Постанова
від 25.01.2011 по справі 9532/10/1070
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



  

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

25 січня 2011 року                                                                                   2а-9532/10/1070                                                                                                          

Київський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Спиридонової В.О., розглянувши в порядку письмового провадження у м. Києві адміністративну справу за позовом Іванківської міжрайонної державної податкової інспекції Київської області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Юалком Сервіс»про стягнення заборгованості,

ВСТАНОВИВ:   

У листопаді 2010 року Іванківська міжрайонна державна податкова інспекція Київської області (надалі - позивач) звернулась з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Юалком Сервіс»(надалі - відповідач) про стягнення штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 170 грн. 00 коп.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що станом на 12.11.2010 відповідач має податковий борг по податку на прибуток у сумі 170 грн. 00 коп., який виник у результаті неподання відповідачем податкових декларацій з податку на прибуток за I квартал 2010 року. Податкові органи в силу закону від імені держави здійснюють функції з контролю за своєчасністю, правильністю нарахування та сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів), а також стягнення з платників податків заборгованості перед бюджетами та державними цільовими фондами, у зв'язку з чим позивач звернувся до суду з позовом про стягнення з відповідача податкової заборгованості.

Відповідач жодних клопотань або заперечень проти позову суду не надавав.

Розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, враховуючи принципи рівності сторін, суд дійшов наступних висновків.

Як вбачається з матеріалів справи, Товариство з обмеженою відповідальністю «Юалком Сервіс»(ідентифікаційний код юридичної особи: 36475209, місцезнаходження: 07205, Київська обл., Іванківський р-н, с. Сукачі, вул. Леніна, буд. 107-А) зареєстровано Іванківською районною державною адміністрацією Київської області як юридичну особу 09.02.2010, що підтверджується копією свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи, наявною у матеріалах справи.

Згідно з копією довідки від 11.02.2010 № 33, відповідач взятий на облік платника податків Іванківською міжрайонною державною податковою інспекцією Київської області від 11.02.2010 за № 13457.

Судом встановлено, що 17.05.2010 посадовою особою Державної податкової інспекції у Іванківському районі Київської області на підставі п. 1 ст. 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»від 04.12.1990 № 509-ХІІ проведені невиїзну документальні перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «Юалком Сервіс»щодо своєчасності подання податкової звітності з податку на прибуток.

Під час перевірки податковим органом виявлено порушення відповідачем норм податкового законодавства, а саме: пп. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»від 21.12.2000 № 2181-III (далі - Закон № 2181-III) щодо неподання податкових декларацій з податку на прибуток за I квартал 2010 року.

За результатами вказаної перевірки складено акт від 17.05.2010                               № 569/15/36475209, про результати невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності.

На підставі актів перевірки податковим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 17.05.2010 № 0002831500/0, яким відповідачу визначено суму податкового зобов'язання за штрафними (фінансовими) санкціями за платежем податок на прибуток на загальну суму 170 грн. 00 коп.

Податкове повідомлення - рішення від 17.05.2010 № 0002831500/0 було отримано відповідачем 18.05.2010, що підтверджується копією повідомлення про вручення поштового відправлення, наявною у матеріалах справи.

Враховуючи вимоги п. 6.2 ст. 6 Закону України № 2181, відповідачу була виставлена перша податкова вимога від 31.05.2010 № 1/133 на суму 170 грн. 00 коп. та друга податкова вимога від 30.06.2010 № 2/158 на суму 170 грн. 00 коп., які були отримані відповідачем особисто, відповідно, 31.05.2010 та 30.06.2010, що підтверджується підписами уповноважених осіб у відповідних графах корінців податкових вимог.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Відповідно до ст. 2 Закону України «Про систему оподаткування»від 25.06.1991 №1251-XII, під податком і збором (обов'язковим платежем) до бюджетів та державних цільових фондів слід розуміти обов'язковий внесок до бюджету відповідного рівня або державного цільового фонду, здійснюваний платником у порядок і на умовах, що визначаються законами України про оподаткування.

Згідно зі ст. 4 зазначеного Закону, платниками податків і зборів (обов'язкових платежів) є юридичні і фізичні особи, на яких згідно з законами України покладено обов'язок сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі).

Пунктом 1.1 ст. 1 Закону № 2181-III передбачено, що платники податків - юридичні особи, їх філії, відділення, інші відокремлені підрозділи, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичні особи, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно з законами покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі), пеню та штрафні санкції.

Відповідно до пп. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону № 2181-III податкові декларації    подаються   за   базовий   податковий   (звітний)   період,    що   дорівнює: а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), -протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя); в) календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року; г) календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб (прибуткового податку з громадян), - до 1 квітня року, наступного за звітним.

Підпунктом 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 зазначеного Закону встановлено, що платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.

Відповідно до пп. 15.1.1 п. 15.1 ст. 15 Закону № 2181-III за винятком випадків, визначених підпункту 15.1.2 цього пункту, податковий орган має право самостійно визначити суму податкових зобов'язань платника податків у випадках, визначених цим Законом, не пізніше закінчення 1095 дня, наступного за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, а у разі, коли така податкова декларація була подана пізніше, - за днем її фактичного подання.

Згідно з п. 1.2 ст. 1 Закону № 2181-III податкове зобов'язання - це зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.

Пунктом 1.3 цієї статті встановлено, що податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Підпунктом 6.2.1 п. 6.2 ст. 6 Закону № 2181-ІІІ передбачено, що у разі, коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

Відповідно до пп. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 зазначеного Закону, узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Відповідно до ст. 11 Закону України № 2181-ІІІ відповідальність за правильність обчислення, своєчасність сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) і додержання законів про оподаткування несуть платники податків і зборів (обов'язкових платежів) відповідно до законів України.

Статтею 5 Закону України № 2181-ІІІ встановлено, що у разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межи його компетенції, встановленої законом, такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу із скаргою про перегляд цього рішення, яка подається у письмовій формі та може супроводжуватися документами, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати. Скарга повинна бути подана контролюючому органу протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання платником податків податкового повідомлення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.

Оскільки відповідач не оскаржував прийняте податковим органом податкове повідомлення-рішення від 17.05.2010 № 0002831500/0, податковий борг є узгодженим.

Таким чином, загальна сума податкового боргу, яка підлягає сплаті відповідачем становить 170 грн. 00 коп.

На час розгляду справи та винесення рішення по суті заявлених позовних вимог доказів про сплату зазначеної суми відповідачем не надано.

Відповідно до положень п. 11 ст. 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»фінансові (штрафні) санкції, суми недоїмки, пені, накладені (застосовані) органами державної податкової служби України, сплачуються платниками податків добровільно або стягуються у судовому порядку органами державної податкової служби.

Згідно пп. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Доказів, які б спростовували доводи позивача відповідачем суду не надано.

За таких обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, беручи до уваги ту обставину, що суму заборгованості до Державного бюджету України у розмірі 170 грн. 00 коп. відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив; наявність у нього вказаної заборгованості підтверджується доказами, наявними у матеріалах справи; доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості на день прийняття рішення не надано, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись статтями 11, 14, 70-72, 86, 128, 159 - 163, 254 КАС України, суд

п о с т а н о в и в:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Юалком Сервіс» (ідентифікаційний код юридичної особи: 36475209, місцезнаходження: 07205, Київська обл., Іванківський р-н, с. Сукачі, вул. Леніна, буд. 107-А) на користь Державного бюджету України штрафну (фінансову) санкцію у загальній сумі 170 (сто сімдесят) гривень 00 копійок.

Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду у порядку, встановленому статтями 185-187 КАС України, шляхом подання апеляційної скарги через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя                                                                                  Спиридонова В.О.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.01.2011
Оприлюднено18.07.2011
Номер документу16943288
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —9532/10/1070

Постанова від 25.01.2011

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Спиридонова В.О.

Ухвала від 19.11.2010

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Спиридонова В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні