Постанова
від 13.04.2011 по справі 2а-995/11/1070
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



  

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

13 квітня 2011 року                                                                                   2а-995/11/1070                                                                                                          

Київський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Спиридонової В.О.,

розглянувши у порядку письмового провадження у м. Києві адміністративну справу за позовом Управління Пенсійного фонду України в Іванківському районі Київської області до Відкритого акціонерного товариства «Дорожньо-будівельне управління № 39»про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків, фінансової санкції та пені,

ВСТАНОВИВ:

У лютому 2011 року Управління Пенсійного фонду України в Іванківському районі Київської  області (надалі –позивач, Управління) звернулось до суду з позовом про стягнення з Відкритого акціонерного товариства «Дорожньо-будівельне управління № 39»(надалі - відповідач) заборгованості по сплаті страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування, фінансових санкцій та пені у сумі 53571 грн. 16 коп.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач має заборгованість перед позивачем зі сплати страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування, фінансових санкцій та пені, яка підтверджується розрахунками сум страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування, що підлягають сплаті відповідачем за лютий - жовтень 2010 року, рішенням позивача про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або органом Пенсійного фонду від 20.04.2010 № 60.

Відповідач не подавав суду жодних заяв чи клопотань.

Розглянувши подані документи і матеріали, з’ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, враховуючи принципи рівності сторін, суд дійшов наступних висновків.

Як вбачається з матеріалів справи, Відкрите акціонерне товариство «Дорожньо-будівельне управління № 39»(ідентифікаційний код: 13715657; місцезнаходження: 07200, Київська обл., Іванківський р-н, смт. Іванків, вул. Поліське шосе, буд. 3) зареєстроване Іванківською районною державною адміністрацією Київської області як юридична особа 14.02.1996, як вбачається з копії витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, наявної у матеріалах справи.

Судом встановлено, що відповідач зареєстрований як платник страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування за № 10-11-04-079, що підтверджується відомостями, наведеними у картках особового рахунку, а отже є страхувальником у розумінні положень Закону України № 1058 - IV.

Згідно з ч. 1 ст. 15 Закону України № 1058-IV, платниками страхових внесків  до  солідарної  системи  є страхувальники, зазначені в ст. 14 цього Закону, і застраховані особи, зазначені в ч. 1 ст. 12 цього Закону. Частинами 3 та 4 цієї статті встановлено, що страхувальники набувають статусу платників  страхових внесків із дня їх реєстрації у територіальному органі Пенсійного фонду.

Частиною 1 ст. 14 зазначеного Закону передбачено, що страхувальниками є роботодавці: підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, об’єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, об’єднань громадян, профспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами), фізичні особи —суб’єкти підприємницької діяльності та інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб —суб’єктів підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок, придбали спеціальний торговий патент), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру, —для осіб, зазначених у п. 1, 10, 15 ст. 11 цього Закону.

Відповідно до п. 6 ч. 2 ст. 17 та ч. 6 ст. 20 Закону України № 1058-IV, страхувальник, яким є відповідач, зобов'язаний нараховувати,  обчислювати  і сплачувати страхові внески в установлені строки та в повному обсязі.

Обчислення страхових внесків здійснюється щомісячно за ставками, визначеними п. 4.1, 4.2 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 № 21-1 та ст. 4 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування".

Згідно з ч. 6, 12 ст. 20 Закону України № 1058, страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду; страхові внески сплачуються незалежно від фінансового стану платника.

Судом встановлено, що відповідачем до Управління Пенсійного фонду України в Іванківському районі Київської області були подані розрахунки сум страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування за січень - вересень 2010 року із самостійно визначеною відповідачем сумою страхових внесків, що підлягають сплаті, а саме: за січень 2010 року –11330 грн. 42 коп., лютий 2010 року –11528 грн. 66 коп., березень 2010 року –8569 грн. 30 коп., квітень 2010 року –6269 грн. 35 коп., травень 2010 року –2472 грн. 62 коп., червень 2010 року –3476 грн. 58 коп., липень 2010 року –3671 грн. 04 коп., серпень 2010 року –284 грн. 59 коп., вересень2010 року –122 грн. 56 коп.

Відповідно до ч. 2 ст. 106 Закону України № 1058-IV, суми страхових  внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки,  визначені  статтею  20  цього Закону, в тому числі обчислені територіальними органами Пенсійного фонду у випадках,  передбачених частиною третьою статті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків і  стягуються  з  нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій.

Пунктом 2 ч. 9 ст. 106 зазначеного Закону передбачено, що за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або територіальними органами Пенсійного фонду, накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум.

Одночасно на суми своєчасно не сплачених (не перерахованих) страхових внесків і фінансових санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.           

Частиною 13 ст. 106 Закону України № 1058–IV встановлено, що про нарахування пені та накладення штрафів, передбачених ч. 9-10 цієї статті, посадові особи виконавчих органів Пенсійного фонду в порядку, встановленому правлінням Пенсійного фонду, виносять рішення, які протягом 3 робочих днів із дня їх винесення надсилаються страхувальнику, банку чи організації, яка здійснює виплату і доставку пенсії.

Суми пені та штрафів, передбачених ч. 9, 10 цієї статті, підлягають сплаті страхувальником, банком чи організацією, яка здійснює виплату і доставку пенсій, протягом десяти робочих днів з дня одержання відповідного рішення. При цьому в цей же строк страхувальник, банк чи організація, яка здійснює виплату і доставку пенсій, має право оскаржити зазначене рішення до вищого органу Пенсійного фонду або в судовому порядку з одночасним обов’язковим повідомленням про це відповідного виконавчого органу Пенсійного фонду, яким прийнято рішення.

Судом встановлено, що на підставі п. 2 ч. 9 ст. 106 Закону України № 1058начальником Управління Пенсійного фонду України в Іванківському районі Київської області до Відкритого акціонерного товариства «Дорожньо-будівельне управління № 39»за період з 14.10.2009 по 02.02.2010 застосовано фінансову санкцію у вигляді штрафу у сумі 4642 грн. 01 коп. та нараховано пеню у сумі 1204 грн. 03 коп., що підтверджується рішенням про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або органом Пенсійного фонду від 20.04.2010 № 60.

Вказане рішення отримано представником відповідача 20.04.2010, про що свідчить підпис у відповідній графі про отримання із зазначенням дати посадової особи відповідача, на копії рішення наявної у матеріалах справи.

У зв’язку з порушенням відповідачем платіжної дисципліни, позивачем, на підставі ч. 3 ст. 106 Закону України № 1058 –IV, відповідачу була направлена вимога про сплату боргу від 05.01.2011 № Ю-24, яка була отримана представником відповідача 10.01.2011, що підтверджується підписом у відповідній графі про отримання у копії корінця вимоги, наявного у матеріалах справи.

Вказані рішення та вимога протягом 10 робочих днів після їх отримання відповідачем оскаржені не були, заборгованість не погашена, отже борг вважається узгодженим.

Згідно з абз. 8 ч. 3 ст. 106 Закону України № 1058 –IV, у разі,  якщо страхувальник,  який  одержав вимогу територіального  органу Пенсійного  фонду  про  сплату недоїмки і протягом десяти робочих днів після її отримання не сплатив

зазначену  у  вимозі  суму  недоїмки разом з застосованою до нього фінансовою санкцією,  включеної до вимоги, або не узгодив вимогу з відповідним  органом  Пенсійного  фонду,  або не оскаржив вимогу в судовому порядку,  а  також  у  разі  якщо  страхувальник узгодив вимогу, але не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти робочих днів після отримання узгодженої вимоги, відповідний орган Пенсійного фонду звертається  в  установленому законом порядку і подає  вимогу про сплату недоїмки  до  відповідного  підрозділу державної   виконавчої   служби.  У зазначених  випадках  орган Пенсійного  фонду  також  має  право   звернутися  до суду чи господарського  суду  з  позовом про  стягнення недоїмки.

Частиною 14 ст. 106 Закону України № 1058 –IV передбачено,  що суми пені та фінансових санкцій застосованих за порушення порядку та строків обчислення, нарахування та сплати страхових внесків стягуються в тому ж порядку, що й недоїмка із сплати страхових внесків.

Таким чином, загальна сума заборгованості по страхових внесках на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування, фінансових санкціях та пені, що підлягає сплаті відповідачем, становить 53571 грн. 16 коп.

Зазначений факт підтверджується доказами, наявними у матеріалах справи, та копією картки особового рахунку страхувальника.                          

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.

На час розгляду справи та винесення рішення по суті заявлених позовних вимог доказів про сплату зазначеної суми відповідачем не надано.

За таких обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, беручи до уваги ту обставину, що суму заборгованості до Управління Пенсійного фонду України в Іванківському районі Київської області у розмірі 53571 грн. 16 коп. відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив; наявність у нього вказаної заборгованості підтверджується доказами, наявними у матеріалах справи; доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості на день винесення рішення не надано, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню.

Оскільки спір вирішено на користь суб’єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись статтями 11, 14, 70-72, 112, 128, 136, 159-163, 254 КАС України, суд

п о с т а н о в и в:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з Відкритого акціонерного товариства «Дорожньо-будівельне управління № 39» (ідентифікаційний код: 13715657; місцезнаходження: 07200, Київська обл., Іванківський р-н, смт. Іванків, вул. Поліське шосе, буд. 3) на користь Управління Пенсійного фонду України в Іванківському районі Київської області заборгованість по страховим внесках на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, штрафним санкція та пені у загальній сумі 53 571 (п`ятдесят три тисячі п`ятсот сімдесят одну) грн. 16 коп.

Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому статтею 254 КАС України.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду у порядку, встановленому статтями 185-187 КАС України, шляхом подання через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови апеляційної скарги.

Суддя                                                                                            Спиридонова В.О.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.04.2011
Оприлюднено18.07.2011
Номер документу16942860
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-995/11/1070

Ухвала від 08.02.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Басай О.В.

Ухвала від 02.02.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Басай О.В.

Постанова від 13.04.2011

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Спиридонова В.О.

Ухвала від 13.04.2011

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Спиридонова В.О.

Ухвала від 24.02.2011

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Спиридонова В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні