Рішення
від 06.07.2011 по справі 27/17-1899-2011
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКО Ї ОБЛАСТІ



РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"06" липня 2011 р. Справа № 27/17-1899-2011

Господарський суд Одесько ї області у складі судді Не вінгловської Ю.М.

при секретарі судового зас ідання: Ярешко О.М.

за участю представникі в сторін:

від позивача: ОСОБА_1 (п редставник діючий за довірен істю);

від відповідача: ОСОБА_2 (представник діючий за довір еністю);

розглянувши у відкрит ому судовому засіданні справ у

за позовом: Державного підприємства "Донецька заліз ниця" в особі Луганської дире кції залізничних перевезень Державного підприємства "До нецька залізниця";

до відповідача: Приватн ого підприємства "Кімбурн";

про стягнення 6830,00 грн.

ВСТАНОВИВ:

Суть спору: Позивач - Державне підприємство "Донец ька залізниця" в особі Луганс ької дирекції залізничних пе ревезень Державного підприє мства "Донецька залізниця" зв ернувся до господарського су ду Одеської області з позовн ою заявою, до відповідача - При ватного підприємства "Кімбур н", в якій з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог (вх. ГСОО №19342/2011 від 15.06.2011р.) просить суд стягнути з відповідача ш траф у розмірі 6830,00грн. та покла сти на відповідача судові ви трати.

В обґрунтування заявлен их вимог позивач посилається на те, що при оформленні заліз ничної накладної № 40434748 від 17.02.2011р . відповідачем було скоєне пр авопорушення, передбачене ст . 24 Статуту залізниць України, яке полягає у неправильному зазначені у накладній коду в антажоодержувача вантажу, що є підставою для покладення в ідповідальності, встановлен ої ст.ст.118, 122 Статуту залізниць України.

У судовому засіданні 15.06.2011 ро ку представник відповідача п озовні вимоги визнав у повно му обсязі, що вбачається з над аних суду усних пояснень та в ідзиву на позов (вх. ГСОО №19949/2011 в ід 20.06.2011р.). При цьому, відповідно до відзиву на позовну заяву в ідповідач зазначив, що його г осподарська діяльність знах одиться на нестабільному рів ні та з початку 2011р. прибуток пі дприємства складає 7 грн., а ва ловий дохід 1860,00 грн., на підстав і чого відповідач просить су д врахувати зазначені обстав ини, зменшити розмір штрафу, я кий підлягає до стягнення.

У судовому засіданні 15.06.2011р. б ула оголошена перерва у розг ляді справи до 06.07.2011р., згідно до ч.3 ст.77 Господарського процес уального кодексу України.

У судовому засіданні 06.07.2011 р. представник позивача позо вні вимоги підтримав у повно му обсязі.

Розглянувши матеріал и справи, заслухавши пояснен ня представників сторін, суд встановив:

17 лютого 2011р. ПП "Кімбурн" (відправник) зі станції відпр авлення Іллічвськ Одеської з алізниці, у контейнері TTNU 2481665 ві дправило на адресу Фізичної особи підприємця ОСОБА_3 ( станція призначення Рубіжне Донецької залізниці) вантаж - вироби тепло- та звукоізол яційні зі скловолокна, що під тверджується залізничною на кладною №40434748 (а.с. 10).

22 лютого 2011р. по вказаній залі зничній накладній вантаж при був на станцію призначення - Р убіжне Донецької залізниці, при перевірці відомостей, за значених у накладній №40434748, пра цівниками залізниці виявлен о, що цифровий код вантажооде ржувача 6457 не належить вантаж оодержувачу - Фізичній особі підприємцю ОСОБА_3.

За результатами перевірки складено акт загальної форм и №17 „К” від 22.02.2011р. за участю ван тажоодержувача, вантаж затри мано з 22.02.2011р. о 07:35 год. та розміще но на території контейнерної площадки. При цьому, 22.02.2011р. стан цією призначення Рубіжне на станцію відправлення Іллічі вськ була дана телеграма №39 з вимогою підтвердити правиль ний код вантажоодержувача.

24.02.2011р. на зазначену телеграм у станція відправлення надіс лала телеграму-відповідь №142, відповідно до якої правильни й код вантажоодержувача - 6470. В зв' язку з чим, 25.02.2011р. працівн иками станції Рубіжне Донець кої залізниці складено акт з агальної форми №18 „К”, за учас тю вантажоодержувача, з вказ анням обставин, підтверджуюч их невірне зазначення коду о держувача вантажу та зазначе но час та дату по яку була здій сненна затримка вантажу - 10 г од. 00 хвил. 25.02.2011р.

В порядку досудового врег улювання спору, позивачем бу ло направлено на адресу ПП "Кі мбурн" претензію вих. №412/225 від 17 .03.2011р. з вимогою у добровільном у порядку сплати штраф за неп равильно зазначений код у на кладній №40434748 у розмірі п' яти кратної провізної плати за в сю відстань перевезення. Так ож, даною претензією відпові дача попереджено, що в разі не виконання останнім вказаних вимог, Державне підприємств о "Донецька залізниця" в особі Луганської дирекції залізни чних перевезень Державного п ідприємства "Донецька залізн иця" буде змушено звернутися до суду за захистом своїх пра в та інтересів. Як стверджує п озивач, зазначена претензія була залишена ПП "Кімбурн" бе з відповіді та задоволення, м іж тим, позивачем не надано бу дь-яких доказів, підтверджую чих отримання відповідачем д аної претензії.

Отже, вищевказані обставин и стали підставою для зверне ння Державного підприємства "Донецька залізниця" в особі Л уганської дирекції залізнич них перевезень Державного пі дприємства "Донецька залізни ця" до господарського суду з п озовом про стягнення з Прива тного підприємства "Кімбурн" штрафу за неправильно зазна чений у залізничній накладні й № 40434748 код вантажоодержувача у розмірі 6830,00 грн., що складає п ' ятикратну вартість провіз ної плати за всю відстань пер евезення.

Суд, розглянувши матеріа ли справи, проаналізувавши н орми чинного законодавства, дійшов наступних висновків:

Положеннями ст. 6 Статуту залізниць України визначено , що накладна - основний переві зний документ встановленої ф орми, оформлений відповідно до цього Статуту та Правил і н аданий залізниці відправник ом разом з вантажем. Накладна є обов'язковою двосторонньо ю письмовою формою угоди на п еревезення вантажу, яка укла дається між відправником та залізницею на користь третьо ї сторони - одержувача. Наклад на одночасно є договором на з аставу вантажу для забезпече ння гарантії внесення належн ої провізної плати та інших п латежів за перевезення. Накл адна супроводжує вантаж на в сьому шляху перевезення до с танції призначення.

Згідно з ст. 24 Статуту залізн иць України, вантажовідправн ики несуть відповідальність за всі наслідки неправильно сті, неточності або неповнот и відомостей, зазначених ним у накладній.

В силу вимог ст. 129 Статуту за лізниць України, обставини, щ о можуть бути підставою для м атеріальної відповідальнос ті залізниці, вантажовідправ ника, вантажоодержувача, пас ажирів під час залізничного перевезення, засвідчуються к омерційними актами або актам и загальної форми, які склада ють станції залізниць.

Як встановлено матеріала ми справи, на станції признач ення - Рубіжне Донецької залі зниці було виявлено факт нев ірного зазначення відправни ком у залізничній накладній коду одержувача - 6457, тоді як п равильний код - 6470, що було офо рмлено відповідними актами з агальної форми.

Пунктом 5.5 Правил встановл ено, якщо під час перевезення вантажу або на станції його п ризначення буде виявлено неп равильне зазначення у наклад ній відомостей про адресу од ержувача, його код, назву вант ажу, його кількість, то з відпр авника стягується штраф згід но зі статтею 122 Статуту. Факт н еправильного зазначення від правником указаних відомост ей засвідчується актом загал ьної форми, якщо за цим фактом не складався комерційний ак т.

У відповідності до ст. 122 Стат уту залізниць України, за неп равильно зазначені у накладн ій масу, кількість місць вант ажу, його назву, код та адресу одержувача з відправника, по рта стягується штраф у розмі рі, визначеному згідно із ста ттею 118 цього Статуту.

Статтею 118 Статуту залізниц ь України передбачено, що за п ред'явлення вантажу, який заб оронено до перевезень або як ий потребує під час перевезе ння особливих заходів безпек и, та з неправильним зазначен ням його найменування або вл астивостей з відправника, кр ім заподіяних залізниці збит ків і витрат, стягується штра ф у розмірі п'ятикратної пров ізної плати за всю відстань п еревезення.

Відповідно до п. 2.1 розділу 2 П равил оформлення перевізних документів, затверджених на казом Міністерства транспор ту України від 21.11.2000р. N 644, та зареє строваних в Міністерстві юст иції України 24.11.2000 р. за N 863/5084 (нада лі - Правила), вантажовідправн иком заповнюються, зокрема, т акі графи комплекту перевізн их документів, як то "Відправн ик" - зазначається точне й повн е найменування установи, під приємства, організації, особ и - відправника вантажу та йог о цифровий код; "Його поштова а дреса - зазначається поштова адреса відправника із назво ю міста або населеного пункт у, району, вулиці та номера буд инку. Графи перевізних докум ентів "Одержувач" і "Його пошто ва адреса" заповнюються у пор ядку, передбаченому для граф и "Відправник".

Отже, зазначені обста вини вказують на правомірніс ть звернення залізниці до су ду з заявленим позовом.

При цьому, відповідно до п оложень ч. 5 ст. 78 Господарськог о процесуального кодексу Укр аїни, у разі визнання відпові дачем позову господарський с уд приймає рішення про задов олення позову за умови, що дії відповідача не суперечать з аконодавству або не порушуют ь прав і охоронюваних законо м інтересів інших осіб.

Враховуючи викладене, оскі льки визнання відповідачем п озову не суперечить чинному законодавству та не порушує прав і охоронюваних законом інтересів інших осіб, а також приймаючи до уваги, що факт не вірного зазначення відправн иком у залізничній накладній № 40434748 коду одержувача підтвер джується матеріалами справи , суд дійшов висновку про задо волення позовних вимог Держа вного підприємства "Донецька залізниця" в особі Лугансько ї дирекції залізничних перев езень Державного підприємст ва "Донецька залізниця" щодо с тягнення з відповідача штраф у у розмірі 6830,00 грн.

При цьому, розглянувши клоп отання відповідача щодо змен шення розміру штрафу суд вва жає, що зазначене клопотання підлягає задоволенню з наст упних підстав:

Згідно з ст. 3, ч. 3 ст. 509 Цивільно го кодексу України, загальни ми засадами цивільного закон одавства та, водночас, засада ми на яких має ґрунтуватися з обов'язання між сторонами є д обросовісність, розумність і справедливість. Разом з тим, п риписами ч. 3 ст. 551 Цивільного к одексу України передбачено, що розмір неустойки може бут и зменшений за рішенням суду , якщо він значно перевищує ро змір збитків та за наявності інших обставин, які мають іст отне значення.

У відповідності до ст. 549 Циві льного кодексу України, неус тойкою (штрафом, пенею) є грошо ва сума або інше майно, які бор жник повинен передати кредит орові у разі порушення боржн иком зобов'язання.

Згідно ч. 3 ст. 83 Господарсько го процесуального кодексу Ук раїни, господарський суд має право, ухвалюючи рішення, зме ншувати у виняткових випадка х розмір неустойки (штрафу, пе ні), яка підлягає стягненню зі сторони, що порушила зобов'яз ання.

Відповідно до п.1 ст. 233 Госпо дарського кодексу України, с уд має право зменшити розмір санкцій, якщо належні до спла ти штрафні санкції надмірно великі порівняно із збитками кредитора. При цьому повинно бути взято до уваги: ступінь в иконання зобов'язання боржни ком; майновий стан сторін, які беруть участь у зобов'язанні ; не лише майнові, але й інші ін тереси сторін, що заслуговую ть на увагу.

Приймаючи до уваги те, що не правильне оформлення переві зних документів ПП "Кімбурн" н е завдало істотних збитків а бо інших негативних наслідкі в позивачу, а також те, що мате ріалами справи підтверджуєт ься скрутне фінансове станов ище відповідача, суд вважає з а можливе зменшити розмір шт рафу, що підлягає стягненню з відповідача з 6830,00 грн. до 2732,00 грн ., що складатиме вартість двох провізних плат за всю відста нь перевезення.

Враховуючи, що спір виник в наслідок неправомірних дій в ідповідача, на підставі ст. ст . 44, 49 Господарського процесуал ьного кодексу України витрат и по сплаті державного мита т а витрати на інформаційно-те хнічне забезпечення судовог о процесу покладаються на ві дповідача пропорційно розмі ру уточнених позовних вимог

Керуючись ст.ст. 44, 49, 78, 82 -85 Господарського процесуаль ного кодексу України, суд-

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити частково.

2. Стягнути з Приватного підприємства "Кімбурн (65026, м. Од еса, вул. Пушкінська, буд. 14, код ЄДРПОУ 37350445) на користь Де ржавного підприємства "Донец ька залізниця" (83000, м. Донецьк, в ул. Артема, 68, код ЄДРПОУ 01074957) 2732/дв і тисячі сімсот тридцять дві /грн. штрафу, 102/сто дві/грн. держ авного мита та 236/двісті тридц ять шість/грн. витрат на ІТЗ су дового процесу.

3. В решті позову відмови ти.

Рішення суду може бути оскаржено протягом 10-денного строку з моменту складання п овного тексту.

Рішення господарського су ду набирає законної сили піс ля закінчення 10-денного строк у з дня його підписання, якщо а пеляційну скаргу не було под ано. У разі подання апеляційн ої скарги рішення, якщо його н е скасовано, набирає законно ї сили після розгляду справи Одеським апеляційним господ арським судом.

Суддя Невінгловс ька Ю.М.

Повний текст рішення скла дено 11.07.2011р.

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення06.07.2011
Оприлюднено20.07.2011
Номер документу17068902
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —27/17-1899-2011

Рішення від 06.07.2011

Господарське

Господарський суд Одеської області

Невінгловська Ю.М.

Ухвала від 19.05.2011

Господарське

Господарський суд Одеської області

Невінгловська Ю.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні