Рішення
від 04.07.2011 по справі 13/17-1602-2011
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

13/17-1602-2011

            

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"04" липня 2011 р.Справа  № 13/17-1602-2011

За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "СНІГУРІВСЬКИЙ ПАЛИВНИЙ СКЛАД"

до відповідачів ДП "Одеська залізниця", Товариства з обмеженою відповідальністю "Промислово-інвестиційна компанія "Інтерком"

про стягнення 9062 грн.

                                                                                               Суддя  Панченко О.Л.

                                                         Представники:

від позивача не  з`явився;  

від відповідача ДП "Одеська залізниця"  Яцук Є.В.;

від відповідача ТОВ "Промислово-інвестиційна компанія "Інтерком"  не  з`явився

Суть спору: Позивач звернувся до суду з позовом, в якому просить стягнути з відповідачів заборгованість у сумі 9062 грн., що виникла внаслідок недостачі антрациту, відвантаженого за залізничною накладною від 01.02.2011р. № 48753017.

Відповідачі позов не визнають, посилаючись на вину один одного.

Беручи  до  уваги,  що:

Згідно з накладною від 01.02.2011р. № 48753017 Товариство з обмеженою відповідальністю "Промислово-інвестиційна компанія "Інтерком" відвантажило на адресу позивача антрацит. При переважуванні вагону № 66601279 на станції Миколаїв Одеської залізниці була виявлена недостача вантажу –11200 кг, у зв'язку з чим позивач просить стягнути з відповідачів суму позову.

Нестача антрациту зафіксована комерційним актом від 06.02.2011р. № БК 045446/01, з якого вбачається, що на станцію Миколаїв Одеської залізниці вантаж надійшов в технічно справному вагоні, завантажений вантажовідправником. Завантаження у вагоні рівномірне нижче бортів 100 мм, вантаж маркований вапном, крім заглиблень. Праворуч над 1-2 люками є заглиблення довжиною на довжину обох люків, шириною на ширину вагону, глибиною 1500 мм. Між кришкою1-ого люку та шкворневою балкою щілина шириною 30 мм, довжиною на всю ширину люку. Щілина з середини вагону закладена папером, дошкою, клоччям. Ліворуч над 7-им люком є заглиблення довжиною 1000 мм, шириною 800 мм, глибиною 500 мм. В місці з'єднання створки дверей та кузова вагону по всій висоті дверей наявні зазори шириною 15 мм, які закладені з середини папером. Вагон прибув у технічному відношенні справним, в комерційному відношенні не підготовлений до перевезення даного виду вантажу. Зазначене також підтверджується актом загальної форми від 05.02.2011р.        № 1017 та актом про технічний стан вагона (контейнера) від 06.02.2011р. № 1.

Згідно зі ст. 924 Цивільного кодексу України перевізник відповідає за збереження вантажу, багажу, пошти з моменту прийняття їх до перевезення та до видачі одержувачеві, якщо не доведе, що втрата, нестача, псування або пошкодження вантажу, багажу, пошти сталися внаслідок обставин, яким перевізник не міг запобігти та усунення яких від нього не залежало. Перевізник відповідає за втрату, нестачу, псування або пошкодження прийнятих до перевезення вантажу, багажу, пошти у розмірі фактичної шкоди, якщо не доведе, що це сталося не з його вини.

Відповідно до ст. 110 Статуту залізниць України залізниця несе відповідальність за збереження вантажу від часу його прийняття для перевезення і до моменту видачі одержувачу. Водночас у ст. 111 Статуту залізниць України наведено перелік обставин, наявність яких звільняє залізницю від відповідальності, зокрема, якщо вантаж прибув у непошкодженому відкритому рухомому складі, завантаженому засобами відправника, якщо немає ознак втрати, псування або пошкодження вантажу під час його перевезення.

Статтею 113 Статуту залізниць України передбачено, що за незбереження (втрату, недостачу, псування і пошкодження) прийнятого до перевезення вантажу, залізниця несе відповідальність у розмірі фактично заподіяної шкоди, якщо не доведе, що недостача виникла з незалежних від неї причин.

Вимогами ч. 3 ст. 27 Статуту залізниць України зазначено, що під час перевезення вантажу, який здувається, відправник зобов'язаний вжити відповідних профілактичних заходів. У разі невиконання зазначених вимог відповідальність за втрату або пошкодження вантажу, що виникли з цієї причини, несе відправник.

Пунктами 5, 6 Правил перевезення вантажів у вагонах відкритого типу, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 20.08.2001р. № 542, встановлено, що у разі навантаження у вагони відкритого типу вантажів, які містять дрібні фракції, відправник повинен вжити заходів щодо запобігання видуванню або просипанню дрібних часток вантажу під час перевезення. Поверхня вантажу у всіх випадках розрівнюється і ущільнюється. З метою забезпечення збереженості вантажів, що перевозяться у вагонах відкритого типу, на їх поверхню відправником наноситься захисне маркування або застосовується покриття плівкою (емульсією) чи інше закріплення верхнього шару вантажу.

Згідно з вимогами ч. 3 ст. 308 ГК України, які кореспондуються з вимогами ч. 2 ст. 917 ЦК України, вантажовідправник зобов'язаний підготувати вантаж до перевезення з урахуванням необхідності забезпечення транспортабельності та збереження його в процесі перевезення. Аналогічні вимоги щодо обов'язку вантажовідправника підготувати вантаж з урахуванням його схоронності під час транспортування містяться і у ст. 32 Статуту залізниць України, згідно з якою навантаження вантажу здійснюється відправником з виконанням Технічних умов. Відповідно до ст. 31 Статуту залізниць України залізниця зобов'язана подавати під завантаження справні, придатні для перевезення відповідного вантажу, очищені від залишків вантажу, сміття, реквізиту, а у необхідних випадках –продезінфіковані вагони та контейнери. Придатність вагонів для перевезення вантажу в комерційному відношенні визначається відправником, якщо завантаження здійснюється його засобами.

Із залізничної накладної від 01.02.2011р. № 48753017 вбачається, що антрацит завантажувався засобами вантажовідправника, вантаж марковано вапном та проведена профілактика шляхом пересипання сіллю 0,1%. Залізниця прийняла вагон № 66601279 до перевезення без зауважень. Однак на станції Миколаїв Одеської залізниці встановлено, що в вагоні є заглиблення вантажу, в місцях заглиблень маркування відсутнє, що свідчить про можливість втрати частини вантажу під час перевезення.

Зважаючи на вищевикладене, а також на те, що вантажовідправник завантажив вантаж у непридатний вагон у комерційному відношенні, в результаті чого можлива втрата вантажу,    а також на те, що на станцію Миколаїв Одеської залізниці вантаж прибув з порушеним маркуванням, відповідно до ст.ст. 908, 924 ЦК України, ст.ст. 110, 111, 113 Статуту залізниць України відповідальність за недостачу вантажу покладається на вантажовідправника та перевізника в рівних частках.

Згідно з п. 27 розділу 8 Правил перевезень вантажів залізничним транспортом України вантаж вважається доставленим без утрати, якщо різниця між масою, вказаною в пункті відправлення в залізничній накладній, та масою, визначеною на станції призначення, не перевищує норми природної втрати і граничного розходження у визначенні маси нетто. При видачі вантажів, маса яких унаслідок їх властивостей зменшується при перевезенні, норма недостачі (сума норми природної втрати та граничного розходження маси нетто) становить 2% маси, зазначеної в перевізних документах: вантажі рідкі або здані до перевезення в сирому (свіжому) або у вологому стані.

Відповідно до ст.ст. 114, 115 Статуту залізниць України залізниця відповідає за незбереження прийнятого до перевезення вантажу у розмірі дійсної вартості втраченого вантажу чи його недостачі. Вартість вантажу визначається на підставі загальної суми рахунка або іншого документа відправника, який підтверджує кількість і вартість відправленого вантажу, зокрема договору або контракту купівлі–продажу, специфікації на вантаж, довідки відправника про кількість, ціну, вартість відправленого вантажу, підписаної головним (старшим) бухгалтером. В матеріалах справи є довідка вантажовідправника від 24.03.2011р. № 187, відповідно до якої вартість вугілля, відправленого у вагоні № 66601279 складає       800 грн. за 1 тонну, в тому числі ПДВ.

Згідно з залізничною накладною від 01.02.2011р. № 48753017 вантажовідправником зазначено ТОВ "ПІК "Інтерком", однак за договором поставки вугільної продукції № 03/01-11 від 03.01.2011р. та специфікацією № 2 від 01.02.2011р. ТОВ "СНІГУРІВСЬКИЙ ПАЛИВНИЙ СКЛАД" придбало у ТОВ "Шанс" вугілля марки АС (6-13) в кількості 67500 кг, отримання якого підтверджується видатковою накладною № РН-0000016 від 01.02.2011р. і рахунком-фактурою № СФ-0000021 від 01.02.2011р., згідно з яким вартість вугілля становить 920 грн. за 1 тону, в тому числі ПДВ.

Зважаючи на вищевикладене, позовні вимоги позивача про стягнення з відповідачів заборгованості у сумі 9062 грн., що виникла внаслідок недостачі антрациту, відвантаженого за залізничною накладною від 01.02.2011р. № 48753017, підлягають задоволенню частково, а саме з ДП "Одеська залізниця" у сумі 3940 грн. та з ТОВ "Промислово-інвестиційна компанія "Інтерком" у сумі 4531 грн.

Відповідно до ст.ст. 44, 49 ГПК України витрати по держмиту у сумі 95,35 грн. та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу у сумі 220,61 грн. підлягають стягненню з відповідачів пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

                   Керуючись  ст.ст.  44, 49,  82,  84,  85  ГПК  України,  суд

                                                       ВИРІШИВ:

1.    Позовні вимоги задовольнити частково.

2. Стягнути з Державного підприємства "Одеська залізниця" (м. Одеса, вул. Пантелеймонівська, 19, код 01071315, п/р 26003000001 в ОФ АБ "Експрес-Банк" м. Одеса, МФО 328801) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "СНІГУРІВСЬКИЙ ПАЛИВНИЙ СКЛАД" (Миколаївська область, м. Снігурівка, вул. Інгулецька, 14, код 32333383, р/р 26005021372001 в МФ АТ "Імексбанк", МФО 326825) 3940 (три тисячі дев'ятсот сорок) грн. боргу, 44 (сорок чотири) грн. 35 коп. держмита, 102 (сто дві) грн. 61 коп. витрат на ІТЗ судового процесу.

3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Промислово-інвестиційна компанія "Інтерком" (Луганська область, м. Красний Луч, вул. Стаханова, 4, код 34870060, р/р 26009301182679 у філії відділення ПІБ, МФО 304342) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "СНІГУРІВСЬКИЙ ПАЛИВНИЙ СКЛАД" (Миколаївська область, м. Снігурівка, вул. Інгулецька, 14, код 32333383, р/р 26005021372001 в МФ АТ "Імексбанк", МФО 326825) 4531 (чотири тисячі п'ятсот тридцять одна) грн. боргу, 51 (п'ятдесят одна) грн. держмита, 118 (сто вісімнадцять) грн. витрат на ІТЗ судового процесу.

Накази  видати  згідно  зі  ст. 116  ГПК  України.

4.  В решті позову відмовити.

Рішення господарського суду набирає законної сили згідно зі ст. 85 ГПК України.

Суддя                                                                            Панченко О.Л.

Повний текст рішення складений та підписаний 11.07.2011р.

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення04.07.2011
Оприлюднено20.07.2011
Номер документу17068592
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —13/17-1602-2011

Рішення від 04.07.2011

Господарське

Господарський суд Одеської області

Панченко О.Л.

Ухвала від 15.06.2011

Господарське

Господарський суд Одеської області

Панченко О.Л.

Ухвала від 15.06.2011

Господарське

Господарський суд Одеської області

Панченко О.Л.

Ухвала від 16.05.2011

Господарське

Господарський суд Одеської області

Панченко О.Л.

Ухвала від 26.04.2011

Господарське

Господарський суд Одеської області

Панченко О.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні