Постанова
від 12.07.2011 по справі 2а/0570/10864/2011
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 липня 2011 р. справа № 2а /0570/10864/2011

Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17

час прийняття постанови:

Донецький окружний адмін істративний суд в складі:

головуючого судді Христоф орова А.Б.

при секретарі Малій С.Ю.

за участю:

представника позивача - Платонової Я.В.,

представника відповідача - Гісіс Т.Д.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Ре гіонального управління Де партаменту контролю за вироб ництвом та обігом спирту, алк огольних напоїв і тютюнових виробів у Донецькій області до Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Томекс» про стягнення фінансових санкці й у вигляді штрафу у розмірі 10 200 грн.,

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Регіональне управ ління Департаменту контролю за виробництвом та обігом сп ирту, алкогольних напоїв і тю тюнових виробів Державної по даткової адміністрації Укра їни у Донецькій області, звер нулось до суду з позовом до То вариства з обмеженою відпові дальністю «Томекс» про стягн ення фінансових санкцій у ви гляді штрафу у розмірі 10200 грн.

В обґрунтування позовних в имог зазначив, що 18.03.2011 рішенням РУ Департаменту САТ ДПА у Дон ецькій області № 051536-0163-32-41 до ТОВ « Томекс» застосовані штрафні санкції у вигляді штрафу в ро змірі 10200 грн. за порушення вимо г Закону України «Про держав не регулювання виробництва і обігу спирту етилового, конь ячного і плодового, алкоголь них напоїв та тютюнових виро бів».

Вказане рішення, зазначає п озивач, було направлено на юр идичну адресу підприємства 1 9.03.2011, отримано 23.03.2011. Рішення не ос каржувалося і є чинним.

Позивач посилається на ст. 1 7 Закону України «Про державн е регулювання виробництва і обігу спирту етилового, конь ячного і плодового, алкоголь них напоїв та тютюнових виро бів», п. 10 Порядку застосуванн я фінансових санкцій та вказ ує, що у разі невиконання суб' єктом господарювання рішенн я, сума штрафу стягується на п ідставі рішення суду. На підс таві викладеного просить зад овольнити позовні вимоги.

Представник позивача у суд ому засіданні позовні вимоги підтримала, просила їх задов ольнити, зазначила, що правоп орушення підтверджується ма теріалами перевірки і станом на момент розгляду справи за боргованість, щодо якої пред ' явлено позовні вимоги відп овідачем не сплачена.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечу вала проти задоволення позов них вимог, пояснила, що стосов но застосування до неї штраф ної санкції у розмірі 3400 грн. в зв' язку з нерозміщенням нао чної інформації вона погоджу ється, проте не погоджується із тим, що відповідач ТОВ «Том екс» не має статусу підприєм ства громадського харчуванн я, що дозволяє реалізовувати алкогольні напої на розлив д ля споживання на місці. Вказу є, що на момент перевірки у неї було свідоцтво де визначено тип ТОВ «Томекс» - закусочна. З урахуванням вказаного прос ила відмовити у задоволенні позовних вимог.

Суд, заслухавши пояснення п редставників сторін, досліди вши матеріали справи, обгово ривши доводи адміністративн ого позову та заперечень про ти нього встановив наступне.

Відповідач, - Товариство з о бмеженою відповідальністю « Томекс» зареєстроване рішен ням Донецької міської ради, с відоцтво про державну реєстр ацію від 09.03.1995 № 23178410 та є юридично ю особою.

Згідно з п. 11 ст. 10 Закону Украї ни „Про державну податкову с лужбу в Україні” державні по даткові інспекції в районах, містах без районного поділу , районах у містах, міжрайонні та об`єднані державні податк ові інспекції виконують, зок рема, функцію подання до суді в позовів до підприємств, уст анов, організацій та громадя н про визнання угод недійсни ми і стягнення в доход держав и коштів, одержаних ними за та кими угодами, а в інших випадк ах - коштів, одержаних без уста новлених законом підстав, а т акож про стягнення заборгова ності перед бюджетом і держа вними цільовими фондами за р ахунок їх майна.

Відповідно до покладених з авдань Департамент САТ ДПА з дійснює контроль:

за виробництвом та обігом с пирту, алкогольних напоїв, тю тюнових виробів;

за відвантаженням спирту е тилового підприємствам - в иробникам продуктів органіч ного синтезу;

за виробництвом парфумерн о-косметичної продукції з ви користанням спирту етиловог о;

за додержанням норм виходу спирту та його втрат при виро бництві алкогольних напоїв;

за додержанням стандартів , технічних умов, рецептур, рег ламентів і технологічних інс трукцій та інших нормативних документів щодо виробництва спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів;

за показниками спиртовимі рювальних апаратів, за пломб уванням місць можливого дост упу до спирту на брагоректиф ікаційних апаратах підприєм ств - виробників спирту та с пиртовмісної продукції всіх форм власності;

за відвантаженням спирту т а за наявністю спеціальних т ехнічних пристроїв, які фікс ують в електронному вигляді дані про обсяг відвантаженог о спирту та використання ден атуруючих домішок.

Позивач Регіонального управління Департаменту ко нтролю за виробництвом та об ігом спирту, алкогольних нап оїв і тютюнових виробів Держ авної податкової адміністра ції України у Донецькій обла сті,- є суб`єктом владних повно важень, та здійснює в даних пр авовідносинах надані їй Зако ном України „Про державну по даткову службу в Україні” по вноваження.

Судом встановлено, що 14.02.2011 ро ку уповноваженими особами Регіонального управління Департаменту контролю за ви робництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюно вих виробів Державної податк ової адміністрації України у Донецькій області, проведен о перевірку відповідача - Т ОВ «Томекс». Перевірку прове дено на підставі направлення від 14.02.2011 № 000094, виданого начальни ком Регіонального управ ління Департаменту САТ ДПА У країни у Донецькій області. З азначене направлення отрима но особисто директором ТОВ « Томекс» Гісіс Т.Д. (а.с. 15)

Предметом проведення перевірки було питання доде ржання суб' єктами господар ювання вимог, встановлених з аконодавством України, які є обов' язковими до виконання при здійсненні оптової і роз дрібної торгівлі алкогольни ми напоями та / або тютюновими виробами.

За наслідками проведеної п еревірки встановлені поруше ння та 14.02.2011 року складено акт № 79/03/23178410 (а.с. 7-10), який підписано дир ектором ТОВ «Томекс» без зап еречень. При цьому, як вбачаєт ься з акту перевірки, питання щодо підтвердження статусу відповідача як підприємства громадського харчування, як е дозволяє реалізацію алког ольних напоїв для споживання на місці, остаточно не виріше но.

15.03.2011 року позивачем було скл адено Доповнення до акту пер евірки від 14.02.2011 № 79/03/23178410, з якого в бачається, що при проведенні перевірки ТОВ «Томекс» 14.02.2011 бу ло встановлено порушення від повідачем ст. 15-3 «Про державне регулювання виробництва і о бігу спирту етилового, конья чного і плодового, алкогольн их напоїв та тютюнових вироб ів», а саме - встановлено про даж алкогольних напоїв на ро злив для споживання на місці суб' єктом господарювання, що не має статусу підприємст ва громадського харчування, суб' єкта господарювання з у ніверсальним асортиментом т оварів. (а.с. 13)

На підставі акту перевірки від 14.02.2011 № 79/03/23178410 та доповнення до нього від 15.03.2011 позивачем прийн ято рішення про застосування штрафних (фінансових) санкці й на суму 10200,00 гривень. (а.с. 5-6)

Вказане рішення було надіс лано відповідачу поштою 19.03.2011 т а отримано 23.03.2011 року, про що сві дчить розписка про отримання поштового відправлення(а.с. 14 )

Відповідно до ч. 4 ст. 15-2 Закону України «Про державне регул ювання виробництва і обігу с пирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних нап оїв та тютюнових виробів» у м ісцях та закладах, де куріння заборонено, має бути розміще на наочна інформація, яка скл адається із графічного знака про заборону куріння та текс ту такого змісту: "Куріння заб оронено!".

Згідно ч. 6 ст. 15-3 Закону Україн и «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту е тилового, коньячного і плодо вого, алкогольних напоїв та т ютюнових виробів» продаж алк огольних напоїв на розлив дл я споживання на місці дозвол яється тільки суб'єктам госп одарювання громадського хар чування та спеціалізованим в ідділам, що мають статус суб'є ктів господарювання громадс ького харчування, суб'єктів г осподарювання з універсальн им асортиментом товарів.

Вчинення зазначених право порушень відповідачем ТОВ «Т омекс» підтверджується мате ріалами перевірки, досліджен ими у судовому засіданні.

Суд не погоджує правову поз ицію представника відповіда ча, що у ТОВ «Томекс» на момент перевірки був статус підпри ємства громадського харчува ння з огляду на таке.

Основні засади державної п олітики щодо регулювання вир обництва, експорту, імпорту, о птової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тют юновими виробами, забезпечен ня їх високої якості та захис ту здоров'я громадян, а також п осилення боротьби з незаконн им виробництвом та обігом ал когольних напоїв і тютюнових виробів на території Україн и визначені Законом України «Про державне регулювання ви робництва і обігу спирту ети лового, коньячного і плодово го, алкогольних напоїв та тют юнових виробів».

Частиною 6 статті 15-3 цього За кону визначено, що продаж алк огольних напоїв на розлив дл я споживання на місці дозвол яється тільки суб'єктам госп одарювання громадського хар чування та спеціалізованим в ідділам, що мають статус суб'є ктів господарювання громадс ького харчування, суб'єктів г осподарювання з універсальн им асортиментом товарів.

Абзацом 9 частини 2 статті 17 ц ього Законом України «Про де ржавне регулювання виробниц тва і обігу спирту етилового , коньячного і плодового, алко гольних напоїв та тютюнових виробів» передбачено, що у ра зі порушення суб' єктом госп одарювання вимог статті 15- 3 ць ого Закону застосовуються фі нансові санкції у вигляді шт рафу у розмірі 6800 гривень.

Основні вимоги до роздрібн ої торгівлі горілкою і лікер о-горілчаними виробами, вино м виноградним та плодово-ягі дним, коньяком, шампанським, в ином ігристим (далі - алкоголь ні напої), спрямовані на забез печення прав споживачів щодо належної якості товару і рів ня торгівельного обслуговув ання визначені Правилами роз дрібної торгівлі алкогольни ми напоями, затверджених пос тановою Кабінету міністрів У країни N 854 від 30 липня 1996 року (дал і Правила роздрібної торгівл і алкогольними напоями).

Відповідно до пункту 2 цієї постанови, роздрібна торгівл я алкогольними напоями є дія льністю з продажу алкогольни х напоїв безпосередньо грома дянам та іншим кінцевим спож ивачам для їх особистого нек омерційного використання не залежно від форми розрахункі в, у тому числі на розлив у рес торанах, кафе, барах, інших під приємствах громадського хар чування.

Роздрібна торгівля алкого льними напоями здійснюється через спеціалізовані підпри ємства, в тому числі фірмові, с пеціалізовані відділи (секці ї) підприємств з універсальн им асортиментом продовольчи х товарів, підприємства чи сп еціалізовані відділи (секції ) магазинів споживчої коопер ації, а також підприємства гр омадського харчування.

Відповідно до пункту 22 Прав ил роздрібної торгівлі алког ольними напоями, продаж алко гольних напоїв на розлив для споживання на місці дозволя ється тільки підприємствам г ромадського харчування та сп еціалізованим відділам, що м ають статус підприємств гром адського харчування, підприє мств з універсальним асортим ентом товарів.

Визначення терміну «підпр иємство громадського харчув ання» містилося в Правилах р оботи закладів (підприємств ) громадського харчування, за тверджених Наказом Міністер ства економіки та з питань єв ропейської інтеграції Украї ни № 219 від 24 липня 2002 року. Наказо м Міністерства економіки та з питань європейської інтегр ації України № 309 від 09 жовтня 2006 року поняття «підприємство громадського харчування» бу ло змінено на поняття «підпр иємство ресторанного госпо дарства».

Відповідно до пункту 1.3. цих п равил, закладом ресторанного господарства є організаційн о-структурна одиниця у сфері ресторанного господарства, яка здійснює виробничо-торго вельну діяльність: виробляє і (або) доготовляє, продає і ор ганізовує споживання продук ції власного виробництва і з акупних товарів, може органі зовувати дозвілля споживачі в.

Згідно пунктів 1.5., 1.6 цих Прав ил роботи закладів (підприєм ств) громадського харчування , затверджених Наказом Мініс терства економіки та з питан ь європейської інтеграції Ук раїни № 219 від 24 липня 2002 року зак лади (підприємства) ресторан ного господарства поділяють ся за типами: фабрики-кухні, фа брики-заготівельні, ресторан и, бари, кафе, їдальні, закусоч ні, буфети, магазини кулінарн их виробів, кафетерії, а ресто рани та бари - також на класи (п ерший, вищий, люкс). Вибір типу закладу (підприємства) ресто ранного господарства та клас у ресторану або бару здійсню ється суб'єктом господарсько ї діяльності самостійно з ур ахуванням вимог законодавст ва України.

Суб'єкти господарської дія льності у сфері ресторанного господарства при облаштуван ні закладу (підприємства) згі дно з обраним типом (класом) по винні мати необхідні виробни чі, торговельні та побутові п риміщення, а також обладнанн я для приготування та продаж у продукції. Вимоги, що пред'яв ляються до виробничих, торго вельних та побутових приміще нь закладів (підприємств) рес торанного господарства, обла днання, інвентарю, переліку п ослуг, технологічних режимів виробництва продукції, вста новлюються законодавством У країни.

Відкриття закладу (підприє мства) ресторанного господар ства узгоджується з органами місцевого самоврядування, у становами державної санітар но-епідеміологічної служби в установленому законодавств ом порядку.

Відповідачем до суду не над ано документи, які б посвідчу вали узгодження позивачем в ідкриття закладу ресторанно го господарства з органами м ісцевого самоврядування та установами державної саніта рно-епідеміологічною служби .

Зазначені обставини підтв ерджуються також листами Дон ецької міської ради від 03.02.2011 № 426/95 та від 10.03.2011 № 426/189 (а.с. 21-22) із зміст у яких вбачається, що Донецьк ою міською радою не узгоджув алось відкриття підприємств а ресторанного господарства типу «закусочна» ТОВ «Томек с».

Як встановлено у судовому з асіданні, станом на момент ро згляду справи, заборгованіс ть згідно застосованих до ві дповідача фінансових санкці й до бюджету не сплачена і скл адає 10200 гривень. Вказана обста вини підтверджується також і нформацією, наданою Державно ю податковою інспекцією у Ка лінінському районі м. Донець ка від 08.07.2011 і представником від повідача не оспорюється.

Відповідно до ст. 25 Закону Ук раїни "Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг" суми фінансових санкцій, які визначені статтями 17-24 цього З акону, підлягають перерахува нню суб'єктами підприємницьк ої діяльності до Державного бюджету України в десятиденн ий термін з дня прийняття орг анами Державної податкової служби України рішення про з астосування таких фінансови х санкцій.

Оскільки відповідачем у вс тановлений законом строк шт рафні (фінансові) санкції спл ачені не були, суд з урахуванн ям приведених норм діючого з аконодавства приходить до в исновку про необхідність стя гнення з відповідача суми фі нансових санкцій у розмірі 1020 0,00 гривень до Державного бюдж ету України.

Керуючись ст.ст.2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59 , 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110-112, 121, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 2 54, Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги Регіонал ьного управління Департам енту контролю за виробництво м та обігом спирту, алкогольн их напоїв і тютюнових виробі в у Донецькій області до Това риства з обмеженою відповіда льністю «Томекс» про стягнен ня фінансових санкцій у вигл яді штрафу у розмірі 10200 грн., - за довольнити.

Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю «То мекс» (ЄДРПОУ 23178410, м. Донецьк, бу л. Шевченка, б.88) фінансові санк ції у вигляді штрафу у розмір і 10200 грн. (десять тисяч двісті г ривень ) на користь Державног о бюджету України код платеж у 21081100, код 34687090, МФО 834016 УДК у Донець кій області, р/р 31119106700005.

Постанова постановлена у н арадчій кімнаті та проголоше на її вступна та резолютивна частина у судовому засіданн і 12 липня 2011 року. Постанова виг отовлена в повному обсязі 15 ли пня 2011 року.

Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, а також прийняття пос танови у письмовому провадже нні апеляційна скарга подаєт ься протягом десяти днів з дн я отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, було повідомлено про мо жливість отримання копії пос танови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк н а апеляційне оскарження пост анови суду обчислюється з на ступного дня після закінченн я п'ятиденного строку з момен ту отримання суб'єктом владн их повноважень повідомлення про можливість отримання ко пії постанови суду.

Суддя Христофоров А.Б.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.07.2011
Оприлюднено18.07.2011
Номер документу16942052
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/10864/2011

Ухвала від 04.11.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 04.11.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 16.11.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 16.11.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 12.10.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 12.10.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 02.09.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 05.08.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 05.08.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 17.02.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Т.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні