ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКО Ї ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"11" липня 2011 р. Справа № 24/17-2077-2011
За позовом: Прокурора Фрунзівського району Одеськ ої області, в особі, Українськ ого державного фонду підтрим ки фермерських господарств, в особі, Одеського відділенн я Українського державного фо нду підтримки фермерських го сподарств;
до відповідача: Фермер ське господарство "СТЕПЧИШИН ";
про стягнення 1562,88грн.
Суддя Оборотов а О.Ю.
за участю представників сторін
Від прокуратури: Лянн а О.А. за посвідченням №184 від 21. 10.2010р.
Від Українського державн ого фонду підтримки фермерсь ких господарств: ОСОБА_ 1 на підставі довіреності в ід 15.04.2011р.;
Від Одеського відділення Українського державного фон ду підтримки фермерських гос подарств: ОСОБА_1 на пі дставі довіреності від 15.04.2011р.;
Від відповідача: не з'я вився.
Суть спору: Прокурор Фр унзівського району Одеської області в особі Українськог о державного фонду підтримки фермерських господарств в о собі Одеського відділення Ук раїнського державного фонду підтримки фермерських госпо дарств звернувся до господар ського суду Одеської області з позовом про стягнення з Фер мерського господарства "СТЕП ЧИШИН" заборгованості в сумі 10 038,08грн.
У судовому засіданні 11.07.2011р. в ід представника прокуратури надана заява про зменшення п озовних вимог.
У судовому засіданні предс тавник прокуратури та позива ча підтримали позовні вимоги і просили суд їх задовольнит и.
Відповідач про час та місц е судового засідання повідом лений належним чином шляхом надсилання судових ухвал на юридичну адресу, у судові зас ідання не з' явився, про пова жність причин відсутності не повідомив, відзив на позовну заяву та витребувані судом д окументи не надав.
Згідно із статтею 93 Цивіль ного кодексу України місцезн аходженням юридичної особи є адреса органу або особи, які в ідповідно до установчих доку ментів юридичної особи чи за кону виступають від її імені . При цьому, до повноважень гос подарських судів не віднесен о установлення фактичного мі сцезнаходження юридичних ос іб або місця проживання фізи чних осіб - учасників судовог о процесу на час вчинення тих чи інших процесуальних дій, а у разі, коли фактичне місцезн аходження юридичної особи - у часника судового процесу з я кихось причин не відповідає її місцезнаходженню, визначе ному згідно з законом, і дана о соба своєчасно не довела про це до відома господарського суду, інших учасників процес у, то всі процесуальні наслід ки такої невідповідності пок ладаються на цю юридичну осо бу.
Суд вважає за можливе розгл ядати справу без участі відп овідача за наявними в ній мат еріалами відповідно до ст. 75 Г ПК України.
У судовому засіданні 11.07.2011 р . після виходу судді з нарадчо ї кімнати було оголошено вст упну та резолютивну частини рішення.
Розглянувши матеріал и справи та заслухавши поясн ення представників від проку ратури та позивача, суд встан овив:
19.06.2008 року між Українськи м державним фондом підтримки фермерських господарств в о собі Одеського відділення Ук раїнського державного фонду підтримки фермерських госпо дарств та Фермерським господ арством „Степчишин” було укл адено Договір № 8 про надання ф інансової підтримки (допомог и) фермерському господарству згідно з яким, позивач зобов ' язується надати фінансову підтримку (допомогу) на повор отній основі відповідачу в с умі 100 000 грн., а відповідач зобов ' язується використати її за цільовим призначенням і пов ернути фінансову підтримку ( допомогу) у визначений догов ором строк.
Згідно з умовами розділу 2 д оговору фінансова підтримка (допомога) на поворотній осно ві надається на провадження виробничої діяльності, придб ання техніки.
Умовами розділу 3 договору п ередбачено, що позивач зобов ' язаний надати у безготівко вому порядку платіжним дору ченням шляхом переказу визна чену у договорі суму фінансо вої підтримки (допомоги) на по воротній основі на поточний рахунок відповідача, відкрит ий у банківській установі (п.3. 2.); що позивач має право вимага ти від відповідача поверненн я фінансової підтримки (допо моги) на поворотній основі ві дповідно графіка.
Відповідно п. 3.4.2 Договору, по вернути кошти фінансової доп омоги за встановленим графік ом, до 30.11.2009 в сумі 10 000 гривень (дес ять тисяч гривень 00 копійок), д о 30.11.2010 в сумі 10 000 гривень (де сять тисяч гривень 00 копійок), до 30.11.2011 в сумі 30 000 гривень (тридц ять тисяч гривень 00 копійок) т а до 30.11.2012 в сумі 50000 (п'ятдесят тис яч гривень 00 копійок) на спеці альний рахунок державного бю джету України: отримувач ГУД КУ в Одеській області банк ГУ ДКУ в Одеській області, МФО 828011 код ОКПО 23213460, р/р 3123646060008. Кінцевим т ерміном повернення заборгов аності по фінансовій підтрим ці (допомозі) є 30.11.2012р.
Згідно з розділом 5 договору , в якому встановлені умови що до відповідальності сторін, у випадку прострочення термі ну виконання зобов' язання п о поверненню коштів фінансов ої підтримки (допомоги) позив ачу, відповідач зобов' язан ий сплатити суму заборговано сті з урахуванням встановлен ого індексу інфляції за весь час прострочення платежу (п. 5.1.); за несвоєчасне повернення коштів фінансової підтримки (допомоги) відповідач сплачу є позивачу пеню, яка обчислює ться від суми простроченого платежу у розмірі подвійної облікової ставки НБУ, що діє у період прострочення (п.5.2.).
Відповідно до умов п.4.1. догов ору договір набуває чинності з дати його укладення і діє до часу повного погашення забо ргованості відповідачем.
Також судом встановлено, що на виконання умов цього дого вору позивач надав відповіда чу фінансову підтримку (допо могу) в сумі 100 000 грн., що підтвер джується платіжним дорученн ям № 9 від 23.06.2008 р., а відповідач в с вою чергу порушив встановлен ий у договорі графік поверне ння цієї фінансової підтримк и (допомоги) позивачу.
22.02.2010 року Одеське відділення Укрдержфонду підтримки ферм ерських господарств направи ло Відповідачу претензію, в я кій поставлено вимоги щодо п овернення коштів фінансової допомоги, однак відповідаче м не виконані зобов'язання на лежним чином. Крім того, позич альником допущено простроче ння за черговим платежем, яки й мав бути здійснений в повно му обсязі до 30.11.2010, про що відпов ідачу направлено відповідну претензію № 015/43 від 25.01.2011, вимоги якої відповідачем станом на дату звернення з позовною за явою не виконані.
У судовому засіданні 11.07.2011р. в ід представнкиа прокуратури надана заява про зменшення п озовних вимог, відповідно до якої, заборгованості відпов ідача перед позивачем склада є 1562,88грн.
Проаналізувавши наявні у справі докази та над авши їм правову оцінку, суд ді йшов висновку про задоволенн я уточнених позовних вимог, в иходячи з наступного:
Дослідивши матеріали справи у їх сукупності, вислу хавши пояснення представник ів прокуратури та позивача, с уд дійшов висновку про задов олення заявлених вимог, врах овуючи викладене:
Відповідно до п.1 ч.2 ст.11 ЦК У країни однією із підстав вин икнення цивільних прав та об ов' язків є договір, а в силу в имог ч.1 ст.629 ЦК України договір є обов' язковим для виконан ня сторонами.
- положеннями ст. 121 Констит уції України на прокуратуру покладаються: представництв о інтересів громадянина і де ржави в суді у випадках визна чених законом; нагляд за доде ржанням прав і свобод людини і громадянина, додержання за конів з цих питань органами в иконавчої влади, органами мі сцевого самоврядування, їх п осадовими і службовими особа ми та інше.
Відповідно до ст. 36-1 Закону У країни “Про прокуратуру”, пр едставництво прокуратурою і нтересів громадянина або дер жави в суді полягає у здійсне нні прокурорами від імені де ржави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у с уді інтересів громадянина аб о держави у випадках, передба чених законом. Відповідно до цієї ж статті, прокурор самос тійно визначає підстави для представництва у судах, форм у його здійснення і може здій снювати представництво в буд ь-якій стадії судочинства в п орядку, передбаченому процес уальним законом.
Крім того, згідно ст. 2 ГПК Укр аїни прокурор, який звертаєт ься до господарського суду в інтересах держави, в позовні й заяві самостійно визначає, в чому полягає порушення інт ересів держави, та обґрунтов ує необхідність їх захисту, а також вказує орган, уповнова жений державою здійснювати в ідповідні функції у спірних відносинах.
Згідно ст.10 Закону України “ Про фермерське господарство ”Український державний фонд підтримки фермерських госпо дарств є державною бюджетною установою, яка виконує функц ії з реалізації державної по літики щодо фінансової підтр имки становлення і розвитку фермерських господарств.
Згідно із ст. 11 Закону Україн и “Про фермерське господарст во”та Порядку використання к оштів, передбачених у Держав ному бюджеті для надання під тримки фермерським господар ствам, затвердженого Постано вою Кабінету Міністрів Украї ни №349 від 01 березня 2007 року Укрд ержфонд та його регіональні відділення надають фермерсь ким господарствам, за рахуно к коштів державного бюджету фінансову підтримку на повор отній основі.
Одеське відділення Україн ського державного фонду підт римки фермерських господарс тв згідно положення Одеськог о відділення Українського де ржавного фонду підтримки фер мерських господарств є регіо нальним відділенням Українс ького державного фонду підтр имки фермерських господарст в, яке діє на підставі положен ня та довіреності, виданої ге неральним директором Укрдер жфонду директору відділення . Таким чином, Одеське відділе ння згаданого Фонду уповнова жено на здійснення відповідн их функцій у спірних відноси нах.
Статтею 193 ГК України, яка кор еспондується з положеннями с т.ст. 525, 526 ЦК України визначено, що суб' єкти господарювання та інші учасники господарсь ких відносин повинні виконув ати господарські зобов' яза ння належним чином відповідн о до закону, інших правових ак тів, договору, а за відсутніст ю конкретних вимог щодо вико нання зобов' язання - відпов ідно до вимог, що у певних умов ах звичайно ставляться. До ви конання господарських догов орів застосовуються відпові дні положення Цивільного код ексу України з урахуванням о собливостей, передбачених ци м Кодексом.
Відповідно до п. 13 “Порядку в икористання коштів державно го бюджету для надання підтр имки новоствореним фермерсь ким господарствам з відокрем леними садибами”затверджен ого постановою Кабінету Міні стрів України №1102 від 25 серпня 2004 року, кошти фінансової підт римки, наданої фермерським г осподарствам на конкурсних з асадах на поворотній основі, повертаються згідно з уклад еними відповідно до цього по рядку договорами на відповід ні рахунки Фонду і його регіо нальних відділень, відкриті в територіальних органах Дер жавного казначейства, і прот ягом двох робочих днів перер аховуються до державного бюд жету.
Таким чином невиконання ві дповідачем зобов' язань по д оговору про надання фінансов ої підтримки Фермерське госп одарство "СТЕПЧИШИН" спричин ило збитки державі, оскільки Український державний фонд підтримки фермерських госпо дарств бюджетною установою, яка виконує функції з реаліз ації державної політики щодо фінансової підтримки, стано влення та розвитку фермерськ их господарств.
В силу вимог ч.1 ст.1049 ЦК Укра їни позичальник зобов'язани й повернути позикодавцеві п озику (грошові кошти у такій с амій сумі або речі, визначен і родовими ознаками, у такій самій кількості, такого сам ого роду та такої самої якост і, що були передані йому пози кодавцем) у строк та в поряд ку, що встановлені договором .
Відповідно до ст.33 Господ арського процесуального код ексу України кожна сторона п овинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і запер ечень.
Статтею 32 Господарського пр оцесуального кодексу Україн и визначено, що доказами у спр аві є будь-які фактичні дані, н а підставі яких господарськи й суд у визначеному законом п орядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на я ких ґрунтуються вимоги і зап еречення сторін, а також інші обставини, які мають значенн я для правильного вирішення господарського спору.
Згідно зі ст.43 Господарсько го процесуального кодексу Ук раїни господарський суд оцін ює докази за своїм внутрішні м переконанням, що ґрунтуєть ся на всебічному, повному і об 'єктивному розгляді в судово му процесі всіх обставин спр ави в їх сукупності, керуючис ь законом.
З огляду на вищевикладен е, господарський суд дійшов в исновку про обґрунтованість і правомірність позовних в имог, а отже, і їх задоволення.
Судові витрати по сплаті державного мита та інформац ійно-технічного забезпеченн я судового процесу покласти на відповідача відповідно до ст.ст.44, 49 Господарського проце суального кодексу України.
Керуючись ст.ст. 32, 33, 44, 49, 75 с т.ст. 82- 85 Господарського проц есуального кодексу України, суд, -
В И Р І Ш И В:
1. Позов Прокурора Фрунзі вського району Одеської обла сті, в особі, Українського дер жавного фонду підтримки ферм ерських господарств, в особі , Одеського відділення Украї нського державного фонду під тримки фермерських господар ств до відповідача Фермерськ ого господарства "СТЕПЧИШИН" про стягнення 1562,88грн.- задовол ьнити.
2. Стягнути з Фер мерського господарства "СТЕП ЧИШИН" (66743, Одеська область, Фру нзівський район, с. Леніне, код ЄДРПОУ 32651874, р/р 2600372245 Фрунзівська обласна дирекція ВАТ «Райфа йзен банк Аваль», МФО 380805) на користь Українського де ржавного фонду підтримки фер мерських господарств в особі Одеського відділення Україн ського державного фонду підт римки фермерських господарс тв (65107, м. Одеса, вул. Канатна, 83, ко д ЄДРПОУ 20990849, р/р 35229004003192, р/р 35229005003192 бан к ГУДКУ в Одеській області, М ФО 828011, код ОКПО 23213460) суму боргу за прострочення зі сплати черг ового платежу в розмірі 1562,88 гр н.
3. Стягнути з Фермерсь кого господарства "СТЕПЧИШИН " (66743, Одеська область, Фрунзівс ький район, с. Леніне, код ЄДРП ОУ 32651874, р/р 2600372245 Фрунзівська обла сна дирекція ВАТ «Райфайзен банк Аваль», МФО 380805) на корис ть Державного бюджету Укр аїни на п/р №31114095700008, одержувач ГУ ДКУ у Одеській області, банк о держувача ГУДКУ у Одеській о бласті, МФО 828011, код ЄДРПОУ 23213460, КБК 22090200 - державне мито в сум і 102грн.
4. Стягнути з Фермерськ ого господарства "СТЕПЧИШИН" (66743, Одеська область, Фрунзівс ький район, с. Леніне, код ЄДРП ОУ 32651874, р/р 2600372245 Фрунзівська обла сна дирекція ВАТ «Райфайзен банк Аваль», МФО 380805) на кори сть Державного бюджету Ук раїни на п/р №31213264700008, одержувач Г УДКУ у Одеській області, банк одержувача ГУДКУ у Одеській області, МФО 828011, код ЄДРПОУ 23213460, КБК 22050003 - витрати на інформацій но-технічне забезпечення суд ового процесу у сумі 236грн.
Рішення суду набирає за конної сили в порядку ст. 85 ГПК України.
Накази видати згідно с т. 116 ГПК України.
Повний текст рішення виго товлено та підписано 12.07.2011р.
Суддя Оборотова О.Ю.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 11.07.2011 |
Оприлюднено | 20.07.2011 |
Номер документу | 17068983 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Оборотова О.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні