Харківський окружний адміністративний суд
61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
13 липня 2011 р. № 2-а- 4653/11/2070
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Волкова Л.М., розглянув у приміщенні суду в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом
Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова
до
Закритого акціонерного товариства «Першотравнева ТЕЦ»
про
припинення юридичної особи,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовною заявою, в якій просив суд припинити юридичну особу Закритого акціонерного товариства «Першотравнева ТЕЦ».
Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 28.04.2011р. було відкрито скорочене провадження в адміністративній справі за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова до Закритого акціонерного товариства «Першотравнева ТЕЦ» про припинення юридичної особи.
Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 30.05.2011р. було визначено про необхідність розгляду справу за загальними правилами адміністративного судочинства.
В обґрунтування позовних вимог позивачем в позові зазначено наступне. Закрите акціонерне товариство «Першотравневе ТЕЦ» зареєстроване у Виконкомом Харківської міської ради як суб’єкт підприємницької діяльності-юридична особа та взяте на облік у ДПІ у Київському районі м. Харкова з 05.10.2004 року. В порушення вимог чинного законодавства, відповідач не надає податкову звітність до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова починаючи з 07.05.2008 року. Неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону є підставами для постановлення судового рішення про припинення підприємницької діяльності юридичної особи, у зв’язку з чим позивач просив суд припинити юридичну особу Закритого акціонерного товариства «Першотравнева ТЕЦ».
В судове засідання, призначене на 13.07.2011р. представник позивача не прибув, про час, дату та місце судового засідання був повідомлений належним чином, до суду надав заяву з проханням слухати справу без його участі (а.с. 34).
Відповідач в судові засідання, призначені на 29.06.2011р. та 13.07.2011р., свого представника не направив, про час, дату та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, за адресою, внесеною до Єдиного Державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, поштові відправлення повернуті до суду у зв’язку з незнаходженням відповідача за зазначеною адресою (а.с. 13, 21), причин неприбуття не повідомив, письмових заперечень щодо поданого позову до суду не надав.
Відповідно до ч. 8 ст. 35 КАС України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру. Таким чином, суд вважає, що відповідач є належно повідомлений про дату, час та місце судового засідання, його відсутність в судовому засідання не перешкоджає розгляду справи.
Суд вважає, що сторони є належним чином повідомленими про дату, час та місце судового засідання, потреба заслухати свідка чи експерта відсутня, перешкод для розгляду справи у судовому засіданні немає, а тому суд вважає що справу слід розглянути за наявними в ній матеріалами в порядку письмового провадження з огляду на ч. 6 ст. 128 КАС України.
Суд, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Закрите акціонерне товариство «Першотравневе ТЕЦ» було зареєстроване як юридична особа Виконкомом Харківської міської ради 13.09.2004 року., що підтверджується копією Свідоцтва про державну реєстрацію та перебуває на обліку у ДПІ у Київському районі міста Харкова з 05.10.2004 року, що підтверджується копією довідки від 26.10.2004 № 5568 (а.с. 4).
Оскільки порушення вимог законодавства було вчинено відповідачем до набуття чинності Податковими кодексом України, суд при розгляді справи керується законодавством, яке діяло на час вчинення правопорушення.
Так, відповідно до п. 2 ст. 9 Закону України „Про систему оподаткування" від 25.06.1991р., платники податків зобов'язані надавати до податкової інспекції податкові декларації, інші документи, пов'язані з обчисленням та сплатою податків.
Починаючи з 07.05.2008 року, відповідач до ДПІ у Київському районі міста Харкова, ніякої фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням та сплатою податків не подавав, що підтверджується довідкою № 11787/10/10-020 (а.с. 26).
Згідно з п. 17 ст. 11 Закону України “Про державну податкову службу в Україні”, в редакції Закону, що діяла на час звернення позивача до суду з позовом, органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають, зокрема, право звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної рееєстоації суб'єкта підприємницької діяльності.
Статтею 2 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” визначено завдання органів державної податкової служби, якими є: здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством (далі - податки, інші платежі); внесення у встановленому порядку пропозицій щодо вдосконалення податкового законодавства; прийняття у випадках, передбачених законом, нормативно-правових актів і методичних рекомендацій з питань оподаткування; формування та ведення Державного реєстру фізичних осіб - платників податків та Єдиного банку даних про платників податків - юридичних осіб; надання податкових консультацій.
З системного аналізу вказаних норм вбачається, що до компетенції органів державної податкової служби віднесено контроль за додержанням податкового законодавства.
Згідно з п. 2 ст. 9 Закону України “Про систему оподаткування” платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).
Відповідно до ч. 1 ст. 238 Господарського кодексу України за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб’єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб’єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.
Відповідач, не подаючи декларації про доходи, податкову звітність, порушує вимоги п. п. 4. 1. 4 ст. 4 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2001 року № 2181-ІІІ, якими було встановлено, що для подання декларації про доходи на протязі 40 календарних днів, слідуючих за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу, платник податку подає податковому органу за місцем свого знаходження податкову декларацію незалежно від того, чи виникло в цьому періоді податкове зобов'язання, чи ні.
Відповідно до ч. 1 та ч. 6 ст. 59 Господарського кодексу України припинення діяльності суб’єкта господарювання здійснюється шляхом його ліквідації за рішенням суду з підстав скасування державної реєстрації такого суб’єкта господарювання.
Станом на дату розгляду справи в суді відповідачем до ДПІ у Київському районі міста Харкова фінансова звітність з 07.05.2008 року не подавалась.
Відповідач заборгованості зі сплати податків та обов’язкових платежів не має, що підтверджується копіями облікових карток (а.с. 29-31).
Частиною 1 статті 38 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб-підприємців” державна реєстрація припинення юридичної особи проводиться у разі постановлення судового рішення про припинення юридичної особи.
Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 38 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців” від 15.05.2003 року № 755 підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Згідно з ч. 1 ст. 11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідач правом участі в судовому засіданні не скористався, заперечень на позов до суду не надав.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб’єкт владних повноважень, а відповідачем – фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 59, 238 Господарського кодексу України, ч.ч. 1.2 ст. 9 Закону України “Про систему оподаткування”, ст. 2 Закону України “Про державну податкову службу в Україні”, ст. 38 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців”, п. п. 4. 1. 4 ст. 4 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2001 року № 2181-ІІІ, ст.ст. 9, 11, 94, 122, 160, 161, 163, 167, 183-2, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд –
П О С Т А Н О В И В:
1. Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова до Закритого акціонерного товариства «Першотравнева ТЕЦ» про припинення юридичної особи - задовольнити в повному обсязі.
2. Припинити юридичну особу Закрите акціонерне товариство «Першотравнева ТЕЦ» (ідентифікаційний код: 33121802, місце знаходження: вул. Артема, буд. 46, м. Харків, 61002).
3. Копію постанови направити до Державного департаменту реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців Харківської міської ради.
4. Постанова може бути оскаржена в Харківський апеляційний адміністративний суд через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги у десятиденний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України - з дня отримання копії постанови. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання апеляційної скарги обчислюється з дня отримання нею копії постанови.
5. Постанова набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Волкова Л.М.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.07.2011 |
Оприлюднено | 20.07.2011 |
Номер документу | 17074237 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Волкова Л.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні