Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14 червня 2011 р. справа № 2а/0570/7107/2011
Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 1 0 год. 30 хв.
Донецький окружний ад міністративний суд в складі:
головуючого судді Кочанов ої П.В.
при секретарі Дікуся к Н.О.
за участі представників с торін:
від позивача: ОСОБА_2, за дов. № 7477/10-013-1 ві д 12.04.2011 року
від відповідача: не з' явився
ВСТАНОВИВ:
5 травня 2011 року Державна под аткова інспекція у місті Хар цизьку Донецької області (да лі за текстом - ДПІ) звернула сь до Донецького окружного а дміністративного суду з позо вною заявою до Донецької обласної ради конфедерації праці України про припиненн я державної реєстрації юриди чної особи, мотивуючи свої ви моги тим, що відповідач протя гом року до ДПІ документів фі нансової звітності не подає .
Представник позивача у суд овому засіданні підтримав ви моги адміністративного позо ву з підстав, викладених у поз ові.
Представник відповідача в судове засідання не з' явив ся, про час і місце розгляду сп рави повідомлений належним ч ином. Причин неявки суду не по відомив, заяв про відкладенн я розгляду справи не надсила в.
Перевіривши матеріали спр ави, заслухавши пояснення по зивача, вирішивши питання чи мали місце обставини, якими о бґрунтовувалися вимоги та за перечення, та якими доказами вони підтверджуються, чи є ін ші фактичні дані, які мають зн ачення для вирішення справи, та докази на їх підтвердженн я, яку правову норму належить застосувати до цих правовід носин, суд приходить до висно вку про те, що позов підлягає з адоволенню з таких підстав.
Донецька обласна рада ко нфедерації праці України зар еєстрована Виконавчим коміт етом Харцизької міської ради Донецької області 31.08.2005 року, в зяте на облік платника подат ків 31.10.2005 року, включене до ЄДРП ОУ за номером 33505151.
Згідно зі ст. 1 Закону Україн и «Про професійні спілки, їх п рава та гарантії діяльності» професійна спілка (профспіл ка) - добровільна неприбутков а громадська організація, що об'єднує громадян, пов'язаних спільними інтересами за род ом їх професійної (трудової) д іяльності (навчання).
Згідно ст. 8 Закону України « Про професійні спілки, їх пра ва та гарантії діяльності» з метою виконання своїх стату тних завдань профспілки, їх о рганізації (якщо це передбач ено статутом) мають право на д обровільних засадах створюв ати об'єднання (ради, федераці ї, конфедерації тощо) за галуз евою, територіальною або інш ою ознакою, а також входити до складу об'єднань та вільно ви ходити з них.
Відповідно до ч. 9 ст. 16 зазнач еного Закону України «Про пр офесійні спілки, їх права та г арантії діяльності» профспі лка, об'єднання профспілок на бувають права юридичної особ и з моменту затвердження ста туту (положення). Статусу юрид ичної особи набувають також організації профспілки, які діють на підставі її статуту .
До профспілок застосовуєт ься Закон України «Про об'єдн ання громадян», якщо інше не п ередбачено Законом України « Про професійні спілки, їх пра ва та гарантії діяльності».
Відповідно до ч. 2 ст. 14 Закону України «Про об'єднання гром адян» у разі реєстрації об'єд нання громадян набуває стату с юридичної особи.
Згідно реєстраційної інфо рмації по платнику податків відповідач має статус платни ка податків- банк (не платник п одатків). Відповідач взятий на податковий облік в Держав ній податковій інспекції у м істі Харцизьку Донецької обл асті з 31.10.2005 року.
Згідно з ч. 8 ст. 19 Господарськ ого кодексу України, усі суб'є кти господарювання зобов'яза ні здійснювати первинний (оп еративний) та бухгалтерський облік результатів своєї роб оти, складати статистичну ін формацію, а також надавати ві дповідно до вимог закону фін ансову звітність та статисти чну інформацію щодо своєї го сподарської діяльності, інші дані, визначені законом.
Пунктом 4.1.4 ст. 4 Закону Україн и «Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами» (чинн ого на момент виникнення спі рних правовідносин) передбач ене подання суб' єктами госп одарювання податкових декла рацій за базовий податковий (звітний) період.
Пунктом 2 ч.1 ст.9 Закону Украї ни «Про систему оподаткуванн я» (чинного на момент виникне ння спірних правовідносин) п латники податків і зборів (об ов'язкових платежів) зобов'яз ані подавати до державних по даткових органів та інших де ржавних органів відповідно д о законів декларації, бухгал терську звітність та інші до кументи і відомості, пов'язан і з обчисленням і сплатою под атків і зборів (обов'язкових п латежів).
Відповідно до п. 3 ст. 10 Закону України «Про державну подат кову службу» ДПІ уповноважен а здійснювати контроль за св оєчасністю подання платника ми податків бухгалтерських з вітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та і нших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевіряют ь достовірність цих документ ів щодо правильності визначе ння об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших п латежів.
Відповідно до пункту 1.2 Поря дку складання податкового зв іту про використання коштів неприбутковими установами й організаціями, затвердженог о наказом Державної податков ої адміністрації України від 11.07.1997 р. № 233 та зареєстрованому в Міністерстві юстиції Україн и 06.08.1997 р. за № 290/2094 (далі - Порядок), ц ей Порядок застосовується ус тановами й організаціями, що включені до реєстру неприбу ткових організацій та устано в з присвоєнням ознаки непри бутковості (далі - неприбутко ві установи) у встановленому порядку відповідно до наказ ів Державної податкової адмі ністрації України від 11.07.1997 рок у №232 «Про затвердження Положе ння про Реєстр неприбуткових організацій та установ», зар еєстрованого в Міністерстві юстиції України 06.08.1997 року за № 291/2095, і від 03.07.2000року №355 «Про затве рдження Порядку визначення с труктури ознаки неприбутков их установ (організацій)», зар еєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.07.2000року за №4 51/4672.
Пунктом 1.3 цього Порядку пер едбачено, що податковий звіт про використання коштів неп рибутковими установами й орг анізаціями (далі - звіт) склада ється за формою, що додається , і подається неприбутковою у становою за кожний звітний п еріод.
Таким чином, відповідач зоб ов' язаний був надавати пода тковий звіт про використання коштів неприбуткових органі зацій і установ.
Строки подання звітності д о органів державної податков ої служби на момент виникнен ня спірних правовідносин вс тановлювались п.п .4.1.4 п. 4.1 ст. 4 За кону України «Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами» (чинного на момент вини кнення спірних правовідноси н) та п. 4.1 Порядку, відповідно д о яких платники податків пов инні подавати податкові дек ларації за базовий податков ий (звітний) період, що дорівню є календарному кварталу або календарному півріччю (у то му числі при сплаті кварталь них або піврічних авансових внесків), протягом 40 календар них днів, наступних за остан нім календарним днем звітно го (податкового) кварталу (пів річчя).
Відповідно до п.36.1 ст.36 Податк ового кодексу України податк овим обов'язком визнається о бов'язок платника податку об числити, задекларувати та/аб о сплатити суму податку та зб ору в порядку і строки, визнач ені цим Кодексом, законами з п итань митної справи.
Пунктом 49.2 статті 29 Податков ого кодексу України передбач ено, що платник податків зобо в'язаний за кожний встановле ний цим Кодексом звітний пер іод подавати податкові декла рації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодекс у незалежно від того, чи прова див такий платник податку го сподарську діяльність у звіт ному періоді.
Платники податку на прибут ок підприємств, які оподатко вуються за ставкою нуль відс отків відповідно до пункту 154. 6 статті 154 Податкового кодекс у України, подають органам де ржавної податкової служби де кларації (розрахунки) з подат ку на прибуток підприємств з а спрощеною формою у порядку , встановленому Податковим к одексом України.
.Підпунктом 16.1.3 пункту 16.1. ста тті 16 Податкового кодексу Ук раїни встановлено, що платни к податків зобов'язаний пода вати до контролюючих органів у порядку, встановленому под атковим та митним законодавс твом, декларації, звітність т а інші документи, пов'язані з о бчисленням і сплатою податкі в та зборів.
Актом перевірки матеріалі в справи про ненадання подат кової звітності вих.№54/15-1 від 01.0 3.2011 року підтверджується, що Об `єднання громадян Донецька обласна рада конфедерації праці України з 2005 року звітні сть, передбачену законодавст вом України, до ДПІ у місті Хар цизьку не надає.
Згідно частини 2 статті 38 Зак ону України «Про державну ре єстрацію юридичних осіб та ф ізичних осіб - підприємців» п ідставами для постановлення судового рішення щодо припи нення юридичної особи, що не п ов'язано з банкрутством юрид ичної особи, зокрема є непода ння протягом року органам де ржавної податкової служби по даткових декларацій, докумен тів фінансової звітності від повідно до закону.
Відповідно до п. 20.1.12 ст. 20 Подат кового кодексу України орган и державної податкової служб и мають право у випадках, вста новлених законом, звертатися до суду щодо припинення юрид ичної особи та підприємницьк ої діяльності фізичної особи - підприємця про визнання нед ійсними установчих (засновни цьких) документів суб'єктів г осподарювання.
Згідно з п. 67.2 Податкового ко дексу України органи державн ої податкової служби в устан овленому законом порядку маю ть право звертатися до суду п ро винесення судового рішенн я щодо припинення юридичних осіб або підприємницької дія льності фізичних осіб - під приємців.
Таким чином, оскільки відпо відач не подає більш року орг анам державної податкової сл ужби податкові декларації та не сплачує податки до бюджет у, відповідно, суд доходить ви сновку, що позов є обґрунтова ним та таким, що підлягає задо воленню.
Відповідно до частини 4 стат ті 94 КАС України у справах, в як их позивачем є суб' єкт влад них повноважень, а відповіда чем - фізична чи юридична ос оба, судові витрати, здійснен і позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі вищевикладено го, керуючись ст. 19 Господарсь кого кодексу України, п. 3 ст. 10 З акону України «Про державну податкову службу», ст.ст. 20, 36, 49, 67 Податкового кодексу Україн и, ст. ст. 46, 49 Закону України «Про державну реєстрацію юридичн их осіб та фізичних осіб - пі дприємців», ст.ст. 1, 8, 16 Закону Ук раїни «Про професійні спілки , їх права та гарантії діяльно сті», ст. 14 «Про об'єднання гром адян», ст. 4 «Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и», ст. 9 «Про систему оподатку вання», п.п. 1.2, 4.1 Порядку складан ня податкового звіту про вик ористання коштів неприбутко вими установами й організаці ями від 11.07.1997 р. № 233, ст.ст. 8 - 11, 40, 94, 158 - 163, 183-2 Кодексу адміністративно го судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Задовольнити адміністрат ивний позов Державної податк ової інспекції у місті Харци зьку Донецької області до Донецької обласної ради ко нфедерації праці України про припинення державної реєстр ації юридичної особи.
Припинити юридичну особу Донецьку обласну раду конф едерації праці України (адре са: 86700, Донецька область, м. Харц изьк, вул. Некрасова, б.20, ЄДРПОУ 33505151).
Вступну та резолютивну час тини постанови виготовлено у нарадчій кімнаті і проголош ено 14 червня 2011 року.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ків подання апеляційної скар ги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі по дання апеляційної скарги пос танова, якщо її не скасовано, н абирає законної сили після з акінчення апеляційного розг ляду справи.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду через Донецький окружний адмін істративний суд шляхом подач і апеляційної скарги в 10-денни й строк з дня проголошення по станови. Копія апеляційної с карги одночасно надсилаєтьс я особою, яка її подає, до Доне цького апеляційного адмініс тративного суду.
В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу, а та кож прийняття постанови у пи сьмовому провадженні, апеляц ійна скарга подається протяг ом десяти днів з дня отриманн я копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною 4 стат ті 167 цього Кодексу, було повід омлено про можливість отрима ння копії постанови суду без посередньо в суді, то десятид енний строк на апеляційне ос карження постанови суду обчи слюється з наступного дня пі сля закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання с уб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови с уду.
Повний текст постанови виг отовлено та підписано 20 червн я 2011 року.
Суддя Кочанова П.В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.06.2011 |
Оприлюднено | 20.07.2011 |
Номер документу | 17073164 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Кочанова П.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні