Постанова
від 14.04.2011 по справі 9010/10/1070
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІ СТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 квітня 2011 року 9010/10/1070

Київський окружний адмі ністративний суд в складі го ловуючого - судді Щавінськог о В.Р. при секретарі судового з асідання - Талалакіну С.М.

за участю представників с торін:

- від позивача: ОС ОБА_1 - представник за дові реністю;

ОС ОБА_2 - представник за дові реністю;

- від відповідача: Комягін С.С.- голова правлі ння,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м. Києві а дміністративну справу

за позовом Державної податкової інспекції у Вишг ородському районі Київської області

до Садівницького товариств а „Слава”

про стягнення податковог о боргу, -

В С Т А НО В И В:

ДПІ у Вишгородському рай оні Київської області зверну лася до суду з позовом про стя гнення з Садівницького товар иства „Слава” податкової заб оргованості в сумі 10280,81 грн.

Позовні вимоги обґрунтову є тим, що відповідачем було са мостійно подано до ДПІ у Вишг ородському районі Київської області податковий розрахун ок земельного податку на 2009 р. в якому було визначено суму по датку на землю яка підлягає с платі за період серпня - гру дня 2009 р., в розмірі 7643,00 грн.

та податковий розрахунок з емельного податку на 2010 р., в як ому визначено суму податку н а землю яка підлягає сплаті з а період січня-липня 2010 р. в роз мірі 2422,32 грн.

Однак, відповідачем вказан ий податок сплачений не був, т ому у відповідача утворився податковий борг по земельном у податку у розмірі 10065,32 грн.

Вказує, що за несвоєчасне по гашення узгодженого податко вого зобов' язання відповід но до Інструкції про порядок нарахування та погашення пе ні, затвердженої наказом ДПА України від 01.03.2001 р. №77 зареєстро ваного в Мін' юсті від 16.03.2001 р. № 240/5431 відповідачу було нарахова на пеня в розмірі 215,49 грн., яка по теперішній час не сплачена.

Зазначає, що вказана заборг ованість виникла у відповіда ча вважається узгодженою, та к як податкове зобов' язання , самостійно визначене у пода тковій декларації (розрахунк у), вважається узгодженим з дн я подання такої декларації.

Представники позивача у су довому засіданні позовні вим оги підтримав у повному обся зі, підтвердили обставини ви кладені у позовній заяві, про сили позов задовольнити.

Представник відповідача п роти позову заперечив з підс тав, викладених у письмових з апереченнях та зазначив, що С Т «Слава» земельний податок сплачено у повному обсязі. Вв ажає, що вказаний податковий борг є штучним оскільки вини к внаслідок методологічної п омилки у заповненні декларац ії яка була подана до ДПІ.

Пояснює, що після виявлення помилки СТ «Слава» подало ут очнюючу декларацію, однак, по зивачем в порушення вимог не прийнято нові податкові роз рахунки земельного податку з а 2009 р. та 2010 р., а тому податкового боргу немає.

В судовому засіданні предс тавник відповідача просив ві дмовити в задоволенні позову повністю.

Заслухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши матеріали адміністративної справи, суд вважає, що позов п ідлягає задоволенню з таких підстав.

Як вбачається з матеріалів справи, садівницьке товарис тво «Слава» зареєстровано 08.10 .1997 р. Вишгородською районною д ержавною адміністрацією Киї вської області, про що зробле но запис №13341200000000621 про державну р еєстрацію юридичної особи, і дентифікаційний код 25296757, згід но копії свідоцтва про держа вну реєстрацію.

Відповідач зареєстрований платником земельного податк у в Державній податковій інс пекції у Вишгородському райо ні Київської області.

Відповідно до державного а кту на право власності на зем ельну ділянку серії ЯД № 903303 СТ «Слава», виданого на підстав і розпорядження Вишгородськ ої районної державної адміні страції від 20.07.2007 року № 552, є влас ником земельної ділянки площ ею 19,8959 га. у межах згідно з плано м, розташованої за адресою: Ки ївська область, Вишгородськи й район, Ясногородська сільс ька рада, цільове призначенн я земельної ділянки - веден ня садівництва (землі загаль ного користування).

Судом встановлено, що відпо відачем подано до ДПІ у Вишго родському районі податковий розрахунок земельного подат ку на 2009 рік (вх. №947 від 28.01.2008 р.), в як ому самостійно визначено сум у податку на землю, яка підляг ає сплаті за 2009 рік у розмірі 18 3 43,20 грн.

У подальшому відповідачем також було подано до ДПІ у Виш городському районі Київсько ї області податковий розраху нок земельного податку на 2010 р . (вх.№3158 від 30.01.2010 р.), в якому сума п одатку на землю яка підлягає сплаті за 2010 р. становить 3679,07 грн .

Однак, відповідач заперечу є той факт що вказана сума під лягає сплаті до бюджету та за значає, що СТ «Слава» подавал о нові розрахунки за 2008 р. та 2009 р . після прийняття звітного ро зрахунку зі зміною з урахува нням зміни грошової оцінки з емлі, а відповідно до ст. 14 Зако ну України «Про плату за земл ю» зміна грошової оцінки є об ов' язковою причиною поданн я нового податкового розраху нку. Однак, ДПІ у Вишгородсько му районі повідомляло, що під став для подання нового звіт у за 2008 р. та 2009 р. відсутні.

Згідно з п. 5.1 ст.5 Закону №2181-ІІІ податкове зобов'язання, само стійно визначене платником п одатків у податковій деклара ції, вважається узгодженим з дня подання такої податково ї декларації. Зазначене пода ткове зобов'язання не може бу ти оскаржене платником подат ків в адміністративному або судовому порядку.

Відповідно до ст. 14 Закону Ук раїни «Про плату за землю» пл атники земельного податку, а також орендної плати за земе льні ділянки державної або к омунальної власності (крім г ромадян) самостійно обчислюю ть суму земельного податку т а орендної плати щороку за ст аном на 1 січня і до 1 лютого пот очного року подають відповід ному органу державної податк ової служби за місцезнаходже нням земельної ділянки подат кову декларацію на поточний рік за формою, встановленою ц ентральним податковим орган ом, з розбивкою річної суми рі вними частками за місяцями. П одання такої декларації звіл ьняє від обов'язку подання що місячних декларацій. Платник податків має право подавати щомісячно нову звітну подат кову декларацію, що не звільн яє його від обов'язку подання податкової декларації до 1 лю того поточного року, у тому чи слі і за нововідведені земел ьні ділянки, що не звільняє ві д обов'язку подання податков ої декларації протягом місяц я з дня виникнення права на но вовідведену земельну ділянк у, протягом 20 календарних днів місяця наступного за звітни м.

Таким чином, Законом Україн и «Про плату за землю» передб ачено подання нової звітної податкової декларації у випа дку одержання у власність чи користування нововідведено ї земельної ділянки.

Відповідно до ст. 8 Закону Ук раїни "Про державну податков у службу в Україні", ст. 14 Закону України "Про плату за землю" т а п. 5.1 ст. 5 Закону України «Про п орядок погашення зобов'язань платників податків перед бю джетами та державними цільов ими фондами» від 21.12.2000 р. №2181-ІІІ (д алі - №2181-ІІІ), Наказом Державно ї податкової адміністрації У країни від 26.10.2001 р. №434, зареєстро ваним в Міністерстві юстиції України 19.11.2001 р. за №963/6154, був затве рджений Порядок подання пода ткового розрахунку земельно го податку (далі - Порядок).

Пунктом 5 Порядку встановле но, що у разі зміни протягом ро ку грошової оцінки землі, фун кціонального використання з емлі, настання іншої зміни чи виявлення помилок, що змінюю ть суму земельного податку з а звітний(і) місяць(і), платник податку подає новий звітний Розрахунок з виправленими п оказниками за такий(і) звітни й(і) місяць(і) у строки, установ лені підпунктом 4.1.4 "а" пункту 4.1 статті 4 Закону України "Про по рядок погашення зобов'язань платників податків перед бюд жетами та державними цільови ми фондами", без застосування штрафів, установлених пункт ом 17.2 статті 17 цього Закону.

Так, п.п. 4.1.4. «а» ст. 4 Закону №2181-І ІІ України передбачено, що по даткові декларації подаютьс я за базовий податковий (звіт ний) період, що дорівнює кален дарному місяцю (у тому числі п ри сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календар них днів, наступних за останн ім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Якщо за результатами подан ня уточнюючого Розрахунку ви никає потреба в поверненні н адміру сплаченого податку, т о разом з таким уточнюючим Ро зрахунком платником має бути подана заява про повернення надміру сплаченого податку з дотриманням граничних стро ків її подання. Якщо строк под ання такої заяви закінчився, то уточнюючий Розрахунок не подається (п. 13 Порядку).

З системного аналізу вказа них норм випливає, що подання нового звітного розрахунку з виправленими показниками м ожливе за умови настання від повідних подій, подання розр ахунку за відповідний місяць та дотримання платником под атку відповідного строку.

Відповідач вважає, що має пр аво на подання уточнюючого р озрахунку у зв' язку із змін ою протягом року грошової оц інки землі.

Крім того, уточнені розраху нки були подані не за відпові дний місяць, що є також поруше нням п. 5 Порядку, а отже подані з порушенням строків встано влених п.п. 4.1.4. «а» ст. 4 Закону №218 1-ІІІ.

Порядок узгодження сум под аткових зобов'язань регулюєт ься Законом №2181-ІІІ. Відповідн о до п. 17.2 цього Закону платник податків має право подати ут очнюючий податковий розраху нок, в разі самостійно виявле ної помилки, що міститься у ра ніше поданому ним розрахунку , до початку його перевірки ко нтролюючим органом.

Як вже зазначалось вище, пит ання ставиться у визначенні розміру ставок плати за земл ю, а питання виявлення помило к у показниках раніше подани х податкових декларацій за 2009 р., 2010 р. СТ «Слава» не ставиться .

З огляду на викладене, суд д ійшов висновку, що СТ «Слава» не мало підстав для подання н ових звітних податкових декл арацій за 2008 р. та 2009 р., а отже у ДП І у Вишгородському районі бу ли відсутні законні підстави для прийняття від СТ «Слава» нового звітного розрахунку з виправленими показниками з а вказані роки.

Судом встановлено, що відпо відачем не вжито жодних захо дів щодо оскарження в адміні стративному чи судовому поря дку відмови позивача у прийн ятті нових податкових деклар ацій.

Водночас, пунктом 15 Порядку встановлено, що податкове зо бов'язання, самостійно визна чене платником податку, вваж ається узгодженим з дня пода ння Розрахунку земельного по датку до державного податков ого органу і не може бути оска ржене платником в адміністра тивному або судовому порядку .

Згідно з вимогами ст. 67 Конст итуції України, ст. 206 Земельно го кодексу України, ст. 2 Закон у України "Про плату за землю" кожен зобов'язаний сплачуват и податки і збори в порядку і р озмірах, встановлених законо м,

За приписами п.п. 4.2.3 п. 4.2 ст. 4 Зак ону №2181-ІІІ обов'язок доведенн я того, що будь-яке нарахуванн я, здійснене контролюючим ор ганом у випадках, визначених п.п. 4.2.2 цього пункту, є помилков им, покладається на платника податків, за винятком випадк ів, визначених у п. 4.3 цієї статт і.

Камеральною перевіркою по даткової декларації (розраху нку) (акт від 15.06.2009 року № 506/15-3/25296757) бу ло встановлено порушення ст. ст. 8, 13 Закону України «Про пла ту за землю», а саме: платником невірно визначено об' єкт о податкування (площу земельно ї ділянки), ставку податку та н евірно застосовано грошову о цінку площі ріллі по області .

Таким чином, виходячи з п.п. 4. 2.2 п. 4.2 ст. 4 Закону №2181-ІІІ, саме пла тник податків повинен довест и в суді, якою земельною ділян кою він насправді користуєть ся, а відтак яку суму земельно го податку повинен сплачуват и, проте позивач не оскаржува в в судовому порядку дії ДПІ у Вишгородському районі щодо визначення йому суми земельн ого податку.

Відповідно до положень ст. 1 7 Закону України "Про плату за землю", податкове зобов'язанн я по земельному податку, а так ож по орендній платі за землі державної та комунальної вл асності, визначене у податко вій декларації на поточний р ік, сплачується рівними част ками власниками та землекори стувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земель ної ділянки земельний подато к, а також орендна плата за зем ельні ділянки державної і ко мунальної власності громадя нами сплачується рівними час тками до 15 серпня і 15 листопада .

Стаття 26 вищевказаного Зако ну передбачає, що за порушенн я Закону України "Про плату за землю" платники несуть відпо відальність, передбачену Зем ельним кодексом України та з аконами України.

Відповідно до пп. 17.1.7 п. 17.1 ст. 17 З акону №2181-ІІІ, у разі коли платн ик податків не сплачує узгод жену суму податкового зобов' язання протягом граничних ст років, визначених цим Законо м, такий платник податку зобо в'язаний сплатити штраф.

Пунктом 1.3 ст. 1 зазначеного в ище Закону визначено, що пода тковий борг (недоїмка) - податк ове зобов'язання (з урахуванн ям штрафних санкцій за їх ная вності), самостійно узгоджен е платником податків або узг оджене в адміністративному ч и судовому порядку, але не спл ачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на сум у такого податкового зобов'я зання.

Преамбулою Закону №2181-ІІІ ви значено, що цей Закон є спеціа льним законом з питань опода ткування, який установлює по рядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державним и цільовими фондами з податк ів і зборів (обов'язкових плат ежів), включаючи збір на обов'я зкове державне пенсійне стра хування та внески на загальн ообов'язкове державне соціал ьне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних сан кцій, що застосовуються до пл атників податків контролююч ими органами, у тому числі за п орушення у сфері зовнішньоек ономічної діяльності, та виз начає процедуру оскарження д ій органів стягнення.

Підпунктами 16.1.1. та 16.1.2. «а» Зак ону №2181-ІІІ встановлено, що піс ля закінчення встановлених с троків погашення узгодженог о податкового зобов'язання н а суму податкового боргу нар аховується пеня, що при самос тійному нарахуванні суми под аткового зобов'язання платни ком податків розпочинається від першого робочого дня, нас тупного за останнім днем гра ничного строку сплати податк ового зобов'язання, визначен ого цим Законом;

Враховуючи, що обставини сп рави, які відповідно до закон одавства повинні бути підтве рджені певними конкретними з асобами доказування, не можу ть підтверджуватись іншими з асобами доказування, судом в изнається, що відповідачем у запереченнях не були наведе ні обставини, які б підтвердж увались достатніми доказами , які б свідчили про необґрунт ованість позовних вимог. Док ази, подані відповідачем, не п ідтверджують обставини, на я кі відповідач посилається в обґрунтування своїх запереч ень проти позову, та якими б бу ли спростовані доводи позива ча.

З приводу самого існування податкової заборгованості у відповідача суд зазначає на ступне.

Як вбачається з матеріалів справи Постановою Київськог о окружного адміністративно го суду від 17.06.2010 р. по справі №2а- 1519/10/1070 за позовом Державної под аткової інспекції у Вишгород ському районі Київської обла сті до Садівницького товарис тва «Слава» про стягнення по даткової заборгованості вка заний позов було задоволено та стягнуто з відповідача на користь бюджету суму податк ової заборгованості по сплат і земельного податку за пері од квітня-липня 2009 р. в розмірі 6081,59 грн.

Вказана постанова оскаржу валась СТ «Слава» у апеляцій ному порядку, однак була зали шена без змін Ухвалою Київсь кого апеляційного адміністр ативного суду від 17.01.2011 р., а отже набрала законної сили.

Відповідно до довідки-розр ахунку суми податкового борг у СТ «Слава» станом на 13.09.2010 рок у (довідка № 3003/9/24-040/639 від 13.09.2010 р.) заб оргованість по земельному по датку, з урахуванням перепла ти та залишку несплаченої пе ні, становить 10065,32 грн., а саме за серпень-грудень 2009 р. -7643,00 грн., сі чень-липень 2010 р. - 2422,32

Працівниками ДПІ у Вишгоро дському районі була проведен а камеральна перевірка подат кового розрахунку земельног о податку на 2008 рік, під час яко ї встановлено порушення пп. 5.3 .1 п. 5.3 ст. 5 Закону № 2181-ІІІ.

За результатами перевірки складено акт № 506/15-3/25296757 від 15.06.2009 р. На підставі вказаного акту п озивачем прийнято податкове повідомлення-рішення №0004631503/0 в ід 09.07.2009 р., яким визначено суму п одаткового зобов' язання у р озмірі 19,14 грн., у тому числі 2,14 гр н. основного платежу, 17,00 грн. за штрафними (фінансовими) санк ціями.

За несвоєчасне погашення у згодженого податкового зобо в' язання відповідно до Інст рукції про порядок нарахуван ня та погашення пені, затверд женої наказом ДПА України ві д 01.03.2001 р. №77 зареєстрованого в Мі ністерстві юстиції України в ід 16.03.2001 р. №240/5431 відповідачу була нарахована пеня в розмірі 215,49 грн., яка відповідачем не спла чена.

Заступником начальника ДП І у Вишгородському районі бу ло прийнято рішення про стяг нення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його пода ткового боргу №7 від 16.02.2009 р.

Таким чином, заборгованіст ь відповідача перед місцевим бюджетом становить 10280,81 грн., і вказана сума підлягає стягне нню до Державного бюджету.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС Укр аїни у справах, в яких позивач ем є суб'єкт владних повноваж ень, а відповідачем - фізична ч и юридична особа, судові витр ати, здійснені позивачем, з ві дповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст.9,69-71, 97,158-163 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд,

п о с т а н о в и в:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Садівницького товариства „Слава” до Держав ного бюджету України в особі Державної податкової інспек ції у Вишгородському районі Київської області заборгова ність в сумі 10280 (десять тисяч д вісті вісімдесят) грн. 81 коп.

Постанова набирає законн ої сили після закінчення стр оку подання апеляційної скар ги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі п одання апеляційної скарги по станова, якщо її не скасовано , набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті апеляційного пров адження або набрання законно ї сили рішення за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на поста нову суду подається до Київс ького апеляційного адмініст артивного суду через Київськ ий окружний адміністративни й суд протягом десяти днів з д ня її проголошення, а в разі пр оголошення лише вступної та резолютивної частини постан ови або прийняття постанови у письмовому провадженні - п ротягом десяти днів з дня отр имання її копії.

Суддя Щавінський В. Р.

Постанова у повному обсязі виготовлена 19 квітня 2011 року.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.04.2011
Оприлюднено20.07.2011
Номер документу17073487
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —9010/10/1070

Постанова від 14.04.2011

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Щавінський В. Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні