ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 липня 2011 року Справа № 2а/2370/5222/2011
12 год. 20 хв. м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі головуючого – судді Кульчицького С.О., розглянувши в приміщенні суду в скороченому провадженні адміністративну справу за позовом державної податкової інспекції у місті Черкаси до Черкаського обласного осередку Всеукраїнського громадського об’єднання «Комітет по захисту прав військовослужбовців, працівників МВС та СБ України «За справедливість»про припинення юридичної особи, що не пов’язане з банкрутством,
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспекція у місті Черкаси звернулась до суду з адміністративним позовом до Черкаського обласного осередку Всеукраїнського громадського об’єднання «Комітет по захисту прав військовослужбовців, працівників МВС та СБ України «За справедливість»про припинення юридичної особи, що не пов’язане з банкрутством.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначає, що відповідно до ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб-підприємців" від 15.05.2003 року № 755-IV підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов’язане з банкрутством юридичної особи, зокрема є: неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Лист, надісланий відповідачу з ухвалою про відкриття скороченого провадження за адресою, зазначеною у витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 27.04.2011 року, повернувся з відміткою, що адресат за вказаною адресою не проживає. Відповідно до ч. 4 ст. 33 КАС України відповідач вважається належними чином повідомленим, що є підставою для розгляду справи не пізніше трьох днів з дня закінчення строку, передбаченого ч. 3 ст. 1832 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо до суду не було подано заперечення відповідача та за умови, що справа розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.
Розглянувши подані позивачем документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив.
Черкаський обласний осередок Всеукраїнського громадського об’єднання «Комітет по захисту прав військовослужбовців, працівників МВС та СБ України «За справедливість»зареєстрована як юридична особа 18.09.2006 року. Згідно довідки про взяття на облік платника податків №702/29-012 від 05.05.2011 року як платник податків відповідач взятий на облік в органах державної податкової служби 18.09.2006 року за №453.
Відповідно до довідки №23130/15-135 від 07.06.2011 року, відповідач востаннє подавав фінансову звітність до державної податкової інспекції у м. Черкаси 4 травня 2007 року за І квартал 2007 рік, з вказаного періоду по даний час звітів та інших документів про фінансово-господарську діяльність не подавав.
Статтею 55 Господарського кодексу України визначено, що суб'єктами господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізуючи господарську компетенцію (сукупність господарських прав та обов'язків), мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми зобов'язаннями в межах цього майна, крім випадків, передбачених законодавством.
Стаття 19 Господарського кодексу України встановлює обов'язок усіх суб'єктів господарювання здійснювати первинний (оперативний) та бухгалтерський облік результатів своєї роботи, складати статистичну інформацію, а також надавати відповідно до вимог закону фінансову звітність та статистичну інформацію щодо своєї господарської діяльності, інші дані, визначені законом.
Відповідно до ч. 1 ст. 238 Господарського кодексу України за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.
Згідно зі статтею 247 Господарського кодексу України у разі здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації цього суб'єкта та його ліквідації. Скасування державної реєстрації суб'єкта господарювання провадиться за рішенням суду.
Відповідно до частин 1 та 6 ст. 59 Господарського кодексу України припинення діяльності суб'єкта господарювання здійснюється шляхом його ліквідації за рішенням суду з підстав скасування державної реєстрації такого суб'єкта господарювання.
Спеціальним законом, що регулює відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців є Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»від 15 травня 2003 року № 755-IV (надалі за текстом - «Закон № 755-IV»).
Згідно статті 33 Закону № 755-IV юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках, передбачених законом.
Підстави для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, визначені в статті 38 Закону № 755-IV. До таких підстав належить, зокрема, неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Крім того згідно з ч. 2 ст. 38 Закону № 755-IV однією з підстав для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.
Відповідно до п. 6 ст. 38 755-IV у разі, якщо в судовому рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією не призначена комісія з припинення (ліквідаційна комісія), державний реєстратор не пізніше трьох робочих днів від дати надходження такого судового рішення вносить до Єдиного державного реєстру запис, в якому вказує як голову комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи керівника органу управління або засновника (учасника) юридичної особи, якщо інше не встановлено судовим рішенням.
Відповідно до п. 17 ст. 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»від 4 грудня 1990 року № 509-XII органи державної податкової служби мають право звертатися у передбачених законом випадках до суду з заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.
З урахуванням наведених норм, а також того, що відповідач не подавав до державної податкової служби податкових декларацій та документів фінансової звітності більше одного року, вказані дії порушують встановлені законодавчими актами правила здійснення господарської діяльності та є підставою для припинення такого суб'єкта господарювання.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 9, 69-71, 86, 94, ст. ст.159-163, ст. 1832 КАС України,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Припинити Черкаський обласний осередок Всеукраїнського громадського об’єднання «Комітет по захисту прав військовослужбовців, працівників МВС та СБ України «За справедливість»(ідентифікаційний код 34609164).
Копію цієї постанови направити державному реєстратору виконавчого комітету Черкаської міської ради для виконання обов'язків визначених ст. ст. 38, 40 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».
Постанова підлягає негайному виконанню.
Постанова прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження, є остаточною.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги в порядку, передбаченому ст.ст.185-187 Кодексу адміністративного судочинства України. Строк для подання апеляційної скарги обчислюється з моменту отримання копії постанови.
Головуючий С.О.Кульчицький
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.07.2011 |
Оприлюднено | 18.07.2011 |
Номер документу | 16944942 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
С.О.Кульчицький
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні