Постанова
від 22.06.2011 по справі 2а-2169/11/1070
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



  

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

22 червня 2011 року                                                                                   2а-2169/11/1070                                                                                                          

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Спиридонової В.О., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Київського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Споживчого товариства «Рікос»про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені,

ВСТАНОВИВ:

10 травня 2011 року Київське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів (далі-позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом до Споживчого товариства «Рікос»(далі - відповідач) про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач, будучи підприємством, яке використовує найману працю, відповідно до Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»від 06.10.2005 №2960-IV (далі –Закон №2960-IV) зобов’язаний самостійно розраховувати кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого цим нормативно-правовим актом. Відповідач, маючи середньооблікову чисельність працюючих інвалідів меншу, ніж визначено Законом №2960-IV, а саме 1 робоче місце, призначене для працевлаштування інвалідів і не зайняте інвалідом, на підставі вказаного Закону, зобов’язаний був у термін до 16.04.2010 сплатити Київському обласному відділенню Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції в розмірі  5 290 грн. 00 коп. Крім того, відповідач за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій, згідно із Законом №2960-IV, повинен сплатити на користь позивача пеню в розмірі 19 грн. 08 коп.

22.06.2011 через канцелярію суду надійшло клопотання представника позивача про зменшення суми позову у зв’язку з добровільним погашенням відповідачем частини боргу, а саме: 1 000,00 грн. адміністративно-господарських санкцій та 20,00 грн. пені, що підтверджується копіями банківських квитанцій.

Позивач просив стягнути з відповідача на його користь адміністративно-господарські санкції та пеню у розмірі 4 289 грн. 08 коп.

Відповідач заперечень проти адміністративного позову до суду не подавав.

Суд, дослідивши подані документи і матеріали, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дійшов наступних висновків.

Позивач в позовній заяві посилається на порушення відповідачем вимог ч.1 ст. 19 Закону №2960-IV, в якій визначено, що для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій, громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Вимоги позивача про притягнення відповідача до відповідальності та застосування до нього адміністративно-господарських санкцій ґрунтуються на звіті про зайнятість і працевлаштування інвалідів за формою 10-ПІ за 2010 рік від 10.02.2011, поданим відповідачем до Фонду соціального захисту інвалідів, з якого випливає, що на підприємстві відповідача повинен працювати один інвалід, проте не працював жоден. Оскільки, виходячи з визначеного законом нормативу по створенню робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів вільним є 1 робоче місце, позивачем зроблено висновок про порушення вимог закону стосовно працевлаштування інвалідів. Суму адміністративно-господарських санкцій позивач доказує відповідними розрахунками виходячи із середньої річної заробітної плати працівника на підприємстві відповідача.

Відповідно до ч. 3 ст. 19 Закону №2960-IV підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць, виходячи з вимог ст. 18 Закону №2960-IV.

З 23.02.2006 набрала чинності змінена редакція ч. 1. ст. 18 Закону №2960-IV, згідно з якою забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості.

З наведених норм ст.ст. 18, 19 Закону вбачається, що підприємства здійснюють самостійно працевлаштування інвалідів, але виходячи з вимог ст. 18 Закону.

У ст. 18 Закону №2960-IV зазначено, що забезпечення прав інвалідів на працевлаштування здійснюється двома шляхами: безпосереднє звернення інваліда до підприємства та звернення інваліда до державної служби зайнятості (з подальшим його направленням на підприємство на якому є відповідні вакансії).

Отже ст. 18 Закону №2960-IV не встановлює правил, за якими підприємство було б зобов'язане самостійно здійснювати пошук інвалідів для їх працевлаштування на своєму підприємстві.

В той же час, ч. 3 ст. 18 Закону №2960-IV визначено, що вказані підприємства зобов’язані:

1)    виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів;

2) надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для працевлаштування інвалідів;

3) звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів.

Відповідно до ч. 3 ст. 18 Закону №2960-IV підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Згідно з наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 19 грудня 2005 року № 420 «Про затвердження форм звітності та інструкцій щодо їх заповнення»формою звітності про наявність вакантних місць на підприємстві є форма № 3-ПН «Звіт про наявність вакансій», яка подається підприємствами щомісячно до державної служби зайнятості.

Відповідно до листа Кагарлицького районного центру зайнятості від 23.05.2011             № 05-10/156 відповідач статистичної звітності за формою 3-ПН для працевлаштування інвалідів за 2010 рік не подавав.

Таким чином, суд встановив, що передбачені законом обов'язки по забезпеченню працевлаштування інвалідів відповідачем не виконані, всі залежні від нього заходи по забезпеченню працевлаштування інвалідів на його підприємстві протягом 2010 року не вжиті.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог, а отже позов підлягає задоволенню.

Керуючись статтями 11, 14, 70, 71, 72, 86, 94, 159 - 163, 254 КАС України, суд,

п о с т а н о в и в:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з Споживчого  товариства «Рікос» на користь Київського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкцій та пені у загальній сумі 4 289 (чотири тисячі двісті вісімдесят дев’ять) грн. 08 коп.

Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду у порядку, встановленому статтями 185-187 КАС України, шляхом подання апеляційної скарги через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя                                                                                  Спиридонова В.О.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.06.2011
Оприлюднено18.07.2011
Номер документу16943248
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2169/11/1070

Постанова від 22.06.2011

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Спиридонова В.О.

Ухвала від 22.06.2011

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Спиридонова В.О.

Ухвала від 10.05.2011

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Спиридонова В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні