КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22 грудня 2010 року 2а-8620/10/1070
Київський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Спиридонової В.О., розглянувши в порядку письмового провадження у м. Києві адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції в Обухівському районі Київської області до Семенівського споживчого товариства про стягнення штрафної (фінансової) санкції,
ВСТАНОВИВ:
У жовтні 2010 року Державна податкова інспекція в Обухівському районі Київської області звернулась з позовом до Семенівського споживчого товариства про стягнення штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 2497 грн. 00 коп.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що при проведенні перевірки з питань дотримання відповідачем порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій, податковим органом встановлено порушення пп. 5, 12 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 № 265/95-ВР, у результаті чого позивачем прийнято рішення від 17.08.2010 № 0001572305/2483 про застосування штрафних (фінансових) санкцій у загальному розмірі 2497 грн. 00 коп.
Представник позивача подав до суду клопотання, в якому підтримав позовні вимоги в повному обсязі та просив проводити судовий розгляд справи за його відсутності.
У судове засідання, призначене на 22.12.2010, представники сторін не прибули.
Відповідач заперечень проти позову не надав, у судове засідання повторно не прибув, був своєчасно та належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду.
За даних обставин, враховуючи приписи ч. 6 ст. 128 КАС України, судом прийнято рішення про розгляд справи у порядку письмового провадження на підставі наявних у ній доказів.
Розглянувши подані документи і матеріали, з’ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню, виходячи з наступного.
Як вбачається з матеріалів справи, Семенівське споживче товариство (ідентифікаційний номер: 30266656, місце місцезнаходження: 08753, Київська обл., Обухівський р-н, с. Германівка, вул. Богдана Хмельницького, 18) зареєстрований державним реєстратором Обухівської районної державної адміністрації Київської області як юридична особа 17.12.1998, ідентифікаційний код в Єдиному державному реєстрі 30266656.
Державною податковою інспекцією в Обухівському районі Київської області відповідач взятий на податковий облік як платник податків з 22.12.1998 № 1510.
Судом встановлено, що у липні 2010 року посадовими особами позивача згідно направлень на перевірку від 07.07.2010 №№ 5292 і 5293, на підставі Закону України «Про державну податкову службу в Україні»від 04.12.1990 № 509-ХII та ст. 15 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 № 265/95-ВР (надалі –Закон України № 265/95-ВР), проведено перевірку господарської одиниці відповідача - магазину, що розташований за адресою: Київська область, Обухівський район, с. Германівка, вулиця Богдана Хмельницького, будинок 18.
Під час перевірки, податковим органом виявлено, що відповідачем, в порушення вимог п. 5 ст. 3 Закону України № 265/95-ВР, при продажу товару на суму 5 грн. 75 коп. (слабоалкогольний напій –«Джин тонік») не використано книгу обліку розрахункових операцій та розрахункової книжки при продажу за готівку алкогольних напоїв та тютюнових виробів.
Крім того, особами, які проводили перевірку, встановлено наявність у продажу товарів згідно відомості, на загальну суму 1078 грн. 50 коп., які не обліковані на місці їх реалізації будь-яким чином. До перевірки не надано жодного документу, що свідчить про оприбуткування товарів, чим порушено п. 12 ст. 3 та ст. 6 Закону України № 265/95-ВР.
За результатами вказаної перевірки складено акт перевірки за дотриманням суб`єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки та наявності торгових патентів і ліцензій від 07.07.2010 номер реєстрації в органі ДПС від 08.07.2010 № 2431/1000/23/30266656 (далі –акт перевірки). Перевірка та складання акту проводилися в присутності ОСОБА_1 - продавець Семенівського споживчого товариства. Вищезазначений акт був нею підписаний, про що свідчить її підпис в графі «Від суб`єкта господарювання».
На підставі акта перевірки Державною податковою інспекцією в Обухівському Київської області прийнято рішення від 17.08.2010 № 0001572305/2483 про застосування до відповідача фінансових санкцій у розмірі 2497 грн. 00 коп.
Зазначене рішення було направлене рекомендованим листом та отримане продавцем ОСОБА_1 19.08.2010, що підтверджується її підписом в графі «Доставлено» повідомлення про вручення рекомендованого поштового відправлення.
Згідно з п. 2 ст. 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»від 04.12.1990 N 509-XII, органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право здійснювати контроль за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку.
Статтею 15 Закону України № 265/95-ВР передбачено, що контроль за додержанням суб`єктами підприємницької діяльності порядку проведення розрахунків за товари (послуги), інших вимог цього Закону здійснюють органи державної податкової служби України шляхом проведення планових або позапланових перевірок згідно із законодавством України.
Абзацом 17 ст. 2 Закону України № 265/95-ВР встановлено, що книга обліку розрахункових операцій –це прошнурована і належним чином зареєстрована в органах державної податкової служби України книга, що містить щоденні звіти, які складаються на підставі відповідних розрахункових документів щодо руху готівкових коштів, товарі (послуг).
Наказом Державної податкової адміністрації України від 01.12.2000 № 614 на виконання вимог Закону України № 265/95-ВР затверджено Порядок реєстрації та ведення книг обліку розрахункових операцій і розрахункових книжок.
Зазначений Порядок поширюється на книги обліку розрахункових операцій і розрахункові книжки, що використовуються суб`єктами підприємницької діяльності при здійсненні розрахунків у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, крім розрахунків при здійсненні операцій з купівлі-продажу іноземної валюти.
Відповідно до п. 7.5 Порядку реєстрації та ведення книг обліку розрахункових операцій і розрахункових книжок, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 01.12.2000 № 614, використання книги ОРО, зареєстрованої на РРО, передбачає: наявність книги ОРО на місці проведення розрахунків, де встановлено РРО; підклеювання фіскальних звітних чеків на відповідних сторінках книги ОРО; щодення виконання записів про рух готівки та суми розрахунків, при цьому дані за сумами, отриманими від покупців (клієнтів), та дані за сумами, виданими покупцям (клієнтам), записуються окремо.
Відповідальність передбачена п. 3 ст. 17 Закону України № 265/95-ВР, у вигляді фінансової санкції у розмірі двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Таким чином, податквоий орган, виявивши невикористання при здійсненні розрахункових операцій книги обліку розрахункових операцій, що є порушенням п. 12 ст. 3 Закону України № 265/95-ВР, обґрунтовано застосував до Семенівського споживчого товариства фінансову санкцію у розмірі, відповідно, 340 грн. 00 коп. (20 неоподаткованих мінімумів доходів громадян –17 x 20 = 340).
Крім того, п. 12 ст. 3 Закону України № 265/95-ВР встановлено, що суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані: вести у порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, здійснювати продаж лише тих товарів, які відображені в такому обліку, за винятком продажу товарів особами, які відповідно до законодавства оподатковуються за правилами, що не передбачають ведення обліку обсягів реалізованих товарів (наданих послуг).
Статтею 6 Закону України № 265/95-ВР визначено, що облік товарних запасів фізичною особою - суб'єктом підприємницької діяльності ведеться у порядку, визначеному чинним законодавством, а юридичною особою (її філією, відділенням, іншим відокремленим підрозділом) - у порядку, визначеному відповідним національним положенням (стандартом) бухгалтерського обліку. Облік ведеться з урахуванням особливостей, встановлених для суб'єктів малого підприємництва. Обов'язок із ведення обліку товарних запасів не застосовується до осіб, які відповідно до законодавства оподатковуються за правилами, що не передбачають ведення обліку придбаних або проданих товарів.
При проведенні перевірки встановлено наявність у продажу товарів (згідно відомості) на загальну суму 1078 грн. 50 коп., які не були обліковані на місці їх реалізації у книзі надходження товарів.
На підстав наведеного податковим органом було зроблено висновок про порушення відповідачем п. 12 ст. 3 та ст. 6 Закону України № 265/95-ВР.
Відповідальність за вищевказане порушення передбачена ст. 21 Закону України № 265/95-ВР.
Таким чином, податковий орган, виявивши порушення відповідачем п. 12 ст. 3 Закону України № 265/95-ВР, що полягало у необлікуванні товару на загальну суму 1078 грн. 50 коп., обґрунтовано застосував до Семенівського споживчого товариства фінансову санкцію у розмірі, відповідно 2157 грн. 50 коп. ( 1078 грн. 50 коп. x 2 = 2157 грн. 00 коп.).
Таким чином, загальна сума заборгованості по штрафних (фінансових) санкціях, що підлягають сплаті відповідачем до бюджету, становить 2497 грн. 00 коп.
Відповідно до положень пункту 11 статті 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»від 04.12.1990 № 509-ХII, фінансові (штрафні) санкції, суми недоїмки, пені, накладені (застосовані) органами державної податкової служби України, сплачуються платниками податків добровільно або стягуються у судовому порядку органами державної податкової служби.
Відповідно до частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідачем суду не надано.
На день прийняття рішення по суті заявлених позовних вимог заборгованість по штрафних (фінансових) санкціях відповідачем не погашена, доказів оскарження в судовому порядку рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій відповідачем суду не надано.
За таких обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, беручи до уваги ту обставину, що заборгованість по штрафних (фінансових) санкціях до Державного бюджету України у сумі 2497 грн. 00 коп. відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив; наявність у нього вказаної заборгованості підтверджується доказами, наявними у матеріалах справи; доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості на день прийняття рішення не надано, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Оскільки спір вирішено на користь суб’єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов’язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись статтями 11, 14, 70-72, 86, 128, 159 - 163, 254 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з Семенівського споживчого товариства (ідентифікаційний номер: 30266656, місцезнаходження: 08753, Київська обл., Обухівський р-н, с. Германіка, вул. Богдана Хмельницького, 18) на користь Державного бюджету України штрафну (фінансову) санкцію у загальній сумі 2497 (дві тисячі чотириста дев’яносто сім) гривень 00 копійок.
Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду у порядку, встановленому статтями 185-187 КАС України, шляхом подання апеляційної скарги через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Спиридонова В.О.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.12.2010 |
Оприлюднено | 20.07.2011 |
Номер документу | 17073675 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Спиридонова В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні