Постанова
від 18.08.2010 по справі 6401/10/1070
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



  

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

18 серпня 2010 року                                                                                   2а-6401/10/1070                                                                                                          

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Спиридонової В.О., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Вишгородському районі Київської області до товариства з обмеженою відповідальністю «Ранса»про припинення юридичної особи,

ВСТАНОВИВ:

06.07.2010 року Державна податкова інспекція у Вишгородському районі звернулася до Київського окружного адміністративного суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «Ранса»про припинення юридичної особи.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що товариство з обмеженою відповідальністю «Ранса»не подає податкової звітності до Державної податкової інспекції у Вишгородському районі з ІV кварталу 2008 року, що відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»від 15.05.2003 року № 775-IV є підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи.

Представник позивача 18.08.2010 року подав до суду клопотання, в якому просив розглядати справу за його відсутності.

Відповідач в судове засідання не з’явився, хоча був належним чином повідомлений про дату, час та місце проведення судового засідання. Заперечень проти позову до суду не надавав, заяв чи клопотань щодо розгляду справи за його відсутності до суду не надсилав. Враховуючи вимоги ч. 6 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вирішує справу на підставі наявних у ній доказів.

Суд, дослідивши матеріали справи і наявні у справі докази, дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають повному задоволенню з наступних підстав.

12.09.2005 року Вишгородською районною державною адміністрацією Київської області товариство з обмеженою відповідальністю «Ранса»зареєстровано як юридичну особу (ідентифікаційний код 33764535), відповідно до цього видане свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Ранса»знаходиться на обліку як платник податків в ДПІ у Вишгородському районі з 12.09.2005 року відповідно до довідки № 14 від 19.05.2010 року наданої ДПІ у Вишгородському районі.

Згідно з довідкою № 1815/9/15-008/601 від 16.06.2010 року наданою ДПІ у Вишгородському районі, товариство з обмеженою відповідальністю «Ранса»останній звіт подало 17.10.2008 року.

Відповідно до довідки № 1788/9/24-066 від 15.06.2010 року наданої ДПІ у Вишгородському районі, товариство з обмеженою відповідальністю «Ранса»не має заборгованості зі сплати податків, зборів (обов’язкових платежів).

Право органу державної податкової служби звертатися до суду з заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності передбачене п. 17 ст. 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»від 04.12.1990 року № 509-ХІІ.

Згідно з п. 15 ст. 58 Господарського кодексу України скасування (припинення) державної реєстрації суб‘єкта господарювання здійснюється на підставі рішення суду у випадках передбачених законом.

Відповідно до ст. 238 Господарського кодексу України за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб‘єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративного-господарські санкції, тобто заходи майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб‘єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.

Статтею 239 ГК України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень та у порядку, встановленому законом, можуть застосовувати до суб‘єктів господарювання адміністративно-господарські санкції, однією з яких є скасування державної реєстрації та ліквідація суб‘єкта господарювання.

Згідно з ч. 2 ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» від 15.05.2003 року № 775-IV, неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону є підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи.

Київський окружний адміністративний суд вважає за необхідне зазначити, що Господарським кодексом України та Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»вжиті різні терміни для визначення такого правового інституту, як припинення юридичної особи. У Господарському кодексі України, вживаються терміни «скасування державної реєстрації суб’єкта господарювання», «припинення діяльності суб’єкта господарювання». Водночас, Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»вживає термін «припинення юридичної особи». Термін «припинення юридичної особи»вживається також у ст. 104 Цивільного кодексу України.

Утім, усі зазначені вище нормативно-правові акти (ч. 2 ст. 33 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», ч. 2 ст. 104, ч. 5               ст. 111 Цивільного кодексу України, ч. 7 ст. 59 Господарського кодексу України) пов’язують момент припинення юридичної особи (суб’єкта господарювання) з однією подією: внесенням до державного реєстру запису про припинення такої особи (суб’єкта господарювання).

Виходячи із приписів ч. 4 ст. 91 Цивільного кодексу України цивільна правоздатність юридичної особи припиняється з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про припинення такої особи, тобто саме з моменту втрати юридичною особою цивільної правоздатності юридична особа є такою, що припиняється.

Викладене дає підстави для висновку, що будь-які позовні вимоги, спрямовані на втрату юридичною особою цивільної правоздатності, мають бути розцінені як вимоги про припинення юридичної особи, яка в свою чергу, відповідає повноваженням органу державної податкової служби, а відповідно і компетенції адміністративних судів.

Відповідно до п. 6 ст. 38 «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»у разі, якщо в судовому рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією не призначена комісія з припинення (ліквідаційна комісія), державний реєстратор не пізніше трьох робочих днів від дати надходження такого судового рішення вносить до Єдиного державного реєстру запис, в якому вказує як голову комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи керівника органу управління або засновника (учасника) юридичної особи, якщо інше не встановлено судовим рішенням.

Таким чином, суд приходить до висновку щодо можливості задоволення позовних вимог у повному обсязі.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 11, 14, 70-72, 86, 128, 159-163, 254 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Припинити юридичну особу - товариство з обмеженою відповідальністю «Ранса»(ідентифікаційний код 33764535, адреса: 07313, Київська область, Вишгородський район,  с. Катюжанка, вул. Кичигіна, буд. 5-А), зареєстроване 12.09.2005 року Вишгородською районною державною адміністрацією Київської області.

Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду у порядку, встановленому статтями 185-187 КАС України, шляхом подання через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови апеляційної скарги.

Суддя                                                                                  Спиридонова В.О.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.08.2010
Оприлюднено20.07.2011
Номер документу17073617
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —6401/10/1070

Постанова від 18.08.2010

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Спиридонова В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні