Спр ава № 2а/2570/3404/2011
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 липня 2011 р.Чернігівсь кий окружний адміністративн ий суд в складі:
Чернігівський окружний ад міністративний суд в складі:
головуючого судді Непочати х В.О.,
при секретарі Галенко Р.В.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду в м. Чернігові справу з а адміністративним позовом Ч ернігівського обласного від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів до сільськог осподарського кооперативу « Бірківський» про стягнення а дміністративно-господарськ их санкцій та пені, -
В С Т А Н О В И В :
Чернігівське обласне ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів (далі по тек сту - позивач) звернулось до суду з адміністративним поз овом до сільськогосподарськ ого кооперативу «Бірківськи й» (далі по тексту - відповід ач), в якому просить стягнути 7 226,79 грн. адміністративно-госпо дарських санкцій та 149,73 грн. пе ні.
В обґрунтування позовних в имог позивач посилається на те, що відповідач не виконав н орматив робочих місць для пр ацевлаштування інвалідів в 2 010 році, тим самим порушив вимо ги Закону України «Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні».
В судовому засіданні предс тавник позивача Пригара А.В . позов підтримав та просив його задовольнити.
Представник відповідача Василенко А.М. позов визнав частково та пояснив, що на під приємстві у відповідача прац ював інвалід ОСОБА_3 за су місництвом на 0,25 посадового о кладу, тому вважає, що відпові дач не порушив вимоги законо давства.
Вислухавши пояснення пред ставників сторін, розглянувш и подані документи і матеріа ли, всебічно і повно з' ясува вши всі фактичні обставини, н а яких ґрунтується позов, об' єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що п озов підлягає задоволенню ви ходячи з наступного.
Судом встановлено, що сільс ькогосподарським кооперати вом «Бірківський» подано зві т про зайнятість та працевла штування інвалідів за 2010 рік (а .с. 4) до Чернігівського обласн ого відділення Фонду соціаль ного захисту інвалідів за фо рмою №10-ПІ, згідно якого серед ньооблікова чисельність шта тних працівників облікового складу - 56 осіб, з них: середньо облікова кількість працівни ків, яким відповідно до чинно го законодавства встановлен а інвалідність - 2 осіб; кількі сть інвалідів - штатних праці вників, які повинні працюват и на робочих місцях, створени х відповідно до вимог статті 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інва лідів в Україні» - 2 особи.
Відповідно до статті 17 Зако н України «Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні» з метою реалізації творчих і виробничих здібно стей інвалідів та з урахуван ням індивідуальних програм р еабілітації їм забезпечуєть ся право працювати на підпри ємствах, в установах, організ аціях, а також займатися підп риємницькою та іншою трудово ю діяльністю, яка не забороне на законом.
Підприємства, установи і ор ганізації за рахунок коштів Фонду соціального захисту ін валідів або за рішенням місц евої ради за рахунок власних коштів, у разі необхідності, с творюють спеціальні робочі м ісця для працевлаштування ін валідів, здійснюючи для цьог о адаптацію основного і дода ткового обладнання, технічно го оснащення і пристосування тощо з урахуванням обмежени х можливостей інваліда.
Стаття 19 Закону України «Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні» вст ановлює, що для підприємств, у станов, організацій, у тому чи слі підприємств, організацій громадських організацій інв алідів, фізичних осіб, які вик ористовують найману працю, у становлюється норматив робо чих місць для працевлаштуван ня інвалідів у розмірі чотир ьох відсотків середньооблік ової чисельності штатних пра цівників облікового складу з а рік, а якщо працює від 8 до 25 ос іб, - у кількості одного робочо го місця.
Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но розраховують кількість ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів відповідно до нормативу, встановленого ча стиною першою цієї статті, і з абезпечують працевлаштуван ня інвалідів. При розрахунка х кількість робочих місць ок руглюється до цілого значенн я.
Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но здійснюють працевлаштува ння інвалідів у рахунок норм ативів робочих місць виходяч и з вимог статті 18 цього Закон у.
У межах зазначених нормати вів здійснюється також праце влаштування інвалідів унасл ідок психічного розладу відп овідно до Закону України «Пр о психіатричну допомогу».
Виконанням нормативу робо чих місць у кількості, визнач еній згідно з частиною першо ю цієї статті, вважається пра цевлаштування підприємство м, установою, організацією, у т ому числі підприємством, орг анізацією громадських орган ізацій інвалідів, фізичною о собою, яка використовує найм ану працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним.
Судом встановлено, що ОСО БА_3 є інвалідом 3 групи і 01.09.2009 р оку прийнятий на роботу до ві дповідача інженером-постача льником на 0,25 посадового окла ду. Також 01.04.2009 року ОСОБА_3 п рийнятий на роботу до ПП «Бір ківський» за основним місцем роботи на 0,75 посадового оклад у.
Представник відповідача в судовому засіданні пояснив, що відповідачем не подавали ся до районного центру зайня тості звіти форми 3-ПН про наяв ність вільного робочого місц я для працевлаштування інвал іда.
Таким чином, оскільки відпо відач не інформував відповід ні органи, які займаються пра цевлаштуванням інвалідів, пр о створення такого робочого місця, що позбавило можливос ті відповідні органи прийнят и міри по працевлаштуванню і нваліда у відповідача. Тому н а думку суду, це свідчить про н еналежне виконання відповід ачем своїх обов'язків щодо пр ацевлаштування інвалідів, пе редбачених чинним законодав ством України.
При вказаних обставинах, су д вважає, що відповідачем не в иконано норматив робочих міс ць для працевлаштування інва лідів у 2010 році у кількості - 1 ро бочого місця.
Відповідно до частини 2 стат ті 20 Закону України «Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні» порушення термінів сплати адміністрат ивно-господарських санкцій т ягне за собою нарахування пе ні. Розмір пені обчислюється , виходячи з 120 відсотків річни х облікової ставки Національ ного банку України, що діяла н а момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за вес ь її строк.
В зв' язку з не сплатою відп овідачем адміністративно-го сподарських санкцій в розмір і 7226,79 грн. позивачем правомірн о нарахована пеня в розмірі 149 ,73 грн.
Відповідно до частини перш ої статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и кожна сторона повинна дове сти ті обставини, на яких ґрун туються її вимоги та запереч ення, крім випадків, встановл ених статтею 72 цього Кодексу.
Згідно із частиною першою с татті 69 Кодексу адміністрати вного судочинства України д оказами в адміністративному судочинстві є будь-які факти чні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або ві дсутність обставин, що обґру нтовують вимоги і запереченн я осіб, які беруть участь у спр аві, та інші обставини, що мают ь значення для правильного в ирішення справи. Ці дані вста новлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, пока зань свідків, письмових і реч ових доказів, висновків експ ертів.
Таким чином, з урахуванням т ого, що сума заборгованості п о сплаті адміністративно-гос подарських санкцій в розмірі 7226,79 грн. та пені у розмірі 149,73 грн . відповідачем не сплачено, до казів сплати відповідачем за значених адміністративно-го сподарських санкцій та пені станом на день розгляду цьог о спору не надано, суд вважає, що позовні вимоги Чернігівсь кого обласного відділення Фо нду соціального захисту інва лідів є обґрунтованими та та кими, що підлягають задоволе нню.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повно важень, пов' язаних із залуч енням свідків та проведенням судових експертиз, судові ви трати (судовий збір) стягненн ю з відповідача не підлягают ь.
Враховуючи викладене, керу ючись ст.ст. 69, 70, 71, 158 - 163, 167 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Позов Чернігівського об ласного відділення Фонду соц іального захисту інвалідів - задовольнити.
Стягнути з сільськогоспод арського кооперативу «Біркі вський» (вул. Незалежності, 16, с. Бірківка, Менський рай он, Чернігівська область, р/р 2 6003377706001 ЧФ Приватбанк, МФО: 353536, код ЄДРПОУ: 03797306) в дохід Державного бюджету України (одержувач Д ержавний бюджет Менського ра йону, банк одержувача: ГУДКУ у Чернігівській області, раху нок 31218230700276, МФО6 853592, код ЄДРПОУ 21401016) 7 226 (сім тисяч двісті двадцять ш ість) грн. 79 коп. - адміністрат ивно-господарських санкцій т а 149 (сто сорок дев' ять) грн. 73 ко п. - пені.
Постанова набирає законно ї сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного с удочинства України.
Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції за правилами, встановл еними статтями 185-187 Кодексу адм іністративного судочинства України.
Суддя Непочатих В.О.
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.07.2011 |
Оприлюднено | 18.07.2011 |
Номер документу | 16945005 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Непочатих В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні