про накладення шт рафу оскаржено не було.
Як вбачається з матеріалів справи, а саме платіжного дор учення від 11.02.2011 року, відповіда чем було сплачено 510 (п' ятсот десять) гривень на погашення штрафу.
Крім того, згідно з п. 10 цього Положення, суб'єкт господарс ької діяльності повинен спла тити штраф протягом 30 днів з д ня винесення постанови про й ого накладення. У разі неспла ти штрафу у зазначений термі н він стягується в судовому п орядку.
Суд не приймає до уваги запе речення відповідача про проп уск позивачем строку звернен ня до суду з наступних підста в. Так, постанова Держенергон агляду № Д-320 була прийнята 15 ли стопада 2010 року. Як вже було суд ом зазначено вище згідно з п. 1 0 Положенням про порядок накл адення на суб' єктів господа рської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику, затвердж еного постановою Кабінету Мі ністрів України від 21.07.1999 року № 1312 суб'єкт господарської діял ьності повинен сплатити штра ф протягом 30 днів з дня винесе ння постанови про його накла дення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стяг ується в судовому порядку. Ви ходячи з аналізу зазначеної норми суд приходить до висно вку, що позивач мав право звер татися до суду з позовом післ я закінчення 30 денного строку на добровільну сплату суми ш трафу, тобто починаючи з 16 гру дня 2010 року. Відповідно до поло жень ст. 99 КАС України для звер нення до адміністративного с уду за захистом прав, свобод т а інтересів особи встановлює ться шестимісячний строк, як ий, якщо не встановлено інше, о бчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була д ізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів. Якщ о законом передбачена можлив ість досудового порядку вирі шення спору і позивач скорис тався цим порядком, то для зве рнення до адміністративного суду встановлюється місячни й строк, який обчислюється з д ня, коли позивач дізнався про рішення суб'єкта владних пов новажень за результатами роз гляду його скарги на рішення , дії або бездіяльність суб'єк та владних повноважень. Таки м чином, позивач мав право зве рнутись до суду із заявленим позовом протягом шести міся ців, починаючи з 16 грудня 2010 рок у по 16 липня 2011 року. Враховуючи , що позов надійшов до канцеля рії Донецького окружного адм іністративного суду 30 травня 2011 року, суд приходить до висно вку, що позивачем строк зверн ення до суду не порушений.
Оскільки відповідач не спл атив суму штрафу у встановле ний законом строк, суд задово льняє позовні вимоги заступн ика прокурора Донецької обла сті - прокурора міста Донец ька в інтересах держави в осо бі Державного підприємства « Національна енергетична ком панія «Укренерго» в особі ві докремленого підрозділу «Де рженергонагляд у Донбаськом у регіоні» до Комунальної ус танови «Централізована бібл іотечна система для дорослих » про стягнення суми штрафу у розмірі 4590 гривень за постано вою Держенергонагляду від 15.11 .2010 р. № Д-320.
Відповідно до вимог ст. 94 КАС України, судові витрати з від повідача стягненню не підляг ають.
На підставі наведеного, кер уючись статтями 2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 6 9-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 254 Код ексу адміністративного судо чинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов за ступника прокурора Донецько ї області - прокурора міста Донецька в інтересах держав и в особі Державного підприє мства «Національна енергети чна компанія «Укренерго» в о собі відокремленого підрозд ілу «Держенергонагляд у Донб аському регіоні» до Комуналь ної установи «Централізован а бібліотечна система для до рослих» про стягнення суми ш трафу у розмірі 4590 гривень за п остановою Держенергонагляд у від 15.11.2010 р. № Д-320, задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з Комунальної уст анови «Централізована біблі отечна система для дорослих» (87500, м. Маріуполь, пр. Леніна, 93Б, Є ДРПОУ 00184543) на користь Державно го бюджету України (код бюд жетної класифікації 21081100, пото чний рахунок 31118106700051 УДК м. Маріу поля ГУДКУ в Донецькій облас ті, МФО 834016, ЄДРПОУ 34686694) штраф в су мі 4590 (чотири тисячі п' ятсот д ев' яносто) гривень 00 копійок .
Постанова прийнята у нарад чій кімнаті, її вступну та рез олютивну частини проголошен о у судовому засіданні 6 липня 2011 року.
Постанова в повному обсязі виготовлена 11 липня 2011 року.
Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд Апеляційна скарга подає ться до адміністративного су ду апеляційної інстанції чер ез суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адмі ністративного судочинства України, а також прийняття по станови у письмовому провадж енні апеляційна скарга подає ться протягом десяти днів з д ня отримання копії постанови .
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 КАС України, бу ло повідомлено про можливіст ь отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеля ційне оскарження постанови с уду обчислюється з наступног о дня після закінчення п'ятид енного строку з моменту отри мання суб'єктом владних повн оважень повідомлення про мож ливість отримання копії пост анови суду.
Суддя Грищенко Є.І.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.07.2011 |
Оприлюднено | 18.07.2011 |
Номер документу | 16941911 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Грищенко Є.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні