Постанова
від 11.07.2011 по справі 2а-2908/11/1070
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІ СТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 липня 2011 року 2а-2908/11/1070

приміщення суду за адресо ю: м. Київ, бул. Лесі Українки , 26, зал судових засідань № 1022

час прийняття постанови : 10 год. 02 хв.

Київський окружний адміні стративний суд у складі:

головуючого судді - Леонтовича А.М .

при секретарі - Воронюк М.М.

за участю представників ст орін

від прокурора: не з' явився

від позивача: ОСОБА_2 (за дові реністю)

від відповідача: не з' явився

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адмініст ративну справу

за позовом

в інтересах держави в особі

до

про Прокурора Яготинськ ого району Київської області

Яготинської міжрайонно ї державної податкової інспе кції Київської області

Відкритого акціонерног о товариства «Яготинський ри бгосп»

стягнення заборгованос ті,

В С Т А Н О В И В:

Прокурор Яготинського району Київської області в і нтересах держави в особі Яго тинської міжрайонної держав ної податкової інспекції Киї вської області (далі по текст у - Яготинська МДПІ Київсько ї області, позивач) звернувся до адміністративного суду з позовом до Відкритого акціо нерного товариства «Яготинс ький рибгосп» (далі по тексту - ВАТ «Яготинський рибгосп» , відповідач) про стягнення за боргованості в розмірі 387 647,42 гр н.

Ухвалою Київського окруж ного адміністративного суду від 25 червня 2011 року відкрито п ровадження у справі та призн ачено справу до судового роз гляду на 4 липня 2011 року.

У судове засідання, признач ене на 4 липня 2011 року, жодна зі с торін не з' явилась, у зв' яз ку з чим та враховуючи припис и статті 128 Кодексу адміністра тивного судочинства України суд відклав розгляд справи н а 11 липня 2011 року.

У судовому засіданні пред ставник позивача позовні вим оги підтримав повністю, про сили суд позов задовольнити.

Прокурор у судове засіданн я не з' явився, хоча про дату, час та місце судового розгля ду повідомлений належним чин ом.

Відповідач явку своїх пре дставників в судові засіданн я не забезпечив, хоча про час т а місце розгляду справи був п овідомлений належним чином. У зв' язку з нез' явленням п редставників відповідача та ненаданням витребуваних док азів розгляд справи відклада вся, ухвала про призначення р озгляду справи та повістки н аправлялися відповідачу за а дресою, внесеною відповідаче м до Єдиного державного реєс тру юридичних осіб та фізичн их осіб-підприємців. Відпові дно до змісту частини 2 статті 17, частини 1 статті 18 Закону Укр аїни «Про державну реєстраці ю юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» та з ура хуванням положень частини 8 с татті 35 Кодексу адміністрати вного судочинства України та ка адреса вважається достові рною, а повістка, направлена з а нею, врученою юридичній осо бі.

Відповідно до положень ста тті 128 Кодексу адміністративн ого судочинства України спра ва вирішується на підставі н аявних в ній доказів.

Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представника позив ача, всебічно і повно з' ясув авши фактичні обставини, на я ких ґрунтується позов, оціни вши докази, які мають юридичн е значення для розгляду спра ви і вирішення спору по суті, в рахувавши норми закону, які д іяли на момент виникнення пр авовідносин між сторонами, с уд вважає встановленими наст упні обставини та відповідні їм правовідносини.

Згідно зі статтею 67 Консти туції України кожен зобов' я заний сплачувати податки і з бори в порядку і розмірах, вс тановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення в ичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адм іністрування, платників пода тків та зборів, їх права та обо в'язки, компетенцію контролю ючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб п ід час здійснення податковог о контролю, а також відповіда льність за порушення податко вого законодавства врегульо вано Податковим кодексом Укр аїни від 02.12.2010р. (далі по тексту - Податковий кодекс).

Частиною 2 статті 10 Закону Ук раїни «Про державну службу»в ід 04.12.1990р. № 509-XII визначено, що держ авні податкові інспекції в р айонах, містах без районного поділу, районах у містах, міжр айонні та об'єднані спеціалі зовані державні податкові ін спекції виконують такі функц ії, як забезпечення обліку пл атників податків, інших плат ежів, правильність обчисленн я і своєчасність надходження цих податків, платежів, а тако ж здійснюють реєстрацію фізи чних осіб - платників податкі в та інших обов'язкових плате жів.

Згідно з пунктом 15.1 ста тті 15 Податкового кодексу пла тниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і н ерезиденти України), юридич ні особи (резиденти і нерезид енти України) та їх відокремл ені підрозділи, які мають, оде ржують (передають) об'єкти оп одаткування або провадять д іяльність (операції), що є об'є ктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладен о обов'язок із сплати податкі в та зборів згідно з цим Кодек сом.

Відповідно до підпункту 16 .1.4 пункту 16.1 статті 16 Податково го кодексу, платник податків зобов'язаний: сплачувати под атки та збори в строки та у роз мірах встановленим цим Кодек сом та законами з питань митн ої справи.

Відкрите акціонерне това риство «Яготинський рибгосп »зареєстроване Яготинською районною державною адмініст рацією Київської області 1 ли стопада 2005 року.

Згідно з пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу Україн и платник податків, крім випа дків, передбачених податкови м законодавством, самостійн о обчислює суму податкового та/або грошового зобов' язан ня та/або пені, яку зазначає у податкові (митній) деклараці ї або уточнюючому розрахунку , що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.

Як вбачається з матеріалі в справи, ВАТ «Яготинський ри бгосп»подано до податкової і нспекції податкову декларац ію орендної плати за земельн і ділянки державної і комуна льної власності за 2010 рік № 29012080 н а суму 407 703,04 грн., податкові декл арації з плати за землю (земел ьний податок та орендна плат а за земельні ділянки держав ної або комунальної власност і) за 2011 рік від 31.01.2011р. № 1445, № 1446, № 1447 та податкові декларації з пода тку на доходи фізичних осіб в ід 21.02.2011р. № 9000598561 за січень 2011 ро ку, від 13.03.2011р. № 9000937542 за лютий 2 011 року, від 15.04.2011р. № 9001937199 за бер езень 2011 року.

З огляду на наведене, суд в важає за необхідне зазначити , що спеціальним законом, який визначав розміри та порядок плати за використання земел ьних ресурсів, а також відпов ідальність платників та конт роль за правильністю обчисле ння і справляння земельного податку за 2010 рік, є Закону Укра їни «Про плату за землю», що ді яв на момент подання податко вої декларації орендної плат и за земельні ділянки держав ної і комунальної власності за 2010 рік.

Враховуючи наведене та від повідно до частини 1 статті 17 З акону України «Про плату за з емлю»податкове зобов' язан ня по земельному податку, а та кож по орендній платі за земл і державної та комунальної в ласності, визначене у податк овій декларації на поточний рік, сплачується рівними час тками власниками та землекор истувачами земельних діляно к за місцезнаходженням земел ьної ділянки за базовий пода тковий (звітний) період, який д орівнює календарному місяцю , щомісячно протягом 30 кале ндарних днів, наступних за ос таннім календарним днем звіт ного (податкового) місяця.

Як вбачається з матеріалів справи, жодних доказів щодо с плати самостійно поданої від повідачем податкової деклар ації орендної плати за земел ьні ділянки державної і кому нальної власності за 2010 рік су ду не надано.

Згідно підпункту 14.1.136 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодекс у орендна плата за земельні д ілянки державної і комунальн ої власності - обов' язків п латіж, який орендар вносить о рендодавцеві за користуванн я земельною ділянкою.

Пунктом 287.3 статті 287 По даткового кодексу передбаче но, що податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначен е у податковій декларації на поточний рік, сплачується рі вними частками власниками та землекористувачами земельн их ділянок за місцезнаходжен ням земельної ділянки за под атковий період, який дорівню є календарному місяцю, щоміс яця протягом 30 календарних д нів, що настають за останнім к алендарним днем податкового (звітного) місяця.

Відповідно до пункту 287.4 статті Податкового кодекс у податкове зобов'язання з пл ати за землю, визначене у нові й звітній податковій деклара ції, у тому числі за нововідве дені земельні ділянки, сплач ується власниками та землек ористувачами земельних діля нок за місцезнаходженням зем ельної ділянки за податковий період, який дорівнює календ арному місяцю, щомісяця прот ягом 30 календарних днів, що на стають за останнім календарн им днем податкового (звітног о) місяця.

Згідно з підпунктом 164 .1.2 пункту 164.1 статті 164 Податково го кодексу загальний місячни й оподатковуваний дохід скла дається із суми оподатковува них доходів, нарахованих (вип лачених, наданих) протягом та кого звітного податкового мі сяця.

Відповідно до пункту 57.1 ста тті 57 зазначеного Кодексу пла тник податків зобов' язаний самостійно сплатити суму по даткового зобов' язання, заз начену у поданій ним податко вій декларації, протягом 10-ти календарних днів, що настают ь за останнім днем відповідн ого граничного строку, перед бачено цим Кодексом для пода ння податкової декларації, к рім випадків встановлених ци м Кодексом.

Докази сплати самостійно визначених відповідачем сум в податкових декларація з пл ати за землю (земельний подат ок та орендна плата за земель ні ділянки державної або ком унальної власності) за 2011 рік в ід 31.01.2011р. № 1445, № 1446, № 1447 та податкови х деклараціях з податку на до ходи фізичних осіб від 21.02.2011р. № 9000598561 за січень 2011 року, від 13.0 3.2011р. № 9000937542 за лютий 2011 року, ві д 15.04.2011р. № 9001937199 за березень 2011 р оку в матеріалах справи відс утні.

Крім того, Яготинською міжр айонною державною податково ю інспекцією Київської облас ті проведено невиїзну докуме нтальну перевірку позивача з питань своєчасності сплати орендної плати за землю та фі ксованого сільськогосподар ського податку за 2010-2011 рік, за р езультатами якої складено ак т від 16.02.2011р. № 241/1500/24215477 (далі по текс ту - Акт перевірки). Вказаний акт підписаний директором т овариства без заперечень.

Відповідно до висновків Ак ту перевірки позивачем встан овлено, що ВАТ «Яготинський р ибгосп»в порушення підпункт у 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закону Ук раїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами»не своєчасно сплачено земельни й податок.

На підставі зазначеного Ак ту перевірки позивачем прийн ято наступні податкові повід омлення-рішень: від 16.02.2011р. № 0000461500/ 0 в розмірі 5 000 грн., від 16.02.2011р. № 00004715 00/0 в розмірі 523 грн., від 16.02.2011р. № 000048 1500/0 485,96 грн., від 16.02.2011р. № 0000491500/0 в розмі рі 121,49 грн., від 16.02.2011р. № 0000501500/0 в розмі рі 5 281,26 грн., від 16.02.2011р. № 0000511500/0 в розм ірі 649,40 грн., від 16.02.2011р. № 0000521500/0 в розм ірі 162,35 грн., від 16.02.2011р. № 0000531500/0 в розм ірі 51 753,48 грн., від 16.02.2011р. № 0000541500/0 в роз мірі 16,05 грн., від 16.02.2011р. № 0000551500/0 в роз мірі 6,48 грн., від 16.02.2011р. № 0000561500/0 в роз мірі 9,13 грн., від 16.02.2011р. № 0000571500/0 в роз мірі 1 588,46 грн., від 16.02.2011р. № 0000581500/0 в ро змірі 1 019,17 грн., від 16.02.2011р. № 0000591500/0 в р озмірі 191,09 грн.

Зазначені податкові повід омлення-рішень отримані упов новаженою особою відповідач а - директором Новіковим В .Є. 16.02.2011р. про що свідчить підп ис на наявних в матеріалах сп рави копіях корінців податко вих повідомлень-рішень.

Докази оскарження вказани х податкових повідомлень-ріш ень в адміністративному чи с удовому порядку в матеріалах справи відсутні.

19 квітня 2011 року Яготинською міжрайонною державною подат ковою інспекцією проведено н евиїзну документальну перев ірку позивача з питань своєч асності сплати орендної плат и за землю за 2010-2011 рік, за резуль татами якої складено акт від 19.04.2011р. № 448/1500/24215478 (далі по тексту - Акт перевірки).

Відповідно до висновків Ак ту перевірки позивачем встан овлено порушення ВАТ «Яготин ський рибгосп»пункту 126.1 стат ті 126 Податкового кодексу, а са ме, несвоєчасна сплата земел ьного податку.

На підставі зазначеного Ак ту перевірки позивачем прийн ято податкове повідомлення-р ішення від 19.04.2011р. № 0001551500 в роз мірі 4 000 грн.

Зазначене податкове повід омлення-рішення отримане упо вноваженою особою відповіда ча - директором Новіковим В.Є. 19.04.2011р. про що свідчить під пис на корінці податкового п овідомлення-рішення та оскар жено не було.

Підпунктом 129.1.1 пункт у 129.1 статті 129 Податкового коде ксу передбачено, що після зак інчення встановлених цим Код ексом строків погашення узг одженого грошового зобов'яз ання на суму податкового бор гу нараховується пеня.

Пунктом 113.1 статті 113 П одаткового кодексу строки за стосування, сплата, стягненн я та оскарження сум штрафних (фінансових) санкцій (штрафів ) здійснюються у порядку, визн аченому цим Кодексом для спл ати, стягнення та оскарження сум грошових зобов'язань. Сум и штрафних (фінансових) санкц ій (штрафів) зараховуються до бюджетів, до яких згідно із за коном зараховуються відпові дні податки та збори.

Таким чином, у зв' язку з н есвоєчасним погашенням відп овідачем узгодженої суми под аткового зобов' язання пода тковим органом нараховано пе ню та штрафні санкції.

Підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодекс у визначено, що податковий бо рг - сума грошового зобов'язан ня (з урахуванням штрафних са нкцій за їх наявності), самост ійно узгодженого платником п одатків або узгодженого в по рядку оскарження, але не спла ченого у встановлений цим Ко дексом строк, а також пеня, нар ахована на суму такого грошо вого зобов'язання.

Враховуючи наведене, сум а податкового боргу, яку нале жить сплатити відповідачу з урахуванням пені та штрафних (фінансових) санкцій станови ть: орендна плата за землю - 31 4 146,76 грн., в тому числі основний платіж - 241 876,04 грн., штрафні сан кції - 63 359,96 грн. та пеня - 8 910,76 г рн.; податок з доходів фізични х осіб - 72 706,38 грн., в тому числі о сновний платіж - 72 462,80 грн. та п еня - 243,58 грн.; фіксований сіль ськогосподарський податок - 794,28 грн. штрафні санкції.

Вказане також підтвердж ується даними облікової карт ки платника та довідкою Ягот инської МДПІ Київської облас ті від 13.05.2011р. про наявність у Ві дкритого акціонерного товар иства «Яготинський рибгосп» податкової заборгованості.

Системно проаналізувавши норми чинного законодавства та враховуючи, що в матеріала х справи відсутні докази спл ати в повному обсязі податко вого зобов' язання, як самос тійно визначеного відповіда чем в податкових деклараціях , так і нарахованого позиваче м, суд вважає позовні вимоги о бґрунтованими та такими, що п ідлягають задоволенню.

Відповідно до пункту 11 час тини 1 статті 10 Закону України «Про державну податкову слу жбу в Україні», державні п одаткові інспекції в районах , містах без районного поділу , районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податк ові інспекції виконують такі функції: подають до судів поз ови до підприємств, установ, о рганізацій та громадян про в изнання угод недійсними і ст ягнення в доход держави кошт ів, одержаних ними за такими у годами, а в інших випадках - ко штів, одержаних без установл ених законом підстав, а також про стягнення заборгованост і перед бюджетом і державним и цільовими фондами за рахун ок їх майна. А також подають до судів позови про застосуван ня санкцій, пов'язаних із забо роною організації і проведен ня азартних ігор на територі ї України.

Згідно з підпунктом 20.1.18 пунк ту 20.1 статті 20 Податкового коде ксу, органи державної податк ової служби мають право звер татися до суду щодо стягненн я коштів платника податків, я кий має податковий борг, з рах унків у банках, обслуговуючи х такого платника, на суму под аткового боргу або його част ини, а також стягувати до бюдж етів та державних цільових ф ондів суми грошових зобов' я зань та/або податкового борг у у випадках, порядку та розмі рі, встановлених цим Кодексо м.

Частиною 2 статті 19 Констит уції України передбачено, що органи державної влади та ор гани місцевого самоврядуван ня, їх посадові особи зобов' язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України.

Відповідно до частини 1 стат ті 9 Кодексу адміністративно го судочинства України, суд п ри вирішенні справи керуєтьс я принципом законності, відп овідно до якого: 1) суд вирішує справи відповідно до Консти туції та законів України, а та кож міжнародних договорів, з года на обов' язковість яких надана Верховною Радою Укра їни; 2) суд застосовує інші нор мативно-правові акти, прийня ті відповідним органом на пі дставі, у межах повноважень т а у спосіб, передбачені Конст итуцією та законами України.

Відповідно до статті 70 Коде ксу адміністративного судоч инства України належними є д окази, які містять інформаці ю щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду доказ и, які не стосуються предмету доказування. Обставини, які з а законом повинні бути підтв ерджені певними засобами док азування, не можуть підтверд жуватися ніякими іншими засо бами доказування, крім випад ків, коли щодо таких обставин не виникає спору.

Згідно частини 1 статті 71 Ко дексу адміністративного суд очинства України кожна сторо на повинна довести ті обстав ини, на яких ґрунтуються її ви моги та заперечення, крім вип адків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 71 цього Код ексу передбачено, що в адміні стративних справах про проти правність рішень, дій чи безд іяльності суб' єкта владних повноважень обов' язок щодо доказування правомірності с вого рішення, дії чи бездіяль ності покладається на відпов ідача, якщо він заперечує про ти адміністративного позову .

Згідно із частиною 2 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України, суд впр аві постановою визнати проти правним рішення суб' єкта вл адних повноважень чи окремі його положення, дії чи бездія льність і скасувати або визн ати нечинним рішення чи окре мі його положення. Суд також м оже прийняти іншу постанову, яка б гарантувала дотриманн я і захист прав, свобод чи інте ресів суб' єкта у сфері публ ічно-правових відносин від п орушень з боку суб' єктів вл адних повноважень.

Оцінивши докази, які є у спр аві, за своїм внутрішнім пере конанням, що ґрунтується на ї х безпосередньому, всебічном у, повному та об' єктивному д ослідженні, та враховуючи вс і наведені обставини, суд вва жає позовні вимоги обґрунтов аними, а позов таким, що підляг ає задоволенню.

Доказів, які б спростовува ли доводи позивача відповіда ч суду не надав.

Відповідно до частини 1 стат ті 94 Кодексу адміністративно го судочинства України якщо судове рішення ухвалене на к ористь сторони, яка не є суб' єктом владних повноважень, с уд присуджує всі здійсненні нею документально підтвердж ені судові витрати з Державн ого бюджету України.

Керуючись статтями 9, 69-72, 94, 158-163 К одексу адміністративного су дочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний поз ов задовольнити повністю.

Стягнути з Відкритого акц іонерного товариства «Яготи нський рибгосп»(07700, Київська о бласть, м. Яготин, вул. Переясл авська, 142, код ЄДРПОУ 24215478) на кор исть Державного бюджету Укра їни податкову заборгованіст ь в розмірі 387 647 (триста вісімде сят сім тисяч шістсот сорок с ім) грн. 42 коп.

Постанова набирає зако нної сили після закінчення с троку подання апеляційної ск арги, якщо скаргу не було пода но в установлені строки. У раз і подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасова но, набирає законної сили піс ля повернення скарги, відмов и у відкритті апеляційного п ровадження або набрання зако нної сили рішення за наслідк ами апеляційного провадженн я.

Апеляційна скарга на поста нову суду подається до Київс ького апеляційного адмініст ративного суду через Київськ ий окружний адміністративни й суд протягом десяти днів з д ня її проголошення, а в разі пр оголошення лише вступної та резолютивної частини постан ови або прийняття постанови у письмовому провадженні - п ротягом десяти днів з дня отр имання її копії.

Суддя Леонтович А.М.

Постанова у повному обсязі виготовлена 12.07.2011

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.07.2011
Оприлюднено18.07.2011
Номер документу16943311
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2908/11/1070

Постанова від 11.07.2011

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Леонтович А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні