КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 січня 2011 року 2а-9510/10/1070
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Спиридонової В.О., розглянувши у порядку письмового провадження в м. Києві адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Вишгородському районі Київської області до Приватного підприємства «Бомекс Трейдінг»про стягнення заборгованості,
ВСТАНОВИВ:
У листопаді 2010 року Державна податкова інспекція у Вишгородському районі Київської області (надалі - позивач) звернулася до суду з адміністративним позовом до Приватного підприємства «Бомекс Трейдінг»(надалі - відповідач) про стягнення заборгованості у сумі 170 грн. 00 коп.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що податковим органом була проведена перевірка дотримання відповідачем вимог податкового законодавства в частині своєчасності повернення свідоцтва про реєстрацію відповідача платником податку на додану вартість. За результатами вищевказаної перевірки був складений акт, на підставі якого податковим органом було прийнято податкове повідомлення-рішення, яким відповідачу було визначено штрафну санкцію за порушення норм податкового законодавства у сумі 170 грн. 00 коп.
У судове засідання, призначене на 28 грудня 2010 року, позивач не прибув, явку свого представника не забезпечив, про поважність причини неявки суд не повідомив. хоча був повідомлений належним чином про дату, час та місце проведення судового розгляду. У зв’язку з цим розгляд справи був відкладений на 19.01.2011.
19.01.2011 представник позивача подав до суду клопотання, у якому підтримав позовні вимоги у повному обсязі та просив проводити розгляд справи за його відсутності.
Відповідач повідомлений належним чином про дату, час та місце проведення судового розгляду, у судове засідання повторно не прибув, про поважність причини неприбуття суд не повідомив.
За даних обставин, керуючись ч. 6 ст. 128 КАС України судом було винесено ухвалу про розгляд справи у порядку письмового провадження на підставі наявних у матеріалах справи доказів.
Суд, дослідивши матеріали справи і наявні у справі докази, дійшов до наступних висновків.
Пунктом 1.1 ст. 1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»від 21.12.2000 № 2181-ІІІ (далі - Закон України № 2181-ІІІ), чинного на момент виникнення спірних правовідносин, передбачено, що платники податків - це юридичні особи, їх філії, відділення, інші відокремлені підрозділи, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичні особи, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно з законами покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі), пеню та штрафні санкції.
Як вбачається із матеріалів справи, Приватне підприємство «Бомекс Трейдінг»18.06.2009 зареєстровано як юридичну особу (ідентифікаційний код юридичної особи: 36444715; місцезнаходження: 07300, Київська обл., Вишгородський р-н, м. Вишгород, вул. Набережна, буд. 7/1) Державним реєстратором Вишгородської районної державної адміністрації Київської області, про що видано свідоцтво Серії А 01 № 335114, копія наявна у матеріалах справи.
Відповідно до довідки від 19.06.2009 № 901 відповідач взятий на облік платників податків Державною податкової інспекцією у Вишгородському районі Київської області від 19.06.2009 за № 851-ПП.
Відповідно до копії корінця за формою № 2-ПДВ, відповідачу видано свідоцтво № 100233965 серії НБ № 206338 від 06.07.2009 про реєстрацію відповідача платником податку на додану вартість, яке було направлено відповідачу поштою 21.07.2009.
Судом встановлено, що у жовтні 2009 року посадовою особою Державної податкової інспекції у Вишгородському районі Київської області, на підставі п. 1 ст. 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»від 04.12.1990 № 509-ХІІ, проведено перевірку дотримання Приватним підприємством «Бомекс Трейдінг»вимог податкового законодавства в частині своєчасності повернення оригіналу свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість, анульованого за ініціативою податкового органу, за результатами якої складено акт від 25.02.2010 № 326/15-217/63 (надалі –акт перевірки).
Під час перевірки податковим органом виявлено порушення Приватним підприємством «Бомекс Трейдінг»норм податкового законодавства, а саме: п. 9.8 ст. 9 Закону України «Про податок на додану вартість»від 03.04.1997 № 168/97-ВР (далі - Закон України № 168/97-ВР), чинного на момент виникнення спірних правовідносин, щодо несвоєчасного повернення оригіналу свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість № 100233965 НБ № 206338, анульованого за ініціативою Державної податкової інспекції у Вишгородському районі Київської області згідно акту від 03.02.2010 № 16/15-229.
На підставі акта перевірки податковим органом прийнято податкове повідомлення - рішення від 26.02.2010 № 0000811502/0, яким відповідачу визначено суму податкового зобов'язання за штрафними (фінансовими) санкціями за платежем податок на додану вартість на загальну суму 170 грн. 00 коп.
Враховуючи вимоги п. 6.2 ст. 6 Закону України № 2181-III, відповідачу було виставлено першу податкову вимогу від 01.04.2010 № 1/326 на суму 170 грн. 00 коп. та другу податкову вимогу від 20.05.2010 № 2/439 на суму 170 грн. 00 коп.
У зв'язку з відсутністю підприємства за юридичною адресою та неможливістю вручення податкового повідомлення - рішення від 26.02.2010 № 0000811502/0 та податкових вимог від 01.04.2010 № 1/326, 20.05.2010 № 2/439, позивачем були складені акти, відповідно від 18.03.2010 № 125/15-2/34, 20.04.2010 № 71 та 20.05.2010 № 90 про причини невручення податкового повідомлення-рішення та податкових вимог платнику податків, який має податкову заборгованість, та розміщено зазначені вище податкове повідомлення-рішення та вимоги на дошці оголошень.
Порядок реєстрації осіб платниками податку на додану вартість, передбачений ст. 9 Закону України № 168/97-ВР.
Так, відповідно до п. 9.2 ст. 9 зазначеного Закону будь-якій особі, яка реєструється як платник податку на додану вартість, присвоюється індивідуальний податковий номер, який використовується для справляння цього податку.
Пунктом 9.8 ст. 9 Закону України № 168/97-ВР передбачено, що реєстрація діє до дати її анулювання, яка відбувається у випадках, якщо: а) платник податку, який до місяця, в якому подається заява про анулювання реєстрації, є зареєстрованим згідно з положеннями п.п. 2.3.1 п. 2.3 ст. 2 цього Закону більше двадцяти чотирьох календарних місяців, включаючи місяць реєстрації, та має за останні дванадцять поточних календарних місяців обсяги оподатковуваних операцій, менші за визначені зазначеним підпунктом; б) ліквідаційна комісія платника податку, оголошеного банкрутом, закінчує роботу або платник податку ліквідується за власним бажанням чи за рішенням суду (фізична особа позбувається статусу суб'єкта господарювання); в) особа, зареєстрована як платник податку, реєструється як платник єдиного податку або стає суб'єктом інших спрощених систем оподаткування, які визначають особливий порядок нарахування чи сплати податку на додану вартість, відмінний від тих, що встановлені цим Законом, чи звільняють таку особу від сплати цього податку за рішенням суду або з будь-яких інших причин; г) зареєстрована як платник податку особа обирає відповідно до цього Закону спеціальний режим оподаткування за ставками, іншими, ніж зазначені у статті 6 та статті 8-1 цього Закону; г) особа, зареєстрована як платник податку, не надає податковому органу декларації з цього податку протягом дванадцяти послідовних податкових місяців або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність оподатковуваних поставок протягом такого періоду, а також у випадках, визначених законодавством стосовно порядку реєстрації суб'єктів господарювання.
Анулювання реєстрації на підставах, визначених у підпунктах «б»-«ґ»цього пункту, здійснюється за ініціативою відповідного податкового органу або такої особи.
Якщо анулювання реєстрації здійснюється за ініціативою податкового органу платник податку зобов'язаний повернути податковому органу реєстраційне свідоцтво протягом двадцяти календарних днів від дня прийняття рішення про анулювання. У цьому випадку затримка у поверненні такого свідоцтва прирівнюється до затримки у наданні податкової звітності з цього податку.
Відповідальність за затримку у наданні платником податків податкової звітності передбачена ст. 17 Закону України № 2181-ІП.
Так, п.п. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 зазначеного Закону встановлено, що платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
Таким чином, Державна податкова інспекція у Вишгородському районі Київської області, виявивши при проведенні перевірки порушення відповідачем приписів п. 9.8 ст. 9 Закону України № 168/97-ВР, що полягало у затримці повернення оригіналу свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість № 100233965 НБ № 206338, анульованого за ініціативою податкового органу, правомірно застосувала до Приватного підприємства «Бомекс Трейдінг»штрафні (фінансові) санкції, виходячи з приписів п.п. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону України № 2181-III, у розмірі 170 грн. 00 коп. (17 грн. 00 коп. х 10 = 170 грн. 00 коп.).
Згідно з п. 1.2 ст. 1 Закону України № 2181-III, податкове зобов'язання - це зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.
Пунктом 1.3 ст. 1 зазначеного Закону встановлено, що податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
Підпунктом 6.2.1 п. 6.2 ст. 6 Закону України № 2181-III передбачено, що у разі, коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
Згідно з п.п. 6.2.4 п. 6.2 ст. 6 Закону України № 2181-III, у разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу.
При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення.
Відповідно до ст.. 11 Закону України № 2181-III, відповідальність за правильність обчислення, своєчасність сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) і додержання законів про оподаткування несуть платники податків і зборів (обов'язкових платежів) відповідно до законів України.
Статтею 5 Закону України № 2181-III встановлено, що у разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межи його компетенції, встановленої законом, такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу із скаргою про перегляд цього рішення, яка подається у письмовій формі та може супроводжуватися документами, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати. Скарга повинна бути подана контролюючому органу протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання платником податків податкового повідомлення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.
Оскільки відповідач не оскаржував прийняті податковим органом податкове повідомлення - рішення від 26.02.2010 № 0000811502/0 та податкові вимоги від 01.04.2010 № 1/326, 20.05.2010 № 2/439, податковий борг є узгодженим.
Таким чином, загальна сума податкового боргу, що підлягає сплаті відповідачем становить 170 грн. 00 коп.
Зазначений факт підтверджується доказами, наявними в матеріалах справи та довідкою - розрахунком податкового боргу відповідача станом на 21.10.2010.
На час розгляду справи та винесення рішення по суті заявлених позовних вимог доказів про сплату зазначеної суми відповідачем не надано.
Відповідно до положень п. 11 ст. 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»від 04.12.1990 № 509-ХІІ фінансові (штрафні) санкції, суми недоїмки, пені, накладені (застосовані) органами державної податкової служби України, сплачуються платниками податків добровільно або стягуються у судовому порядку органами державної податкової служби.
Згідно п.п. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Закону України № 2181-III, активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.
Доказів, які б спростовували доводи позивача відповідачем суду не надано.
За таких обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, беручи до уваги ту обставину, що суму заборгованості до державного бюджету у розмірі 170 грн. 00 коп. відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив; наявність у нього вказаної заборгованості підтверджується доказами, наявними у матеріалах справи; доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості на день прийняття рішення не надано, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись статтями 11, 14, 70-72, 86, 159-163, 254 КАС України, суд
п о с т а н о в и в:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з Приватного підприємства «Бомекс Трейдінг» на користь Державного бюджету України податковий борг у сумі 170 (сто сімдесят) грн. 00 коп.
Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду у порядку, встановленому статтями 185-187 КАС України, шляхом подання апеляційної скарги через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Спиридонова В.О.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.01.2011 |
Оприлюднено | 18.07.2011 |
Номер документу | 16943283 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Спиридонова В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні